Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Need for Speed Heat Preview

Viert het 25-jarig jubileum

Voorlopige conclusie

Heat is de jubileumeditie van Need for Speed, een serie waarvan het eerste deel 25 jaar geleden verscheen. Heeft uitgever Electronic Arts er in dat kader voor gekozen om groots uit te pakken? Nee, niet direct. Met Heat wijkt EA maar weinig af van de formule. Het is opnieuw een open wereld-game, waarbij het decor dit keer is verplaatst naar een virtueel Miami. De game gebruikt echter dezelfde engine als voorheen, zodat de graphics niet veel beter zijn dan in het voorgaande deel. Het uiterlijk is herkenbaar, met veel zon overdag, een weldadig golden hour tussendoor en veel natte straten 's nachts. Ook aan het racen zelf is weinig veranderd. Auto's voelen hetzelfde aan en ook het gedrag van de Cops lijkt precies hetzelfde. Verder staat in Heat de funfactor centraal. Auto's laten zich makkelijk besturen en kunnen nauwelijks kapot. Je rijdt een boom van een meter doorsnee met het grootste gemak omver, zonder dat je er noemenswaardige schade door oploopt.

Het geheel gaat opnieuw gepaard met fijne grafische effecten. De natte straten spiegelen mooi, de vlammen uit je uitlaat knallen vervaarlijk, en de vonken die je ziet bij een aanrijding hebben alle kleuren van de regenboog. Spektakel genoeg dus, en het gaat gepaard met het machismo van de voorgangers in de serie. Alles bij elkaar biedt Heat vooral meer van hetzelfde, maar dan met meer personages om uit te kiezen, iets meer opties bij het pimpen van je auto, en de mogelijkheid om je kleding naar je eigen hand te zetten. Van een jubileumeditie hadden we iets meer verwacht.

Reacties (161)

Wijzig sortering
Grafisch ziet het er prachtig uit, maar het spel lijkt wederom een regelrechte kopie te zijn van zijn voorgangers. Ik sla 'm weer over. Hopelijk komen ze ooit met een remaster van NFS1, 2 of 3 :)
Mwah, zo goed waren die niet. Dat zijn de member berries die aan het praten zijn.
Als je ze elke keer overslaat, is 'ie wellicht toch de moeite :)
Jij zegt het. Ik dacht het. Al die nieuwe NFS's doen mij niet zoveel. Ik zou ook graag een remaster van met name NFS3:HP zien.
Liever Porsche unleashed maar dan met Ferrari ofso. Dat lijkt me wel een leuke formule!
True. Het grote manco van Porsche Unleashed was het gebrek aan andere automerken. Van NFS3:HP was het tof dat er een grote community was die zelf auto's bouwde zoals de Mystery Machine en de Bat Mobile. Ik weet niet of PU dat later ook had.
Fijn om te zien dat EA zich op de belangrijke punten richt... Waarom zou je inderdaad de handling fixen, ik wil sokken!

Ach ja over een jaartje misschien leuk uit de budgetbak.
Ze hebben een nieuw handling model voor deze NFS. Zie onderstaande tweet:

https://twitter.com/BenWalke/status/1161623560634404866?s=20
Oh dat is in ieder geval interessant dan... Ben benieuwd of het nu de moeite waard wordt om fatsoenlijke racelijnen te rijden en te remmen voor bochten in plaats van gewoon de drift knop in te drukken voor elke bocht.
Wat ik even gespeeld heb dinsdag op Gamescom was het gewoon weer drift knop in rammen voor elke bocht, fatsoenlijke race lijnen kan je uiteraard doen maar ik gok dat dit vrij weinig uit zal gaan maken.
blijft een simulated game niet een realistiche game. Dit is de reden dan ik need for speed leuk vind en forza niet.
Maar dat is een geleidelijke schaal natuurlijk, met dingen als iracing aan de ene kant en Mario kart aan de andere kant. Naar mijn idee is NFS met de jaren steeds verder afgezakt richting Mario kart. Mijn favoriete NFS was most wanted 2005. Dat was absoluut een arcade racer, maar de beste tijden zette je toch echt met goede racelijnen en grip boven drifts.

Overigens neem ik aan dat je Forza Motorsport bedoelt, horizon is stukken toegankelijker en erg leuk :)
Waar vind jij dan dat need for speed 3 hot pursuit (die hele oude) staat? Want zo realistisch was die ook weer niet (wel leuk).
Hmm dat is eigenlijk te oud voor mij om nog echt iets over te zeggen, die heb ik geloof ik wel eens gespeeld maar niet veel...
Die vond ik ook tussen arcade en realisme in zitten maar dichter bij arcade, net als Need for Speed Road Challenge (het vervolg). Need for Speed 5 Porsche Unleashed was opeens enorm tegen realisme aan en vond ik persoonlijk niks.

Van mij mogen ze de NFS serie wel een extra labeltje op de doos geven met realisme of arcade.
Dat hebben ze een tijdje gedaan: NFS: Shift was de subtitel voor games die wat 'serieuzer' waren, en dat is ze best ok gelukt, maar er zijn teveel concessies gemaakt om het 'speelbaar' (aka makkelijk) te houden voor non-simracers met een controller.

Uiteindelijk is Slightly Mad Studios (die de Shift games ontwikkelde) de crowd-funding toer opgegaan en daar hebben we Project CARS uit gekregen, wat een beest van een spel - eenmaal je de force feedback en controller settings hebt gefinetuned.
NfS Shift was niet te spelen met een toetsenbord. Ik zwalpte de hele tijd van links naar rechts. Ik kon met geen mogelijkheid rechtdoor blijven rijden.
Toetsenbord was ook helemaal de bedoeling niet, net omdat het meer bij realisme aanlag. Een controller was zowat ideaal, een stuurtje eigenlijk overkill omdat bijvoorbeeld de bandenwangen 'slapper' zijn gemaakt om het speelbaar met controller te houden.

SMS heeft daar ergens in een interview over gesproken, dat ze dat moesten implementeren van EA. En dat ze daarom liever de 'indy' toer op gingen.
klopt de echte realistiche race games, forza misschien het verkeerde voorbeeld |:(
most wanted 2005 was zeker goed
Ik dacht dat racing sims JUIST realistisch waren? Volgens mij zoek je de term Arcade.
Als je zo zegt, lijkt het inderdaad dat ik het verkeerdom zegt... sorry als ik verwarring schopt
blijft een simulated game niet een realistiche game. Dit is de reden dan ik need for speed leuk vind en forza niet.
je moet eens de forza horizon reeksuuittesten. Persoonlijk vind ik die leuker dan de laatste nfs's, ook meer te doen.
Driften is uiteraard nog wel mogelijk maar het wordt inderdaad meer skill rijden dan gewoon 1x kort rem indrukken en de rest vd track driften alsof je een NFS underground drift event doet. :)
Driften is ook niks mis mee, hartstikke leuk :)
Maar in voorgaande games was het de enige optie. Als je grippy probeerde te rijden dan was je veel te langzaam. En dat was in de underground/most wanted tijd niet zo.
Dat is zeker waar. Ik hoop ook dat het handling model net is als de games die je noemt.
Als je opzoek bent naar deze aspecten in een game, moet je die niet proberen te zoeken in arcade racing, maar eerder in Iracing of Project cars 2.
Nee nee nee... Dat is echt veel te realistisch. Zoals ik elders al zei, het is een schaal, er zitten meer gradaties tussen iracing enerzijds en Mario kart anderzijds.
De nfs games van rond 2005 waren perfect wat mij betreft, vooral most wanted. Die heb ik erg veel gespeeld en was er redelijk goed in (met een beetje geluk de best of Benelux finale op de hcc dagen gewonnen toen). Maar echte sim racers zijn echt niks voor mij, dat is echt compleet andere koek.
Kan ik mij goed voorstellen, misschien Grid eens proberen, ik denk dat die game meer is waar je naar opzoek bent.
Grid is wel ok, maar dat is een game waarin je op circuits rijdt. Dat is dus compleet wat anders. De Forza Horizon serie komt meer in de richting en die heb ik dan ook alle vier met plezier gespeeld. Maar NFS heeft in veel van hun games dat fast&furious macho tuner streetrace sfeertje en dat is ook een belangrijk deel van de lol. Ik zou het alleen leuk vinden als ze het zouden combineren met net iets realistischer rijgedrag. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak, ongetwijfeld zouden andere mensen weer niet happy zijn als ze dat zouden doen.
Mss eens split/second spelen vond ik 1 van de betere race games
Mijn auto heeft ook een drift knop
Inderdaad! Jammer dat het in de preview niet besproken wordt.
Dat maakt het potentieel interessant. De handling was mijn grootste probleem met de vorige versies.
https://www.youtube.com/watch?v=fnsXdMUn9g8

^ Die 10 minuten video die op het internet rondzwerft laat toch echt zien dat je nul moeite hoeft te doen om snel te rijden hoor. Binnen een halve seconde van 150mph naar 70 zodra je een bocht in drift zonder problemen. Alles behalve gebouwen is gemaakt van karton en kan je doorheen rijden. Ai die spontaan half zo snel rijd als je achteraan rijd, Politie die rubberband en van heel traag naar raketsnelheid langs je vliegt. Die framedrops zodra de politie in het spel komt, al zou dat misschien gefixed kunnen worden voor launch... Ik zie gewoon geen spanning in die video, geen intensitiet, 't lijkt allemaal zo scripted en makkelijk. Dit NFS is exact het NFS waar niemand op zit te wachten als je het mij vraagt. Niks throwback.
Je hoeft trouwens ook niet te hopen dat er iets gaat veranderen van die 'Alpha' videos. Tegenwoordig zijn Alpha en Beta test builds bijna identiek aan Retail builds, bij Triple A Publishers zoals EA/Activision iig.

Ik was initleel wel hyped door de manier waarop EA dit 25 jaar jubileum verpakte (nice marketing) maar aan het eind van de dag zal het nog steeds een budget bak spel zijn, erg jammer, want NFS2SE en NFS3 Hot Persuit waren goed vroegah.

(het klinkt allemaal misschien erg negatief, maar kom op, EA en NFS zijn al jaren lang he-le-maal niks.)
En die camber. Te idioot voor woorden.
Ik vind die camera shake misschien nog wel irritanter dan het driften en de idiote hoeveelheid camber. Wat een rommel wordt het daarvan zeg.
Dat hadden ze na NFS Porsche Unleashed ook en dat was geen verbetering ;-)
Ik ben echt jaaaren terug al afgehaakt bij NFS. Het werd onrealistischer en onrealistischer. Het gemak waarmee lantaarnpalen en hekken kapotgereden werden, zonder enige invloed op je snelheid of de schade aan je auto... Voor mij was de lol er daarmee af. Netjes rijden, op de millimeter nauwkeurig, werd niet beloond maar bijna bestraft. Soms was het gewoon sneller om je auto de berm in te knallen voor de haarspeldbocht, want dan stond je sneller stil dan alleen met je remmen.

En dan zie ik deze game: een auto die over het gras de binnenbocht pakt en NIET rechtdoor schiet. WTF? Een auto die aan de andere kant de binnenkant afsnijdt, allerlei paaltjes meepakt en uit de bocht vliegt, op het gras belandt en toch voor je blijft. Sterker nog: het lijkt alsof hij is uitgelopen. WTF? Op 4:30 zie je zelfs een auto dwars door palmbomen driften. WTF?

Nee, het hoeft van mij geen racesim te zijn, maar mijn god zeg, je mag fouten wel afstraffen hoor.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 23 augustus 2019 20:54]

Veel kleur, natte straten en tuning, waren dat niet de ingredienten van de Underground-reeks?
We missen dan alleen nog het veeg-effect bij verlichting toch?
Underground was opgebouwd rondom relatief goedkope auto's die voor Jan en alleman te tunen waren. Duurste auto's waren dingen als een GTO, 350Z of Mustang GT (okay en dan nog de SUV's zoals een Hummer H2). Geen Ferrari's of andere super- / hypercars. Daar is toch ook eigenlijk niks aan te tunen, dat zijn al supercars. En buiten Jan en alleman z'n budget.

Je oudere Skyline R34 (geproduceerd tot 2002, spel is van 2004) upgraden tot supercar performance, dat is de lol.

Of een arcade racer game met ook supercars, maar niet een combinatie van die 2.
Ja dat vond ik toen ook de lol. Nu al die dure Abu Dabi-bakken. Blehhh. Wil gewoon met een Toyota Corolla uit 1997 de blits maken.
Voor mij was Need for Speed: Most Wanted (2005) de laaste keer dat ik NFS gespeeld heb, was een erg leuke spel, dus voor mij is het al weer +/- 14 jaar geleden dat ik een NFS spel gespeeld heb.

Toch maar weer is een NFS spel proberen, als ik tijd heb.
NFS Rivals op de PS4 vond ik leuk, mijn eerste autorace spelletje sinds de Amiga tijd. Met wat oefenen waren de volgende levels ook te doen. Ik heb het uiteindelijk uitgespeeld. Het deel erna met alleen maar 's nachts racen beviel mij niet.
Ja, op de Amiga speelde ik Lotus Turbo Challenge spellen, en vooral Lotus Turbo Challenge 2 met zijn fantastische muziek, en verders Lamborghini American Challenge en Out Run, en nog meer race spellen, en op de PC wat race spellen zo als NFS, en nog een paar, maar verders al weer een lange tijd niks meer gespeeld aan race spellen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 augustus 2019 00:23]

Jawel, daar heb ik ook nog een kopietje van gehad.
https://www.youtube.com/watch?v=oLQiwjGrEjE
Het grappige is dat de geluidskwaliteit via youtube met de huidige speakers en versterker
veel beter is dan de speakers die ik vroeger had staan als het al niet via de ingebouwde
speakers in de 1084s monitor was.
Ik zelf had een goede oudere Stereo versterker van me vader met 2 goede speakers aangesloten aan zijn Amiga 2000, dus ik had altijd zulk goed geluid, samen met ook een 1084 monitor, we stonden versteld toen me veder het aansloot, wet een goed geluid had de Amiga, me vrienden weren aardig jaloers toen :)

Goede oude tijd was dat, Amiga was heel ver voor ze tijd in jaren 80 en begin jaren 90, mis die tijd, wou dat ik het opnieuw kon doen, maar ben heel blij dat ik me sus haar kinderen de wonderen van de Amiga steeds kan laten zien, met me Amiga CD32 + TF330, ze zijn gek van de meeste spellen die ik er op heb.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 augustus 2019 01:41]

Jezus he! is dat al weer van 2005...? Dit is inderdaad voor mij ook de laatste NFS die ik gespeeld heb, heerlijke game! Zou ik graag toch wel weer spelen, alleen helaas kreeg ik het niet aan de praat op win10 :(
Ook niet via Origin, kost maar €2,49 op Origin?

Update: Dit is Need for Speed: Most Wanted 2012, sorry verkeerde.

En de High Resolution Hack maakt hem een stuk mooier, en heb je geen 4:3 gedoe meer.

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=272588130

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 27 augustus 2019 16:51]

Eens Proberen, was voornamelijk gedoe met DVD speler wat me nog bijstaat wat issues waren!
Aha ja begrijp het, met die achterlijke beveiligingen er op, ja dat weet ik nog goed op de PC ja.
Die op Origin, is dat niet de 2012 versie...? Want ik wil uiteraard wel de 2005 versie.
Ow ja nou je het zegt, nu heb ik de 2012 versie gekocht, wat is EA toch achterlijk weer bezig twee Need for Speed spellen uitbrengen die precies de zelfde naam heeft, Need for Speed: Most Wanted, bah, hoop dat hij leuk is.
Als ik zo de carlist bekijk is er wel voor ieder wat wils toch?

Ik ben echt razend benieuwd wat ze met de engine swaps gaan doen.

Overigens is aan supercars genoeg te tunen, het kan altijd gekker en sneller.
Damn ja Underground, daar is het recyclen wel een beetje begonnen in mijn herinnering. Dat was de laatste NFS die ik nog 'echt' gespeeld heb, het driften was wel leuk!
Mooie herinneringen aan Underground 2, waarin het tunen echt ver ging, zelfs tot aan de subwoofers en videoschermpjes in de kofferbak. Dikker spoilers, underground neon en al dat soort dingen naast de obvious zaken zoals motor, transmissie, ophanging en uiterlijk.

