Redacteur audio en games

The Outer Worlds Preview

Spirituele opvolger van Fallout: New Vegas

Terra One

De Halcyon Colony is zo'n planeet. Het is zelfs de eerste planeet die op deze manier is aangepakt en hij had om die reden oorspronkelijk de naam Terra One. Het experiment op Terra One verliep niet helemaal zoals gepland. Het idee was om eerst alle fauna uit te roeien en zo het winnen van grondstoffen te vergemakkelijken. Daarbij is echter wat fout gegaan, met als gevolg dat de reptielachtige beesten op de planeet allemaal flink zijn gegroeid. Ze hebben het formaat van dinosaurussen gekregen en gedragen zich daarbij niet als dino-herbivoren, maar als carnivoren. De dieren van Halcyon vormen dus een gevaar. Om die reden hebben de meeste bedrijven zich van de planeet teruggetrokken. Er is nog een bedrijf actief op Halcyon en dat bedrijf houdt er een strikt regime op na. Daar krijg je veel mee te stellen.

Kiezen wie je bent

Het vormt de achtergrond voor een heuse sciencefiction-rpg. Net als in de Fallout-serie speel je vanuit het perspectief van eerste persoon en begint de game met de optie om op zeer uitgebreide wijze je personage vorm te geven. Je kunt allerlei uiterlijke en innerlijke kenmerken kiezen die je gedurende de game op kunt waarderen. Over de details heeft Obsidian zich nog niet uitgelaten, maar het zijn eigenschappen die vergelijkbaar zijn met het Special-systeem uit Fallout. Dat wil zeggen dat je niet alleen fysieke eigenschappen aan kunt passen, maar ook geestelijke. Zo kun je punten toekennen aan je Charm en een skill als Lie opwaarderen.

The Outer Worlds is een game die je op vele manieren kunt spelen. Wil je schietend door het leven? Dat kan, er zijn allerlei eigenschappen die je kunt kiezen om een dergelijke speelwijze te vergemakkelijken. Hou je meer van de verbale aanpak? Dat kan ook; eigenschappen als Charm, Lie en Persuade helpen je om discussies met de vele non-playerpersonages naar je hand te zetten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite