Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch en Jurian Ubachs

E3 2018 Round-up

De laatste 10 games in vogelvlucht

Trials Rising

Er zijn van die games die eigenlijk helemaal niet leuk zijn om te spelen. Van die games waarbij je na een kwartier al de neiging hebt je controller uit het raam te smijten, het liefst met je console er achteraan. Het zijn games die perfectie vragen en je ook de mogelijkheid geven dat te bereiken, maar erg gemakkelijk is het niet. Wie ooit de bmx-game Trials heeft gespeeld, weet wat we bedoelen. Het spel, waarin je met een bmx of motorfiets per level een serie obstakels moet overwinnen, slaagt erin het bloed onder onze nagels vandaan te halen. Op een goede manier, uiteraard.

Titel Trials Rising Platform Windows, Xbox One, PlayStation 4, Switch
Ontwikkelaar RedLynx Verwacht februari 2019

Trials doet dit dus al jaren, en de jongste telg, Trials Rising, belooft er op verschillende manieren nog een schepje bovenop te doen. De tracks zijn over de hele wereld te vinden, waarbij de moeilijkheid toeneemt naarmate je verder van het westen naar het oosten gaat. De tracks in Noord-Amerika zijn dus relatief eenvoudig, die in Azië wil je liever niet spelen. Grapje natuurlijk, maar ook weer niet: we speelden een 'Extreme' track en moesten bij het eerste obstakel niet alleen met de juiste snelheid aankomen, we moesten ook nog een bunnyhop doen en op het juiste moment de rem aantikken om het voorwiel van de motorfiets over een ronde ton heen te krijgen. Als je het zo zegt, klinkt het best simpel. Maar na vijftig pogingen stonden we nog steeds beneden ...

Elk niveau onder Extreme is goed te doen, maar 'goed te doen' is niet genoeg. Wanneer wij Trials spelen, doen we dat met het uitgangspunt dat we elke track binnen de gestelde tijd en met nul fouten willen afronden. Een foutje betekent dan niet 'begin bij het laatste checkpoint', maar 'begin bij het begin'. Dat maakt een game als Trials stukken frustrerender, en dat zal voor Trials Rising zeker ook gelden. Nieuw is het echter niet, dus laten we snel kijken naar wat er wél nieuw is.

In de eerste plaats heeft ontwikkelaar RedLynx de nadruk flink gelegd op multiplayer, maar niet per se op de manier waarop je het nu voor je ziet. De game laat spelers nu desgewenst altijd tegen drie andere bikers rijden. Die bikers zijn dan de ghosts van andere spelers, die een vergelijkbaar niveau als de speler zelf hebben. Volgens RedLynx vinden gamers het leuker om tegen anderen te spelen, ook als ze in hun eentje gamen. De ghost van een andere rijder in je spel hebben kon trouwens al, maar nu zijn het er dus drie. Natuurlijk behoort directe multiplayer ook tot de mogelijkheden, nu zelfs voor acht personen tegelijk.

Tandem Bike

De opvallendste verandering is echter de spelmodus waarbij twee spelers samen een motor besturen. Deze modus heet 'Tandem Bike' en biedt precies wat je denkt, namelijk twee motorrijders op een grote motor. De besturing van die motor doe je samen. Je moet tegelijk gas geven, remmen, de balans bewaren en eventueel front- en backflips maken. Als slechts een van de de rijders iets doet en de ander niet, gebeurt dat maar met vijftig procent van de kracht. Als je tegenovergestelde input geeft, gebeurt er in de praktijk dus niets. Het is simpel, soms frustrerend, maar wel ongelooflijk grappig.

Daarnaast speelt customization een grote rol in het spel. Spelers kunnen hun outfits en skins voor hun bikes aanpassen en delen met andere spelers, maar ook zelf banen maken en uitwisselen in de Trials Track Editor, die terugkeert in Trials Rising. Deze editor hebben we zelf nog niet in actie gezien, maar volgens Ubisoft is hij 'groter dan ooit', dus dat belooft wat. Het enige echt slechte nieuws voor Trials-fans die uitkijken naar deze game, is dat Trials Rising pas in februari 2019 verschijnt. Het goede nieuws is dan weer dat de game niet alleen voor Windows, Xbox One en PlayStation 4 uitkomt, maar ook voor de Nintendo Switch, voor al je Trials-plezier in de trein, of waar dan ook.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (46)

Wijzig sortering
Toch opvallend (maar positief!) dat We Happy Few toch nog naar de PS4 komt, aangezien de ontwikkelaar nu onderdeel is van Microsoft Game Studios.
Dat is idd best opvallend. Microsoft had natuurlijk makkelijk af kunnen dwingen dat die versie geschrapt zou worden. Aan de andere kant snappen ze bij Microsoft misschien wel dat de PS4-versie wel eens de meest verkochte zou kunnen worden ;)
Nee, het was al contractueel vastgelegd door de studio en Sony dat het spel zou uitkomen voor de playstation voor de overname van Microsoft en zijn contractueel verplicht te leveren uiteraard.
Waarom berichten jullie niet over Devil May Cry 5?

Voor mij was dit zonder enige twijfel de enige grote verrassing op een E3 die bol stond van voor de hand liggende releases en aankondigingen van games die al lang uit hadden moeten zijn.

De laatste game in de serie was een omstreden reboot en nu komt ineens zeer onverwachts deel 5 in januari uit.

Vandaar dat ik van mening ben dat het de meest interessante E3 game was om over te berichten.

Ben erg benieuwd over je mening en hoop dat je de game nog aandacht zult geven.
Daar is wel een reden voor: de game is aangekondigd tijdens de persconferentie van Microsoft, maar was verder niet op de beurs aanwezig. Geen presentatie, geen speelsessie, niets. Dus we kunnen er niet meer over vertellen dan je zelf al in de persconferentie hebt gezien. Vandaar (nog) geen preview.
Bedankt dat je de moeite heb genomen om te reageren Paul.

Ik dacht al dat het zoiets was.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de E3 trip, al is het onderdeel van jullie vak, voor veel gamers blijft het een ongrijpbare droom om bij de E3 aanwezig te kunnen zijn.

Keep up the good work guys!
Geld stinkt niet, dat is zeker een feit. Maar heb toch het idee dat Microsoft zich iets flexibeler opstelt (zie crossplay met Switch bijvoorbeeld) dan dat Sony zou doe. Juich ik alleen maar toe verder :)
Met die gedachte mogen ze ook weleens een paar games op steam zetten. :Y)
Dat vond ik ook verrassend maar ben hier heel blij mee! Lijkt me een heerlijke game om te spelen op console.
>Destiny 2 was in veel opzichten een doorontwikkeling en verbetering van de eerste Destiny.

Hier klopt iets niet.
Probleem hierbij is dat Destiny 1 gaanderweg verbeterd werd in allerlei QoL en basissystemen als loot/weapon perks/rewards voor activiteiten en ‘open wereld verkennen’ door het live team. Destiny 2 was echter al in ontwikkeling, en heeft alle goede changes van Destiny 1 niet meegenomen.

Daarnaast was Destiny 1 een gigantische troep game bij launch omdat ze ca. een jaar voor launch hebben besloten het verhaal niks te vinden. Lead writer ontslagen(?), verhaal helemaal uit elkaar gehaald en enige bruikbare brokstukken tegen elkaar geplakt. Veel waardeloze, onlogische en onnatuurlijke gameplay en storyline was wat overbleef.
(Totaal random Exo chick die we nergens meer terug zien. “I dont have time to explain why I dont have time to explain.”)

Je zou denken dat ze hun les hebben geleerd en dezelfde fout voor Destiny 2 niet zouden maken.

Nee hoor. Destiny 2 is ook in het laatste jaar compleet overhoop gegooid.

Dit gecombineerd met alle goede changes van core mechanics niet overnemen van het Live team betekent dat het spel onmogelijk beter had kunnen zijn dan end-of-life Destiny 1.

[Reactie gewijzigd door Jimmy_ op 22 juni 2018 11:24]

Of de verschillende rassen, human, awoken of exo.
Dat destiny1 begint dat je je ghost ergens op een schroothoop vind, een logisch begin voor een Exo die al decenia daar ligt te roesten, maar voor awoken/human? wtf, ben je dan niets meer dan een skeletje? Ja klopt, want in eerste instantie had ieder ras zijn eigen begin (als awoken zijnde zou je in de reef beginnen, iets wat ze eruit hebben gelaten om later in een dlc te kunnen proppen). Hier werd volop over gesproken in de dev updates. Ziet er niks van terug in de game.

Typisch gevalletje van wat je zei "verhaal helemaal uit elkaar gehaald en enige bruikbare brokstukken tegen elkaar geplakt" , ze hadden maar 1 begin "af" dus daar hebben ze het bij gelaten ... met als gevolg dat het gekozen ras 0,0 invloed heeft (is puur cosmetisch).

Om nog maar te zwijgen over de belofte "if you can see it, you can go there" ...

Erg jammer, Destiny had ontzettend veel potentieel, maar komt naar mijn mening totaal niet uit de verf omdat het eigenlijk maar afgeraffeld wordt.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 22 juni 2018 12:09]

Ha! Jazeker. Vergeet niet het plan dat je ook seamless met je schip kon vliegen tussen planeet <-> ruimte en terug. (Iets wat No Man's Sky grappig genoeg wel grotendeels voor elkaar heeft gekregen)
Niks seamless aan, schepen zijn puur cosmetica voor laadschermen en verder kun je er totaal niks mee. Het systeem was zelfs zo bagger, dat je vaak het merendeel van je gameplay in schip-vlieg-laadschermen zat dan daadwerkelijk het spel te spelen :+ .
haha klopt inderdaad!

Tijdens het vliegen, was het vaak een momentje om koffie te pakken of sigaret te roken enz. enz.

Maar toch moet ik zeggen, dat ik een mooie tijd heb beleefd aan Destiny 1 met mijn fireteam. hebben de Raids grijs gespeeld. wat opzich wel uitdagend was en leuk omdat je het samen kon doen.

Maar toen ben ik er in getrapt en heb ik destiny 2 gekocht special edition €149,-. twee keer storymode uitgespeeld.... 2 strikes, 0 raids.... Geen fireteam meer... R.I.P. Destiny

Weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde Battlefield 1, wacht nu op WW2 Edition.
Destiny 2 voor een 10tje ofzo gehaald. dacht a die gaan vast niet dezelfde fout maken. uhu wel dus :s is wel leuk om te spelen maar al die dlc's etc. plus nu een 2e season pass????? grrrr. never mind. andere leukere games (die het geld wel waard zijn), zijn er zat. peace out en vind jij bevindingen idd waar.
Dat is hoe marketing het noemt. De spelers gaven het een iets minder positieve verwoording.

Ik zal er in elk geval geen cent meer aan uitgeven.

Fool me once, shame on you.
Fool me twice, shame on me.
Van Destiny 1 nam ik nog aan dat de release cycle bagger was omdat het een nieuwe game was.

Maar nu Destiny 2 weer hetzelfde verhaal heeft ben ik er klaar mee na de 1e 2 DCL's.

Met het verhaal bedoel ik:
- Matige base game.
- Slechte DLC 1.
- Gemiddelde DLC 2.
- Grote expansion die €100 verder eindelijk wel goed is.
+ beloftes maken dat je je progress nooit kwijt zal raken, alles wat je verzameld zal je meenemen naar opvolgende games.
Niks van waar natuurlijk, sterker nog, ze hebben de hele eerste game weggeflikkert ongeveer, om met destiny2 overnieuw te beginnen. Grootste probleem van destiny is de beperkte content. Hebben ze eindelijk een aardige game bij elkaar ge-dlc-ed, beginnen ze weer van voor af aan! Ja laat maar, ik doe er niet meer aan mee.
Ik ben een nieuwe destiny speler(ivm humble bundle) en moet zeggen dat ik het tot nu toe wel een aardige game vind. Ik moet alleen wel zeggen dat ik niet gecharmeerd was van die spoiler die ik las...
Verder vind ik de DLC strategy ook wel extreem door ieder jaar een nieuwe expansion pass te verkopen voor de volle pond...
Jullie hebben niet echt een Preview gedaan over Cyberpunk 2077 of heb ik die gemist ?
Toevallig vandaag in de podcast van gister gehoord dat ze deze inderdaad "vergeten" zijn. Het is Jur en Paul niet gelukt een afspraak te regelen met de makers van Cyberpunk, maar dat proberen ze nu alsnog te regelen. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar die game.
Niet vergeten. We wisten vooraf niet dat CDP aanwezig zou zijn. Dat is vrij opvallend want normaal stellen ze ons ruim van tevoren op de hoogte. Dit keer niet, dus moesten we op de beurs zelf nog proberen een afspraak te fixen. Dat is helaas niet gelukt, er was behoorlijk veel interesse.

We zijn inderdaad aan het kijken of we de game binnenkort in Warschau bij CDP op kantoor kunnen komen bekijken, maar dat zal vrijwel zeker nog enkele weken op zich laten wachten.
Bedankt voor de verheldering :)
Ik heb die ook gemist! Ben wel benieuwd naar de mening van de E3-gangers.
Dat was een besloten, invite only demo. Ben wel benieuwd of Tweakers naar binnen mocht.
Vervolg op Ori _/-\o_ _/-\o_
Toch 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld!
Eens. Geweldig mooie game met hele leuke gameplay. Heeft mij weer uit een game winterslaap gehaald.
En ik werd wel vrolijk van de uitgebreidere besturing :)
Zolang dit platformspellen volledige controller support hebben, is het inderdaad geweldig! Ori and the blind forest is denk ik ook beste speelbaar op controller.
Helemaal mee eens. Ik vind deze game in categorie kunst passen. Echt een prachtige game met een mooi, meeslepend en emotioneel verhaal. En daarnaast nog vrij pittig (uitdagend) ook!
Mijn verwachtingen voor Ghost of Tsushima zijn hoog!
In deze round-up staat vermeld dat je kunt kiezen of de karakters in de game Japans of (accentloos) Engels spreken. Hopelijk komt er ook een optie voor Japans met Engelse ondertiteling.
Dat is namelijk ook hoe ik het liefste anime kijk.
Het is (uiteraard) dat laatste. Je kunt dus iedereen Japans laten spreken, waarbij je de Engelse ondertiteling te zien krijgt. Of je kunt iedereen (accentloos) Engels laten spreken en zonder ondertiteling spelen. Of met, mocht je dat willen.
Top!
Dank voor de bevestiging! Het moet nu wel héél raar lopen, anders wordt dit een no-brainer. :Y)
Ik ook! Ik kan niet wacht om de samurai uit te hangen.

Daarnaast is de omgeving erg mooi gemaakt dus ja! Ik hoop dat het niet teleurstelt.
Hier zitten toch wat pareltjes tussen. Het is goed een gamer te zijn in deze tijd 😁 nu de tijd nog vinden om alles te kunnen spelen!

[Reactie gewijzigd door Mauz1978 op 22 juni 2018 06:31]

Het is vanaf het begin jaren 80 al goed om een gamer te zijn ;)
Tweakers., Er staat een copy paste foutje op de pagina van" The adventures of captain spirit"

O.T. ik baal heel erg van Dontnod. Ook al wordt het vast een super game! Mijn hoop is nu gevestigd op deck Nine die hopelijk wel doorgaan op de storyline van LiS.
Ja, gezien. En gerepareerd. Thx!
En voor Life is Strange nemen ze idd de tijd bij Dontnod...
Toch zie ik dat liever, ontwikkelaars die ruim de tijd nemen om van hun game echt iets goeds te maken.

P.S. Persbericht van ergens vanmiddag: Life is Strange 2 komt op 27 september 2018 :)

[Reactie gewijzigd door Paul Hulsebosch op 22 juni 2018 17:08]

Ik kijk vooral uit naar we happy few en the awesome adventures of captain spirit.

Verder jammer dat er geen switch games tussen staan.
Pokemon en Super Smash hebben beide al in een eigen preview op de frontpage gestaan. Veel meer Switch-titels die de moeite waard zijn hebben we niet gespeeld.
Een mooie roundup en afsluiting van de E3 2018. Mooi werk heren!
Ik ben totaal niet van de platformers, maar Ori spreekt mij toch elke keer wel weer aan. Misschien dat ik deel 1 toch maar eens moet proberen (even wachten tot hij weer een keer in de sale komt).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True