Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Call of Duty: Modern Warfare Preview

Schuwt harde realiteit van moderne oorlog niet

Voorlopige conclusie

We hadden graag wat meer gezien van Call of Duty: Modern Warfare, maar voor nu moeten we het hiermee doen. Toch was de beperkte demonstratie genoeg om ons enthousiast te maken over deze Modern Warfare-reboot. De game lijkt de uitdagingen die horen bij hedendaagse militaire conflicten op natuurgetrouwe wijze neer te willen zetten. Dat gaat gepaard met heftige momenten, maar we kunnen ons zeker voorstellen dat het een indrukwekkende campagne kan opleveren. Infinity Ward heeft al bekendgemaakt dat de overige spelmodi in de game meer bij de campagne moeten aansluiten dan in het verleden bij Call of Duty-games het geval was. Wat dat precies betekent, moeten we even afwachten, maar we liepen met een een positiever gevoel weg bij de presentatie dan we van tevoren hadden verwacht. Dat is alvast een goed teken.

Reacties (175)

Wijzig sortering
Call of Duty is typisch zo'n spel (net als WoW), die ik bij elke release de voorkeur van de twijfel geef en waarvan ik toch elke keer weer van een koude kermis thuis kom (sinds MW2). Wellicht is dit omdat ik gewoon ouder ben geworden en hogere verwachtingen heb of dat ze het spel inderdaad om zeep hebben geholpen.
Ook deze zal ik wederom een kans geven in de hoop dat deze wel zal voldoen. We zullen zien.
Mijn ervaring is (als inmiddels 27-jarige) dat ik de games te 'moeilijk' geworden vind. 'vroeger' had je games die wat simpeler van opzet waren; er was toen nog een UAV in shooters. Er was nog geen zon in je ogen... Ik merkte vanaf BF4 dat het niet meer in me zat. Ik val ook steeds vaker terug op oude games, die ik ooit erg leuk heb gevonden, en dat bevalt me wel aardig; maar de verveling komt dan ook nog wel eens om de hoek. (Knights & Merchants / BF 1942 ; vietnam / Puzzle Pirates / Elder Scrolls Online / Oldschool Runescape / Rust (draai nu ook een gameserver))
Gisteren heb ik Life is Feudal : MMO gedownload... eens kijken hoe dat aanslaat :9~

Het is net alsof je op het gegeven moment er een beetje uitgroeit :9

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 13 juni 2019 14:22]

Helemaal mee eens! :)
Ik kan het overigens ook deels onderbouwen met het volgende; Los van alle grafische pracht die games, zeker in vergelijking met 10 jaar terug kunnen bereiken tegenwoordig, is er ook een groot verschil in opzet. Zon in je ogen zou niet per definitie een game zo veel moeilijker moeten maken.

Neem Call of Duty 4: Modern Warfare (mijn favoriete pc/xbox game ever) en Call of Duty 4: Modern Warfare Remaster. Twee 'dezelfde' games, maar het heeft ook zijn verschillen, namelijk in de vorm van 'loot boxen'. Er is een heel nieuw systeem toegevoegd waarmee je 'nieuwe' wapens en gadgets kunt unlocken. Ik heb de game te weinig gespeeld om precies te kunnen vertellen hoe dat in elkaar zat, ik begreep er al helemaal niks van..
Dat zat er in het originele deel niet in. Als je nieuwe wapens wilde, moest je daarvoor werken, een bepaald niveau halen, of 250 headshots maken met een specifiek wapen om een red-dot sight vrij te spelen.

Online:
Als je 3 kills had kreeg je een UAV. Bij 5 kills kreeg je een air-strike en bij 7 kills kwam er een helicopter je helpen. Dat was het. Meer niet. De nieuwste Call of Duty games daar draait het bijna om de tientallen (en dat is niet overdreven) killstreak-perks die je kunt gebruiken om het je tegenstander moeilijk te maken. Echt pure skills en gevechtstactieken zijn minder tot de orde, én juist die twee aspecten maakte het voor mij altijd zo leuk omdat ik daarmee het gevoel heb dat als ik veel kills heb, dat het door mij komt en niet door allerlei hulpmiddelen.
Precies dit dus. Die COD4MW is ook zo'n beetje mijn favo shooter na UT2004. Die remaster was gratis op PS+ dus ik heb die onlangs gespeeld. Maar die extra toevoegingen zijn echt ruk. Je hebt er niet ontzettend veel last van voor wat betreft skills en goede wapens maar het ziet er allemaal zo playmobiel uit als je iemand met een knal groen geweer ziet rond rennen. T is geen fucking Fortnite! Flikker op man. Ze hadden het dichter bij het origineel moeten houden. Misschien wat sober voor deze tijd, maar je kreeg meer t gevoel dat je het zelf deed idd.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 14 juni 2019 01:43]

''vroeger'' zoals bij Soldier of Fortune 2 online/mp bijvoorbeeld, had je genoeg mensen die mod packs (cosmetische) deden downloaden om de boel op te fleuren. Mij heeft dit nooit geïnteresseerd en nog steeds niet, maar ik heb niet zoiets van '' flikker op man ''.. Maar interesses om visueel zaken aan te passen vergeleken het origineel is altijd al geweest voor zover ik weet.. Alleen downloaden men ''vroeger'' complete skin packs en hoefde deze niet vrij gespeeld te worden.
Echt grappig dat je dit zegt, ik zelf ben nu 31 en ervaar een beetje het zelfde. Vroeger dacht ik dat ik nooit van dat gamen af zou komen, en nu heb ik van die moment dat ik gewoon echt niet wil gamen omdat er niks "vets" is om te spelen. COD ben ik op uit gekeken geraakt. Af en toe nog wel is de nieuwste gekocht maar toch na enkele weken weer weg gelegd. En ik kijk nu ontzettend uit naar WOW classic.

Zouden we nu toch echt oud worden :p?
Het probleem is denk ik dat je het allemaal een keer gezien hebt. Ook de nieuwere games. Zijn die echt moeilijker? Neuh, het is meer van hetzelfde en vaak is het zelfs versimpeld, zeker als je het over de besturing en quality of life features hebt. En bij een RPG helemaal; ik speel nu weer Baldurs Gate 2 EE en ik kan je zeggen dat de complexiteit vroeger een tikkeltje hoger lag... (die zit hier nog altijd in, zelfs met allerlei verbeteringen).

Ik bedoel maar. Een loot game zoals Borderlands. Je weet toch dat je wéér gaat grinden, dat je wéér op een power plateau komt aan het eind en dat je na het powerlevellen wel klaar bent, want dan wordt het al gauw saai. Een nieuwe CoD? Je weet dat je wéér doodgegooid wordt met de bekende one-liners en voice overs, de bekende 'go here shoot that' berichten en dat het allemaal net zo cliché wordt als je in Hollywood films ziet. Vervolgens loop je wéér tien tot twintig uur door je Iron sight te loeren om baddies uit te schakelen.

En oude games? Die ken je écht al, dus om daar dan te verwachten dat het fris aanvoelt... tja :D

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 juni 2019 11:49]

Een gevoel dat ik ontzettend deel! Ik heb de laatste tijd zoveel games gekocht en in een hoek gegooid na 2 keer spelen en dat vind ik onzettend zonde. Ik hoopte dat RDR2 mij zou boeien maar ook dat was niet het geval . Wellicht ben ik gewoon te oud geworden om nog echt van het gamen te genieten? De voorkeur ligt zeker bij wat meer simpele en intuitieve spellen in plaats van eerst een half uur door een tutorial heen gaan en vervolgens 20 knoppen combinaties te leren om 'echt goed' en effectief door de game te kunnen.

Een positieve noot:
Laatst met 3 vrienden World War Z gekocht , dat speelde heerlijk simpel weg en hebben we een hoop plezier aan beleefd. Simpel knallen, niet teveel knoppen, wel wat strategie links en rechts maar hoofdzaak is rammen. Sim-pel.

Indien mensen ervaring hebben met soortgelijke coop games: I'm all ears!
Zou het te maken hebben met beschikbare tijd?

Ik startte een jaartje of 2 Skyrim op en had al meteen zoiets van "man zeg me gewoon wat te doen en waarheen te lopen enz om de eerste quest te starten in plaats van me er zelf naar te laten zoeken".
Stak vroeger als student bijna letterlijk hele dagen in EVE online, nu kan ik het niet opbrengen om iets te beginnen want ik wil "nu" mijn fun en entertainment klaar en verpakt, niet er eerst naar zoeken/voor werken.

Red Dead had het gevaar die kant op te gaan maar gelukkig is de balans Main Story/Sidemissions heel goed uit te voeren zodat ik niet snel het idee kreeg "vooruit met de geit ik ben er al 29 hoor liefst zie ik de credits voorbij rollen voor m'n 40ste".
Exact dit! Ik was "vroeger" ontzettend fan van open world RPG zoals Skyrim, maar merkte dus bij Horizon Zero Dawn dat ik het allemaal teveel vind. Nu ben ik nog maar 25, maar merk toch echt wel het verschil met 5 jaar geleden.

Games zoals God of War, The Last of Us en Uncharted kan ik dan wel weer uren insteken. Daar word je echt in het verhaal meegenomen, iets wat met die giga games minder gebeurt naar mijn mening. Er is geen urgentie om iets te doen, je kan immers ook 50uur in de sidequests pompen en nooit de main story spelen (kuch Skyrim kuch).
Feest van herkenning. 35 jaar, en wil wel open werelden, maar ook niet teveel zoekwerk, gewoon een duidelijke storyline. Uitdaging heb ik liever in gevechten of puzzels.
Bij mij insgelijks! Ik val persoonlijk veel terug op oude spellen.

Aanrader: echt nog wel een stukje simpeler, maar laatst zo onwijs veel lol gehad met dat spel in (couch) coop, we hebben hem haast in 1x uitgespeeld:

Broforce! :)

https://www.youtube.com/watch?v=UdNh8XcJAMA
Weet niet of je het ooit gespeeld hebt, maar Left 4 Dead 2, al een wat oudere game, maar heel vergelijkbaar met World War Z. Speel het zelf af en toe nog met vrienden, vind het goed oud geworden.

Also, ik merk hetzelfde, games ben ik doorgaans heel snel klaar mee. Daarom download ik af en toe een spel om te kijken of ik het uberhaupt wel zie zitten. Soms lijkt een game me leuk, door de trailers en whatever, en speel je het en ben je inderdaad na een sessie wel klaar, zonde. RDR2 had mij wel helemaal te pakken, alleen singleplayer though. Online is helaas een schaduw van wat het had kunnen zijn.
Voor 2 spelers, a way out
Ghost Recon Wildlands is erg vermakelijk met drie. Je kan de hele campagne samen spelen. Erg fijn.
Left 4 dead 2 :)
Als je met 3 vrienden bent: probeer de heists van GTA5!
Ik vindt het zo typisch aan GTAV dat Heists zoeken zo lang duurt (alleen).

En als je dan eenmaal mensen hebt gevonden, zijn het totale retards.

Het lijkt alsof het enige wat mensen doen op dat spel is een beetje rondhangen (en helemaal niets doen) en noobs killen...

GTA San Andreas Multiplayer is overigens een heel andere wereld. Je hebt daar "real life roleplay" servers waar wapens kunt farmen en verkopen om een mooi huis/auto's te kopen. En je kunt zelfs meedoen met een gang of je aanmelden voor de LSPD.

Volgens mij is dit ook naar de onofficiële versie van GTAV aan het komen, maar het heeft zo gigantisch veel meer inhoud en nut dan de "freeroam" GTAV, wat neerkomt op noobs killen en zonder inhoud.
Probleem met GTA V is dat welke lobby ik ook join er altijd hackers/modders/cheaters aanwezig zijn tot op de dag van vandaag zelfs. Heb het pas gedownload om te kijken of het enigszins verbeterd was en wat denk je? Eerste lobby weer ufo’s en alles door de lucht, alle spelers instant dood iedere 10 seconden etc etc. Ben al meermaals in een bad sports lobby geplaatst terwijl ik buiten een sigaret aan t roken was. Weer een grappenmaker die je tig duizend levels heeft gegeven! En rockstar wil het niet terugdraaien en noemt die spelers die getroffen zijn cheaters. Dit was destijds (jaar geleden ongeveer) de druppel om het spel nog ooit te spelen. En na een reinstall had ik gelijk niets veranderd, nog steeds bomvol cheaters.

Ik ben 32, en al dat gecheat maakt een game voor mij echt kapot. Ik heb niets tegen cheaters, zolang ze andere spelers er niet mee lastig vallen. Maar ja dat is duidelijk te veel gevraagd. Wat me het meeste steekt aan dit spel is dat GTA V zowat de best verkochte game is (zeker met in-game aankopen meegerekend) maar dat ze totaal niets doen aan cheaters.
Dit inderdaad. Ik vind wat PVP best leuk en wil gerust de hele biker gang en al die andere meuk doen samen met vrienden, en als er dan inderdaad wat PVP elementen inzitten kan dat best leuk worden. Maar de payoff van die jobs tov de kost van alles en ook ten opzichte van de moeite die je er soms in moet steken, valt zwaar, zwaar tegen.

Zelf vind ik de Heists brilliant en heb een tijdje ook zitten proberen om met 3 vrienden de Criminal Mastermind challenge te halen. Maar de vele disconnects en trage load times hebben ervoor gezorgt dat we niet meer spelen. (op PC)

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 20 juni 2019 22:43]

ik ben 46 en speel nog graag, maar waar ik eerder vaak een Oh yeah belevenis had zoals bijvoorbeeld COD 1&2 dat deden, zijn veel spelen te "vlak" wat mij betreft. Ook het eeuwige balanceren van wapens en de vele bugs in games vandaag de dag staan mij steeds meer tegen, heb je net gegrind voor een leuk wapen hebben al die jankende sneeuwvlokjes er al voor gezorgd dat deze generfd word. Ik verheug mij enorm op Borderlands 3.
ik heb ook zoiets de laatste tijd.
ik ben nu 30. mijn interesse in games is minder geworden. heb vrienden die ook gamen en als er een open beta is, die lui die weten de meeste dingen al in die paar dagen. en bij mij blijft het niet hangen. omdat er minder interesse is. hun zijn 5 jaar jonger dan mij. ik the crew 2 had ik dit. hun wonnen continue. en nog andere nieuwe games. MAAR mijn reactie is nog wel helemaal in orde. ik dragscope veel met sniper maar shooters is ook mijn main genre games. en daar onthou ik wel veel want het interesseert me. speel op moment the division 2 echt super spel.

en veel games die een hype zijn boeien me niet zoals battle royale. ik ben gewend een gun pakken en gaan. en niet rond lopen loot zoeken en gear en alles uitzoeken en je bags ordenen. het boeit me niet en wil het niet leren. maar dan is de kans op overleven in zo een spel bijna nul.

ik ben echt een casual gamer. uitdaging vind ik niks (tenzij het shooters zijn) want dat doe ik al vanaf puber en dus gaat makkelijker. maar in een mmo zoals guildwars 2 doe ik alleen simpele dingen. omdat de interesse minder is heb ik geen zin om moeilijke dingen aan te leren.
Ergens heb ik zo’n gevoel dat “wij” een uitstervend ras aan het worden zijn. Mag ik zeggen dat ik onder “wij” mensen bedoel die de echte game classics bewust hebben meegemaakt en grijs hebben gespeeld?

De (vrij jonge) jongens en meisjes die nu de grootste titels spelen zoals o.a. Fortnite zullen waarschijnlijk ook over 10 jaar discussies voeren over hoe het game-tijdperk nu is. Waarschijnlijk hebben wij het dan nog steeds over de originele Counter Strike, Call of Duty, etc.

Ik vergelijk het een beetje met films van tegenwoordig. Van elke klassieker wordt tegenwoordig een remake of remaster gemaakt. Lion King, Aladin, noem ze maar op. Waar er natuurlijk ook uitzonderingen zijn zoals Frozen.
Ik denk dat je een prima punt maakt. Ik heb hier zelf een tijdje over zitten nadenken nadat ik Battlefield V onder handen had gehad. Ik ben momenteel achterin de 20, maar bijvoorbeeld BC2, COD MW1 en BF3 waren games die ik ontzettend veel speelde en waar ik ook redelijk goed in was.
Als eerste, COD,
Wat me opviel was de enorme diversiteit aan manieren waarom je doodgaat nu in COD. Vaak wordt een killstreak abrupt beeindigd door iets waar je vrij weinig aan kan doen, een rocket, eigenlijk komt er massaal veel uit de lucht vallen. De maps zijn ook ontzettend cramped, er zijn eigenlijk weinig goede lines meer, vijanden komen vanuit de meest onlogische plaatsen opduiken, zodat er niet echt een idee is van een front, of een wij tegen zij gevoel. Door de 'verbeterde' graphics zijn bepaalde zaken ook minder goed zichtbaar, zo is er ontzettend veel lens flare, heel veel particles, shading op je scope en meer zaken die net een fractie minder gevoel van controle geven. Tenslotte vond ik de playerpopulatie veranderd. Nu kan ik het mishebben, maar veel mensen vind ik maar run en gunnen, en dat is prima, maar de aard van het spel is toch licht veranderd. Mensen peeken weinig meer, maar rennen en gaan vaak dood, respawnen instant en doen dit opnieuw. Er is eigenlijk geen gamesense behalve een soort collectieve behoefte aan snel de actie in. Misschien ben ik inderdaad oud, maar dat ligt mij persoonlijk wat minder.
Battlefield V dan.
Wat me daar als eerste opviel was de ENORME beperking in bewegingsvrijheid. Overal ligt rubble, edge detection is dramatisch. De omgeving is echt veel meer immersive, maar je blijft overal achter hangen, of je character gaat net even omhoog omdat hij over een hoopje rubble loopt. Dat is funest voor aim, timing e.d. Natuurlijk wordt dit vast minder naarmate je een map leert kennen, maar man, wat een ontzettend verschil met de smootheid van BF3 en de simplicity van BC2. Er lijkt ook drag op de character te zitten als je van richting veranderd, zigzaggen bijvoorbeeld en ook echt 180 graden draait. Het voelt niet vloeiend. Dan, het arsenaal aan wapens is ontzettend historygetrouw maar het is ontzettend onhandig. Scopes zijn een disaster tov de Red Dot van BC2. Natuurlijk is dit te verklaren met het oog op de setting van de game, maar het maakt het gevoel van in control zijn en in sync zijn met je character lastiger. Hetzelfde met de vault, prone, jump, slide animaties. Scope sway 24/7, zelfs ookal is het ontzettend licht, verstoort een fluid shooting experience. Shrapnel van explosives geeft visuele vlekken, en ook weer scope sway. Er is eigenlijk veel speelbaarheid opgegeven voor een poging tot beter realisme.
De game heeft bovendien veel tools gegeven voor de general population om nuttig te zijn in het spel, die het voor het individu moeilijker maken om het verschil te zijn. Zo zijn er overal barrieres te bouwen, granaten overal te pakken, BF1 had zelfs een mortar train spam. Maps zijn imho van mindere kwaliteit. Er is een sneeuwmap met dramatische assault lines, die niet uitnodigd tot front gevechten.
Wat veel gameontwikkelaars niet merken is dat less more is in dit soort gevallen. Een game speelt makkelijker en de skill wordt meer het daadwerkelijke verschil tussen spelers zonder scope sway, expl impact, bullet hit slow, random recoil patterns in plaats van predictable recoil patters, minder soorten granaten, zeker minder particle effects en minder rubble. Smooth edges, same travel speed over elk soort terrein en vlakke surfaces geven mensen nu eenmaal meer voorspelbaarheid en meer satisfaction.
Het lastige is om het spel beiden te geven. Imho raakte Bad Company 2 een gouden snaar hier, en BF3 in mindere mate ook. Ik vraag me af wanneer shooter ontwikkelaars zich dit realiseren, maar misschien gaan we ook simpelweg een nieuwe shooter era en en zullen we hiermee moeten leren leven.
Ik denk dat het ook een beetje om het moment gaat. Vroeger (ben nu 39) speelde ik shooters alleen maar op de pc en was er van overtuigd dat deze niet voor de consoles geschikt waren. Muis en toetsenbord boven alles! Maar omdat ik geen up to date pc meer heb ben ik sinds een jaar toch op de PS4 begonnen met CoD:WW2 omdat een aantal vrienden dit ook speelden. En nu speel ik 3 avonden in de week en vermaak me hier prima mee. Dus als het moment daar is dan game je.. maakt niet uit hoe oud je bent. Het kost alleen wel wat meer tijd om bij te komen als je een nachtje doorhaald met gamen ;)
Precies hetzelfde, ik speel ook vooral oude spellen (uit nostalgie?), en vind die moderne tripple-A dingen bijna allemaal grafische opsmuk ten koste van de gameplay.

Ik wil wel eens lans breken voor spellen als Celeste en Hollow Knight. Bij 'indie games' (als dat nog zo heet) is wat mij betreft nog wel hele goede gameplay te vinden de laatste jaren. En kijk uit naar de Warcraft 3 remaster.. of ik herspeel nog eens Red Alert 2 of Half Life gewoon :)
Ben 41 en ja, ken dus het probleem van er uitgroeien. maar Hollow Knight deed het echt totaal voor mij. Was ik zo blij om!
35 hier en speel met vrienden nog battlefield V, call of duty speel ik al jaren niet meer omdat de game me gewoon niet meer pakt. 1 keer in getrapt door een deel te halen maar het walljumpen met jetpacks en laserwapens doet me helemaal niets. Daarbij kreeg ik erg het gevoel alsof ik Unreal Tournament zat te spelen met game speed op 140%.
Maar geen zorgen, voor ons oud volk komt nog genoeg leuks uit! (zometeen baldurs gate 3 en cyberpunk 2077!)
Ik vindt het juist andersom. De games zijn te makkelijk geworden.
Vroeger was je nog echt iets aan het uitspelen nu heb je dat niet meer. En als je het moeilijk wilt dan zet je op HARD, vroeger was ''NORMAL'' al gewoon hard. Die tijden mis ik wel. Maar goed we veranderen keer op keer.
Er zijn zat moeilijke spelen, Neem een Destiny en probeer Shattered Throne triumph solo en zonder te sterven, dat ervaar ik nog als echte uitdaging. Ik vond juist de hardste modes in bijvoorbeeld COD overkill en gewoon echt niet leuk meer.
Ga maar eens contra uit 1987 spelen. 1 keer geraakt worden = dood. Dat was toen wel de standaard. Ook logisch omdat het om arcade apparaten ging. Dood = nieuwe coin voor het volgende spel.
Ik vergooide mijn geld in die jaren liever aan rally simulatoren en flipperkasten :D
Dit ervaar ik zelf ook, bv. shooters zou mijn niveau ook een stuk minder zijn dan bv. 10 jaar geleden (als 33-jarige). Het is waarschijnlijk wel erg afhankelijk van het soort spel, voor bv. de Dark Souls spellen heb ik dit gevoel niet echt, of bij het spelen van meer 'casual' spellen als Shadow of the Colossus of de Monster Hunter serie.
Knights & Merchants !!! Die vond ik vroeger altijd knap lastig en nu wals ik er zo door heen :9~
Jup, ik heb MW1, 2 en 3 plus de remaster. Legaal, maar deze ga ik toch echt eerst even op een andere manier testen, ik heb mijn lesje geleerd... ;(
Waar is het demo-tijdperk gebleven vraag je wel eens af...
CoD Black Ops speelde an sich wel prima weg. Had ook een single player en zombiemode.
MW2 wordt overigens volledig gedomineerd door akimbo smg's, grenade launchers en quickscope snipers. Maar dat kan je voorkeur zijn?

Ik ben vooral gestopt bij de futuristische wapens en jetpacks.
Black ops 1 en 2 waren goede spellen, vergeet die niet.
Ik hoop echt dat ze dit ook in de multiplayer doorvoeren, en dat dat geen opgefokte ADHD multiplayer wordt.
Amen, heb MW, MW2 en de 1ste black ops met veel plezier gespeeld! Vooral de laatste jaren is het idd zn ADHD multiplayer dat ik COD niet meer aanschaf..

We gaan het meemaken!
precies dit!

Ik hoop toch op een nieuwe MW1 Pro Mod stijl (5v5) multiplayer
Toevallig al Battalion 1944 uitgeprobeerd op Steam?
Is een mix van CoD2 en CoD4 Promod, zeker het proberen waard :)
Ja zeker is dit een goede aanrader. Battalion 1944 is juist gebaseerd op cod 2 en 4 en dan ook nog eens Promod wat Gio al zei
is zeker een aanrader ! :)
Zo, Pro Mod was inderdaad geweldig. Bracht een extra dimensie aan de game. Ik heb MW (de originele) tot en met 2011 grijs gespeeld op Xbox 360 samen met mijn broertje. We stonden zelfs in de top 7000 van beste spelers. Totdat ik een game-computer in elkaar ging zetten en daar MW op wilde spelen. Man, zeker met Pro Mod.. Dat vereiste nog meer concentratie en strategisch denken. Super cool!
De single player mw1 en mw2 waren goed - bij mw3 begon ik al te twijfelen. Multiplayer mw1 was zeer sterk. MW2 al iets minder en toch ze begonnen met al die vage perks etc etc vond ik het klaar.
Maar reboot? - das gewoon toch weer geldklopperij omdat de rek er uit is - dus gaan we verder met het herleven van de classic :? (Al vond ik CoD1.5 toch wel een van de leukste - beetje rondrijden in auto's. CoD2 was ook zeer goed te verteren.
COD2 heeft wel een speciaal plekje in onze hartjes toch? Ik ben wel blij dat ze MW1 rebooten! COD2 mag ook een reboot krijgen met die oude COD ''feel''
Wordt hier nog heel erg vaak gespeeld!
Op 1.3? Cod 2 hebben we t over toch? Speel je ook nog? Zo ja, zou je me willen PM’en . Ik zou erg blij zijn als ik t een keer weer kon proberen.
CoD 1.5 was CoD1 met een uitbreiding waarbij je ook in wagens kon rijden. Erg veel lol aan gebleefd
bedoelde patch 1.3 van COD2 :P, COD 1.5 nooit gespeeld!
oh ja - oke - check :)
1.3 wordt hier nog veel lokaal gespeeld, niet zozeer op internets.
ooh. Ja is al 15 jaar oud :(
Er wordt nog wel gespeeld online op een paar servers. Er zijn ook mods gekomen om moderne wapens te kunnen gebruiken.
Ik vind WW2 ook nog goed te doen hoor, niveau van MW3 heb ik echter niet meer gezien.
Ik ben bang dat dit toch gaat gebeuren... Dit scoort gewoon bij de jeugd tegenwoordig. Ben zelf nog van de CoD1 en 2 generatie en die snelheid gaan ze denk ik nooit meer naar terug helaas.
Dat was inderdaad heerlijk en je kon aan het begin van het spel zeggen bash only and daar hield iedereen zich ook gewoon aan, want als iemand dat niet deed stond er "ban (name) yes/no" En de sociale controle loste het probleem op.
Dat was destijds echt gewoon geniaal.
Aaah man! De herinneringen! Beste verspilling van je puberjaren!
En ik moet trouwens niet de echte Dedicated Servers vergeten en natuurlijk de mogelijkheden met de mods en mappen gemaakt door de spelers. Was eigenlijk gewoon geniaal.
Ik heb medelijden met mensen die COD2 niet hebben kunnen ervaren. Ken je gob_rats nog? All seeing eye gebruikte ik om servers te vinden, speelde vaak in servers van no_mercy (misschien dat dat wat zegt). Na een tijdje was all seeing eye weg en moest je ingame serverlist gebruiken. Meest intense S&D games in custom maps. Goeie tijden!
Ik weet ook nog dat ik altijd in de server Ballerbunker speelde. We hadden een rood wit blauw team logo Heroes. En daar zaten Duitsers, Polen etc in. Was echt geweldig. Allemaal al wat oudere gasten 20+. We hadden vooral veel fun. En niets via de headphone, allemaal via de in-game chat haha.
No_mercy had heel veel servers.

Enige wat verschrikkelijk was als je alweer eens de computer had moeten herinstalleren door al de foute malwaremods, dat je dan de mods van de server weer moest downloaden op het langzame internet.
hahahahahaha precies! Ballerbunker kan ik me niet meer herinneren. De sniper maps wel. Het was zo simpel maar ow zo fijn om te spelen... hahahaha ja ingame chat herinner ik me nog!
Amen. Ik weet zelf nog goed hoe ik altijd in een zombie server speelde (het spel begon met 1 zombie en iedereen die door een zombie werd vermoord werd zelf ook een zombie. De servers waren eigenlijk altijd bijna vol, zelfs zo'n 5 jaar geleden nog). Dat was toch echt wel een van de leukste dingen die ik ooit in een game gedaan heb...
Dat was een prachtige tijd! ;(
Ochh... nostalgischie inmiddels
Die CoD 1 & 2 tijd hield op te bestaan na CoD 4, daarna is het eigenlijk een pure console-shooter geworden en zijn alle PC specifieke features eruit gehaald.. Het is jammer, maar ik begrijp het wel, er is op de consolemarkt nou eenmaal veel meer geld te verdienen.. Daar is men zelfs bereid extra te betalen om online te kunnen spelen, weten vaak simpelweg niet beter..
Ja en destijds werden er ook heel vaak games gecracked. Dusja
Cod is juist de adhd die ik zoek. Lekkere snelle potjes rondrennen en knallen maar.

Voor mn trage slagvelden speel ik battlefield.

Cod is juist uniek met dat rennen en schieten.
De ene noemt het uniek, de ander noemt het zoutloos ;)
Daar ben ik het mee eens, maar Call of Duty heeft altijd een snelle pace gehad. Ook MW2 was op zich aardig snel, gelukkig had je niet die futuristische onzin als tegen muren aan lopen en extreem hoog kunnen springen. Maar gezien de setting zal dit er ook vast niet allemaal inzitten.

Toch ben ik vooral benieuwd hoe de multiplayer er uit gaat zien. Vooral op de consoles zag de multiplayer er beduidend slechter uit als de singleplayer. Ik hoop dat ze de kwaliteit kunnen behouden en er een indrukwekkende reboot van kunnen maken, wie weet dat ik na al die jaren weer eens een Call of Duty game ga kopen :)
Id en spec ops en survival weer terug :) , spel elementen die ik in de vorige edities miste. Nu maar hopen op jouw uitkomst!
Heerlijke game, destijds MW2 & MW3 helemaal grijs gespeeld. Bij het lezen van dit bericht (niet het eerste wat ik er overigens over gelezen heb) krijg ik al weer zin om het te spelen.

Voor mij destijds de benchmark in gamen. Vanuit nostalgisch oogpunt zal ik deze denk ik ook wel weer gaan aanschaffen. Ik hoop dat dit samen gaat met de remaster van MW2.

Heerlijk nu al weer zin in!!!
Ik had het niet beter kunnen zeggen! De twee sterkste versies van de hele franchise.
Probeer MW1 eens, vind ik persoonlijk vele malen beter dan MW3. Misschien doordat het simpel is, of doordat de maps geweldig zijn. Maar MW1 en MW2 zijn voor mij de toppers.
MW1 heb ik ook, maar 2 en 3 vind ik gewoon lekkerder spelen...
Ja, ieder zijn eigen smaak ;)
Ik zou het wel interessant vinden als ze voor de MP ook een soort Rainbow Six mode hebben. Waarbij je dus op random geplaatste terroristen moet jagen.
Of dat je twee partijen hebt. Een soort Counterstrike maar dan net wat meer tactisch en niet té veel als R6.

Lijkt me wel eens leuk in plaats van honderd miljoen miljard luchtgebaseerde "streaks".
Hiervoor had je toch altijd Search & Destroy? Zeg maar de Bomb Defusal van Counter Strike.
Ja klopt, alleen vind ik die mode niet zo leuk :P

In Rainbow Six Rogue Spear had je de mode Terrorist Hunt en dat vond ik heel gaaf. Zoiets zou volgens mij wel passen in deze CoD setting :)
Volgens mij zit er in bijna elke R6-game wel een Terrorist Mode, ook in Siege bijvoorbeeld, ook in Vegas 1 en 2.
vind het persoonlijk jammer bij de moderne PS4 spellen dat deze geen local multiplayer meer hebben. Heb me voorheen enorm vermaakt om met meerdere thuis op 1 scherm te spelen. Enkel fifa en Rocket league hebben dit principe nog een beetje.
Overcooked, Gran Turismo, LittleBigPlanet, Dreams, iedere Call of Duty game, HellDivers, Diablo, Crash Team Racing (binnenkort), A Way Out (alleen in split screen te spelen), WipeOut, Zowat alle fighting games (waaronder Anime fighters), Worms, Star Wars Battlefront 2 (niet in MP), PLayLink Games, PvZ Garden Warfare (incl. split screen online). Er zullen er nog veel meer zijn maar je moet ze vinden. Hopelijk komen er wel veel meer uit tijdens de PS5 (niet genoeg power is geen excuus meeR. )

[Reactie gewijzigd door Elazz op 13 juni 2019 14:21]

helaas zijn de meeste spellen die je noemt 2 player maar niet 3 of 4 player.
Dan kun je al jaren beter een Nintendo-console kopen. Helaas hebben die voor een hoop mensen dan weer niet de juiste 2-4 player games. Al zullen er weinig mensen zijn die wat tegen een potje Mario karten hebben hier.
Kijk eens bij www.cooptimus.com, daar staan allemaal coop spellen :)
Alle cods hebben local.
Ja en nee in mijn optiek. Nieuwere CODs vereisen namelijk wel dat je verbinding maakt met internet, ook als je een LAN-game wilt spelen.
Ben erg benieuwd om deze CoD weer een beetje het niveau van de "oude" CoD's kan aantikken.
Wel ben ik de laatste jaren zo vaak teleurgesteld in CoD dat ik na het uitkomen van het spel eerst een maandje wacht voordat ik hem aanschaf.
Moet je sowieso doen !
De pre-order freaks zijn niet zelden de proefkonijnen die voor de volle pond de bugs en andere frustratie mogen ervaren terwijl als je een maandje wacht de prijs weleens gunstiger kan zijn en er zijn sowieso al een lading fixes.

Eerst maar eens zien wat de reviews gaan doen (ben bang voor een altijd te korte Single player campagne) en daarna wel kijken voor een aanbieding.
Wmb geen probleem, ik vond de 'no Russian'-missie ook echt gaaf om te spelen dus kijk er zeker naar uit.
Fan van het eerste uur hier. Heb de Single Players helemaal kapot gespeeld!

Ga deze zeker halen. Als het ook maar iets lijkt op die Pripyat missie _/-\o_
Geweldig om nu in de Chernobyl HBO mini series enkele elementen terug te zien komen die ik voor het eerst gezien heb in die Pripyat missie. Telkens ik de stad "Pripyat" zie (bv in de krant), denk ik terug aan de missie!
Heerlijk was dat :).
Dat is met dat reuzenrad toch? Die missie was echt super.
Denk niet dat de mensen die COD spelen (en aanverwante games) extreem fijn besnaard zijn en zich bezig houden met een moraal appèl tijdens het spelen van een game.
Laten we niet overdrijven jongens, het is een spel !
Vergeet daarbij niet dat ook de publieke opinie gewoon aardig verhard is de afgelopen 10 jaar.
Daar waar 10 jaar geleden het nieuws dagenlang overuren maakte omtrent een aanslag met een aantal doden moet er vandaag de dag echt heel wat gebeuren willen we het er dagen erna nog overhebben.
Ja, triest maar het is de waarheid.

Kortom, IW moet gewoon lekker zijn ding doen en de gamer zelf bepaald wat wel of niet kan.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 13 juni 2019 14:08]

Ik hoop dat de Air Support net zoals bij MW2 is oneindig dat maakt het allemaal veel leuker, en moet je meer oppassen met waar je loopt ground / air attacks.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True