Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Najaarsround-up Games

Met o.a. Superhot, Steep en Pokémon Moon

Pokémon Moon

Het was een hype zoals zelden vertoond: iedereen en zijn moeder speelde afgelopen zomer Pokémon Go. Het mobiele spelletje zorgde ervoor dat de populariteit van de Pocket Monsters steeg naar grote hoogten. Winkels stonden vol met Pikachu's en Charmanders en op menig Sinterklaasfeestje zal een Eevee-mok, Bulbasaur-pen of Pikachu-onesie voorbij zijn gekomen. Wat dat betreft kon de timing van Nintendo's volgende grote Pokémon-game voor de Nintendo 3DS niet veel beter. Pokémon Sun & Moon, waarvan wij de Moon-variant speelden, brengen spelers een nieuw gebied, nieuwe Pokémon en dus een heel nieuw avontuur binnen het universum van de zo geliefde zakmonstertjes.

Titel Pokémon Sun & Moon Score
Platform Nintendo 3DS
Ontwikkelaar Game Freak

Net als in eerdere Pokémon-rpg's beginnen spelers als jonge Pokémon-trainer, waarbij spelers zelf kunnen kiezen of ze een jongen of meisje zijn. In het verhaal ben je net samen met je moeder op de eilandengroep Alola komen wonen, wat eigenlijk Pokémons versie van Hawaii is. Dat blijkt ook wel uit de verdere invulling van het spel. Professor Kukui begeleidt je, je dient het op te nemen tegen verschillende Kahuna's en eilandbewoners begroet je met een vrolijk 'Alola!'. Dat wordt versterkt door de beelden, waar sfeervolle, vakantiewaardige plaatjes afwisselen met beelden van gevechten.

Trials

Daar draait Pokémon Moon uiteindelijk nog steeds om. De speler kiest een van de drie nieuwe starter Pokémon en begint dan aan zijn avontuur, waarbij het vangen van nieuwe Pokémon en het vechten met andere trainers centraal staat. Dat alles gebeurt voornamelijk op vier grote eilanden, die elk een ander thema en daardoor ook andere Pokémon hebben. Het verzamelen van al die Pokémon, terwijl je ondertussen andere trainers, Kahuna's en leden van het kwaadaardige 'Team Skull' verslaat, vormt de rode draad in Pokémon Moon & Sun. Dat klinkt als veel van hetzelfde als wat je in de vorige spellen tegenkwam, maar dat klopt niet helemaal. De Gyms, waar je traditioneel acht badges moest verzamelen, zijn verdwenen. In plaats daarvan dien je allerlei Trials te volbrengen. Duels tegen Kahuna's, de sterkste trainers van elk eiland, horen daarbij, maar er is nog veel meer. Deze Trials zijn een stuk veelzijdiger dan simpelweg een reeks Gym-gevechten en ze lijken eigenlijk meer op missies zoals je die in traditionele rpg's tegenkomt. Een leuke, verfrissende verandering aan een formule die jarenlang hetzelfde was.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Ook in de gameplay is het een en ander veranderd. Bepaalde eerder gedane toevoegingen, zoals de passieve abilities uit Pokémon Black & White, zijn behouden, maar Sun & Moon voegt er iets nieuws aan toe. Spelers krijgen de mogelijkheid om, een keer per gevecht, een speciale 'Z-Move' te gebruiken. Dit is een speciale, extreem krachtige aanval. Door hem tactisch in te zetten, kun je snel afrekenen met een gevaarlijke Pokémon. Daar staat wel tegenover dat sommige gevechten zo wel overdreven makkelijk worden. Een andere vernieuwing in de game is de mogelijkheid die je krijgt om hulp van andere, niet in jouw team zittende Pokémon in te roepen. Dat lukt soms tijdens gevechten, maar ook daarbuiten is dat mogelijk. Daarmee komt dit systeem in de plaats van het traditionele HM-systeem. Je moest de diverse HM's, zoals Surf en Cut, aanleren aan een van je Pokémon, waarna die je dan over water kon transporteren of bosjes kon wegsnijden. In Sun & Moon kun je simpelweg op hulp rekenen van Pokémon die daar al vaardig mee zijn. Lapras brengt je over zee, Machop slaat rotsen voor je weg en Charizard vliegt je naar een ander eiland. Wel is het nodig eerst vriendjes met ze te worden, maar daarna staan ze altijd voor je klaar.

Tot slot is het 'care'-gedeelte, dat overgebleven is van Pokémon X en Y, verwerkt in Pokémon Refresh. Dit systeem laat je voor je Pokémon zorgen, zowel direct na gevechten als in het algemeen. Je kunt ze schoonmaken, borstelen en eten geven. Dat soort handelingen zorgt dat ze meer om jou geven en dat maakt ze effectiever in gevechten. Het past bij een algemene ontwikkeling die zichtbaar is in Sun & Moon: hoewel een deel van de basisgameplay hetzelfde blijft, komt er langs de kantlijn meer content bij. Meer extra's, meer opties om je personage te customizen, en ga zo maar door.

Trage start

Zo is Pokémon Sun & Moon op veel manieren een betere game dan zijn vele voorgangers. Completer en moderner ook, vooral. Is er dan niets aan te merken op de game? Nou, dat is ook weer niet zo. Wij stoorden ons bijvoorbeeld aan de extreem trage start die de game spelers laat maken. Elk detail van de gameplay wordt uitvoerig uitgelegd, terwijl je veel van de basis allang kent. De hele beginfase van het spel neemt zo al snel uren in beslag, en dat voelt wat overdreven. Daarnaast heeft het spel er een handje van de speler over een specifiek pad te willen sturen. Alternatieve paden zijn dan op kunstmatige wijze geblokkeerd. Ook dat voelt soms wat vervelend. Toch staan die puntjes in schril contrast met de vele uren spelplezier die ook deze Pokémon-game weer oplevert. Dat zal voldoende zijn voor velen om deze game automatisch in huis te halen, voor zover dat nog niet is gebeurd.

Reacties (82)

Wijzig sortering
Ik heb zelf RollerCoaster Tycoon World gespeeld en persoonlijk kijk ik nog aardig op dat het spel gewoon nog een 'mooie' 5.0 krijgt op Tweakers. Persoonlijk vind ik dat Atari RollerCoaster Tycoon World niet als final game had mogen verkopen. Vergeleken met de prestaties van de Early Access draait de game nog even beroerd. Zoom bijvoorbeeld uit, dan zie je gewoon pixels bewegen in plaats van mensen. De game is ook te gelimiteerd. Zo zijn er geen groepen (sinds wanneer gaat iedereen alleen naar een pretpark?), kan je de in- en uitgangen niet zelf kiezen en nog meer. En dan zijn er nog meer problemen. RCTW heeft minder mogelijkheden dan zijn voorganger uit 2004. Anno 2016 kan dit echt niet meer!

De reden dat ik RollerCoaster Tycoon World een lager cijfer zou geven heeft ook deels te maken met Atari en Nvizzio, uitgever en developer van de game. Tijdens Early Access werd er heel wat feedback geplaatst op hun forum, maar ze luisterde vaak niet naar de fans. Zelfs een bug in Early Access waar ze vanaf weten hebben ze na 8 maanden nog niet opgelost. Ook hebben ze het Piece by Piece gedeelte uit Planet Coaster en de bomen uit Parkitect gekopieerd. Zo te zien weten ze daar zelf niet wat ze moeten maken, dus gaan ze onderdelen van de andere games kopiëren. Ook bannen ze leden van de community die kritiek hebben op RollerCoaster Tycoon World. Dit kan gewoon niet! Laatst vertelde Atari dat hun game is 'gefaald' door de community. Dat neem ik ze zelf zeer kwalijk, want je moet nooit de schuld bij je eigen community leggen.
Zoals een aantal keer eerder is gezegd kan Tweakers deze cijfers beter helemaal weg halen. Ze zeggen helemaal niks en lijken vaak niet gebaseerd op de plus- of minpunten van het betreffende product. Ik denk dat iemand prima uit de review zelf kan opmaken of de game in dit geval goed is of niet. Zo'n cijfer voegt daarin niks aan toe.
Mee eens. Bij Pokemon denk ik. Die HM moves weg en een water pokemon die groot genoeg is kan daadwerkelijk de trainer uit zichzelf meenemen is veel logischer maar aloha vorm en z-moves spreekt me absoluut niet aan. Al helemaal niet de uren uitleg die je niet uit kan zetten. Voor mij lijkt het dan niet echt een goede koop.
Het begin bij Pokemon moet je gewoon even doorkomen. En ik vind zelf bijvoorbeeld de Aloha pokemon de leukste vondst. Het idee dat pokemon zich aanpassen aan hun omgeving is stiekem wel een briljante vondst om oude pokemon weer relevant te maken.
Aan de schrijvers: Het woord Pokémon en alle namen van de Pokémon zijn al meervoud op zich (1 Pikachu, 12 Pikachu bijv.).

On-topic: Ik vond Pokémon Sun echt een te gekke game!… Onwijs verfrissend, toch, na al die jaren de andere games gespeeld te hebben sinds de eerste generatie. Veel meer uren speelplezier dan de vorige games wat betreft de storyline (in mijn mening de beste storyline voor de main games), waardoor je niet na de eerste 12 uur alleen nog je dex kan gaan vullen (na nog hier en daar natuurlijk een sidequest te hebben gedaan).
Wel mis ik het één en ander t.o.v. XY/oRaS, zoals een goeie plek om te levelen nadat je alles en iedereen al hebt verslagen (wil niet voor elke Pokémon opnieuw de hele League door).
Al met al: Wat mij betreft de leukste Pokémon game(s) tot nu toe! Mis de gyms niet eens (had ik wel verwacht).
Het is dus wat mij betreft een echte aanrader!
Eens - die restaurantjes in Lumiose waren geweldig om te levelen. Nu kun je beter gewoon net buiten de Battle Tree wilde mons gaan slopen, of in Resolution Cave gaan rondlopen, de League zelf levert niet eens zo heel veel extra XP op.
Enige dat wel handig is, is de affection op +2 hartjes zetten, dan krijg je 20% extra XP.
En de Lucky Egg voor 50% extra XP :)
Bepaalde dingen bevallen mij niet in Pokémon Moon (en Sun) zoals "press A to open door" waar ze plots na ruim 20 jaar mee komen.

Echter wegen de voordelen veel meer dan de nadelen, dit is voor mij de laagste Pokémon spel ooit en waar ik met andere Pokémon games na 10 tot 14 uur de Champion achter de rug had ben ik met deze, terwijl ik naar mijn idee vlug erdoor heen ging toch wel ruim 25 uur bezig geweest.

Absoluut een aanrader.
Eigenlijk mis ik alleen uitgebreidere taal opties. Voor een spel gericht op kinderen vanaf 7, mogen er best wat meer localisaties bijkomen.

Een gemiddelde 7/8-jarige kan net zijn eigen taal lezen. Gevolg: mijn dochter loopt wat doelloos rond op het eerste eiland en snapt niks van die uitgebreide tutorials. |:(

De huidige stand van techniek (updates, dlc, interne opslag) en de gigantische populariteit van Pokemon kunnen hier toch geen belemmering vormen?

[Reactie gewijzigd door Flozem op 22 december 2016 08:20]

Ik speelde vroegah Pokemon Yellow op zo een 30-1 cassette. Deze was als kado meegenomen uit Thailand.
Echter was het spel in het chinees...
Ik heb het toch kunnen uitspelen. Simpelweg door met iedereen te praten en heel soms met wat hulp van iemand die wel de Engelse versie had.

Het voordeel van dat "doelloos ronddwalen" is dat je ook heel veel traint (veel encounters). Gyms waren geen probleem dus

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 22 december 2016 09:15]

Bijkomend is dat je - voor talen die leesbaar zijn, zoals engels - uiteindelijk er toch iets van opsteekt. Uiteindelijk klikt het toch wel dat "Run" slaat op wegRENnen. Dat je met Attack kunt aanvallen, en dat Gymleaders toch wel eens die Gymleiders kunnen zijn.

Misschien iets uitdagender voor Chinees/Japans, maar alsnog een erg waar iets. Vooral als kind leer je veel makkelijker extra talen.
Ik heb juist de engels taal geleerd door het spelen van pokemon. Met elke npc praten, bij elke zin aan papa of mama vragen wat het betekent, en bij de 2e keer pokemon yellow uitspelen kon ik het al aardig begrijpen.

Maar buiten dat is het inderdaad voor de kinderen vervelend dat NL niet beschikbaar is bij pokemon. Maar ik snap ook wel dat game freak voor het relatief klein aantal nederlanders die geen engels spreken, geen NL vertaling erin zet.
Zo heb ik in het begin Engels geleerd met Pokémon Diamond & Pearl, alleen kende ik decline als deslain ipv declain.

[Reactie gewijzigd door ce_dev op 22 december 2016 12:01]

Ik ben er van overtuigd dat ik nu zo goed Engels spreek mede omdat ik van kleins af aan al Engelse spelletjes speelde. Ik had nog smurfen in het Engels op de gameboy en in combinatie met de plaatjes snapte ik wat er in de teksten stond. Kleine kinderen pikken vreemde talen snel op als ze er regelmatig mee in aanraking komen.
Dat deed ik vroeger net zo bij Gargoyle's Quest op mijn Gameboy.

Maar anno 2016 is dit voor mij onbegrijpelijk en lijkt het mij niet nodig. Het verhaal, zelfs al is dat flinterdun, is even goed onderdeel van de gameplay.
Ik ook, en daarna met Gargoyle's Quest II op de NES :Y) goede oude tijd, heb achteraf veel lol gehad met hoe ik bepaalde Engelse woorden als kind (verkeerd) interpreteerde :D
Als kind zijnde is er dan nog maar één oplossing, met elke npc te praten, zo ging dat vroeger ook. Maar het is inderdaad wel gek dat Nintendo bijna elke game vertaald, behalve de meest populaire en meest gespeeld bij kinderen.
Persoonlijk vind ik het juist goed dat kinderen in aanraking komen met Engels op een jonge leeftijd. Misschien snapt ze er weinig van maar juist op zo'n manier leert ze snel al wat Engels.

Zelf heb ik ook vooral door games Engels geleerd en mijn Engels is vrijwel even goed als mijn Nederlands. Als ik alleen Engels op school had gekregen had ik er waarschijnlijk een stuk meer moeite mee gehad.
Het is ook niet te ontkennen dat Engels toch echt een belangrijke taak is waarvan het zeker positief is als je deze goed beheerst.
Dat het op het scherm staat, wil nog niet zeggen dat ze het lezen. Als ik een keertje meekijk, dan kan ik het ook niet lezen daar hij zo snel op A drukt en de teksten alweer weg zijn.
Vroeger moest je nog dingen intypen en daar heb ik dan ook mijn Engels in opgedaan, maar als je de teksten gewoonweg kunt wegklikken en niet hoeft te lezen.. dan leren ze er ook niets van.
Ik las ook niet altijd dialogue. Maar het begint allemaal met kleine woordjes.
Zoals in de UI: attack, flee, maar ook de namen van attacks dan zie je de animatie en onthoud je iets.
Kinderen leren meer door te proberen, geef een kind maar een computer programma en ze proberen dingen uit, geef een volwassene een programma en ze gaan vragen stellen hoe iets moet. (als je regelmatig mensen helpt met computers merk je dit echt)
Een kind zal dus zien van van hey attack, dan kan ik aanvallen en legt daar een link. Nou zo leer je een paar woordjes en als het begin er is gaat het steeds sneller.

Dat teksten intypen en het communiceren met mensen komt later wel, mijn tijd in Runescape vroeger is dan ook wel echt bepalend geweest voor mijn Engelse vaardigheden.
Deels eens, maar als ik kijk naar mijn eigen jeugd was het spelen van Engelstalige games een enorme huplbron voor de ontwikkeling van mijn Engels. Ik kon op mijn 8ste al prima Engels lezen omdat ik maar wat graag games als Zelda en Final Fantasy speelde, en m'n pa echt niet altijd zin had om mee te kijken.
Zo heb ik ongeveer rond diezelfde leeftijd ook mijn eerste Pokémon game gedaan :P ik kon er niks van, af en toe liet ik m'n ma wat teksten vertalen en heb er echt een eeuwigheid over gedaan - maar het is wel gelukt :)

Ik geef je gelijk hoor: het is eigenlijk heel stom dat er geen Nederlandse taaloptie is. Maar aan de andere kant: je leert er wel Engels van.
Precies, dat hij er nog niet is in het Nederlands vind ik ook een groot gemis. Mijn zoontje laat hem nu ook links liggen omdat hij gewoon niet meer snapt waar hij naartoe moet en hoe al die extra dingen werken.
Dat schiet ook niet op. Zelfs als ze al gaan vertalen, dan schoppen ze hele hordes fans in het land juist tegen het zere been. Ik ga die game toch in het Engels spelen, maar intussen wordt dan wel de release maanden uitgesteld omdat de NL lokalisatie nog gedaan moet worden. Ik haal die game dan wel uit het buitenland, en met mij vele anderen. Gevolg - de verkoopstatistieken van NL gaan helemaal scheef en daardoor wordt alleen nog maar duidelijker dat er bijna geen markt voor NL vertaalde games is.

Ze gaan immers echt die game wereldwijd niet een half jaar uitstellen om elk minuscuul taaltje erin te stoppen, maar daardoor wordt de game hier alleen maar weer duurder (aparte productie, extra kosten voor de vertaling, noem maar op).
Tja.... met die redenering hoeven ze natuurlijk ook geen blauwe driehoek (HOL) doosjes te maken. Scheelt weer wat releasetijd, en een handleiding zit al lang niet meer bijgesloten. ;)

Die localisaties kunnen wat mij betreft ook makkelijk als dlc / update. Ik snap niet dat op een westerse release nog überhaupt Aziatische talen staan. En localisatie van de westerse talen dan wél weer gespreidt is (Frans, Spaans?)...

Een kostenbesparing of tijdsbesparing is dat niet.


Overigens hoeven namen naar oud-Nederlandsch gebruik niet vertaald. Ik denk dat de spellen van localisatie alleen maar toegankelijker worden.

[Reactie gewijzigd door Flozem op 22 december 2016 16:58]

Dat vond ik aan begin inderdaad ook vervelend ja die deuren openen, gelukkig kleinigheidje en wen je snel aan.
"Press A to open door" is een persoonlijk iets. Zelf vind ik het heel fijn, omdat ik vaak perongeluk een deur binnen ging wat ik eint wilde.
Heb er ook van genoten. Vind dat wel genoteerd mag worden dat deze game voor het eerst echt 3D is: 3D omgeving, 3D modellen etc. Het voelt zo stukken moderner aan, en tegelijkertijd ook wat minder Pokémon achtig (gezien je nu vanuit third person het spel speelt en niet top down).

De game is grafisch geweldig te noemen, vooral de verschillende Pokemons die rond lopen zien er gewoon geweldig uit. Er is ook wat extra content als je de game hebt uitgespeeld, zoals altijd, zoals enkele legendaries en de 'ultrabeasts'.

De game is verder ook tamelijk moeilijk. Relatief gezien. Het is geen Gold/Silver (demon cow of death...), Maar stukken moeilijker dan y/x of diamond/pearl. Vooral de totem Pokemons vereisen wel een beetje je A game, anders zal je het niet overleven (mede doordat je 2 tegen 1 Vecht).

Ow en speel de demo eerst, als je wat overpowered wilt zijn (Ash greninja die je kan transferen).
Echt 3d, maar niet in 3d te spelen helaas...
Heb er ook van genoten. Vind dat wel genoteerd mag worden dat deze game voor het eerst echt 3D is: 3D omgeving, 3D modellen etc. Het voelt zo stukken moderner aan, en tegelijkertijd ook wat minder Pokémon achtig (gezien je nu vanuit third person het spel speelt en niet top down).
Dat is al een tijdje zo, X en Y waren de eerste, en AlphaSapphire en OmegaRuby zijn ook nog uitgekomen in de tussentijd.

De camera is nog iets vrijer geworden in deze generatie, maar dat mag amper een naam hebben.
Nee hoor. Google anders even hoe Y en X eruit ziet en vergelijk het met Pokemon Sun en Moon. Y en X hebben 3D modellen maar het is nog erg 'chibi' achtig en de wereld ziet er geeneens half zo mooi uit als in Sun en Moon. Het speelt verder bijna hetzelfde als de oude DS/GBA/GB delen. Sun en Moon is echt 3D, een echte third person RPG, en dat speelt behoorlijk anders dan de voorgaande delen. De hele view is anders omdat de camera veel meer achter de personage zit. Verder zijn het dit keer normale 3D modellen en dus niet chibi modellen.

Ik heb het dan voornamelijk over de wereld BUITEN pokemon gevechten. Het is echt een wereld van verschil en de ervaring is daardoor toaal anders dan voorheen. Voor mij was het alvast eerst even wennen, het voelde alsof ik een traditionele RPG speelde zoals FFX/FFXII en minder pokemon. Gelukkig went het wel en ziet het er verder geweldig uit.
Nee hoor. Google anders even hoe Y en X eruit ziet en vergelijk het met Pokemon Sun en Moon. Y en X hebben 3D modellen maar het is nog erg 'chibi' achtig en de wereld ziet er geeneens half zo mooi uit als in Sun en Moon.
Je spreekt jezelf nogal tegen: Het is 3D of het is dat niet. De modellen zijn anders vormgegeven, maar ze zijn al sinds X en Y volledig 3D weergegeven. Dat is een wezenlijk verschil.
Sun en Moon is echt 3D, een echte third person RPG, en dat speelt behoorlijk anders dan de voorgaande delen. De hele view is anders omdat de camera veel meer achter de personage zit. Verder zijn het dit keer normale 3D modellen en dus niet chibi modellen.
Daar had ik het al over, maar dat is iets wat ze ook al sinds X en Y doen: Verschillende camerastandpunten afhankelijk van waar je bent. Dat doen ze weliswaar meer in Sun en Moon, maar het is al mogelijk én wordt al in de praktijk uitgevoerd sinds X en Y. Het is niets nieuws.
'RTCW'
Er is natuurlijk maar één game die die afkorting mag dragen, en dat is niet Rollercoaster Tycoon :o
RollerCoaster Tycoon World kort je dan ook af als RCTW en niet RTCW.. ;-)
Steep, erg vermakelijk spel maar om nu te zeggen dat het boarden realistisch aanvoelt? Ik board regelmatig tegen een berg op, op een manier die mij in het echt echt niet zou lukken. Ook vind ik het jammer dat je al boardend je gewicht niet naar voor of achter lijkt te kunnen verplaatsen waardoor je niet op je nose of tail kan boarden?
Ik denk dat zij bedoelen met het sturen in de diepe sneeuw, dus niet zozeer inderdaad de volledige realiteit.

Board zelf ook al jaren en het is verre van realistisch, maar het sturen naar links en rechts lijkt inderdaad wel 'realistisch', meer ook niet :P

Het lijkt mij wel een vette game, maar zoals al vaker naar voren is gekomen, lijkt mij de 'replayvalue' nogal weinig. Skydiven langs zo'n rotswand vind ik ongelooflijk vet, zoals in Just Cause, maar hoelang dat leuk blijft is nog maar de vraag.

De challenges e.d. zorgen nog wel voor wat extra uitdaging, maar ik koop hem pas als hij wat goedkoper is geworden.

Gaaf concept, maar voor mij niet echt het geld waard nu
Zelfde dat het skiën niet realistisch overkomt. Houdt zijn ski's altijd mooi paralel, maar maakt alle bochten volledig met zijn bovenlichaam. Je bovenlichaam moet altijd richting het dal blijven en de bochten maak je door de druk te verleggen naar de berg ski, wat daarna je dal ski wordt om zo weer de druk van de dal ski te halen en leggen op de berg ski.
Waar hij nu dus alles met het bovenlichaam doet en de knieën blijven ook lekker altijd gebogen. Hier Hadden ze van mij toch wel wat meer aandacht aan mogen geven. Tevens doordat zijn knieën altijd gebogen blijven zit hij ook behoorlijk achterop de ski's. Bijna een squad lijkt het telkens.

Zoals het poppetje in het spel skiet, zal ik met regelmaat onderuit gaan en de controle verliezen puur omdat hij met het bovenlichaam skiet en de druk achterop de ski's heeft liggen :P Tijdens de beta fase heb ik dat nog aangegeven, maar er is niks mee gedaan helaas.

De game Snow(gratis ook nog eens) pakt dit veel beter op en heeft ook nog eens veel meer trucjes die je kan doen. Grafisch is het alleen iets minder, wat in Steep wel goed verzorgd is.
Steep is ook zichtbaar gesponsord door GoPro.
Dat kan goed of slecht vallen voor sommige gamers. Het mag goed spel zijn, er is wel een kans dat GoPro wat bemoeit in het spel, en wordt spel dan net een reclamespel. Een toonbank voor hun producten. (we weten al dat GoPro drone al erg slecht is)
Steep is ook te spelen op pc, in het overzicht staat alleen op de Xbox en PS4.
Rollercoaster Tycoon World maar niet Planet Coaster, die vrijwel in elk opzicht beter is?
Of ze hadden Planet Coaster moeten reviewen en niet minder goede spel RCTW, want dan gaan iedereen overheen lezen en negeren als cijfer laag is. Kortom, beetje overbodig.

Om collectie spellen aan ons te laten zien zou de reviewer beste spellen moeten uitzoeken die moeite waard zijn om door kerst / jaarwisseling te kunnen spelen. Dan wordt het stuk leuker. Want stel je voor dat alle games slecht zou zijn, is hele review ook nutteloos want niemand zal toch een spel kopen.

Persoonlijk jammer van de pixels in 3DS, als men hele spel graag in hogere resolutie wil spelen en dus veel meer kan bewonderen van de spelwereld. :)
Als ze bij Tweakers zo'n round-up doen dan zijn het vaak leuke spellen voor erbij. Of idd remasterd versies, dat soort dingen. Nu ook weer een 3DS spelletje, een VR game en een Pokemon... Allemaal leuke games die wel aandacht verdienen, maar er is niet genoeg over te zeggen om er een full-review over te schrijven.

Planet Coaster heeft voor zichzelf al een review van een aantal pagina's gehad en wordt veel meer gezien als een 'grote' titel. En in mijn ogen is dat ook terecht...
Ik zou heel graag Call of Duty: Modern Warfare remastered spelen maar omdat je de ultimate edition van Call of Duty: Infinite Warfare moet kopen laat ik deze links liggen en ik hoop dat vele anderen dit ook doen. Ik heb Call of Duty: Infinite Warfare dit weekend gratis gedownload en nog geen half uurtje gespeeld wat een slecht spel is dat seg komt waarschijnlijk ook omdat deze setting mij totaal niet aanspreekt. Infinity Ward gelooft er blijkbaar ook niet in want anders ga je nooit een remastered game koppelen aan je nieuwe game.

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 22 december 2016 07:43]

ik heb de normale versie gekregen bij mijn ps4 pro...en om nou nog een elite te kopen vind het niet waard.
dus hoop ik dat ze een upgrade versie gaan aanbieden.

ik heb later bf1 gekocht maar dat is ook niet alles wel leuker maar niet zijn geld waard.
dus hoop ik dat ea terug gaat naar bad company, de beste bf shooter als je mij vraagt.
Hoezo is BF1 het geld niet waard?
Vind het persoonlijk het geld dubbel.en dwars waard. En de beste BF was natuurlijk gewoon het origineel: BF1942 ;)
Voor mij is Battlefield 1 ook niks bijzonders, vanwege een rede, geen single player mode, (en ik bedoel niet een paar uurtjes of zo (die Battlefield 1 zelfs geen eens heeft), maar 15 uur of meer.

Maar geen een die Tweakers hier neer gezet heeft doet me iets.
Na het spelen van "cod" (meh), kwam ik bij het opbergen "the Darkness 2" tegen voor de 360. Die maar tevoorschijn gehaald..... heb me kostelijk vermaakt....
Vind er helaas niet echt iets tussen zitten waar ik warm voor loop!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True