Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

Resident Evil 7: Biohazard Review

Niet zo eng als we hoopten

Weing schrikmomenten

Het is tekenend voor de campagne. Eigenlijk gebeurt er niet zo heel veel. In grote delen van de campagne kun je rustig ronddwalen door de delen van het huis die je hebt ontsloten. Dat is echter nooit doelloos, er is steeds wel iets wat je te doen staat. Een uitweg zoeken uiteraard, maar dat kan pas als je eerst de sleutel van de ene deur en daarna de sleutel van een andere deur hebt bemachtigd. Je wordt zo op een geloofwaardige manier beziggehouden.

Het is daarbij niet zo dat uit elke hoek een griezelig monster komt opduiken. Er zijn zelfs opvallend weinig tegenstanders en schrikmomenten. Je weet echter dat ze wel komen. Dat is de horror waar de makers je aan over willen leveren. The biggest fear is nog steeds fear itself, dat is de boodschap die RE7 uit wil dragen. Hoewel we gecharmeerd zijn van die opzet, werkt het naar onze smaak toch niet helemaal. Eigenlijk vonden we RE7 helemaal niet zo eng, ook niet op de schaarse momenten waarop de game bij uitstek eng poogt te zijn.

Weinig uitdaging

Dat komt niet zozeer doordat die momenten schaars zijn - dat is prima - maar vooral doordat Capcom de moeilijkheidsgraad beperkt houdt. Als je start met de campagne kun je kiezen uit Easy en Normal, waarbij ook Normal aan de makkelijke kant is. Op een enkele bossfight na zijn alle confrontaties eenvoudig te overleven. Wat afstand nemen, een wapen selecteren en het juiste moment kiezen om aan te vallen, dat is doorgaans voldoende. Er is een moeilijker stand, maar die speel je pas vrij als je de campagne uitgespeeld hebt. Dan wordt het wel degelijk een stuk pittiger, al heb je dan een extra en vooral extra krachtig wapen om het grotere gevaar het hoofd te bieden.

Tegenstanders tref je in verschillende soorten. Sommige ervan kun je ontleden door ledematen van hun lijf te schieten of te hakken, maar dat kan niet altijd. Het is ook niet de effectiefste strategie. De game maakt vrij snel duidelijk dat je het van headshots moet hebben. Sterker nog, het lijkt wel of headshots de enige manier zijn om echt flinke schade toe te brengen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True