Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Skull & Bones Preview

Zeeslag op de Indische Oceaan

Voorlopige conclusie

De tweede speelsessie met Skull & Bones was dus minstens zo vermakelijk als de eerste keer dat we de game speelden, op de E3 van vorig jaar. We hebben een beter beeld van hoe de game in elkaar zit en wat de rode lijn in het spel wordt. Ook hebben we wat meer diepgang gezien in de gameplay, wat het spel als geheel interessanter maakt. Het wordt langzamerhand dan ook wel tijd dat we met de volledige game aan de slag kunnen, maar dat moment laat helaas nog even op zich wachten. Ubisoft schoof Skull & Bones onlangs door naar 2019 en heeft nog geen concrete releasedatum bekendgemaakt. Het gaat dus nog even duren voor we piraatje kunnen spelen in de Indische wateren.

Titel Skull & Bones
Platform Windows, Xbox One, Playstation 4
Ontwikkelaar Ubisoft Singapore
Uitgever Ubisoft
Releasedatum 2019

Reacties (48)

Wijzig sortering
De combat mechanics in de video lijken bijna 1:1 op die uit AC:Black Flag maar dan in een multiplayer jasje, vindt het moeilijk om voor te stellen dat dit lang leuk blijft.
Zeker weten, sterker nog: ik ben toevallig de laatste tijd Black Flag weer aan het spelen en de gameplay is gewoon hetzelfde. Zelfs de look van de quartermaster (donkere man naast de kapitein) is gekopieerd, de shanties en zo ook de 'rival pirate ships' met rode zeilen, lijken een kopie van de pirate hunters in Black Flag. Op zich zou dat allemaal geen probleem zijn als deze game meerwaarde zou hebben, alleen dat blijkt nog niet echt. Dat je na een jaar nog niet veel meer hebt dan wat het nu is lijkt mij ook geen goede zaak voor het eindresultaat. Vooral de stemmen staan mij erg tegen uit de video en raketten..?

Het kan in theorie een leuke game zijn, maar als het beperkt blijft tot schepen aanvallen en wegkomen dan kon je dit toch al in Black Flag en nog veel meer.

Edit: spelling

Edit 2: ik zie nu dat er een video uit 2017 gebruikt is, waarom? Dat schetst wel een onduidelijk beeld zo.

[Reactie gewijzigd door hrichard op 20 juni 2018 13:05]

Raketten worden al langer ingezet dan je wellicht denkt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rocket_artillery
Dit dus, al moet ik zeggen dat dit wel vermakelijk was.

We zullen het zien, als het goed uitgewerkt wordt zou het nog wel eens wat kunnen worden..
Exact dit. Ik moet eigenlijk wel zeggen dat hierom Black Flag mijn favoriet is onder de AC serie. Erg benieuwd wat dit zo uniek gaat maken.
Dat had ik dus met Black Flag. 5e AC game die ik speelde en kon er geen motivatie voor oproepen om telkens hetzelfde te doen met enkel een andere skin
Ik ben het helemaal met je eens dat het daar inderdaad op lijkt. Ik moet zeggen dat ik de zeeslagen wel een van de leukste delen van AC:BF vind, dus als ze een leuke mulitplayer component kunnen toevoegen waarom ik npcs zou aanvallen dan ben ik spekkoper
Ze hebben ook de basis uit AC: BF gebruikt, de eerste tests waren daadwerkelijk in een modded AC:BF met multiplayer modus om te kijken of dit ging werken. Werd ooit eens in een interview verteld door één van de devs.
Tja, typisch Ubisoft.
Waarom niet een mooie verhalende, avondtuurlijke singleplayer campaign? Dit lijkt mij erg saai, weer online op elkaar schieten waarbij het er snel om gaat of je het spelletje goed kan spelen.
Die bestaat al en heet Black Flag. Het had weinig met Assassins te maken.
Ik heb dat een half uurtje gespeeld en dat kon mij niet bekoren. Teveel focus op vechten en dom schieten.
Leuk om te zien, ik was zelf absoluut fan van ac4, en heb heel wat uren rondgevaren en schepen afgeknald. Het enige nadeel was: na x uur heb je alles unlocked, heb je geen uitdaging meer en heb je alles ontdekt.

Ik ben daarom wel benieuwd wat het doel van het spel wordt, daar staat of valt het succes mee. Stiekem kijk ik met heimwee terug naar Voyage Century Online. Het lijkt me heerlijk als dit ook zo'n open world, free to play, pay2progress spel wordt waar je heel veel tijd in kunt gaan steken.
Met alles unlocked werd ik nog in de pan gehakt door de speciale schepen in de vier hoeken :') had er eentje verslagen geloof ik.

Game ziet er leuk uit maar zet wel mijn vraagtekens bij hoe lang het speelbaar blijft.
Dat vond ik juist een leuke uitdaging, tenminste wat moeilijker dan al die andere makkelijke schepen :p
Voyage Century Online! :*)
Was altijd leuk ja. Alleen jammer dat ik nooit iemand had om samen mee te spelen, waardoor de boredom weer om de hoek kwam :'(
OMG YES!!!

Deze stond ook wel bekend als "Bounty bay online" als ik het goed heb. Uit de tijd dat ik weinig snapte van engels. Tot level 100 gekomen daarna vast gelopen in de Quest. Snapte er niks van haha. Tier3 battleship was eerste die sterker was dan dat beginnersbootje die je kreeg. (was alleen sterker rond athene geloof ik). Was wel een grind spel zeg. (vooral houthakken/mining). Gelukkig kon je afk grinden de heledag door. xD
Bounty Bay Online was blijkbaar de Europese variant.... Dus eigenlijk speelden we de verkeerde versie :-D
Ik vond het vooral jammer dat je afk kon gaan grinden. Hierdoor was je volledig kansloos als je niet 24/7 je pc aan had staan. En het werd pay2win :(.

Ik hoop dat Skull & Bones beter wordt op dit gebied en geen Pay2Win wordt.
Jammer inderdaad, het lijkt meer een soort moba op zee te worden dan een piraten avontuur. Het doet me zo een beetje denken aan Dreadnaught en Fractured Space, maar dan in een piratenjasje.

Persoonlijk had ik veel liever iets in de stijl van Sid Meiers Pirates! gezien.
Ja, sid’s pirates! of sea dogs en pirates of the carribean!

Gewoon lekker single player sandbox. Dat zou zo gaaf zijn.
Als ze nou ruime mods mogelijkheden zouden toestaan en een structuur die dat aan kan in het spel, dan zou je fantastische dingen kunnen maken. Ik ben nog steeds verbaasd wat er wekelijks voor skyrim (5 jaar oud) opduikt.
Als ze nou ruime mods mogelijkheden zouden toestaan en een structuur die dat aan kan in het spel, dan zou je fantastische dingen kunnen maken. Ik ben nog steeds verbaasd wat er wekelijks voor skyrim (5 bijna 7 jaar oud) opduikt.
FTFY ;)

Dat zou echt fantastisch zijn. Bij Pirates of the Carribean waren al best wat mods te vinden. Dit op een moderne Engine .... :9~
Pirates of the Caribbean ook veel gespeeld, stiekem een hele toffe game. Ik hoop ook dat Rockstar ooit eens een piraten game gaat maken, zoals GTA en Red Dead Redemption. Een enorme spelwereld, met veel eilanden, schepen en dan die geweldige verhaallijn en details die Rockstar altijd toevoegt aan hun games.
Ziet er allemaal wel heel bruin uit.... beetje kleur kan geen kwaad.
Uit de preview:
Wat we inmiddels ook hebben gezien, is dat de de game meerdere weertypen heeft, en daarmee ook meerdere kleurpaletten. Onze speelsessie speelde zich op een wat grauwe dag af, waarbij de zon zich achter de wolken verborgen hield. Dat geeft de game een grimmige uitstraling. We hebben echter ook al beelden voorbij zien komen van gevechten die plaatsvinden onder een strakblauwe hemel en een stralend zonnetje, wat meteen een veel vrolijker en kleurrijker beeld geeft. In beide gevallen zien de effecten van het water er trouwens geloofwaardig uit.
Het hangt dus grotendeels van het weertype af ook. Er zijn elders op internet ook wel beelden van strak blauwe lucht met daaronder een veel lichtere, kleurrijkere game.
Ah kijk, niet goed gelezen. Goed nieuws!
Black Flag was in potentie top, met wat simpele ingrepen was dat eindeloos speelbaar geweest.
- Niet elke seconde een ander schip in beeld, beetje rondvaren voor je iets tegenkomt maakt het wat unieker.
- Verschillende prijzen voor handelswaren in verschillende ports. Nodig uit tot traden, niet verplicht piracy.
- Verwijder optie om te kunnen traden vanuit de captains cabin, midden op zee. Dat sloeg echt nergens op.

Nu hebben ze zelfs combat bij boarding er uit gehaald. Lijkt geautomatiseerd op 3:30 in het filmpje. De opzet van Black Flag was daarmee best ok, iets minder QTE's en vrijheid in hoe je de overwinning claimt, had lekker geweest. En knokken in een fort was best cool.

Volgens mij deed Sid Myers: Pirates! dat al beter in de jaren 80.
Akkoord, die game had zoveel meer kunnen zijn, maar het is een AC, en ieder jaar moet een nieuwe verkocht worden ... De uren op zee kunnen met een paar trucjes veel leuker gemaakt worden.
Lijkt me een tof spel. Denk dat je ook omdat de wereld zo groot is, je heel veel tijd zoet kan zijn. Helemaal als wind (en stroming?) een rol speelt kan het ook wel even voor je het goed onder knie hebt.
Ziet er wel weer erg generiek uit. Gemiste kans in mijn optiek.

Zal toch goed verkopen door de marketing, meeliftend op hype van Sea of Thieves.
Sinds ac3 wacht ik al op een dergelijk spel. Hopelijk is de uitvoering goed O+
Dit raakt toch super snel saai joh. Als je schip eenmaal een beetje geüpgraded is en je je trucjes moet herhalen is de lol er snel af denk ik.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True