Door Chris Broesder

Redacteur mobile

Huawei P30 en P30 Pro Review

Smullen voor de smartphonefotograaf

Alternatieven

Samsung Galaxy S10(+)

De S10 en S10+ zijn misschien wel de meest logische concurrenten van de P30 en P30 Pro. Ze hebben eveneens een veelzijdig camerasysteem met drie verschillende brandpuntsafstanden, en ook het ontwerp en de featureset vertonen gelijkenissen. De Huawei-camera is wel beter bij slechte lichtomstandigheden. Als we tussen een Samsung- of Huawei-toestel moesten kiezen, zouden we vooral ook de software vergelijken.

Score: 4(10 reviews)
linkReview Tweakers
Huawei Mate 20 Pro

De Mate 20 Pro is het high-end Huawei-toestel dat voor de P30 (Pro) uitkwam, in november. Hij heeft een goede accuduur, laadt snel op, en heeft een helder en contrastrijk oledscherm. Ook de camera is indrukwekkend en veelzijdig, al mis je de 5x-zoom-lens van de P30 Pro. Het toestel heeft dezelfde soc en ook het ontwerp verschilt niet veel.

Score: 4.5(12 reviews)
linkReview Tweakers
Apple iPhone XS (Max)

De iPhone XS (Max) is het toestel van Apple dat het dichtst bij de functionaliteit en specificaties van de Huawei P30 (Pro) komt. Hij mist wel de camera met groothoeklens, maar de telelens is aanwezig. Verder is de camera prima, en heeft hij ook een mooi oledscherm, een uitstekende bouwkwaliteit, waterdichtheid en veel andere dingen die bij een high-end toestel horen. Wel moet je het stellen zonder het snelle laden van de P30 Pro.

Score: 4.5(12 reviews)
linkReview Tweakers
Google Pixel 3

Als je geïnteresseerd bent in de Huawei P30-toestellen, dan vind je de camera ongetwijfeld belangrijk. Op dat gebied zijn er maar een paar toppers en daar hoort de Pixel 3 (XL) zeker bij, hoewel hij niet de camera's met verschillende brandpuntsafstanden heeft. Helaas is de Pixel 3 op het gebied van schermhelderheid en accuduur niet top, dus je moet wat voor die goede camera en snelle updates overhebben.

Score: 5(1 reviews)
linkReview Tweakers

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite