Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Super Smash Bros Preview

Sneller dan voorheen

Sakurai is terug

Het is al lang bekend dat er aan een nieuwe Super Smash Bros wordt gewerkt, ook al heeft Masahiro Sakurai, de grote man achter de serie, de laatste jaren wat rookgordijnen opgetrokken. De eerste geruchten over een nieuwe Super Smash Bros verschenen al in 2014, vrijwel direct na het verschijnen van Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Super Smash Bros. for Nintendo Wii U. Destijds verscheen een personeelsadvertentie waarin Bandai Namco zocht naar programmeurs die aan Smash Bros 6 wilden werken. Tot een officiële aankondiging kwam het nog niet. Sterker, Sakurai meldde zelfs bij herhaling dat hij erover dacht om met pensioen te gaan en dat het niet zeker was of hij ooit nog een game in de serie zou afleveren. Fast forward naar Nintendo Direct in maart 2018, waar Nintendo toch een nieuwe versie van Super Smash Bros aankondigde, gemaakt onder aanvoering van Masahiro Sakurai. De nieuwe game verschijnt uiteraard voor de Switch, maar dit keer komt er geen versie voor de DS.

Waardige opvolger

Deze nieuwe Smash Bros belooft een waardige opvolger te worden. Niet alleen omdat Sakurai en consorten een erg uitgebreide game hebben gemaakt, maar vooral omdat ze de gameplay eens goed tegen het licht hebben gehouden. Ondanks dat is er op het eerste gezicht niet zo heel veel veranderd. In de nieuwe game moet je nog steeds proberen om tegenstanders van het platform te gooien waarop de strijd zich afspeelt. De besturing is ook nog steeds gebaseerd op de drie klassieke elementen, te weten aanvallen, vastpakken en blokkeren. Dat drietal werkt nog steeds volgens het 'rock, paper, scissors'-principe. Aanvallen wint van vastpakken, vastpakken wint van blokkeren en blokkeren wint van aanvallen.

De score in de game wordt ook nog steeds gebaseerd op percentages, waarbij een hoger percentage betekent dat je de betreffende tegenstander verder van het plateau kunt schoppen, schieten of slaan. Word je zelf van het plateau gegooid, dan kun je nog steeds proberen om er weer op te springen of klimmen. Pas als je zo ver wordt weggesmeten dat het niet meer lukt om terug te springen, ga je dood. Al kom je daarna doorgaans weer gewoon tot leven om vrolijk verder te vechten.

Lekker snel

Er lijkt dus niet zo veel veranderd in Super Smash Bros. De belangrijkste verandering valt ook pas op als je gaat spelen. Waar de bediening vrijwel hetzelfde is gebleven, is de gameplay een stuk sneller geworden. De personages in de arena bewegen vlotter en kunnen ook wat sneller een nieuwe actie uitvoeren. Het gaat om een verandering die best ingrijpend is, want hij maakt dat Sakurai en zijn collega's alle characters in de game onder de loep moesten nemen om te zien of de moves van ieder character wel bij de snellere gameplay passen.

Dat leidde hier en daar tot kleine wijzigingen. De opties van de bekende personages in de game zijn echter grotendeels gelijk gebleven, meestal zijn slechts kleine aanpassingen doorgevoerd aan de snelheid en de hoeveelheid schade die de verschillende aanvallen veroorzaken. Met de snellere gameplay lijkt Bandai Namco in te spelen op de groeiende belangstelling voor eSports. Het is dan ook geen toeval dat Nintendo tegelijk met de E3 een Invitational heeft georganiseerd waarin niet alleen Splatoon 2 wordt gespeeld, maar ook het nieuwe en nog niet voltooide Super Smash Bros.

Makkelijk te leren

Toch is Super Smash Bros nog steeds geen lastige game om te spelen. De bediening is nog steeds vrij simpel. Met een gewone aanval onder A en een zwaardere speciale aanval onder B is de basis gelegd, en daarmee kom je al een heel eind. Er is echter veel meer. De game heeft nog steeds een verrassende diepgang, die hem ook zeker toernooiwaardig maakt. Ervaren spelers zullen bovendien her en der wel degelijk wat veranderingen opmerken. Zo is vooral de air dodge wat aangepast, zodat je veel meer vrijheid hebt. Daar staat tegenover dat je trager wordt als je air dodge binnen korte tijd vaker gebruikt. Voor de ervaren spelers is er bovendien Perfect Shield. Als je precies op het moment dat de tegenstander zijn aanval inzet je schild loslaat, blokkeer je nog steeds de aanval maar wordt hij bovendien gevolgd door een razendsnelle counter attack. De timing van Perfect Shield is lastig, maar als het lukt, levert dat een heerlijk krachtige tegenaanval op.

Iedereen doet mee

Gameplay is echter niet het enige dat telt. In een game als Super Smash Bros gaat het natuurlijk ook om de inhoud, om de personages waarmee je het strijdperk kunt betreden. En daarbij heeft Bandai Namco zichzelf overtroffen. Alle characters die ooit in een van de vier voorgaande games zijn opgedoken, zullen ook in de nieuwe game speelbaar zijn. Ook de characters die enkel in een uitbreiding hebben gezeten duiken op. Gecombineerd leidt dat tot een lijst van ruim 60 fighters, met characters uit games van Bandai Namco en personages uit alle series van Nintendo.

Zo kun je met Mario het strijdperk betreden, maar ook met Sonic. Alle bekende gezichten zijn van de partij: Link, Zelda, Samus, Kirby, Jigglypuff, Bowser, Donkey Kong, Olimar, Mega Man, Ryu, Marth, Fox, Falco, Snake, Ganondorf en nog vele andere. Bij alle characters zijn de opties goed tegen het licht gehouden. In de meeste gevallen zijn ze hetzelfde gebleven, maar vooral de Final Smash is zo hier en daar aangepast, al gaat het soms alleen maar om de animatie die je erbij te zien krijgt.

Veel Trophies

Verder kun je natuurlijk weer de bekende voorwerpen oppakken van het slagveld, en die kunnen nog steeds flink wat voordeel opleveren in de strijd. Er duiken weer allerlei wapens op, net als Recovery Items om jezelf mee op te lappen. Daarnaast vallen er ook weer Poké Balls uit de lucht waarmee je tijdelijk een willekeurige Pokémon aan je zijde krijgt die met je meevecht. Terug zijn ook de Assist Trophy en de Smash Ball. Vind je de eerste, dan word je tijdelijk geassisteerd door een willekeurig personage uit een Nintendo-game. Daarvan zijn er 50 verschillende terug te vinden in de game. Met een Smash Ball speel je een Final Smash vrij.

Ook de arena's waarin je kunt vechten, zijn grotendeels vertrouwd. De meeste ervan zijn remakes van levels uit voorgaande games, al zijn er ook twee nieuwe arena's, geďnspireerd op The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Er is bovendien een level dat geďnspireerd is op Splatoon 2, en die game levert ook een van de weinige nieuwe vechters. Je kunt namelijk als Inkling de arena betreden, voorzien van drie verschillende uit Splatoon afkomstige wapens. Je zult de inkt uit die wapens ook op vertrouwde wijze moeten bijvullen, wat maakt dat de Inkling niet het meest eenvoudige character is om mee te spelen.

Voorlopige conclusie

De nieuwe Super Smash Bros biedt helemaal wat je ervan hebt verwacht en gehoopt. Alle bekende namen zijn terug, maar nu mooier uitgevoerd en met vaak net iets andere speciale aanvallen die er in ieder geval beter en spectaculairder uitzien. De snelheid is wat opgevoerd, wat de game geschikt moet maken voor grote toernooien. Gelukkig is de bediening van de game nog steeds redelijk eenvoudig, al valt er na het aanleren van de basis nog genoeg te bestuderen. De leercurve lijkt echter goed ingestoken. De basis is eenvoudig, en elke volgende stap in het leerproces lijkt een logisch vervolg op wat je al weet.

De game is met maximaal acht spelers tegelijk speelbaar, al levert dat flinke chaos op. Je kunt ook met vier spelers aan de bak, en zelfs dat kan al behoorlijk hectisch worden. Gelukkig kun je ook als duo het strijdperk betreden, wat onze favoriete spelvorm is. Mooi is dat in dat geval elk van de twee spelers gebruik kan maken van een Joy-Con. De bediening is namelijk zo eenvoudig dat je aan een enkele Joy-Con genoeg hebt, en dus samen op een enkele Switch kunt duelleren. Voor de oudgedienden is het bovendien mogelijk om met de controller van een GameCube te spelen, al heb je een verloopstukje nodig om hem op een Switch aan te kunnen sluiten. Mocht je geen GameCube meer hebben, dan is het goed nieuws dat Nintendo de controller en het verloopstukje opnieuw op de markt zal brengen. Super Smash Bros is vanaf 7 december verkrijgbaar.

Titel Super Smash Bros
Platform Nintendo Switch
Ontwikkelaar Bandai Namco
Uitgever Nintendo
Releasedatum 7 december 2018

Reacties (61)

Wijzig sortering
Ziet er erg tof uit! Als diehard Melee fan heb ik Smash 4 overgeslagen. Eigenlijk was ik na Brawl al ver afgehaakt omdat het gewoonweg te floaty werd. Project M was zoals Brawl had moeten zijn.

Nu zie ik eindelijk een betere stap naar de hardcore players; de mensen die smash, met name Melee, nog in leven houden en blijven spelen ver nadat de game is uitgekomen.
- De snelheid wordt omhoog gebracht door bijvoorbeeld de air dodge terug te brengen. Stiekem hoop ik dat wavedashen ook terugkomt. De invincibility frames korter maken als je er mee spammed lijkt me een goede stap om het niet te overpowered te maken.
- Short hop fast attack met 2 knoppen lijkt me heel chill.

Ik ben al met al wel positief verrast :) Toch zijn er nog wat negatieve puntjes:
- Waluigi nog steeds niet speelbaar :? Er zijn zoveel mensen die ik ken die echt op hem hoopte, helaas blijft hij een waardeloze assist trophy.
- De omega en battlefield modus.... Echt waar, dit vind ik wel heel erg slecht gedaan. Snappen ze niet dat ze een versie moeten maken die hazardous environments uit kan zetten? Gewoon een level maar dan zonder monsters die uit het niets opduiken of het level omdraaien. Daar heeft de community heel hard op gehamerd. Heel jammer dat Sakurai niet geluisterd heeft.
- Ledge priority terugbrengen: Als jij aan het randje hangt kan de ander de ledge niet grabben. Voor zover ik kan zien is het dezelfde regel uit Smash 4 helaas :/

[Reactie gewijzigd door Hassiebassie op 13 juni 2018 10:43]

Grotendeels eens met jouw bericht.

Het enige wat ik wel kan begrijpen van nintendo uit is dat ze waluigi niet speelbaar maken.
Ze hebben alle characters om moeten zetten voor deze game.
Ze boden zelfs nog excuses aan voor de weinig nieuwe characters.

Jouw minpunt over de omega en battlefield modus.
Ja een stage is een stage en die hebben extra's
Ik denk dat ze bij deze game ook erg veel gekeken hebben naar melee.
Veel herkenbare dingen zie ik terug in deze game.

Daarnaast vind ik juist de dingen die elke stage uniek maken erg welkom.
Neem de stage van f-zero die terug komt waar je op de racende wagens rond loopt.
Die stage was alleen al fantastisch om mensen af te douwen de straat op en ze met enorme vaart het scherm uit te zien ketsen.

Ik ben ook een grooooot Melee fan en vind, wat ik tot nu toe gezien heb, de game erg Melee'ish lijken.
Eigenlijk zou ik zeggen dat dit een Melee update is met het beste van alle smash games :)
Het enige wat ik wel kan begrijpen van nintendo uit is dat ze waluigi niet speelbaar maken.
Ze hebben alle characters om moeten zetten voor deze game.
Ze boden zelfs nog excuses aan voor de weinig nieuwe characters.
Ik denk niet dat dit alle charachter gaan worden, ik geloof niet dat Sakurai niet nog een paar extra charachters gaat aankondingen. Net als met Smash 4 verwacht ik dat er in de loop van de tijd nog een aantal characters zullen worden aangekondigd.
Als dlc kan ik dat geloven maar ik zie het niet gebeuren.
Maar goed je weet het nooit natuurlijk :)
> Waluigi nog steeds niet speelbaar :? Er zijn zoveel mensen die ik ken die echt op hem hoopte, helaas blijft hij een waardeloze assist trophy.

