Call of Duty: Modern Warfare Review

Keihard, maar ouderwets goed

Prima beeld en geluid

Met een campagnemodus van hoog niveau en een vrijwel net zo goed werkende multiplayer staat Call of Duty Modern Warfare er alvast prima voor. De game wordt daarnaast geholpen door een audiovisuele presentatie waar ook weinig op is aan te merken. Sommige gamers zullen er op wijzen dat nog steeds slechts een gering aantal objecten in de game kan worden kapotgeschoten, maar dat is eigenlijk het enige technische aspect waarvan je zou kunnen stellen dat het uit de tijd is. Als je alleen naar de grafische pracht en praal kijkt, staat Modern Warfare zijn mannetje. Dat dankt de game voor een belangrijk deel aan fotogrammetrie. Infinity Ward bouwde in zijn studio een speciale setup die duizenden voorwerpen, inclusief mensen, één op één naar de game kan kopiëren. Het resultaat is dat veel onderdelen van de spelwereld, net als de personages, er beter uitzien dan ooit eerder in een Call of Duty-game.

Ray-tracing

Mocht je de game op een pc spelen, dan geldt dat nog eens extra. De pc-versie is voorzien van veel meer grafische opties dan de consoleversies, al loont het ook bij die versies om even door de settings te scrollen. Ook daar kan namelijk bovengemiddeld veel worden aangepast. Op een pc kun je uiteraard rekenen op een hogere framerate en v-sync, en gamers die minimaal een Nvidia GeForce RTX 2060-kaart hebben kunnen gebruikmaken van ray-tracing. Het verschil is het best te zien in het realisme van schaduwen. We hebben het dan echt over kleine details, maar alle beetjes helpen.

Het geluid doet het daarbij al net zo goed. Alles klinkt goed, van de verhitte gesprekken tussen de stemacteurs in tussenscènes tot de doffe knallen van explosies in de verte. De personages zijn natuurlijk cruciaal voor het verhaal, en gelukkig zijn hun prestaties goed genoeg om spelers mee te slepen. Daarbij hoort ook opzwepende, af en toe lekker bombastische achtergrondmuziek. Het zorgt al met al voor prima beeld en geluid tijdens de intense actie die hoort bij een Call of Duty-game.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018