Door Redactie Tweakers

Tweakers Gift Guide 2019

De leukste techcadeaus onder de 150 euro

Boeken

Getipt door Arnoud

De titel van dit boek zal veel wenkbrauwen doen fronsen. We krijgen immers elke dag via het algemene nieuws een bak ellende over ons heen waarvan de meeste wordt veroorzaakt door de mens. Hoe kun je dan zeggen dat de meeste mensen deugen? De crux zit uiteraard in het woord ‘meeste’. Bregman probeert met weerlegging van bekende onderzoeken uit het verleden en met het bespreken van ander onderzoek aan te tonen dat de meesten het beste voor hebben met hun medemens. En met de kersttijd om de hoek is dat een mooie gedachte.

Getipt door Tijs

Dit boek vertelt het verhaal van Ross Ulbricht, de oprichter van het omstreden Silk Road. American Kingpin is non-fictie, maar door een hoop bizarre voorvallen die zich in de zaak rondom Silk Road voordeden, heeft het boek een hoop weg van een misdaadthriller.

Getipt door Samsonait

Wie op de Meet-up XL Security en Privacy was, heeft naar Huib Modderkolk kunnen luisteren. Als journalist voor NRC Handelsblad en de Volkskrant dook hij in de afgelopen zes jaar in de wereld van inlichtingendiensten en digitale veiligheid. Het resultaat is dit boek. Modderkolk schrijft met grote spanningsbogen, dankzij persoonlijke verhalen en anekdotes over bekende gebeurtenissen. Zo komen het Stuxnet-virus, de hack op KPN en uiteraard de inbraak bij Diginotar aan bod. Zegt dit je allemaal niets? Dat maakt niet uit, want het boek is toegankelijk genoeg voor iedereen, maar ook gedetailleerd genoeg voor de ervaren Tweaker.

Getipt door Arnoud

De Griekse filosoof Heraclitus krijgt de credits voor het uitvinden van de claim ‘panta rei’: ‘alles stroomt’. De stroom van veranderingen is in de techsector meer aanwezig dan waar dan ook. Wat tien jaar geleden vernieuwende techniek was, is inmiddels doodgewoon geworden. Kelly bespreekt technische ontwikkelingen en probeert een blik in de toekomst te werpen. Dat is interessant, al is het niet het meest onderhoudend geschreven boek dat je kunt lezen.

Getipt door jdh009
The Witcher-boxsetvanaf € 34,99

The Witcher krijgt binnenkort een eigen tv-serie op Netflix. Dit is dus hét moment om te duiken in de originele boeken over de Butcher of Blaviken, waarop de games en komende televisieserie zijn gebaseerd. Deze boxset bevat drie boeken, die samen goed zijn voor ruim twaalfhonderd pagina's leesplezier. Leuk voor fans van de franchise, maar ook nieuwkomers kunnen deze boeken gerust lezen.

Getipt door Tijs

Het verhaal van dé grootste bubbel van Silicon Valley sinds jaren. Theranos beloofde een machine die bloed in minuten kon scannen op allerlei ziektes. Journalist John Carreyrou zet vakkundig uiteen hoe het bedrijf als een soort cult iedere criticus de mond wist te snoeren en ondertussen miljoenen aan investeringen kon ophalen zonder werkend product.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018