Destiny: Rise of Iron Preview

Nieuwe Strike en multiplayer gespeeld

Supremacy en privéwedstrijden

Ook aan de multiplayer-kant van het spel - de Crucible - brengt Rise of Iron vernieuwing aan, in de vorm van een nieuwe spelmodus genaamd Supremacy. Dit is in zekere zin een 'gewone' deathmatch, met als twist dat spelers orbs laten vallen als ze doodgaan. De werkelijke score wordt bepaald door een combinatie van kills en het oppikken van die orbs. Daarmee lijkt Supremacy natuurlijk wel iets op de spelmodus Kill Confirmed zoals we hem kennen uit de Call of Duty-games van de laatste jaren, met als verschil dat kills zelf in Supremacy ook al bijdragen aan de score, ook als je de orb niet te pakken krijgt.

De Supremacy-modus voegt in die zin niet veel nieuws toe als je inderdaad al bekend bent met iets als Kill Confirmed, maar voor Destiny is het een fijne toevoeging. Het gaat er niet langer alleen maar om dat je de beslissende schoten op vijanden lost, maar je kunt dus ook scoren door ervoor te zorgen dat je steeds de orbs oppakt voor je team. Daarbij viel ons tijdens het spelen op dat spelers al snel dezelfde tactieken toepasten die we ook in Kill Confirmed al jaren zien. Een orb expres laten liggen in de hoop dat vijanden er blindelings op af rennen is een van die simpele, maar toch wel effectieve trucjes die je kunt toepassen.

De nieuwe modus en de nieuwe maps zijn fijn, maar een andere toevoeging is misschien nog wel belangrijker. Rise of Iron voegt namelijk ook de mogelijkheid toe om privé PvP-matches te organiseren. Spelers kunnen daarbij zelf alles instellen, variërend van de map en de spelmodus tot score- en tijdlimieten. Ook het Light Level en of er wel of geen voertuigen gebruikt kunnen worden is instelbaar. Met de introductie van deze optie wordt de wens van een flink aantal Destiny-spelers ingewilligd, en dat voegt aan de multiplayer-kant misschien wel meer toe dan de Supremacy-modus.