Dat mis ik toch wel, tegenwoordig ligt de nadruk vooral op het stylen van de buitenkant. Ik wil juist weer dat tunen van vroeger.
Volledig mee eens. Vroeger kon je allerlei onderdelenupgrades voor je motor(turbo, ECU, inlaat, kleppen, motorblok, nokkenas, aandrijfassen, etc.), ophanging(veren, schokdempers,...), remmen, uitlaat, etc. doen. Dat was juist het leuke eraan hoe je auto steeds beter werd. Zo kon je bijv. een standaard BMW uitbouwen zodat hij even rap was als een Ferrari of Porsche. In de laatste edities zijn ze veel te veel bezig met het uiterlijk van je auto en onderdelen kun je al jaren niet meer upgraden. Daarom trekt NFS al jaren op niets meer. Het uiterlijk vd auto aanpassen interesseert mij geen bal. En id nieuwe NfS Heat zit het er weer niet in. De zoveelste rommel dus weer van EA. Maar je zult vast wel weer van alles kunnen aankopen om het uiterlijk van je auto aan te passen. Tegenwoordig draait het er alleen om zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Waarom geen need For speed zoals shift? Dat was 1 van de beste need for speed games. Nu is het alleen maar tunen en totaal onrealistische gameplay waar volgens mij weinig mensen op zitten te wachten.
Shift zit tussen arcade en sim. Vond ik ook best leuk, maar verder kiezen de meeste mensen voor óf echt serieus simmen (Project Cars, Asetto Corsa, iRacing) óf voor arcade racers.

Shift vond ik goed, maar NFS: Porsche Unleashed en NFS: High Stakes vond ik persoonlijk de top. En die waren allebei een stuk meer arcade (met name High Stakes) en met politie-achtervolgingen. Zo ongeveer wat Heat ook lijkt te zijn.
Ik denk dat EA wel onderzoek gedaan heeft en blijkbaar levert een spel als Heat het meeste op.
Shift was dan ook een beetje een raar uitstapje in de NFS reeks. Mij kon het wel bekoren omdat ik graag sims speel, maar voor veel mensen ging dat al te ver. Ze hebben met Shift 2 niet voor niets de NFS noemer laten vallen :)

Dat gezegd hebbende is deze game, alsmede elke andere NFS game de afgelopen 15 jaar (met uitzondering van de Shift games) ook iets heel anders dan NFS van weleer. Op een schaal van 1 tot 5, waarbij 1 arcade van het niveau WipeOut is en 5 een sim, zaten de oude NFS games (t/m Underground 2) steevast in het midden op de 3. Sturen en remmen waren nodig, je kon niet zomaar van de vangrail afstuiteren en als je een boom raakte was je de pineut. Dingen als Colin McRae zaten ook op dit niveau. Shift schoof iets naar boven en zat op een 4. Iets meer realisme, maar geen sim. Grid zat daar ook.

Vanaf Most Wanted zit elke game echter tussen de 1 en de 2 in. Remmen is niet nodig, je kunt beter de handrem gebruiken omdat je dan blijkbaar door een haakse bocht kunt vliegen met 140. En als je dan toch de vangrail raakt maakt het niet uit, want je stuitert gewoon terug zonder snelheid te verliezen. Bomen, borden en andere obstakels zijn van papier-maché gemaakt, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Mario Kart is het nog net niet, maar meer dan Ridge Racer is het ook niet. En dat zou niet uit maken als ze niet elke keer weer deden alsof er iets realistisch aan is, en dat elke keer de handling "beter" zou zijn. Ze weten niet wat ze willen, waardoor het als arcade racer nét niet klopt.

De gameplay van deze ziet er ook weer zo uit, dus ik laat hem lekker liggen. Dan speel ik liever daadwerkelijk WipeOut of Mario Kart voor m'n arcade behoeften.
De grap is dat je in Wipeout wel degelijk non stop moet remmen en dat het nog best moeilijk is om van de muren af te blijven. (Tegenwoordig iets minder, maar er was een tijd dat je gewoon donk tot stilstand kwam.)

Wipeout is gepasseerd door NFS toendertijd omdat je Wipeout onder de knie moest krijgen terwijl NFS zodanig scripted was dat je bijna automatisch een "zuur bevochten" overwinning voorgeschoteld kreeg.

De ultieme fuck-you was de laatste race van The Run. Het maakt niet uit hoever je achterop ligt, er komen enkele cutscenes waarbij je naast de tegenstander wordt geteleporteerd en de laatste tien seconden zijn een nek-aan-nek dragrace waarbij je lekker op het gaspedaal moet drukken. Er is een obstakel aan jouw kant, maar er volgt een cutscene waarbij je met de tegenstander van plaats verwisselt en hij ertegen crasht. Te belachelijk voor woorden.
NFS Porsche unleashed ook heel veel gespeeld. Moby Dick :D Denk toch wel mijn mooiste racegame ooit. Daarna eigenlijk weinig racegames meer gespeeld.

Toevallig een jaar terug NFS Porsche weer eens helemaal doorgelopen.
Ik kreeg mijn oude cd versie niet draaiende :/ toch een keer een oude game bak maken.
Ik heb hem op win 10 gedraaid. Ik heb wel het een en ander moeten voorbereiden geloof ik.
Levert meer op met het uiterlijk te pimpen via microransacties zeker maar dat interesseert mij geen bal. Kleutertjes van 15 misschien wel. Mij interesseert een goede en realistische wegligging /besturing (niet driften dus), goede AI vd politie(lekker agressief), auto-onderdelen kunnen upgraden. In de laatste NfS was het niets van dat alles.

Porsche 2000 en Most Wanted waren de beste.
Ik denk dat Shift een heel ander race-publiek trekt dan een standaard NFS. Zelf vond ik het tunen van de auto juist leuk, dat het racen dan verder heel erg arcade is, prima.

Verder hoop ik vooral op een moderne versie van Burnout Paradise, met wat tuning nog erbij.
Nee, totaal niet mee eens. Na underground 1 en 2 en most wanted was shift voor mij echt één grote teleurstelling. Onrealistische gameplay, veel bugs, etc.
Driekwart van de nfs fans willen een spel als nfs underground 2, dus ik denk dat je je daar in vergist.
Dat veel te kort door de bocht. De game behelst wel wat meer dan dat.....
Als ik zie hoeveel je je character kan customizen zie ik meteen de echte euro's voorbij rollen in microtransacties.
> Als ik zie hoeveel je je character kan customizen zie ik meteen de echte euro's voorbij rollen in microtransacties.

Een karakter is puur visueel en als ze zo nodig microtransacties in het spel willen gooien dan mogen ze van mij het hele karakter gedeelte ermee volpompen, zolang ze de auto's en gameplay maar daarmee niet verzieken vind ik het prima :Y)
"Koop dit vette t-shirt gesponsord door *insert duur merk* en krijg 10% meer HEAT als je 's nachts racet. – €0,99"

Dit gaat helaas naar alle waarschijnlijkheid gewoon gebeuren.
En alle content wordt verwijdert als het contract afloopt met het desbetreffende modemerk.
Dus jij vindt het normaal om in een full priced 60€ spel, microtransacties in te bouwen? Okee...
Zolang ze optioneel zijn en de gameplay niet beinvloeden zie ik er geen problemen in. Ze hadden ook de visuele items helemaal weg kunnen laten, maar nu zitten er extra's in voor degenen die er geld voor over hebben. Degenen die dat niet hebben, zoals ik, kunnen gewoon de volledige game spelen zoals bedoeld.

Cosmetische items is iets totaal anders dan pay-to-win, games onnodig grindy maken om spelers te laten betalen om sneller naar het "leuke" deel te komen, of halve games uitbrengen en betalen voor de ontknoping in een DLC.
Jup liever zo. Want als men de inflatie zou doorrekenen dan zaten we nu aan 150€ voor een full priced game.
Er is zover ik weet geen interior cam, dus de characters zou je dan alleen voorafgaand aan een race zien. Daarnaast, sinds deze NFS kan je pas je character aanpassen en ik zie mezelf er misschien twee minuten aan spenderen. Het kan me echt niets schelen, het gaan om het racen en de looks van de auto's.
Ze hebben gezegd dat er geen microtransacties zijn en komen...

Hoe hard die belofte is, is natuurlijk de vraag bij EA.
Ik hoop dat er ook meer opties voor engine tuning inzitten. Die laatste NFS met tradingcard bullshit was waardeloos. Ik vindt de eerste underground de beste. Ik wil veel en uitgebreid kunnen sleutelen. Bij voorkeur in het spel die hele motor zelf samenstellen en opbouwen. Lekker racen met betere physics. En interessantere tracks en omgevingen.
Ik wil veel en uitgebreid kunnen sleutelen. Bij voorkeur in het spel die hele motor zelf samenstellen en opbouwen.
Dat ga je kunnen vergeten, dit spel moet ook te spelen zijn voor de gemiddelde puber en hardwerkende vader die savonds net voor het slapen gaan nog een rondje wil rijden op zijn playstation, deze mensen willen vooral af en toe een rondje rijden en met een paar eenvoudige klikken hun auto upgraden om zich heer en meester op de baan te voelen zonder zich te moeten verdiepen in wat alles doet.

Als je meer wilt sleutelen moet je bij Forza of Car Mechanic Simulator wezen, EA richt zich op het ''Simpelere'' publiek. Ik ben het ermee eens dat als het al zo uitgebreid was als Forza ook goed was maar ik denk dat EA die mening niet deelt...
Ze proberen op de tuning hype mee te liften. Dan mogen ze het ook wel fatsoenlijk opbouwen. Het hoeft niet mega complex te zijn.
Eens, maar tuning voor de gemiddelde Fortnite speler houdt vooral in:
- dikke schuine knalpijpen die tot bijna boven de auto uitkomen, schoorsteen?
- Spoilers waar je iemand zijn kop mee kan afhakken (gelijk de reden dat ze illegaal zijn in NL)
- Gekleurde koplampen
- 10.000 stickers in alle vormen en maten om je auto te doen verdwijnen in een graffiti wall
- Bumpers en kit waarmee je je auto kan omtoveren tot Thanos
- Ga zo maar door
Als jullie mij niet snappen, download hun APP :+

Het kleine publiek wat wel geinteresseerd is in Turbo's en Chargers en uberhaupt het verschil weet die stappen toch wel naar Forza toe, feit dat ze hun focus op customizable characters leggen en vooral zo lekker overdreven kleden in hun trailers geeft wel aan wat hun doelgroep is.

Edit: App link

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 23 augustus 2019 10:51]

Als iemand die het verschil tussen een supercharger en turbocharger weet, ben ik toch echt wel heel erg benieuwd naar Heat. Engine swaps + meerdere manieren om je auto te boosten + exhaust sound tuning maakt me toch behoorlijk blij.
Speedcards als in Payback zijn gone. Er zijn dit keer zover we weten sowieso engine swaps, en kun je kiezen tussen onder andere single turbo, twin turbo, roots supercharger en centrifugal supercharger. Ik ga er dan eigenlijk ook wel van uit dat de verdere modificaties best gedetailleerd zullen zijn.
Meen je dit of ben je blaasjes ah wijs maken. Dit zal er al jaren niet meer in en zou me behoorlijk blij maken.
Ik meen het, wordt allemaal in de gameplay trailer genoemd.
Dan heb jij duidelijk de vroegere NfS niet gespeeld. Dat zat er altijd in en daarom waren ze zo goed. Is trouwens niets moeilijks aan om je motor up te graden met nieuwe onderdelen en zeer leuk.
Je leest niet goed wat ik zeg, ik zeg nergens dat het er niet in zat.
Verder had ik het nergens over vroegere NF's en ik zie ook niet in hoe die in vredesnaam relevant zijn tot deze discussie...

Wat ik zeg is dat er diepgang mist, het is niet zo uitgebreid als in Forza en vergelijkbare spellen en dat zal ook nooit gebeuren vermoed ik omdat de doelgroep simpel weg verschilt.
Precies dit, die lootboxes in de vorm van speedcards was de grootste bullshit ooit. Dan heb je het spel uitgespeeld en wil je een beetje landingsbaan sprintjes trekken in de multiplayer, en moet je gaan farmen om meer auto's te kunnen opvoeren. Of ze kopen natuurlijk.. Ik heb zó een hekel gekregen aan EA en hun verdien model, hetzelfde dat ze toen Star Wars BattleFront II volledig verpesten met pay to win micro-transacties.. Ik kijk eerst even de kat uit de boom voor dit spel, want de reviews duiken overal super positief op, wellicht dat EA leuke relatie geschenken gestuurd heeft, maar ik trap er (nog) niet in. |:(
Ze hebben al aangegeven dat er geen lootboxes in NFS: Heat komen. De deur laten ze natuurlijk wel open voor microtransacties. Voor games als Need For Speed is dat (helaas) dé methode om meer geld binnen te harken. Een pakket met auto-onderdelen voor een paar euro, wie wilt dat nu niet?!

Ik hoop dat het spel geleverd wordt met meer dan genoeg spoilers, rims, bodykits, zoals ook het geval was bij Need For Speed Underground 1 en 2 en dat die extra pakketten alleen voor de echte, echte diehards zijn. Ik wil namelijk wel wat sleutelen maar hoef geen uren bezig te zijn met de kleinste puntjes.
Heb tot nu toe gezien dat er sowieso engine swaps inzitten, en de mogelijkheid om te kiezen tussen turbo, twin turbo, roots en centrifugal superchargers, dus ik denk dat het dit keer behoorlijk uitgebreid zal zijn.
Ik hoop het. Het wordt tijd dat EA en vele developers inzien dat je veel geld verdiend met goede games. En niet door er van die bagger management trucjes op los te laten. De kwaliteit van het product moet hoogwaardig zijn.

Dat is ook de reden dat het Mmo-rpg genre op steven ligt. Ze zagen het succes van World of Warcraft en dacht daar kunnen wij ook een graantje van mee pikken. Zonder te beseffen dat die game zo'n succes is door de hoge kwaliteit en innovatie.

Een goede game maken is een ware kunst. Laat dat over aan de kunstenaars, en flikker al die management lagen er tussen uit.
Er valt helaas meer te verdienen door elk jaar rotzooi uit te pompen gevuld met microtransactions..
Helemaaaaaaal mee eens. Motoronderdelen en ophanging kunnen upgraden moet zeker weer terugkomen en idd niet die tradingcard shit van Payback.
Ik wou het een kans geven maar alleen de game beelden al laten de nodige irritatiepunten zien van de huidige Need for Speed reeks. Het lijkt weer gewoon hetzelfde met een andere locatie. Rijden voelt waarschijnlijk precies hetzelfde. Als een slee op ijs. Ik snap niet dat ze bij de ontwikkelstudio zelf niet moe van worden ondertussen. Telkens maar hetzelfde maken.
Door de jaren heen zijn er ook al verschillende ontwikkelaars geweest. ;)
Ze hebben een nieuw handling systeem t.o.v. de meest recente games. Brake to drift is no more. Nu of de handrem aantrekken of gas tappen als ik het goed heb begrepen.
Eensch. Daarom niet kopen, nu.
Kan je van iedere sequel game zeggen. Is ook steeds hetzelfde in een andere verpakking
De laatste need for speed was echt teveel van hetzelfde. Ik vond dat spel niks aan. Ik betwijfel of ik dit spel wel ga halen.
De gameplay ziet er beter doordacht uit. De stijl is meer zoals NFS 2015,, welke er meerdere malen beter uitziet dan de laatste NFS (Payback). Nu alleen hopen dat de storyline goed is en de achtervolgingen wat lastiger zijn dan in Payback.
Paul schrijft dat het qua gameplay 'meer van hetzelfde' is ten opzichte van Payback, ik ben dan even benieuwd hoe het er dan beter doordacht eruit kan zien. Op grafisch vlak is er zelfs niets veranderd ten op zichte van Payback. Ik ben even benieuwd hoe jij dat dan ziet, ik heb de franchise al jaren niet meer aangeraakt. :)
Nou ja de visuals lijken veel meer op NFS 2015 dan Payback. Verder lijken ze meerdere spellen gecombineerd te hebben. Het hele Payback level systeem, upgrade je auto > hoger level. De visuals dus van NFS 2015, politie EMP's van Rivals geloof ik. De politie wordt ook agressiever naarmate het nacht is, wat in Payback ook niet zo was. De politie in Payback was echt waardeloos, het waren gewoon sprints met checkpoints, en als je op 95% was van die sprint gaf de politie gewoon op alsof je niet meer bestond. Dit is een zeer grote verbetering t.o.v. Payback.
NFS 2015 was echt super.
Dit is toch wel heel gaaf. Volgens mij de eerste game waar je een Polestar One kan kiezen!

Dit spel moeten we wel hebben :-)
Die komt met een beetje mazzel ook nog wel een keer naar Forza 7. Daar zit de V60 Polestar al een tijdje in, naast de Iron Knight. Maar al gepre-ordered?
Jammer.. wederom een NFS die ik niet ga kopen. Erg jammer dat ze niet naar de oudere NFS gaan van jaren geleden, dat was een stuk leuker spelen dan de recente uitgebrachte NFS. Cops wederom weer hetzelfde dus? Had gehoopt dat er een stuk meer intelligentie achter zou zitten.
De cops zijn ook aangepast. Voorheen reden over een soort van vaste rail. Nu hebben ze een eigen AI.
Ze zouden dus veel onvoorspelbaarder moeten zijn.
Jep, Payback had achtervolgingen die praktisch sprints waren tegen de politie. Wordt gepakt (wat oprecht lastig was, zo makkelijk was de politie) en verlies, of rijd naar de finish en de politie geeft het op alsof je niet bestaat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True