×

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Super Smash Bros Preview

Sneller dan voorheen

Lekker snel

Er lijkt dus niet zo veel veranderd in Super Smash Bros. De belangrijkste verandering valt ook pas op als je gaat spelen. Waar de bediening vrijwel hetzelfde is gebleven, is de gameplay een stuk sneller geworden. De personages in de arena bewegen vlotter en kunnen ook wat sneller een nieuwe actie uitvoeren. Het gaat om een verandering die best ingrijpend is, want hij maakt dat Sakurai en zijn collega's alle characters in de game onder de loep moesten nemen om te zien of de moves van ieder character wel bij de snellere gameplay passen.

Dat leidde hier en daar tot kleine wijzigingen. De opties van de bekende personages in de game zijn echter grotendeels gelijk gebleven, meestal zijn slechts kleine aanpassingen doorgevoerd aan de snelheid en de hoeveelheid schade die de verschillende aanvallen veroorzaken. Met de snellere gameplay lijkt Bandai Namco in te spelen op de groeiende belangstelling voor eSports. Het is dan ook geen toeval dat Nintendo tegelijk met de E3 een Invitational heeft georganiseerd waarin niet alleen Splatoon 2 wordt gespeeld, maar ook het nieuwe en nog niet voltooide Super Smash Bros.

Makkelijk te leren

Toch is Super Smash Bros nog steeds geen lastige game om te spelen. De bediening is nog steeds vrij simpel. Met een gewone aanval onder A en een zwaardere speciale aanval onder B is de basis gelegd, en daarmee kom je al een heel eind. Er is echter veel meer. De game heeft nog steeds een verrassende diepgang, die hem ook zeker toernooiwaardig maakt. Ervaren spelers zullen bovendien her en der wel degelijk wat veranderingen opmerken. Zo is vooral de air dodge wat aangepast, zodat je veel meer vrijheid hebt. Daar staat tegenover dat je trager wordt als je air dodge binnen korte tijd vaker gebruikt. Voor de ervaren spelers is er bovendien Perfect Shield. Als je precies op het moment dat de tegenstander zijn aanval inzet je schild loslaat, blokkeer je nog steeds de aanval maar wordt hij bovendien gevolgd door een razendsnelle counter attack. De timing van Perfect Shield is lastig, maar als het lukt, levert dat een heerlijk krachtige tegenaanval op.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3