Door Arnoud Wokke

Redacteur

OnePlus 7 Pro Review

Meedoen met de grote jongens

Conclusie

Wie in OnePlus nog een prijsvechter zag, zal afscheid moeten nemen van dat beeld. De 7 Pro is een volledige high-end smartphone voor een volledige high-end prijs. De adviesprijs ligt misschien lager dan die van de high-end telefoons van Samsung en Huawei, de echte prijs ligt nu rond hetzelfde niveau en over een paar maanden is de OnePlus 7 Pro vermoedelijk een van de duurste Android-smartphones van zijn generatie.

Zonder prijs als verkoopargument moet de 7 Pro het op eigen kracht redden en dat lukt grotendeels. Veel huidige OnePlus-gebruikers zijn tevreden over de snelle en schone software, en die is er nog steeds. De gebruikte componenten zijn duidelijk high-end, met de snelste soc, het nieuwste type opslag en een optie voor het meeste werkgeheugen. Ook dingen waar OnePlus voorheen op bespaarde, zoals waterdichtheid, de luidsprekers en de trilmotor, zijn nu verbeterd.

Dat geldt ook voor de camera's. De nieuwe set-up met drie camera's met verschillende brandpuntsafstanden is veelzijdig. De kwaliteit is zeker hoger dan bij vorige OnePlus-generaties, maar kan de high-end concurrentie nog niet helemaal aan. Ook zijn er nog een paar problemen die OnePlus met updates zou moeten fixen.

Het nieuwe scherm is mooi en soepel, maar van de afgeronde zijkanten moet je houden en het gekromde oppervlak is groter dan bij vergelijkbare smartphones. De maximale helderheid is prima, maar andere telefoons zijn wel comfortabeler in direct zonlicht af te lezen en de automatische helderheid werkt ook niet altijd optimaal. De accuduur is ongeveer gemiddeld en met zo'n grote accu hadden we daar iets meer van verwacht. De telefoon is bovendien groot en zwaar, ondanks de kleine schermrandjes.

Wie de gekromde schermranden en hoge prijs niet wil, kan ook terecht bij de niet-Pro-versie, die goedkoper is en verder veel componenten deelt. Alleen ontbreekt bij die telefoon één camera aan de achterkant, en heeft het scherm 60Hz en wél een inkeping.

De 7 Pro geeft verder vorm aan de strategie van OnePlus om mee te gaan doen met de grote jongens. Dat lukt goed; er zijn genoeg redenen om een high-end OnePlus te verkiezen boven een high-end model van een ander merk. OnePlus-telefoons zijn echter niet langer flagship killers; de 7 Pro is simpelweg een flagship.

Reacties (294)

294
260
142
4
1
85
Wijzig sortering
Werkt face unlock nog met de uitschuifbare camera ?
Ja. Vrijwel even snel als voorheen.
Vast wel, zolang je hem nooit mee naar het strand neemt ;)
Je moet sowieso je telefoon niet meenemen naar het strand zonder hem alvorens in een sealed bag(waarbij je hem wel nog kan gebruiken) te stoppen. Dat zand is een van de weinige materialen dat je Gorilla Glass-scherm kan bekrassen.

[Reactie gewijzigd door MrFax op 14 mei 2019 21:47]

Alleen nog maar last gehad van de headphone jack en charging port (en speakers soms... 😅) waar zand in komt te zitten :9
Mja daar zat ik ook aan te denken, al zou het nog werken, je moet elke keer dat stomme ding naar boven laten ploppen. Ik gebruik bij mn oneplus 6 faceunlock erg veel als hij op tafel ligt of in de auto in de houder zit. Dit is wat mij betreft een zeer slechte ontwikkeling. Dit toestel is het gewoon qua features allemaal nog net niet. Misschien over 2 jaar als er een echte camera achter het scherm zit, dat het leuk is. Nu heb ik 1000x liever een notch.
Heb een hekel aan een notch maar moet je hier gelijk geven ik gebruik face unlock ook ontzettend veel, maar hide notch op m'n OP6 werkt wat dat betreft prima.
Volgens sommige reviews werkt het nog altijd net zo snel, en hoef je niet zelf de camera te activeren om in te loggen. Bijvoorbeeld: https://youtu.be/Df1YFs-h5ME?t=240
Grappig, al vraag ik me dan wel af hoe dat werkt met een hoesje, zelfs met een uitsparing, en hoe lang dat mechanisme blijft werken, er zal toch vuil in komen, en als je telefoon in je broekzak oid geactiveerd wordt, wat gebeurd er dan als je de camera tegenhoud? blijft dat motortje dan nog lang functioneren?
Hoewel veel smartphones een ip-rating hebben, dekt de garantie waterschade nog altijd niet.
Fabrieksgarantie wellicht niet, maar je wettelijke garantie dekt dit absoluut wel wanneer iets van waterbestendigheid gespecificeerd wordt.
Is dat zo? Het is toch nooit te controleren of je je aan de specificaties hebt gehouden (half uur in een meter water oid) of dat je hem een week op de bodem van een zwembad hebt laten liggen?
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de verkoper, en het punt van waterdichtheid wordt zelfs expliciet als voorbeeld aangehaald.
Anoniem: 923581
@lilmonkey15 mei 2019 08:41
Zeker wanneer je de video van OnePlus (https://twitter.com/oneplus/status/1124358412999983105?s=20) bekijkt kan je er als fabrikant moeilijk om heen gaan dat de niet telefoon tegen een flinke plons water kan. Het toestel wil dan niet gecertificeerd zijn als een IP68 telefoon, maar het wordt wel degelijk geïnsinueerd.
Is het dan niet zo dat de verkoper dus het toestel eerst moet bekijken en daarna pas bepaald of het onder de (wettelijke) garantie valt?
Zal denk ik wel last hebben van de MI9 als concurrent, die telefoon kost dik 200 euro minder.
De Galaxy S10e niet te vergeten... die is overall een beter toestel zonder die irritante edge scherm en dat silly uitschuif-camera en bovendien ruim 160 euro goedkoper.

[Reactie gewijzigd door choi99 op 14 mei 2019 18:28]

Het is natuurlijk maar nét wat je zoekt in een telefoon maar een s10e met dezelfde basis (sd855/6gb/128gb) maar met een handzaam formaat, zittenblijvende screen protector, betere camera's, (reverse) wireless charging, snellere[1] en[2] betrouwbaardere[3] fingerprint sensor[4], dual-sim in de meeste landen, uitbreidbare opslag, IP-rating, Wifi 802.11ax (nu nog een gimmick maar snel meer relevant dan 5G) én een headphone jack wordt zo wel een stuk aantrekkelijker. En dan houden we nog wat geld over ook ;)
edit:
Als de hierboven genoemde 160 euro juist is, is dat mooi een QC/wireless powerbank, hoesje(s), screenprotector, draadloze snellader, auto-snellader en usb-c snellader voor op 't werk :)

Maar eerlijk is eerlijk; als je van snel houdt (OxygenOS, storage: UFS 3.0, transfer: USB 3.1, screen: 90hz, charging: 30W) is de OP7 pro wel de Ferrari McLaren onder de smartphones.

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 14 mei 2019 20:29]

Een groot pluspunt is oxygenos. Dat verplichte bixby, de Samsung store die er van alles wil, de apps die preinstalled zijn ...

Zelf had ik liever de 7pro gehad zonder curved screen, met de sandstone achterkant van de OnePlus One. Degelijk, goed grip, kan tegen een stootje, geen condoom nodig.

Stereo speakers, mijn omgeving heeft liever dat ik oortjes gebruik. Inmiddels gebruik ik liever wireless dan bedraad (die dingen gingen altijd in de knoop).

Ook vind ik een platte achterkant handig. Dus waarom niet wat dikker en dit gebruiken voor extra batterij.

Deze versie is vooral voor de looks imho en dan wel voor de eerste maand of zo. Dan zit het of in een dikke condoom of met scheurtjes en krassen.
Sandstone achterkant was echt super. Veel grip en krasvast. Draadloos laden is sowieso niet efficiënt. Dus begrijp niet waarom niemand met zoiets komt. Heb liever functionaliteit dan looks. En lelijk was het zeer zeker niet.
Je kan hoesjes krijgen van OnePlus met sandstone achterkant
Je gaat de OP 7 pro toch niet vergelijken met een S10e... Pak dan de S10+ en de OP 7 pro is toch wel goedkoper.
1. Mag ik opmerken dat het bizar is dat de OnePlus telefoon uberhaubt niet de goedkopere is in een discussie vs Samsung's topper, al is het inderdaad meer OP7 vs S10e en OP7Pro vs S10 (+). De prijs is vs de S10 zo'n beetje gelijk...
2. En de S10e wint op nogal wat vlakken, al is een deel daarvan subjectief, een kwestie van smaak of gewoon anders zonder echt beter of slechter te zijn - scherm, accuduur, IP rating, wifi, 3.5mm, 3x iets mindere camera vs 2x betere camera, gat in scherm vs pop-up, 30 watt laden vs draadloos, vingerafdrukscanner zijkant/onder scherm etc,
Ik heb nu al 2 generaties OnePlus telefoons na 2 generaties Samsung telefoons gehad te hebben en ik moet zeggen dat ik, in dagelijks gebruik, het gebrek aan bloatware tóch wel écht doorslaggevend fijn vind aan de OnePlus telefoons.

Mijn OnePlus X was prachtig (serieus dat ontwerp vond ik echt geniaal) en voor een spotgoedkope prijs en over mijn OnePlus 6T ben ik ook meer dan tevreden..
Enige wat ik mis aan mijn 6T is het feit dat, ondanks dat het handig is dat de vingerafdrukscannr in het scherm zit, hij toch wel langzamer en minder betrouwbaar is als de Samsung scanner op de Samsung Anogwat die ik van 't werk heb.
Deze schijnt al weer supersnel te zijn, waarschijnlijk gewoon omdat het 1e generatie is.
Welke bloatware? ik vind dat dit zo enorm overtrokken wordt. Ik ken ook beide telefoons. Diverse versies gehad vanaf de OPO. De apps van Samsung zijn vrijwel allemaal makkelijk uit te schakelen of te verwijderen. 5 minuten en je bent klaar.
Ik vind nergens een S10+ voor € 700,00.
Sorry, ik woon in Duitsland.
De S10 is vanaf 650 euro hier, was gisteren 639: https://www.idealo.de/pre...-prism-white-samsung.html
S10+ is 768 euro. https://www.idealo.de/pre...-prism-black-samsung.html
De S10e, waar ik zelf over zit te twijfelen, zit vandaag op 510 euro: https://www.idealo.de/pre...-prism-black-samsung.html

Strakke prijs...
Waarom is het daar zo goedkoop? Wordt er zoveel belasting geheven in NL dan? (logisch antwoord natuurlijk maargoed). Ik zal ook zeker wel veel importheffingen moeten betalen als ik een S10+ in het buitenland bestel (als je dit legaal wilt doen natuurlijk)
Binnen Europa heb je als particulier geen importheffing:
De belastingdienst over importheffing particulieren

Edit: Qua service en garantie wordt het je vaak wel lastig gemaakt, omdat een fabrikant voor elk land ook vaak andere prijzen (winstmarges) hanteert. Ze hebben liever dat je in eigen land koopt.

[Reactie gewijzigd door PEPPI op 15 mei 2019 06:47]

Zo heel groot is dat verschil ook niet...
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Galaxy+s10
Er zit een klein belasting verschil in, in Duitsland betalen ze geloof ik 19% btw en wij 21, maar dat is dus maar een kleine 2% verschil op de totaalprijs. Verder is Duitsland vaak iets goedkoper omdat het gewoon een grotere markt is waardoor partijen een schaalvoordeel hebben.

Maar je kunt gewoon vanuit Duitsland bestellen hoor, zolang de verkopende partij het naar je wil verzenden. Daar hebben we vrij verkeer van goederen voor in de EU. Je kunt dan niet nog eens extra heffingen krijgen. Wel dient de verkopende partij jouw lokale BTW tarief te rekenen. Je ziet bv op amazon.de dus wel eens de prijs iets hoger worden als je uitcheckt omdat de 2% extra btw er dan bij komt (hoewel er vaak ook weer een kortingscode automatisch toegepast wordt waardoor het net weer wat goedkoper wordt).
Tja het grote verschil is dat je bij Oneplus geen BTW factuur krijgt, heb ze gebeld en doen heel moeilijk.
Als ze me die factuur met BTW dus niet geven (wat ze verplicht zijn) dan hebben we dus hier te maken met een BTW fraude zaak.

De persoon aan de telefoon melde me dat ze er voor ging zorgen als de telefoon is geleverd.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat zij geen BTW afdragen (en dit in hun zak stoppen als marge), de prijs is er naar, en in de winkels (Tmobile en belsimple) worden ze wel verkocht voor zelfde prijs incl btw.
Voor mij echt geen Samsung meer, vanwege de overvolle software en de trage updates. Ik heb altijd het gevoel dat Samsung iets van mij wil...
Ik heb het over de S10e en heb er expres wat linkjes bij geplakt voor diegenen die daar overheen lezen ;)

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 15 mei 2019 11:37]

Scherm en uitschuifcamera zijn subjectieve, persoonlijke voorkeuren. Prijsverschil is een meetbaar feit. Overige hardware is OP echt de betere keuze.
Ook om bedraad muziek te luisteren en onbedraad te laden, of op 2 simkaarten tegelijk bereikbaar te zijn? Ja de 3 core componenten zijn beter (cpu/mem/opslag), maar dat maakt het geheel niet perse beter...
Ik wilde ook enkel de bewering
overall een beter toestel
ontkrachten.
beide bebben toch gewoon dual sim standby?
De OnePlus 7 Pro heeft ook gewoon dual SIM, hoor. Bedraad muziek luisteren gaat ook best; je moet echter wel een USB-C earphone aanschaffen. Of natuurlijk een dongeltje. (wel karig dat die er niet bij zit, bij de 6T kreeg ik 'm gewoon gratis meegeleverd)
Anoniem: 1031525
@Polydeukes14 mei 2019 18:50
Vergeet de schonere Android-ervaring niet.
Dat is allemaal zo gedateerd en zit bij velen tussen de oren.
Tegenwoordig zijn al die toestellen vloeiend en retesnel omdat ze simpelweg meer power hebben dan men nodig heeft.
Stock Android of een skin maakt in de praktijk voor de meesten niks uit.
Nieuw uit de doos...Ja dan zijn de meeste retesnel.
Maar vooral Samsung was natuurlijk na 2 of 3 maanden om te janken.
Als ik zo'n toestel in handen kreeg was ik altijd verbaasd hoe iemand daarmee kon werken.
Letterlijk iedere actie moet op gewacht worden...

Er gaat gewoon niets boven een schone Android ervaring en Samsung heeft daar altijd al een bende van gemaakt.
S7 edge, 3 jaar later supersnel en smooth. geen lag gehad sinds de aankoop.
Ik sluit me hierbij aan. Mijn S7 viert bijna zijn 2e verjaardag en voelt, afgezien van de batterij, eigenlijk nog als nieuw.
Nou die van mij en die van mijn vrouw zijn super traag in Google maps ofzo. Zit steeds te wachten als ik een actie doe. Vaak ga ik te snel en doet ie dan de verkeerde dingen enzo. Typen op de telefoon in Chrome op tweakers - SUPER traag. 1 karakter per seconde. nee, ik ben er niet blij mee, het is wel een reden waarom ik nog niet zeker weet of ik de S10e ga kopen of niet.
Google maps is inderdaad op sommige onderdelen echt beroerd (route plannen en locatie vinden na het intypen met name), maar bij het bewegen over de kaart is er eigenlijk niks aan de hand. Zou hier misschien wel even proberen te troubleshooten, want zo traag typen hoort niet.
Tja, dit is natuurlijk een beetje raar.

"Mijn Galaxy S7 presteert als nieuw".

"Oh maps lagt wel als de neten".

Presteert ie nou als nieuw, of laat ie toch alweer steken vallen in apps?
Alleen Maps, was de kern van dit verhaal. En zoals anderen ook aangaven, in bepaalde onderdelen is het echt waardeloos (zoeken, routeplanner) en in andere onderdelen juist weer silky smooth.
Misschien is dát juist raar. Waar dat dan aan ligt (de app / optimalisatie, de telefoon of iets anders) weet ik niet.

Wat probeer je precies te zeggen met deze reactie?
Dat je S7 dus al wel verschijnselen vertoont van een tragere telefoon.

Maps is daarin inderdaad een van de eerste apps die dat qua symptomen gaat tonen.

Het kwam op mij een beetje grappig over, omdat gelijk bij het eerste punt wat er wordt genoemd, er toch reeds moet worden toegegeven dat het apparaat toch niet zo snel meer is als vroeger.
> Google maps is inderdaad op sommige onderdelen echt beroerd (route plannen en locatie vinden na het intypen met name), maar bij het bewegen over de kaart is er eigenlijk niks aan de hand. Zou hier misschien wel even proberen te troubleshooten, want zo traag typen hoort niet.

Het is vooral inderdaad route plannen en typen/zoeken en back/forward/start navigatie enzo, het scrollen over de map is soepel...

Voor de rest is het aardig hoor, af en toe heeft ie kuren, dan gaat het weer weken goed.

[Reactie gewijzigd door Superstoned op 14 mei 2019 20:54]

Heb jij de Snapdragon versie? Ik hoor dat wel vaker. Mijn Exynos S7 Edge doet het nog heel snel met GMaps.
Nee, ook de exynos vreemd genoeg
Edit: sorry, reactie voor een ander bedoeld :+

[Reactie gewijzigd door nieksvd op 15 mei 2019 07:31]

Ik heb de Exynos. Hij werkt op zich best hoor, al heb ik wat waterschade (dook in een rivier in Brazilie om een anaconda onder water te filmen, dat was dan toch te veel...).

Hij zit ook wel erg vol kwa storage, dat zal niet helpen. Maps is het grootste probleem, zoals ik al zei, de rest is goed genoeg na 3 jaar dat ik zeker toch de S10e overweeg. En dat zal hem denk ik wel worden, de prijs is echt hard aan het zakken en zodra die onder de 450 komt is ie van mij. Nog een paar maanden denk ik...
De prijs zakt de laatste tijd jammer genoeg niet zo hard. Ik had intussen al lang < €500 verwacht. Ik vermoed dat de S10e heel populair is.
Bijzonder, ik wist niet dat het kon met een Samsung.
En ik zeg dit niet om te zeiken op Samsung, maar echt, ik heb nog nooit een goed werkend toestel van hun in handen gehad.
Allemaal laggy en battery draining als een zot.
Ik heb al jaren bijna de hele S serie gehad. Wel altijd geroot en een Samsung based custom rom gedraaid.

Screen on tijd was altijd goed, nooit rare zaken meegemaakt. De software was extreem stabiel. Uptijden van 6-700 uur gehaald. En als hij uitging dan was het of bewust, of een userfout (powerknop per ongeluk ingedrukt gehouden oid). Dus jouw ervaringen ,net zoals de mijne, zijn geen maatstaf en de absolute waarheid. Wel hoor ik zelden of nooit mensen over de Samsung telefoons klagen.

[Reactie gewijzigd door Koriel op 15 mei 2019 00:29]

s2 met de voorganger van lineageos, dat was echt niet verkeerd.
S6 van mijn werk (daardor geen extra apps zelf geïnstalleerd): na 3 maanden niet meer vooruit te branden. Mijn oude OP2 is echt nog vele malen sneller.

[Reactie gewijzigd door Autofan1985 op 15 mei 2019 09:09]

Mijn vrouw en ik hebben allebei een S7, buitengewoon tevreden me. Daarom ga ik dus de S10e kopen ;-)

Hiervoor had ik de HTC One, was ook erg goed, beter eigenlijk - maar ja, werdt gewoon te traag en te oud en de nieuwe HTC telefoons waren niet veel soeps.

Daarvoor een Nokia N9, waar ik nog steeds heimwee naar heb, ik wacht met smart tot er een Android telefoon is die zo lekker en makkelijk te bedienen is als de N9 was.
Wat ik begrijp zijn ze vanaf de S7 ook wel verbeterd idd. Dus ik hoop dat het beter wordt zodra deze wordt vervangen.
Ja, de S7 was te doen, dus als dat nieuwe One nog beter is (zoals de reviews zeggen) dan lijkt bloatware me niet echt een issue meer.
https://youtu.be/37SZiewBtfw
Ik kan op mijn mobiel geen link met timestamp maken geloof ik, maar vanaf 4:48 heeft hij het over de snelheid. Vooral ook 6:12 waar hij aangeeft dat een verse pixel even snel is, maar na het installeren van een berg apps de oneplus dik wint.
Ik heb zelf een Samsung s9+ waar ik op zich heel tevreden mee ben, maar dit soort dingen doen mij wel even goed opletten hoor. Trager wordende systemen en daarbij vooral ook het feit dat ze batterij vreten (want waarom is ie traag? Omdat ie allemaal onnodige zooi doet wat ook energie vreet) is toch wel een irritatie puntje.
Anoniem: 1031525
@Bomberman7114 mei 2019 18:56
Maar voor mij wel.
Prima, en jij hebt dus zat keuze ...
Scherm is stukken minder van de Mi9, speakers stukken minder en zo zijn er nog wel wat zaken. De Mi9 is een topper maar kan je niet vergelijken met de OP7 pro, die ligt gewoon een lat hoger. En als je naar de prijs van de OP7 pro kijkt en je vergelijkt deze met S10+ of P30 pro dan heb je met de OP7 pro een beest van een telefoon voor een lager bedrag. Lees al reacties waar ze de OP7 pro vergelijken met een S10e, kom op mensen.
De vraag is of je dit nodig hebt zo'n 'beter' scherm en stereo speakers.Dit heeft in mijn ogen geen enkel nut,tenzij je uren per dag films ofzo kijkt of gamed zonder mensen om je heen!

De P30 Pro moet toch het onderspit delven in de video's ivm een MI 9.Nochtans heeft de P30 Pro OIS,en de MI9 'enkel' geavanceerde EIS!

Geef mij dan maar een MI9 voor slechts €+- €440 met Wireless Charging!

[Reactie gewijzigd door greatkz op 14 mei 2019 20:14]

Ik geef weer niks om wireless charging en het scherm is voor mij het belangrijkste aspect. De camera hecht ik weer iets minder waarde aan. Er is geen algemene betere keuze, het is maar net wat iemand belangrijk vind en wat een telefoon biedt tegen welke prijs. Voor mij komt de OP7 pro daar als nummer één uit maar kan me goed voorstellen dat voor andere weer de Mi9 is.
Hoho lager bedrag is alleen voor de mensen die hem los kopen... Bij het verlengen van mijn abbo moest ik 620 betalen voor de p30 pro. Met een lager maandbedrag dan sim only bij dezelfde provider. Persoonlijk vind ik de p30 pro de beste telefoon van het moment omdat ik het meest geef om camera en accuduur. Iets waar de p30 pro by far koning in is. Er zijn ook nog andere chinezen met x10 gedetailleerde zoom, maar die laat ik er voor het gemak even uit.
Als je verlengd met een OP7 pro was je een stuk goedkoper uit. OP7 pro is gewoon goedkoper, zo simpel is het. Op sommige punten scoort P30 pro beter en op andere punten de OP7 pro. Zoals ik al eerder zei, het is maar waar je aandachtspunten liggen.
Anoniem: 159816
@Vlizzjeffrey15 mei 2019 10:35
Als de geruchten waar zijn is de Mi9 straks niet eens meer de sterkste telefoon in de Xiaomi line-up. Als de geruchten voor de Redmi K20 Pro waar zijn, is dat een sterke telefoon: 6.4" Super Amoled, SD855, 6GB, notchless, 4000mah, 3.5mm voor de prijs van een Mi9.
Opo geeft Xiaomi veel ruimte om markt te veroveren. Rollen geweldige telefoons uit die fabriek.
Inderdaad, ik zit te loeren naar de mi9se voor 341 euro.
Zag op de eerste pagina "Geen headphone jack" en ik was al niet meer geïnteresseerd 😅 Vote with your wallet zeg ik dan. Is een essentiële feature en ik ben gewoon niet geïnteresseerd in een toestel waar ik die zou moeten opgeven. Letterlijk niemand heeft hier ooit om gevraagd, dus dit zijn gewoon pesterijen van de industrie. Geen zin in.
Hoeveel mensen die in de winkel staan maakt het uit of zijn/haar mobieltje een headphone jack heeft? De mensen die er iets om geven zijn echt minimaal, want de mensen die de mobieltjes, vooral flagships, zonder headphone jacks kopen kunnen vaak ook wel een bluetooth koptelefoon kopen.

Ben het er zelf wel mee eens, daar niet van, maar die 0.5% sales maakt ze weinig uit denk ik.
Anoniem: 1031525
@Tomolone14 mei 2019 18:52
Waarom zou je een bluetooth-koptelefoon willen kopen als je een prima werkende bedrade koptelefoon thuis hebt liggen? Nu ik even geen band meer heb, gebruik ik mijn backup Shure SE315 oordoppen eigenlijk vooral om muziek mee te luisteren op het werk. Een bluetoothsetje gaat daar qua kwaliteit écht niet overheen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 14 mei 2019 19:12]

Daar heb je toch verloopjes voor?
Anoniem: 1031525
@Dark_man14 mei 2019 19:13
Van bedraad naar niet-bedraad? ;) Eén of ander apparaatje waar ik mijn oordopjes inplug die via bluetooth contact maakt met mijn telefoon?
Oa, voor een tientje heb je die al uit China en voor minder dan 20 ook wel in NL. Daarnaast heb je ook een "bedrade" in de vorm van USB-C naar 3,5mm jack.
Op zich vind ik BT audio prima, dus 3.5 mag weg, maar het verloopje is een slecht alternatief wetende dat mijn s8 usb poort er na 1 jaar mee op hield
Ik heb voor het hardlopen een Backbeat Fit en dat ik ben zeer tevreden over deze koptelefoon.

Op het moment dat ik net niet op een lekker tempo kan lopen, ga ik mij nogal snel irriteren aan kleine dingetjes. Een shirt dat eigelijk net te klein en het daarvoor voelt alsof je je armen minder gemakkelijk kunt bewegen. Mijn Samsung Gear S3 welke over de pols gaat schuiven zodra je wat zweet op je arm krijgt of het kabeltje van je oordopjes..

De laatste keer dat ik de jack aansluiting van mijn telefoon (OP 3T) heb gebruikt was toen mijn zusje een jaar geleden aan het verhuizen was en ik hem aansloot op een computer speaker set..

In de auto gebruik ik ook gewoon BlueTooth. Ik kan zelfs met de telefoon bedienen zonder hem aan te raken of vast te houden..

Ik vraag mij wel af of het afgeronde scherm als voordeel heeft dat als het valt het scherm minder snel breekt..
Van USB-C naar 3,5mm. Die wordt meestal gewoon meegeleverd namelijk...
Wat denk je van een 3.5mm naar USB-C?
Anoniem: 1031525
@meestertje15 mei 2019 09:17
En als ik die vergeet of kwijtraak?

Het spijt me, maar ik vind dat echt geen alternatief.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 15 mei 2019 09:17]

Ik zie het hele voordeel van zo'n Bluetooth set niet in. Die accu's zijn toch altijd net leeg wanneer je het niet kunt gebruiken.
Mijn bluetooth verbinding is vaak al in gebruik door mijn smartwatch, een 2e bluetooth verbinding trekt mijn telefoon niet. Dus ja, die headphone jack heb ik nodig (gelukkig kan mijn JBL E55BT zowel via BT als kabel gebruikt worden).
Kan je toch gewoon toevoegen met een verloopje?

En ja dan kan je zeggen dat je geen zin in verloopjes hebt maar dan behoor je tot zo een kleine groep die tegen alles nee zegt dat de industrie daar terecht geen rekening mee houdt.
Ja want fuck wat klanten willen toch? :+

En kleine groepjes valt wel mee. Ken weinig mensen die het bij dagelijks gebruik leuk vinden om bij de laptop bijv. allerlei kabels extra mee te nemen als het ook via een dock o.i.d. kan. Lekker een hutkoffer meenemen ipv een kleine laptoptas.
Meeste klanten gebruiken uberhaupt al geen headphone jack, en diegenen die het gebruiken hebben 3 oplossingen waar ze uit kunnen kiezen.

Verloopje, bluetooth, USB headphone jack.

En als je naar klanten gaat luisteren dan zou je nooit met vooruitstrevende producten kunnen komen.

"People don't know what they want until you show it to them"
4 oplossingen. Een product kopen hij een concurrent die wel de oplossing biedt die je wenst. Waardoor je niet met een dongle hoeft te rommelen of genoegen hoeft te nemen met een halve oplossing op batterij die altijd leeg is als je 'm wil gebruiken. :*)
Ja alleen moet je dus niet bij iedere fabrikant gaan zeuren die net die ene oplossing niet bied die jij specifiek wenst.

Want je behoort dan tot een hele kleine groep en niet iedere fabrikant wilt een dergelijk kleine groep bedienen.
Gezien het 3.5 mm jack als onderwerp bij zo'n beetje iedere review op eigelijk wel iedere website apart opgemerkt wordt denk ik dat dat 'kleine groepje' toch best groot is.
Aangezien maar een klein deel van de mensen zijn telefoon gebruikt om er muziek via een oortje of hoofdtelefoon naar te luisteren en je dus meerdere oplossingen hiervoor hebt met bluetooth en verloopjes is het dus een kleine groep.

In ieder geval relatief klein vergeleken met de hoeveelheid smartphones die verkocht worden.
Zou je denken gezien het succes van apps als Deezer, Spotify e.d. denk ik dat dat aantal nog best hoog ligt.

Ik hoef maar een random/recent artikel met betrekking tot smartphones hier op tweakers te openen en er is een discussie over, elke keer weer, dus het leeft wel degelijk. Ik bedoel, gewoon een recent artikel over de opkomende smartphone van Asus, zoek in de comments maar eens op "jack":
nieuws: Asus kondigt ZenFone 6 met klapcamera en accu van 5000mAh aan
Volledig mee eens!
Ik was het ooit met je eens, maar ik realiseerde me onlangs dat ik in de praktijk die headphone jack al jaren niet meer gebruik. Ik kan eigenlijk prima zonder.

Maar iedereen gebruikt hem weer op een andere manier dus als dit voor jou belangrijk is, moet je het zeker mee laten wegen.
Ja, zelfde met draadloos laden. Is verplicht voor mij als je een telefoon aan me denkt te kunnen verkopen...
Nah, draadloos laden zie ik geen meerwaarde van in. Kabeltje insteken en heel erg snel laden vind ik dan veel beter. Plus het feit dat we al vele jaren zoveel mankracht hebben gestopt in het zo energie-efficiënt mogelijk maken van al onze apparaten, en dan "draadloos laden" zouden gaan gebruiken waar een groot deel van de stroom verloren gaat, dat vind ik een beetje absurd.
Kan ik helemaal inkomen. Maar bij mijn huidige telefoon is de aansluiting kapot gegaan terwijl ik op een conferentie in de VS was. Draadloos laden zorgt dat ik hem tot op vandaag, ruim een jaar na het incident, nog steeds kan gebruiken. Ik heb dus een dozijn draadloze laders en wil gewoon niet zonder..
Ik vind hem vooral te groot en te zwaar. En met die afgeronde randen is het lastig een goede cover te vinden. Denk dat de OP7 de opvolger gaat worden van mn OP3.
Ik las ergens dat niet zomaar alle landen de normale OP7 krijgen. Ben benieuwd of nederland ze beide krijgt
Wat mis je in de OP3 wat de OP7 heeft?
Ik heb zelf de OP3 en ben daar eigenlijk nog dik tevreden over.
Ik ervaar hem nog steeds als "snel (vooral de vingerafdrukherkenner) en zie geen echte reden om hem te moeten upgraden.

Ik vraag me dan ook af wat voor software mensen op de telefoon hebben draaien dat ze ieder jaar een nieuwe nodig hebben. Ik speel spelletjes, gebruik mail, chat, internet en kijk films. Alles gaat gewoon goed. Geen haperingen, geen issues.
- "Vingerafdrukscanner niet zo goed als voorheen"
- geen 3,5mm jack

Dit is ook zo bij m'n 6T. Echt 'voorheen' gaat dus al even terug.
- "Vingerafdrukscanner niet zo goed als voorheen"
- geen 3,5mm jack

Dit is ook zo bij m'n 6T. Echt 'voorheen' gaat dus al even terug.
Minder dan een jaar :) In smarphone land best een lange tijd, maar in absolute zin...not so much.
Dacht precies hetzelfde! En dan aangeven dat de sensor groter is dan bij de 6t. En ze hebben nog geen smartphone gehad die een betere optische scanner had. Maar wel bij minpunten neerzetten. Optisch vergelijken met het oude type sensor is appels met peren vergelijken.
Optisch vergelijken met het oude type sensor is appels met peren vergelijken.
Hoezo? Zijn ze verplicht om die under-screen FPS te gebruiken? Ze dienen toch beide hetzelfde doel?
Ik vind die vergelijking logisch. Ook deze verbeterde nieuwe under-screens blijken dus nog steeds onpraktischer te zijn dan de good-ol' "oude" FPS, dus terecht dat daar een minpunt aan wordt besteed.

Afgezien van de snelheid: succes om je scherm van een protector te voorzien met zo'n under-screen FPS. Daar heeft een "oude" FPS geen last van.

Nee, doe mij maar gewoon iets dat fatsoenlijk en praktisch werkt in plaats van die nieuwe half-gebakken snufjes.
Geen uitbreidbare opslag en wireless charging. Geen 3.5mm jack en IP68. Dus geen 709 euro waard. Jammer. Ik zoek iets wat compleet is voor dit geld.
Hij heeft dan geen officiële ip rating, maar hij is gewoon waterdicht.
Ik zal je vertellen, dit is helaas niet het geval. Heb mijn OnePlus 7 Pro in het zwembad laten vallen en via de SIM-Kaart tray ging er behoorlijk wat water naar binnen. Nu is ie dood
Zit er geen rubber dan? Ligt er misschien ook aan hoe diep onder water. Heb toch tests gezien waar ze best lang onder water lagen.
Er zit wel rubber, overal waar water langs zou kunnen komen zit rubber. En die tests heb ik inderdaad ook gezien, alleen ik heb weer de pech dat het bij mij fout gaat denk ik.
Misschien door de klap (want hij valt echt niet zachtjes op de bodem van een zwembad)? En anders inderdaad dik pech! Jammer!
Zou kunnen, maar ik had er sowieso een hoesje om dus ik denk dat dat niet het geval is. Naja hoop dat ze het wel gewoon vergoeden de reparatie...
Enige keren in verleden dat ik een micro SD kaartje erin heb moeten stoppen was dat de standaard opslag veel te klein was 8GB/16GB, maar nu de toestellen 128 en hoger hebben is dit eigenlijk niet meer nodig. De OP7 heeft een versie met 256GB dat zou echt voldoende moeten zijn.
Wireless charging is mijn inziens een gimmick. Zeer inefficiënt.
Geen 3.5 mm jack, ja daar kan ik in meegaan. Dat vind ik ook erg jammer.
IP rating, phone is waterdicht, maar geen officiële rating om kosten te besparen op de licentie.

OP is niet meer de OP van voorheen. Ik denk dat ze de phone voor een lagere prijs hadden moeten inzetten. Het is niet meer zo dat het een no brainer is voor aanschaf. Ze hebben nu serieuze concurrentie.
@TheTinusNL

Ik gebruik een micro sd kaart ook niet voor opslag op de telefoon. Ik heb bijvoorbeeld een dashcam, dan kan ik mijn micro sd kaartje direct aflezen in mijn telefoon. Ook is soms de camera vol, gooi ik het even op mijn telefoon / in de cloud, kunnen we verder.

Wireless charging, nou, ik heb sinds kort een houder in mijn auto die draadloos 10W oplaadt. Dat is fijn zeg. Nooit verwacht dat ik het zo relaxed zou vinden om de telefoon gewoon in de houder te zetten, en gaan. Niet meer kabeltje zoeken en kloten. Een wireless charging coil kost weinig. Ik vind iedere telefoon met glazen achterkant, maar zonder draadloos laden debiel. Doe dan gewoon een metalen achterkant. Stuk steviger.

