Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Disintegration Preview

De strijd tussen robots met een menselijk brein

Voorlopige conclusie

Het is goed dat een uitgever als The Private Division durft te experimenteren en een game op de markt brengt als Disintegration. Het is een game die vraagtekens oproept. Niet zozeer bij de setting; in het verhaal worden op een vrij standaard manier twee partijen tegenover elkaar gezet, waarbij je vecht voor een van beide kampen. Dat je daarin een Gravcycle bestuurt en tegelijk drie soldaten op de grond bestuurt is apart, maar daar zien we de lol wel van in. Zeker omdat je de uitrusting van jezelf en je drie onderdanen gedurende de game op kunt waarderen.

We zijn echter nog niet overtuigd van de potentie van de game in multiplayer, wat door de makers als een zeer belangrijke component wordt gezien. De schaal van de Gravcycles lijkt niet helemaal te passen bij de schaal van de gebouwen, en de rol van de grondtroepen is ook niet helemaal duidelijk als je met negen andere spelers online speelt. Gelukkig kan V1 Interactive nog flink schaven aan de game, want hij staat pas voor ergens in 2020 op het programma.

Reacties (20)

Wijzig sortering
Het concept klinkt leuk... Maar is dit niet weer "de volgende shooter" die niet gaat voldoen aan de verwachtingen?

Misschien zijn we wel op het punt aan beland waar de echt vernieuwende ideeën een beetje op zijn en we dan maar voor de simpele kleine aanpassingen gaan aan het zelfde recept....
Leuk zo'n "gravcycle" maar aan de ene kant heb je dan een OP wapen en dat moet dan weer gecompenseerd worden in difficulty? Gaan ze dan gewoon meer vijanden op je af sturen? Of krijgen vijanden dan absurde hoeveelheden hitpoints. Niets zo saai als op bulletsponges schieten |:(

Persoonlijk zie ik liever een origineel verhaal in singeplayer campaigns en een vertrouwd recept (Denk call of duty (Tot MW2 eigenlijk en toen er nog singleplayer in zat), battlefield) dan die geforceerde nieuwe ideeën die slecht geïmplementeerd worden en vervolgens de hype niet waar kunnen maken (Denk lawbreakers, Anthem, black ops 3)
Zeker. vooral een origineel verhaal is essentieel wat mij betreft voor een goede game.
"Maar is dit niet weer "de volgende shooter" die niet gaat voldoen aan de verwachtingen?"

Hoezo, welke verwachtingen? Dat ligt dan toch echt aan jezelf als je te hoge verwachtingen hebt.


En ja laten we maar nog meer standaard 10 in een dozijn FPS games maken. Alles hetzelfde en stop maar helemaal met vernieuwen. Niets risico nemen en iets unieks willen proberen, nee alles moet een kopie van een andere game zijn.
Laat ze maar zowel goede klassieke shooters uitbrengen als experimenteren met nieuwe dingen (Bulletstorm, F.E.A.R., SUPERHOT, Timeshift,...)
“Misschien zijn we wel op het punt aan beland waar de echt vernieuwende ideeën een beetje op zijn en we dan maar voor “ nee, er zijn zat nieuwe ideeën, maar voor gamestudios is het minder risicovol bestaande uitgekauwde concepten te recyclen.
Destiny 1 en 2 hebben ook al een soort van racemotor met guns voorop,. dit is nauwelijks nieuw te noemen, hoogstens iets wat anders omdat het kan vliegen.

En Warframe krijg railjack - 't zelfde in space, en dan groter en meer en,. waarschijnlijk ook gewoon beter.

Denk dat als ipv een gravcycle het een dikke mech was, het ook niet heel origineel was, maar wellicht gewoon wel een grotere kans van slagen.
Grafisch ziet het er best gelikt uit namelijk.
Zat ook al in Planetside 1 van 16 jaar terug. Oh, nu wordt ik opeens nostalisch.
en alles lijkt dan weer op star wars :p je houdt ervan of niet en daarvoor koop je die game toch ^^
Met zo'n titel verwacht ik toch zeker een soundtrack van The Cure.
Dat was ook mijn eerste gedachte. :)
Maar helaas, de trailers bevatten alleen the usual bombastische orkestrale muziek. :(
Interessant concept en er lijken wat aardige ontwikkelaars aan te werken. Hopelijk weten ze het origineel te houden.
Lijkt een interessante titel te gaan worden. Het is wel nog allemaal een beetje abstract zoals ik het kan beoordelen. En de gameplay die ik heb gezien is nog erg ruw.

Leuk om een nieuwe game aan te kondigen maar het lijkt nog wel wat vroeg.
Is het gek als ik ergens ook een starsiege tribes gevoel krijg? Lijkt me een interessante game dit!
Ik sla ff over......FPS? vind het meer hebben van een flightsim :+
Ik dacht even het GDI logo te zien op zijn rug, maar helaas :).
Ik vind het vooral grafisch niet erg indrukwekkend.
Lijkt mij alleen dat de Healthbars van de units aangepast moeten worden en dan kan je best vette battles houden. De battles moeten gewoon gebalanceerd worden en de units moeten meer en betere skills met cooldowns krijgen. Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor deze game. Grafische kant boeit me echt niets. RDR2 was namelijk de mooiste game die de laatste tijd uitgekomen is maar persoonlijk ook de grootste teleurstelling.
Klinkt leuk, ik hou deze wel in de gaten. Laten we hopen dat het orgineel blijft en niet een van de vele shooters word.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True