Warcraft III: Reforged

Blizzard laat te veel steken vallen

Opgepoetst uiterlijk

Wie beide instellingen probeert, ziet dus pas goed hoeveel er aan het uiterlijk is veranderd. Blizzard heeft nieuwe modellen gemaakt voor gebouwen en personages, met meer detail en sterk verbeterde effecten en animaties. Ook het landschap bevat meer detail en meer effecten. Er is dus veel verbeterd, maar dat wil niet zeggen dat Reforged er spetterend uitziet. Blizzard heeft er duidelijk niet voor gekozen om de mooiste Warcraft ooit te maken. Het volgt dus niet de aanpak die Square Enix hanteert bij Final Fantasy VII Remake, waarvoor op grafisch vlak juist alles uit de kast wordt getrokken. Zoals gezegd lijkt de nieuwe versie sterk op WoW anno 2020. Vooral in de vele cutscenes van de game, waarin wordt ingezoomd op de hoofdrolspelers.

Het probleem is niet dat de nieuwe versie er 'slechts' zo goed uitziet als WoW. Wie WoW nog speelt, weet dat die game zeer sfeervol oogt. Het probleem met Reforged is vooral dat er de nodige problemen zijn. Cutscenes haperen, effecten willen niet spelen, en bij de ondertiteling staan letters nog verder over elkaar dan vroeger. Erger nog: zwarte schermen of crashes zijn ook niet ongebruikelijk. Het nieuwe uiterlijk vergt niet bepaald het uiterste van je pc, maar de game is desondanks niet echt stabiel.

Je kunt niet wisselen

En er is nog een vreemde kwestie. In het menu van de game kun je kiezen tussen het Classic-uiterlijk en Reforged. Als je dat echter doet als je ergens halverwege de campagne bent, doet de game moeilijk. Je gaat dan niet op hetzelfde punt verder als waar je was, je moet opnieuw vanaf het begin van de Human-campagne beginnen. Een beetje wisselen tussen beide opties is dus lastig.

En dat is nog niet alles. Blizzard heeft het uiterlijk van de game dus flink opgepoetst, maar dat geldt niet voor de interface van de game. Daar is opvallend weinig aan veranderd, zodat hij er behoorlijk ouderwets en platgeslagen uitziet. Blizzard lijkt daarbij gekozen te hebben voor herkenbaarheid, maar fans - en wij dus ook - hadden hier wat meer van verwacht.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True