Door Chris Broesder

Redacteur mobile

Samsung Galaxy S8 en S8+ Review

Sexy smartphone blijkt behoorlijk trouw

Alternatieven

Alternatieven voor de Samsung Galaxy S8

De Galaxy S7 is de kleinere variant van vorig jaar. Hij heeft een aanzienlijk kleiner scherm, van 5,1", en geen gebolde schermranden, dus als je daar niet van houdt, is dit de enige recente high-end Samsung-telefoon die in aanmerking komt. De camera doet weinig onder voor de S8-camera, en hij is net als de S8 waterdicht en heeft een mooi scherm. Wel krijg je slechts 32GB opslaggeheugen bij de S7.
Score: 4(46 reviews)
linkReview
Huawei P10 vanaf Onbekend

De P10 is een verbeterde variant van de P9 van vorig jaar. Hij heeft een dubbele camera, waarbij één camera detailrijke zwart-witbeelden schiet. Het toestel is slank en stevig, en heeft evenals de S8 standaard 64GB opslaggeheugen. Ook is de prijs een stukje lager dan die van de Galaxy S8. De P10 mist ten opzichte van de S8 waterdichtheid, maar heeft wel een prima camera.

Score: 4(0 reviews)
linkReview

De LG G6 is tot op heden de enige smartphone naast de Galaxy S8 die een afwijkende, langwerpige schermverhouding heeft en daardoor een relatief grote schermoppervlakte. Helaas heeft hij een soc van vorig jaar en is het scherm niet zo mooi als dat van de Galaxy S8. Toch is hij stevig en goed gebouwd, en de dubbele cameraopstelling van LG biedt in de praktijk absoluut meerwaarde. Hij heeft met 32GB opslaggeheugen wel wat minder geheugen dan de S8.

Score: 4(2 reviews)
linkReview
OnePlus 3T vanaf Onbekend

De OnePlus 3T kun je zien als prijsvechter met zijn indrukwekkende specificaties voor de relatief lage prijs van 430 euro. Het toestel heeft maar liefst 6GB werkgeheugen en 64GB opslaggeheugen, al kun je dat laatste niet uitbreiden. Ook heb je natuurlijk niet de luxe looks van de S8, maar hij is wel stevig, slank en vlot, en heeft Android met weinig toeters en bellen. De camera doet wel wat onder voor die van de Galaxy S8.

Score: 5(22 reviews)
linkReview

Alternatieven voor de Samsung Galaxy S8+

De Galaxy S7 edge heeft net als de S8+ gebolde schermranden, maar heeft een behoorlijk kleiner 16:9-scherm met veel grotere bezels. De camera doet weinig onder voor die van de S8-camera, en de telefoon is net als de S8 waterdicht en heeft een erg mooi scherm. Het edge-scherm valt fraai in de behuizing, maar als je dat mooi vindt, is de kans groot dat je de S8 nog een stukje mooier vindt.

Score: 4(47 reviews)
linkReview

De Mate 9 is een degelijk gebouwde telefoon met een 5,9"-scherm die een stukje breder is dan de S8-toestellen, maar daardoor wel een reguliere 16:9-verhouding heeft. Zijn grote kracht is een behoorlijke accuduur en daarnaast is de camera prima en is het toestel erg responsief. Hij heeft een lcd met een wat lagere resolutie en een wat matige camera-app die aan de trage kant is. Wel is hij tweehonderd euro goedkoper dan de Galaxy S8+.

Score: 4(5 reviews)
linkReview
HTC U Ultra vanaf Onbekend

De HTC Ultra is niet perfect, maar honderd euro goedkoper dan de Galaxy S8+. Voor die lagere prijs mis je waterdichtheid en een 3,5mm-aansluiting, en is de accuduur aan de krappe kant. Wel heb je net als bij de S8+ 64GB opslag, kwaliteitsaudio, goede camera's en een tweede scherm.

Score: 4.5(0 reviews)
linkReview

De iPhone 7 Plus is aan de ene kant een heel ander beestje met natuurlijk een ander besturingssysteem, maar heeft voor veel mensen wel eenzelfde soort aantrekkingskracht wat luxe betreft. De dubbele camera, waarmee je kunt inzoomen, is een sterk punt van het toestel. Ook is het snel, en heeft het net als de S8+ een waterdichte behuizing en een prima accuduur. In tegenstelling tot de S8+ heeft de iPhone 7 Plus stereoluidsprekers, wat een voordeel is als je op een groot smartphonescherm veel video's bekijkt.

Score: 4.5(12 reviews)
linkReview

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite