Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Universe at War: Earth Assault

Gameplay

Elk van deze rassen heeft dus een heel eigen karakter, zowel qua uiterlijk als qua manier waarop ze bestuurd worden. Waar de Hierarchy het dichtst in de buurt komt bij wat gangbaar is voor een buitenaards ras (denk aan 'War of the Worlds', grote robots met lasers), lijkt de stijl van de Novus veel meer op de figuren uit de film 'I Robot'. De Masari spelen qua uiterlijk vooral leentjebuur bij de meer klassieke volken, zoals de oude Azteken en de Inca's.

Universe at War

Trial & Error

De aanpak van ontwikkelaar Petroglyph verdient op zich lof. Hoewel het fijn is om na verloop van tijd met een totaal ander ras aan de slag te kunnen, zorgen de verschillen er echter wel voor dat er steeds maar één echt goede manier is om een gevecht te winnen. Als Novus zijnde moet je gebruikmaken van de netwerkfuncties, anders win je niet. Met de Hierarchy zul je ten allen tijde twee walkers samen op pad moeten sturen en stuur je er drie, dan heb je gewonnen.

Oké, zo kort door de bocht is het niet, maar het komt er in grote lijnen wel op neer dat elk ras een bepaalde aanpak heeft die - in elk geval tegen de computer - succes verzekert. Gevolg hiervan is dat de missies een sterk 'trial and error'-karakter krijgen; gemiddeld genomen is één poging nodig om even uit te zoeken wat de bedoeling is en hoe de tegenstander dat probeert te voorkomen, waarna poging twee ervoor zorgt dat je erachter komt hoe het ras zijn krachten kan gebruiken om eenvoudig te winnen.

Universe at War: Earth Assault

Dit is geen punt waar je hard over hoeft te vallen. Zeker voor wat minder ervaren RTS-spelers is het fijn om een stukje overzicht te hebben. Bovendien biedt de research tree, waarin je verschillende kanten op kunt en een keuze zult moeten maken, nog wel wat ruimte om je aanpak te variëren. Verwacht alleen geen tactische vrijheid zoals je dat uit bijvoorbeeld Total War-games wel kent. Toegegeven: in elke strategiegame komt het er op neer dat je de kracht van de factie die je bestuurt uitbuit. Punt is hier echter dat dat de enige realistische optie is en dat kan op den duur gaan vervelen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True