En de headphone jack, ik gebruik het ding met behoorlijke regelmaat. Ik weiger een telefoon te kopen die minder kan dan mijn vorige model. Alleen vind ik nu eigenlijk iedere telefoon kut. Samsung voldoet aan alle functies en opties, maar ik heb liever stock(ish) android. Ik ga nog maar door met mijn s9+. Geen straf hoor. Weet alleen niet wat ik hierna doe, heb het liefst een telefoon zonder inkepingen of gaten in het scherm. Extreem smalle bezels is leuk, maar ik stoor mij absoluut niet aan de bezels op mijn s9+.
Uitbreidbare opslag? Hmmm, jazeker een welkome toevoeging, maar 256GB is ook al een flinke hoeveelheid.
Wireless charging of 30W snelladen? Lijkt mij een makkelijke keuze. Al die wireless charging hype kan mij daarom gestolen worden.
3.5mm jack...... ach, dat kun je tegenwoordig maar beter als bonus zien.
IP68: hoewel niet officieel, besteedde OnePlus wel aandacht aan aan (spat)waterbestendigheid. Praktijkervaringen zeggen veel meer dan een of ander certificaat onder gecontroleerde omstandigheden.

Helaas, als je iets compleets zoekt tegenwoordig, is ~€700 niet meer de prijsklasse waar je moet zoeken. :|
"Geen 3,5mm-jack".

Ja, en ook geen floppy drive voor al je data, en ze leveren ook geen postduif bij het apparaat om berichtjes te sturen, en waar plug je de fax in? Grammofoonplaten passen ook niet, je moét echt met streamende muziediensten of MP3 of FLAC-files werken. We willen écht minimaal weer CD's! :>

Hoe lang gaan we deze ontbrekende 3,5mm-jack eigenschap nog als minpunt zien? Pas als alle telefoons er vanaf stappen? Het is gewoon een eigenschap van veel moderne telefoons.

Tweakers zou moeten overwegen 3 categorieën weer te geven bij het overzicht: "Positief", "Negatief", "Opvallend". Waarbij die laatste categorie een lijstje kan zijn van voor- of nadelen. Zoals de ontbrekende 3,5mm-jack voor sommige mensen zoals mijzelf toch écht een voordeel is.
Voor mij is een 3,5mm-jack altijd een groot minpunt. Ik vind het dus een zeer terecht minpunt bij telefoons die hem niet meer hebben. Het is gewoon een marketingstunt om je aan een draadloos alternatief te brengen, die meestal duurder zijn.

Ik ben ook een beetje klaar om overal maar een oplader of batterij voor te moeten kopen, alleen maar omdat we allemaal draadloos willen. Ik vind het maar niks.

Mijn OP6 gaat voorlopig nog wel mee en deze heeft hem dan ook nog gewoon. Waarbij ze zelf zo trots waren dat ze hem erin zouden laten zitten, zo schaamteloos halen ze hem weg. Dan loop je als fabrikant toch (een klein beetje) imago schade op.
Lekker extra dongles kopen omdat je ze kwijtraakt of kapotgaan, of al je bedrade oortjes moeten weggooien en bluetooth aan gaan schaffen en die dingen continu moeten opladen... Superhandig!
Reis dagelijks met ov en zie 80% gewoon nog bedraad gebruiken, bijna de helft ervan in de oplaadingang... Betekent dus dat je niet kan opladen en muziek kan luisteren tegelijkertijd... Er kan gewoon een ingang zitten voor de mensen die hem wel gebruiken toch, kleine moeite groot plezier. Mij zullen ze dan iig wel als potentiele klant kunnen zien, nu zit ik vast op bepaalde merken.
Al die jaren verder en nog steeds wordt het steevast vermeld.. Beetje eigenwijs van Tweakers maargoed. De toekomst laat zien of de 3.5 jack behouden blijft op niet. De argumenten die de redactie aanvoert om het als minpunt te blijven benomen zijn an sich wel goed,

maar aan de andere kant ken ik letterlijk niemand in mijn omgeving die na het gebruik van draadloze koptelefoon/oortjes/speakers nog terug is gestapt naar iets met een kabel..
Beetje aan de dure kant vind ik toch hoor. Hier in België kan je de S10 voor 565 euro en S10+ voor 699 vastkrijgen bij Coolblue met de nieuwe ‘+200 euro inruilwaarde actie’.
Een inruil actie, dat kan je toch niet vergelijken. Je moet de 7 pro vergelijken met de S10+ en die is sec gewoon duurder.
699 euro voor de S10+ dus. Je kan om het even wat voor gsm praktisch terugsturen (defect of niet).
Ik heb er hier nog 2 in de schuif liggen die waardeloos zijn en ook mee kunnen doen.
Ik kijk nu op coolblue belgie en s10+ kost 999 en 200 euro inruil actie.
Ik kijk nu op coolblue belgie en s10+ kost 999 en 200 euro inruil actie.
Wauw, daar hebben ze net een prijsverhoging doorgevoerd dan.
Gisteren en deze morgen stonden de S10 en S10+ nieuw aan 765 en 899 daar.
Dat edge gedeelte is veel te groot, de S10 was maximaal wat betreft afbolling.
Ik laat hem denk ook maar gaan!
De bolling bij een S10 is dus scherper, bij de oneplus zijn ze flauwer maar beginnen ze eerder
maar beginnen ze eerder
Dus begint de ellende nog eerder?
Nee bedankt. Om over een bescherming nog maar niet te praten.
Mwoah, het betekent dat het minder opvalt volgens meerdere reviewers, en dat er minder hinderlijke reflecties en vervorming is. Maar dat moet ik zelf ook in het echt nog meemaken voor dat ik dat geloof :P
Ik snap het voordeel van die afronding ook niet. Het vervormt kennelijk het beeld, het is astig te bedienen, en het lijkt me dat het scherm te kwetsbaarder van wordt.

Dus wat is nou eigenlijk het voordeel hiervan, afgezien van laten zien dat dit tegenwoordig mogelijk is?
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee