Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Marvel's Avengers Preview

Wennen aan nieuwe helden

Voorlopige conclusie

Een nieuw op The Avengers gebaseerd product maken terwijl de wereld net Endgame heeft gezien en een absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van Marvel heeft beleefd, is niet makkelijk. Het is logisch dat Marvel's Avengers vergeleken wordt met de films uit de Cinematic Universe, en het is ook logisch dat de game die vergelijking niet aan kan. We hebben echter vertrouwen in de kwaliteiten van Crystal Dynamics en de andere studio's die meewerken aan dit project. De singleplayer-gameplay zit boordevol actie en laat gamers actievolle momenten beleven zoals je ze ook ziet in de films. We zijn erg benieuwd wat de coöperatief speelbare stukken zullen toevoegen aan de game. Het klinkt alsof die stukken goed zullen zijn voor meer speeluren dan het singleplayer-deel, dus voor we al te stellig positief kunnen zijn, moeten we nog even afwachten wat dat gaat worden.

Bovenstaande beelden zijn uit de trailer gehaald. Officiële screenshots waren niet beschikbaar.

Reacties (103)

Wijzig sortering
Exact dit... Ik kan me er enkel aan storen dat ineens een andere 'persoon' de rol speelt. Het klopt niet. Het lijkt er wel op, maar het is het niet. Alleen om die reden al sla ik denk ik deze game over. Dit zou me dwars blijven zitten.
Ik denk net dat het de imperfectie van mensen is die we duidelijk onderscheiden.
Hoeveel koste die scene met Grand Moff Tarkin in Star Wars, 10 miljoen?
En toch zag je in de eerste frame als dat het cgi was.
Ik vindt het wel grappig dat ze voor deze game dan niet naar een comic boek hebben gekeken voor hun characters te maken, de iron man suite is die van de films maar hij lijkt dan niet op RDJ.
En toch zag je in de eerste frame als dat het cgi was.
Ik kwam er veel later pas achter dat hij het niet echt was... Dus als je het tevoren niet wist was het niet echt zichtbaar (voor mij in ieder geval).

Wat deze game betreft vind ik het erg slechte keuze dat ze wel tegen de film aanschurken, maar met andere gezichten. Sluit helemaal aan bij de films óf helemaal niet (en baseer je puur op de comics).

Nu blijf je als speler steeds bewust zien dat het karakter is uit de film met een afwijkend gezicht. Dat werkt niet. Dat leidt af van het spel.
Ik meen gelezen te hebben dat er een heleboel extra Stan Lee scènes al zijn opgenomen die algemeen inzetbaar zijn in toekomstige films. Hij is vaak genoeg in een eigen shot te zien zonder de hoofdpersonen van de film zelf.
Ik weet niet of ik dat zou willen eigenlijk... Er is maar één Stan Lee! Ik denk dat ik het liever wat subtieler zou zien. Zeg een afbeelding van Stan Lee in een krant in de film, of ergens op een poster/billboard oid... Vind wel dat hij er in moet blijven! Een Marvel film zonder Stan Lee cameo is geen Marvel film ;)
Echter het grote publiek wat alleen de films kent is ook de doelgroep voor deze game.
En dan kun je wel als strippurist aankomen met jouw, zeer valide, argumenten, maar dat gaat niet werken.

Deze game heeft dezelfde vibe als een actionfigure van Shrek, die door rechten green swamp monster moet heten en duidelijk niet helemaal klopt.
Ik ben overigens niet tegen het gebruik van dezelfde acteurs voor dezelfde karakters en ben daar zelfs vóór. Ik hoop dan ook dat Disney de MCU verder uitbouwt en wellicht een nieuwe reeks begint van 30+ films dat leidt tot een climax. Er zijn nog aantal verhaallijnen in de strips die daar (losjes) voor gebruikt kunnen worden.

In die nieuwe reeks hoop ik dat ze dezelfde acteurs gebruiken, maar mocht er voor gekozen worden om compleet overnieuw te beginnen qua acteurs dan begrijp ik dat ook wel. Áls Disney trouw* blijft aan haar fans en aan de kwaliteit dan denk ik dat dat vast ook goed komt.

*Legio voorbeelden waarbij dat niet was, waarbij Disney het Star Wars universum om zeep aan het helpen is, vanwege foute keuzes en politiek correct, te commercieel gedrag, gebruik (van zo lijkt het) oppervlakkige jeugd/tiener Disney-sterren etc.
De "mutants" in de mcu zijn "enhanced"s. Mogelijk gemaakt door ge-experimenteer door Hydra met de Mind Stone (Loki's Scepter).
Dus de Maximoff twins hebben powers, hun ouders (waarschijnlijk, volgens mij zijn ze dood) niet, en zal Magneto er dus niets mee te maken hebben.

Ik vermoed dat ze multiverse er nu meer bij gaan halen, Spiderman Far From Home gaat er mee aan de haal. Door tijdreis en infinity stone geklooi raakt de boel beetje instabiel, en ga je overlap tussen verschillende universes krijgen. Perfect excuus om mutanten te introduceren. En de animatiefilm Enter the Spiderverse (die ook over multiverse en meerdere versies van zelfde personage gaan) is ontzettend goed ontvangen.

Bij wijze van spreke, Magneto van een alternate reality, is zijn kinderen kwijt geraakt. Raakt in onze wereld (of andersom), en komt er dan achter dat zijn dochter nog leeft in de andere contuinity. Heb je dat weer rechtgebreid, en qua familie drama past het wel bij Magneto.

Alleen uitkijken dat het niet te comicbook-technisch wordt. De MCU films waren volgens mij met name zo succesvol omdat ze redelijk down to earth en simpel waren. Vind daarom dat ze het tijdreizen in Endgame best goed hebben aangepakt (veranderingen in verleden door tijdreizen, verandert het heden niet, zodat je geen vage "grandfather"-paradoxes krijgt). Maar dit Multiverse gebeuren kan natuurlijk wel snel campy worden.

Dus ben benieuwd.
Het verhaal wordt in ieder geval wel een stuk ingewikkelder.
Echter 90%(?) van de spelers kent de karakters van het bioscoop scherm, karakters die al meerdere films vrijwel allemaal hetzelfde zijn gebleven.

Maar los daarvan, iedereen kan allerlei redenen geven waarom het allemaal wel mee valt, maar ik ben niet de enige die het opvalt. Sterker nog, kijk naar de eerste reacties en je zal zien dat verreweg de meeste toch echt neerkomen op wat ik aanhaal, de karakters komen niet overeen met de verwachtingen.
Toen de n64 versie van goldeneye uitkwam waren de hoofdrolspelers toch echt gemodelleerd naar de film spelers (voor zover mogelijk met de toenmalige techniek).
Ook heb je nu zat kampen door Bond X beter vinden dan Bond Y.
Daarnaast gaat de vergelijking redelijk schreef onder we het niet hebben over film vs film, maar een spel direct gebaseerd op een filmreeks met (grotendeels) steeds dezelfde acteurs
Andere verhaallijnen, prima, graag zelfs. Maar dit is simpelweg een poging te cashen op bekende namen/figuren maar dan met andere gezichten vanwege rechten.

Aan de ene kant zie ik duidelijk wat ze voor moeten stellen, maar aan de andere kant ook dat er geen hout van klopt.
"We" kennen, vanaf het scherm in de bios, met z'n allen maar 1 iron man en die is toch echt Tony Stark. Echter niet in deze game en dat voelt goedkoop (wat het natuurlijk is omdat de rechten niet gegeven worden of schrikbarend duur zijn..)
Uiteraard, maar hoeveel van de potentiële kopers van deze game weet dat, en belangrijker, leest ze ook?
Laten we wel wezen, de records die de laatste film behaald heeft, zijn niet gekomen omdat de strips ineens zo populair geworden zijn.
Een hele grote groep, veruit de grootste, is film fan en heeft geen (gedetailleerde) kennis van de strips.
Als ik een spel John Wick noem, moet ik ook niet aankomen met een avatar van mijn buurman en zijn kat.
Makkelijk voorbeeld, John Wick is altijd door dezelfde acteur gespeeld. Wat als je een Batman game speelt? Welke versie van Batman is dan de "echte"?
Is capt America door verschillende acteurs gespeeld? Ironman? Etc?
Nee, zelfs de Hulk, in "normale" vorm door meerdere acteurs gespeeld, is in Hulk vorm redelijk gelijk gebleven in de films.
Dat is voor de PS4. Er komt een “open” beta voor iedereen. Zal waarschijnlijk vlak voor release zijn om te stresstesten zoals ook met Destiny, The Division en Anthem.
Tenzij jij bronnen kan vinden die ik niet zie, wordt er op het internet alleen maar gerept over beta-toegang wanneer je het spel koopt. https://store.na.square-e...3671/marvel-s-avengers-pc

Ze zullen niet de eerste zijn die dit uithaalt
Ik heb iets te veel interviews gekeken, dus zou dan terug moeten zoeken in welke ze het gezegd hebben, maar even snel googelen levert oa dit op:

https://www.gamespot.com/...ases-on-ps4/1100-6467662/
Letterlijk in de tweede paragraaf van je linkje:
Pre-ordering gets you into the beta.
En de tweet eronder:
Play the Beta first on PS4. Pre-Order for Beta Access at http://playavengers.games/E3Trailer-TW #EmbraceYourPowers #Reassemble #PlayAvengers
Ik ben er zeer van overtuigd dat je het moet kopen om "beta" aka early access te krijgen.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 15 juni 2019 22:49]

Ah excuus, verkeerd begrepen. Tot nu toe inderdaad officieel aangegeven dat pre-orders toegang krijgen tot de beta en de PS4 dat een week eerder krijgt + extra goodies (waarschijnlijk gerelateerd aan Spider-Man).

Maar om de originele vraag van je te tackelen, als de beta begint krijg je een code (als ik het goed lees)
  • Visit https://www.playavengers.com/redeem
  • Login or create a Square Enix Members Account
  • Enter your 18 character code into the website and select the desired platform
  • Square Enix will email the beta code for your platform of choice once it is available
  • For more information, visit the FAQ section on https://www.playavengers.com
Wie houd je tegen om de pre-order vervolgens te cancelen? :)

[Reactie gewijzigd door NrFive op 16 juni 2019 02:06]

Om mee te beginnen ziet het ernaar uit dat de persoon (Hank) net naar de tandarts is geweest en een flinke verdoving heeft gekregen. De lip-sync klopt niet en de rest van zijn gezicht beweegt niet mee met wat hij zegt. Ongeveer op de bodem van uncanny valley dus.

Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit dat het niet de oorspronkelijke characters zijn, maar de personages zijn slechter dan, zeg, Max Payne 3, en dat is een spel uit 2012. De rest van de spelwereld ziet er mooi uit, daar niet van.

Sowieso geen fan, dus het boeit me eigenlijk niet.
Waar baseer je dat laatste op? Er is expliciet gezegd dat alle nieuwe helden en nieuwe werelden steeds gratis worden toegevoegd. Alleen specifieke pakjes voor helden gaan geld kosten. Vind ik iets anders dan een cashcow met veel extra content en premium pakketten. Dat is gewoon niet waar.
Omdat ze er juist wel op lijken, maar niet genoeg. Ze hebben duidelijk de MCU look grotendeels aangehouden. Maar ze zullen de acteur's hun gezichten wel niet mogen gebruiken. Dus wordt het uncanney valey, dat het net niet lijkt. En dat stoort. Hadden ze beter meer bij de comic look kunnen houden.
Aangezien de meest bekeken Avengers die van het MCU zijn is dat de leidraad die 90% van de mensen zal volgen en als referentiekader zal gebruiken. Nu vind ik op zich dat het grootste probleem niet per se is dat ze er niet op lijken maar eerder dat de gezichten ook allemaal erg flets en breed zijn. Een soort "speelgoedpop" versie van welke Avengers dan ook.
Dat moet dan dikke inzet op cosmetics zijn...
Dat wordt inderdaad het plan. Microtransactions bestaande uit cosmetics.

https://www.ign.com/artic...ctions-loot-boxes-e3-2019

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 15 juni 2019 20:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True