Destiny 2 Review

Brengt verbetering op alle fronten

Gameplay en geluid als sterkste punten

Hoewel het verhaal, alle activiteiten en de multiplayer goed in elkaar zitten, is dat niet wat ons inmiddels al tientallen uren heeft weten vast te houden. Die eer gaat zonder meer naar de gameplay zelf. Daarmee bedoelen we de meest 'simpele' dingen, zoals lopen, springen en schieten. Die vormen samen een van de allersterkste punten van Destiny 2. Vooral het gevoel van het schieten is flink verbeterd. Natuurlijk bevalt niet elke gun even goed, maar we hebben al een paar juweeltjes gevonden. Het arsenaal is bovendien flink breed, dus het duurt even voor je alle soorten wapens hebt uitgeprobeerd, en dan zijn er daarna nog allerlei variaties. Er valt dus genoeg te knallen.

Lekker platformen

Daar houdt het echter niet bij op. Over het algemeen zijn we geen fan van platform-elementen in firstperson-spellen, maar Destiny 2 werkt prima. Je hebt even nodig om te wennen aan hoe het springen en je booster functioneren, maar daarna werkt het heerlijk. Binnen de kortste keren maak je de meest fantastische sprongen, zeker als je perks hebt vrijgespeeld die je hoger laten springen of je een triple-jump laten uitvoeren. Het is zeker niet zo dat we nooit een sprongfoutje maakten. Maar dat lag eigenlijk nooit aan het spel zelf, maar meer aan onze timing en inschatting van de te maken sprong. Oeps ...

Het is voor een shooter logisch dat de hoogtepunten in de gameplay te maken hebben met schieten en niet met platformen, en dat is in Destiny 2 ook zo. Vooral de momenten waarop je met een baasgevecht bezig bent, met nog tal van andere vijanden om je heen, zijn af en toe hectisch, en in dit geval is hectiek zeker goed. Goed omgaan met je mogelijkheden en je Super Ability inzetten wanneer dat het meest nodig is, vormt dan de sleutel. Dan nog leg je af en toe wel het loodje, maar dat mag de pret niet drukken. De keren dat je net wél weet te overleven, maken die momenten meer dan goed.

Prachtige soundtrack

Of je nu overwint of ten onder gaat, een ding verandert niet: de gameplay wordt doorlopend begeleid door fantastische muziek. We zeggen weleens dat een soundtrack zijn werk doet als hij niet echt opvalt, want dan werkt hij goed als achtergrondmuziek. Valt hij wel op, dan is dat meestal in negatieve zin. Zo niet in Destiny 2. Waar je ook bent, wat je ook doet, de muziek erbij is altijd perfect, en dan overdrijven we niet. Allerlei klassieke klanken komen je oren tegemoet, maar ook de stem van een aria uit de opera en opzwepende technobeats komen aan bod. Een onwaarschijnlijke mix, maar een schot in de roos. Het kan bijna niet uitblijven dat er nog eens een 'Destiny in concert' komt. De soundtrack verdient het.

Destiny 2 krijgt crossplay in 2021 Nieuws van 9 december 2020

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite