×

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Super Smash Bros Preview

Sneller dan voorheen

Sakurai is terug

Het is al lang bekend dat er aan een nieuwe Super Smash Bros wordt gewerkt,†ook al heeft Masahiro Sakurai, de grote man achter de serie, de laatste jaren wat rookgordijnen opgetrokken. De eerste geruchten over een nieuwe Super Smash Bros verschenen al in 2014, vrijwel direct na het verschijnen van Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Super Smash Bros. for Nintendo Wii U. Destijds†verscheen een personeelsadvertentie waarin Bandai Namco zocht naar programmeurs die aan†Smash Bros 6 wilden werken. Tot een officiŽle aankondiging kwam het nog†niet. Sterker,†Sakurai meldde zelfs bij herhaling dat hij erover dacht om met pensioen te gaan en dat het niet zeker was of hij ooit nog een game in de serie zou afleveren. Fast forward naar Nintendo Direct in maart 2018, waar Nintendo toch een nieuwe versie van Super Smash Bros aankondigde, gemaakt onder aanvoering van Masahiro Sakurai. De nieuwe game verschijnt uiteraard voor de Switch, maar dit keer komt er geen versie voor de DS.

Waardige opvolger

Deze nieuwe Smash Bros belooft een waardige opvolger te worden. Niet alleen omdat Sakurai en consorten een erg uitgebreide game hebben gemaakt, maar vooral omdat ze de gameplay eens goed tegen het licht hebben gehouden. Ondanks dat is er op het eerste gezicht niet zo heel veel veranderd. In de nieuwe game moet je nog steeds proberen om tegenstanders van het platform te gooien waarop de strijd zich afspeelt. De besturing is ook†nog steeds gebaseerd op de drie klassieke elementen,†te weten aanvallen, vastpakken en blokkeren. Dat drietal werkt nog steeds volgens het 'rock, paper, scissors'-principe. Aanvallen wint van vastpakken, vastpakken wint van blokkeren en blokkeren wint van aanvallen.

De score in†de game wordt†ook nog steeds gebaseerd op†percentages, waarbij een hoger percentage betekent dat je de betreffende tegenstander verder van het plateau kunt schoppen, schieten of slaan. Word†je zelf van het plateau gegooid, dan kun je nog steeds proberen om er weer op te springen of klimmen. Pas als je zo ver wordt weggesmeten dat het niet meer lukt om terug te springen, ga je dood. Al kom je daarna doorgaans weer gewoon tot leven om vrolijk verder te vechten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3