Redacteur audio en games

Borderlands 3 Review

Heel veel wapens en flauwe grappen

Brug naar het heden

Met de Twins slaat Gearbox een brug naar het echte leven. De twee zijn dol op sociale media en streamen liefst hun hele leven. Het is een aardige parodie, maar ondanks alle aandacht die de twee krijgen, gaat hun verhaal pas echt leven in de finale van de game, als duidelijk wordt waarom ze willen wat jij ook wilt: de legendarische Great Vault vinden, omdat daarin iets is verscholen dat de vinder oneindige krachten geeft. In handen van de machtswellustige Twins zou dat een ramp zijn en daarom moet jij daar een stokje voor steken.

Daar komen de vier nieuwe hoofdrolspelers van de game om de hoek kijken. Je kunt een van die nieuwe Vault Hunters kiezen. Moze is een stoere dame die een Mech kan oproepen die tijdelijk flinke schade kan aanrichten, Amara is een Siren die met geesten overweg kan en handig is voor crowd control. Zane heeft juist mechanische hulpmiddelen en kan een drone of een schild oproepen, terwijl FL4K zelf een robot is die een pet naast zich heeft. De vier zijn uiterlijk zeer verschillend. Dat niet alleen: de grootste vernieuwing in Borderlands 3 is dat de skill tree van de vier meer opties biedt dan voorheen. Sterker nog: je kunt de Vault Hunter die je gekozen hebt, naar hartenlust aanpassen, zodanig dat de speelstijl drastisch wordt veranderd. Dat is prettig als je solo speelt, maar nog veel handiger als je in co-op speelt.

Co-op

Dat laatste kan gelukkig, zowel met twee spelers lokaal in splitscreen als met vier spelers online. Met vier spelers in co-op is de game zelfs op z'n best. Dat is omdat Gearbox eigenlijk niet veel meer voor je in petto heeft dan grote groepen tegenstanders op je afsturen. Er is af en toe een boss, maar doorgaans krijg je simpelweg golf na golf Bandits of leden van een andere factie op je afgestuurd. Die tegenstanders zijn doorgaans niet al te slim, maar wel gezegend met een flinke dosis hitpoints, wat gevechten niet heel spannend maakt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite