Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

World of Warcraft: Legion Interview

Jullie stellen de vragen

Hoe is de balans?

TW: Blizzard heeft aangegeven dat elke damage per seconde-specialisatie even bruikbaar moet worden en dat de verschillen tussen de specialisaties minimaal zouden moeten zijn. Is dat nog steeds het doel? Hoe bereiken jullie dat?

LB: Uiteraard is dat het doel en dat zal altijd het doel blijven. Maar het is ook iets waar we constant aan moeten blijven werken, op zoek naar een goede balans. Daarin spelen twee zaken. We proberen snel te updaten. Waar het om gaat is het volgende. Als ik een Rogue speel en jij een Mage en ik richt meer schade aan dan jij, dan gaat het erom dat jij iets hebt om naar uit te kijken. Wie weet wat er gebeurt als er een nieuwe Tier Set uitkomt? Misschien is de Mage dan wel sterker. Dus zolang spelers het gevoel hebben dat er nog iets in het verschiet ligt, is het goed. Zolang we een dergelijk probleem maar niet te lang laten rusten, is het goed.

Maar er is een andere kant aan de zaak. We proberen hard om elke class af en toe een plekje in de spotlight te geven. Herinner je je het moment dat de Death Knight zijn intrede deed? Eigenlijk was die een beetje overpowered. Wat zeg ik, eigenlijk was die best stevig overpowered. Wat niet erg is als het niet te lang duurt. Met de Demon Hunter is het niet anders. Alleen als het in een-op-een-gevechten aankomt is hij misschien niet de allersterkste, maar op het moment is hij verder eigenlijk goed in alles. Misschien wat minder in aangehouden Area of Effect damage per seconde, maar heel erg goed in burst AoE dps. Dus voor veel Raids is hij erg geschikt, zonder dat anders spelers zullen zeggen dat hij erg overpowered is, hopen we. Maar hij krijgt daarmee dus wel zijn plekje in de spotlight.

TW: Tegelijkertijd hebben we de nieuwe Artifacts. Spelers kunnen verschil aanbrengen met persoonlijke keuzes tijdens het opwaardeerpad van hun wapen. Hoe verhoudt zich dat tot een gelijkwaardige prestatie voor vergelijkbare classes en builds met hetzelfde doel, zoals dps-classes? Hoe kun je Artifacts flink van elkaar laten verschillen terwijl ze tegelijkertijd allemaal even nuttig blijven?

LB: Er is absoluut het optimale pad voor de Artifact van een bepaalde class, hoewel daar altijd heftig over gediscussieerd zal worden. Gedeeltelijk is dat alleen maar leuk. Gedurende de bètatest waren er echter momenten waarop we moesten constateren dat het gat tussen de verschillende builds te groot werd en dat we daar iets aan moesten aanpassen. Gelukkig kan je Artifact Power verzamelen en dat spenderen aan het resetten van de keuzes die je hebt gemaakt voor je Artifact. Je zit dus niet vast aan je keuzes en kunt zaken achteraf nog rechtzetten. We willen vooral bereiken dat het opwaarderen van je Artifact voelt als nuttig, als loon naar werken.

TW: Zijn Artifacts een manier om het risico van zogenaamde bad builds te voorkomen?

LB: Zeker. Voorheen hadden we classes waarbij je erg veel keuzes had. Een eenhandig wapen, een tweehandig wapen, twee tweehandige wapens. Dat gaf erg veel opties, maar ook erg veel reken- en balanswerk, en dat ging niet altijd goed. Wat dat betreft maken Artifacts het leven absoluut eenvoudiger. Voor ons en daarmee voor de speler.

TW: Zijn Artifacts een voorbode van meer uniforme kleding? Eén specifieke helm die je op kunt waarderen? De nieuwe opties voor Transmogrification lijken enigszins in die richting te wijzen. Kies het uiterlijk dat je wilt en verdien daar af en toe betere specificaties bij met quests, Dungeons en Raids.

LB: Wapens zijn daarin wel bijzonder. Denk even terug aan Excalibur, Mjolnir en al die andere iconische wapens in de game. Die voelen als een verlengde van de Warrior of Mage die ze hanteert. Bij laarzen en schouderstukken is dat anders. Maar in Legion hebben we wel iets dat daarop aansluit. Er zijn Legendaries, uitrustingsstukken die echt fantastische eigenschappen hebben, maar waar geen opwaardeerpad of verhaal aan vastzit. Ze groeien ook niet met je mee als een Artifact.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True