Super Smash Bros Preview

Sneller dan voorheen

Iedereen doet mee

Gameplay is echter niet het enige dat telt. In een game als Super Smash Bros gaat het natuurlijk ook om de inhoud, om de personages waarmee je het strijdperk kunt betreden. En daarbij heeft Bandai Namco zichzelf overtroffen. Alle characters die ooit in een van de vier voorgaande games zijn opgedoken, zullen ook in de nieuwe game speelbaar zijn. Ook de characters die enkel in een uitbreiding hebben gezeten duiken op. Gecombineerd leidt dat tot een lijst van ruim 60 fighters, met characters uit games van Bandai Namco en personages uit alle series van Nintendo.

Zo kun je met Mario het strijdperk betreden, maar ook met Sonic. Alle bekende gezichten zijn van de partij: Link, Zelda, Samus, Kirby, Jigglypuff, Bowser, Donkey Kong, Olimar, Mega Man, Ryu, Marth, Fox, Falco, Snake, Ganondorf en nog vele andere. Bij alle characters zijn de opties goed tegen het licht gehouden. In de meeste gevallen zijn ze hetzelfde gebleven, maar vooral de Final Smash is zo hier en daar aangepast, al gaat het soms alleen maar om de animatie die je erbij te zien krijgt.

Veel Trophies

Verder kun je natuurlijk weer de bekende voorwerpen oppakken van het slagveld, en die kunnen nog steeds flink wat voordeel opleveren in de strijd. Er duiken weer allerlei wapens op, net als Recovery Items om jezelf mee op te lappen. Daarnaast vallen er ook weer Poké Balls uit de lucht waarmee je tijdelijk een willekeurige Pokémon aan je zijde krijgt die met je meevecht. Terug zijn ook de Assist Trophy en de Smash Ball. Vind je de eerste, dan word je tijdelijk geassisteerd door een willekeurig personage uit een Nintendo-game. Daarvan zijn er 50 verschillende terug te vinden in de game. Met een Smash Ball speel je een Final Smash vrij.

Ook de arena's waarin je kunt vechten, zijn grotendeels vertrouwd. De meeste ervan zijn remakes van levels uit voorgaande games, al zijn er ook twee nieuwe arena's, geďnspireerd op The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Er is bovendien een level dat geďnspireerd is op Splatoon 2, en die game levert ook een van de weinige nieuwe vechters. Je kunt namelijk als Inkling de arena betreden, voorzien van drie verschillende uit Splatoon afkomstige wapens. Je zult de inkt uit die wapens ook op vertrouwde wijze moeten bijvullen, wat maakt dat de Inkling niet het meest eenvoudige character is om mee te spelen.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3