Hij is vooral een meme, ik wilde hem ook wel maar deze game gaat sowieso nog DLC krijgen, en misschien zit Waluigi daarin. De meest logische nieuwe character (Inkling Girl) en de meest gevraagde character (Ridley) zitten er allebei in, waarschijnlijk wilden ze niet nog meer in het spel vanaf het begin.

> De omega en battlefield modus.... Echt waar, dit vind ik wel heel erg slecht gedaan. Snappen ze niet dat ze een versie moeten maken die hazardous environments uit kan zetten? Gewoon een level maar dan zonder monsters die uit het niets opduiken of het level omdraaien. Daar heeft de community heel hard op gehamerd. Heel jammer dat Sakurai niet geluisterd heeft.

Dat is waarschijnlijk gewoon teveel werk, het betekent 2 versies van een stage maken in een spel waar meer dan 50 in kunnen zitten. Dat is niet erg realistisch.

> Ledge priority terugbrengen: Als jij aan het randje hangt kan de ander de ledge niet grabben. Voor zover ik kan zien is het dezelfde regel uit Smash 4 helaas

Daar ben ik juist blij mee. Het is echt dom in Melee, je hoeft alleen maar aan de rand te hangen en je tegenstander is dood. Ze hebben wel de idiote ledgegrab afstand verkleind, dus het is wel beter dan het was.

Verder wel met je eens. Ben blij dat het sneller is dan Smash 4, de details lijken te kloppen. Ik kijk ernaar uit.
Wat jij hoopt is bij elke nieuwe smash release is dat het Melee 2.0 word, jij zult dus nooit compleet tevreden zijn als het geen melee remaster of 2.0 is. Wat eigenlijk ook moeilijk is omdat alle advanced techniques uit melee bugs zijn.
Zonde dat je smash 4 hebt overgeslagen, game speelt lekker en zo veel coole chars.

-Airdodgen zat al in smash 4. wavedash zit ook in smash 5 volgens Armada en wat andere mensen die het gespeeld hebben.,
-Omega en battlefield stages halen alle hazzards eruit....
-je hebt smash 4 overgeslagen, hoe kan je het jammer vinden dat ledge trumpen erin zit als je er geen ervaring mee hebt. Het zorgt juist voor meer opties.
-het is niet raar dat waluigi geen playable character is. Hij is nooit een character in welke game dan ook geweest en heeft ook geen iconic moves. Ik vind het eigenlijk ook wel jammer, maar er is geen game waarin hij zijn iconic moves laat zien en dus ook weinig mogelijkheden voor smash.

Misschien moet je eerst ff opzoeken wat er allemaal anders is voordat je 'verbeteringen' die al in smash 5 zitten gaat afkraken, want de helft van je post klopt niet eens.

Ik kijk iig erg uit naar Ultimate, het lijkt erop alsof ze de meeste elementen waar mensen ontevreden over waren hebben aangepast. Nu alleen nog hopen dat we Isaac en Sephiroth als playable characters krijgen!!
Wat jij hoopt is bij elke nieuwe smash release is dat het Melee 2.0 word, jij zult dus nooit compleet tevreden zijn als het geen melee remaster of 2.0 is. Wat eigenlijk ook moeilijk is omdat alle advanced techniques uit melee bugs zijn.
Onzin, ik heb Smash 4 natuurlijk wel wat gespeeld, maar lang niet zoveel als Brawl of Melee.
Bovendien zijn lang niet alle technieken uit melee bugs hoor:
- SHFFL, chain grab, dash cancel, dash dancing, ledge cancel om er een paar te noemen zijn geen bugs. Vele van deze technieken zijn ook in latere spellen teruggekomen. Enkel wavedash, L-cancel bijvoorbeeld kwamen helaas niet terug.
-Airdodgen zat al in smash 4. wavedash zit ook in smash 5 volgens Armada en wat andere mensen die het gespeeld hebben.
Laat ik het controlled air dodgen noemen dan dat zijn herintrede maakt. In Smash 4 waren het wat invicibility frames, maar kon je niet van richting veranderen. Wavedash zit niet in smash 5, dat is bevestigd door Armada. Wavelanding is wel mogelijk maar dat wordt niet aangeraden.
-Omega en battlefield stages halen alle hazzards eruit....
En veranderen het level naar hetzelfde formaat zoals alle andere omega levels, wat dus niks toevoegt. Ja, de blast zones veranderen, dat is eigenlijk het enige verschil.
Je speelt op op hetzelfde level, met hetzelfde formaat. Alleen de achtergrond verandert.
Kijk naar de levels in Project M; platforms kunnen wel bewegen, maar er verschijnt niet een object/monster wat even 80 damage doet.
Er is een reden waarom bijna alle stages in smash 4 gebanned zijn van toernooien.
-je hebt smash 4 overgeslagen, hoe kan je het jammer vinden dat ledge trumpen erin zit als je er geen ervaring mee hebt. Het zorgt juist voor meer opties.
Ik heb het nooit over ledge trumpen gehad. Ik had het over edge hogging. Smash 4 heb ik wel maar ik heb het vrij weinig gespeeld. Het ging me gewoon te langzaam, net als Brawl. Dat trok me gewoon niet.
-het is niet raar dat waluigi geen playable character is. Hij is nooit een character in welke game dan ook geweest en heeft ook geen iconic moves. Ik vind het eigenlijk ook wel jammer, maar er is geen game waarin hij zijn iconic moves laat zien en dus ook weinig mogelijkheden voor smash.
Het hele unieke aan waluigi is, is dat het een gluiperd is en tegelijkertijd een mafkees. Vaak zorgt hij voor lachwekkende situaties. Moves kun je genoeg halen uit Mario Tennis, Mario Strikers en nog meer party spellen.
https://www.youtube.com/watch?v=YZmTX5WEZ6g
Misschien moet je eerst ff opzoeken wat er allemaal anders is voordat je 'verbeteringen' die al in smash 5 zitten gaat afkraken, want de helft van je post klopt niet eens.
Ik heb anders heel veel fouten in jouw post aangewezen. Als doorgewinterde smasher weet ik heus wel waar ik het over heb.
Ik kijk iig erg uit naar Ultimate, het lijkt erop alsof ze de meeste elementen waar mensen ontevreden over waren hebben aangepast. Nu alleen nog hopen dat we Isaac en Sephiroth als playable characters krijgen!!
Ik hoop persoonlijk nog op Dixie Kong, King K. Rool, Geno voor de fans, Banjo en Kazooie,
Je logica omdat ze in andere games terugkeren zijn het geen bugs klinkt niet echt logisch.
Melee was gewoon een prachtig disaster, je kunt me niet wijsmaken dat sakurai chaingrabben naar 60% er zelf in heeft gezet. Straks ga je nog zeggen dat wobblen geen bug is. Het mooie aan de bugs was dat er technieken uit geboren zijn die nu (gedeeltelijk) gebruikt worden. Sakurai is een van de beste devs maar die melee techniques had hij niet voorzien. Als hij het er bewust in had gezet zou het ook wel in de manual staan.

vraag een nintendo fan: Noem een van waluigis iconic moves, niemand heeft een antwoord. Waluigi is altijd alleen een side character geweest en ik zie hem niet erin komen als een character.
Misschien een echo fighter van wario of luigi maar meer gaan ze er niet van maken, want er is geen source material. De image van waluigi is er wel, de gluiperd, zoals jij al zei. Maar voor de rest is er niks aan hem.

Ik denk niet dat 50 verschillende battlefield en omega stages gaan helpen als de blast zones anders zijn op elke stage. Je krijgt alleen maar gezeik omdat x omega stage beter is voor fighter A en y omega stage voor character B. De omega stages werkten wel iets anders in smash 4 lijkt het. Niet elke omega stage had dezelfde edges, sommige hadden battlefield edges (halve cirkel onderkant stage) en andere hadden tot aan de bottom blast zone een rechte ledge naar beneden. Sorry voor de slechte uitleg :p
Ze hebben tijdens treehouse aangegeven dat je stage hazards uit kan zetten.

Je kan dus kiezen tussen de platte omega, de iets meer verticale battlefield, de volledige versie, of de volledige versie zonder gevaren van de stage zelf buiten misschien een bewegend platform hier en daar.
Naast het feit dat alle characters er in zitten van de voorgaande edities, mis ik de aankondiging van Ridley in dit stukje.

Na jaren van smekingen van de fans, heeft Sakurai hem toch toegevoegd... en hoe!

De game zit zo vol content dat het na jaren van spelen je altijd weer zal verrassen met een detail. Een voorbeeld: Ryu zal altijd in 1-op-1 gevechten zich naar de tegenstander draaien. Zo ging dat ook in Street Fighter en hier dus ook. Het is misschien een heel klein detail, maar dat straalt ook de zorg in de diepste lagen van dit spel uit.

Ik heb nog geen Switch, maar voor mij wordt het op 7 december toch wel een system seller.

[Reactie gewijzigd door Sitalovic op 12 juni 2018 19:24]

Ik brulde meteen toen ik Mario Samus en megaman zag lopen ridley eindelijk🎉

Ben wel teleurgesteld soort van. Er is zoveel geshowd dat ik bang ben dat tegen de tijd van release de hype minder is.
Doe jezelf een plezier en kijk naar de andere games op de switch. Er zijn zoveel toppers dat je met een gerust hart nu al de switch kan aanschaffen en dan in december deze er bij pakken.
Ik heb nog geen Switch, maar voor mij wordt het op 7 december toch wel een system seller.
Zo denk ik er ook over!
Mag ik even zeuren: man man man, wat bleven ze lang doorgaan op Super Smash Bros in de E3 presentatie... tot frustratie van vele kijkers op YouTube. Iets met niet al je kruit verschieten... Ik heb enorm veel twijfel bij hoe flets alles oogt, de karakters hebben de Super Mario Galaxy shader (de witte gloed bij rondingen) (ook wel Fake Rim-Lighting genoemd) die de karakters enorm dof maken en de kleuren zijn wat fletser in het algemeen. Jammer, want het lijkt mij daardoor juist moeilijker om mijn karakter te onderscheiden van die van de tegenstander...

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 13 juni 2018 07:47]

Het viel mij ook op dat de game welliswaar soepel lijkt te lopen, hij niet heel mooi afgewerkt is. Voor hun laatste titels heeft Nintendo wel vaak altijd eerst een target framerate gesteld om vervolgens daar de graphics voor te optimaliseren. Ik verwacht daarom ook hier op z'n minst een paar kleine grafische verbeteringen vóór de uiteindelijke versie in de winkel ligt. Hopelijk wat meer dan enkel kleine verbeteringen, maar waarschijnlijk niet.
Neem aan van wel. BotW is ook ver gekomen sinds de eerste beelden, release en eerste patch. Overigens is de game al confirmed 60FPS in beide modi, handheld/TV.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 13 juni 2018 02:29]

Dan moet je de stream even gaan kijken, want de screenshots laten het zo lijken. In-game is alles heel duidelijk:
https://www.youtube.com/watch?v=FchkqXEg0qs
Dat vind ik erg makkelijk gezegd en twijfel of je dit echt meent of omdat je een Nintendo karmakeizer label hebt en pro-nintendo bent. Anyway in-game vind ik het hier en daar alsnog erg flets. Kijk bijvoorbeeld op 6 uur en 23 minuten: https://www.youtube.com/w...&feature=youtu.be&t=6h23m

Met 2 spelers is het nog okay, maar met 4 of 8 zou ik persoonlijk wat meer contrast op kleuren prettig vinden.
De game is nog hevig in ontwikkeling. Het is lang en breed opgepoetst als het in december uitkomt
Ik denk niet dat ze een artstyle zomaar veranderen. Who knows :)
Beetje kort door de bocht. Je krijgt hier al zo'n banner als je een paar posts in een topic maakt. Zo had ik maandenlang iets van wasmachines als tag :p

Ik heb
op zich
genoeg kritiek geuit.

En al helemaal over dat gare betaalde online-systeem.

Overigens vind ik het niet onduidelijk, het is niet veel anders dan Smash4. Ik denk dat kijken al heel anders is dan spelen, en vooral als je het spel erg goed kent, en ergere iteraties gewend bent, zoals Brawl, wat pas echt een bleke bende was.
Benieuwd welke characters uit Bandai-Namco games zijn toegevoegd dan! Hopelijk wat Tales Of characters!
De vorige was ook door Bandai Namco, en daar stopten ze volgens mij ook niets in, behalve Pac-Man.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 12 juni 2018 21:24]

Ok, thanks, dat wist ik niet (meer).
Dan hoop ik dat Tweakers het wel juist citeert op pagina 3 "met characters uit games van Bandai Namco en personages uit alle series van Nintendo" en dat er alsnog wel characters van Bandai Namco inzitten. :)
...dat er alsnog wel characters van Bandai Namco inzitten. :)
Pac-Man. :)

Edit: ...en er is meer van Namco te vinden als je bijv. de moveset van Pac-Man bekijkt. Pac-Man's recovery move (up+b) is bijv. de trampoline uit Mappy.

[Reactie gewijzigd door RayNbow op 12 juni 2018 20:57]

Dat is dus inderdaad niet juist in het artikel, meeste 3th party characters komen juist uit andere stallen:
-Sonic - Sega
-Solid Snake - Konami
-Bomberman (assist trophy) - Konami
-Cloud - Square Enix
-Ryu - Capcom
-Mega man - Capcom

en wellicht nog een paar...
Ongelooflijk hoe volgestouwd ze dat spel hebben. Er is vast wel een soort record gebroken qua hoeveelheid te kiezen karakters (die ook nog eens allemaal hun eigen moves hebben).
Marvel vs capcom op de dreamcast had er al 100
nee dat zijn er 56
I wanna take you for a ride!!! (weet dat dat mvc2 is maar toch :P)
Moderne moba's hebbe nog een pak meer characters met hun eigen moves. Maar goed, dat is natuurlijk een ander genre.
Ook minder moves per character, 2-4.
In ieder geval een record qua aantal games / gameseries die hier een crossover beleven
Zo op het eerste gezicht klinkt het goed. Ik zie gelijk ook de releasedatum van 7 december 2018. Heb 'm al ge preordered en was tevens de reden voor mij om een switch te halen (samen met mario kart). Ben erg benieuwd!
Ik heb er zin in! Had de game al gepre-ordered, maar na het zien van de E3 video presentatie heb ik heel erg veel zin in de game. Het feit dat je een hele boel karakters moet vrijspelen geeft mij al het gevoel dat ik heel veel tijd in het spel ga steken.
De presentatie was echt geweldig. Ik was blij verrast hoeveel tijd ze namen voor alles. Zelfs tot in details treden over wat ze veranderen of verbeteren aan elk karakter. Ook blij dat ze de stages van de dlc characters behouden hebben, want midgar is zo'n super stage. Ook heel fijn om te zien dat ze werken aan balance changes (al zijn er nog wel een paar troll characters) maar for the most part proberen ze de boel gebalanceerd te houden en met 65 characters en echo character variants gaat de balance best lastig worden.

Al met al bij verrast en de zaterdag avond smash date op 8 december staat al vast.
Leuke game inderdaad. Ik heb ooit Melee gespeeld op de Cube. Daarna op de Wii kapot gespeeld (de single player vond ik zelfs erg vermakelijk), net als Mario Kart. Maar zoals dat gaat met ouder worden, je hebt minder tijd voor nieuwe games (of je hebt andere prioriteiten). Ik ben bang dat deze me toch tegen gaat vallen, net als Mario Kart 8 en de Smash Bros. op de WiiU.

Desalniettemin blijft dit een mooie titel.
Een aardige Nintendo Direct, ik maak me wel zorgen om Yoshi .. Daar hebben we nu al een jaar niks over gehoord. Gaat het nog wel goed met die game?
Een aardige Nintendo Direct, ik maak me wel zorgen om Yoshi .. Daar hebben we nu al een jaar niks over gehoord. Gaat het nog wel goed met die game?
Uitgesteld tot 2019

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True