Door Jurian Ubachs

Redacteur

Battlefield 1 Preview

Eerste uitgebreide speelsessie

05-07-2016 • 15:00

218

Singlepage-opmaak

Voorlopige conclusie

We hebben even moeten wachten met het delen van al deze informatie en de bijbehorende beelden, maar zeg nu zelf: was dit het wachten niet meer dan waard? Battlefield 1 schaart zich moeiteloos bij de beste drie games die we tijdens de afgelopen E3 hebben gespeeld, waarbij de andere twee plekken zijn voorbehouden aan The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Horizon: Zero Dawn. EA en DICE scoren punten door de eerste grote partijen te zijn die weer eens met een 'klassieke' setting komen in een grote shooter, iets waar veel fps-fans op internet al langere tijd om vroegen. Dat die setting op indrukwekkende wijze wordt neergezet, met prachtige graphics en uitstekende geluidseffecten, maakt het alleen maar mooier. Battlefield 1 belooft nu al een van de beste en leukste delen uit de langlopende serie te worden. En dan was dit nog maar een vroege Alpha-build.

Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1Battlefield 1

Reacties (218)

218
203
73
9
1
103
Wijzig sortering
Ze hebben niet eens de moeite gedaan om de iconen en vermoedelijk ook de menu's er om heen te voorzien van een vormgeving passend bij de setting.Bijvoorbeeld een kaart met inktstrepen en miniatuurtjes er op..

Kan hier op het werk het filmpje niet bekijken maar vermoed zo dat met betrekking tot de hud het allemaal het zelfde is als bij de voorgangers.

Eg goedkoop. De EA fabriek stampt er weer een titel uit.
Het is nog alpha dat wordt nog aangepast als het goed is, net zoals de vrouwelijke computer stem als het goed is. Maar het zijn idd. allemaal wel beetje dezelfde bf's maar dan geupdate en ander thema. Maar er zit ongetwijfeld veel werk achter. Ik kijk er wel naar uit.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de strakke vormgeving. Er is nauwelijks sprake van een HUD en dat zorgt voor een vorm van visuele helderheid die juist enkel functioneel ipv decoratief is. Het is zeker jammer als je 100% historisch ernaar kijkt, maar voor gameplay lijkt het mij echt een goede keuze.
Vind het ook wel wat hebben idd, lekker clean.
Indien ze niks meer zouden wijzigen aan de ALPHA dan zou dat inderdaad een klein minpuntje zijn, volledig met je eens.
Echter is de kans natuurlijk redelijk groot dat de details waar jij het over hebt allang beschikbaar zijn alvorens het spel daadwerkelijk uitkomt.

Dit is dan ook de reden waarom ze vaker niet willen dat te vroege releases zoals een Alpha uitlekken, er zijn altijd mensen die denken dat een ALPHA versie, de versie is die in de winkels verschijnt (zoals jij dat doet volgens mij?).

Belangrijkste van een ALPHA is gewoon om te zien hoe het spel speelt (ook daar zullen nog genoeg fouten in zitten) en dat ziet er allemaal goed uit.

Kleine details waar jij het over hebt ontbreken vrijwel standaard in de ALPHA.

De mensen die niks met EA hebben stampen het commentaar er weer uit hoor.
EA/DICE alpha's en beta's zijn erom bekend dat ze amper verschillen van het eind product. Ik weet niet hoeveel alpha's en beta's je gespeeld hebt maar ik zit er al sinds de eerste bad company bovenop en merk eerlijk gezegd niets van hoe jij alpha's beredeneerd in je comment hierboven in het geval van EA/DICE games. Kan je Ben wel een EA hater die weer wat commentaar stampt noemen maar hij heeft een sterker punt dan jouw "hoe alpha's werken" beeld/visie met betrekking to battlefield en medal of honor/battlefront games.
Dus eigenlijk geef je aan dat Dice niets meer aanpast na de alfa. JeroenC heeft het juist over de details. De basis is er natuurlijk al lang. Een Alfa hoeft niet waardeloos te zijn om naar verschil tussen alfa beta en final te zien.

Details zoals bijvoorbeeld de eerder genoemde menu's, maar ook balancing enz wordt echt nog naar gekeken hoor.

Misschien zijn de details je nooit opgevallen in al de alfa's die je gespeeld hebt ;)
alfa zie ik meer als server stress test en beta voor blance feedback .
Ooit Beta BF3 gedaan en wapen nerf is later voor release zo extreem dat het kwa snipen een andere game is geworden .
Dan OP zeveraars maken meer wapens zo generft .
Dus speel geen beta zijn niet representatief voor uit eindelijke game .
Game productie is tegenwoordig kwa team grote de art content productie workforce . Voor total conversie wat thema change is maakt dat de team niet veel kleiner . De engine team is vaak heel stuk kleiner dan art productie .
Het is nog een Alpha build he. Ik kan me voorstellen dat de HUD niet de hoogste prio heeft aan het begin
Helaas: de kaart is niet een echte kaart maar een overzicht van de huidige battle op dat moment. Dus er zit geen inkt op, dus ook geen strepen
Ik denk dat je refereert naar COD games waar elk jaar een nieuwe komt.
Battlefield 4 October 29, 2013 release date. Waarbij Hardline meer een kloon is van BF4.
Dus we praten hier over 3 jaar! Dus dat stampen dat valt wel.

En nogmaals het is een alhpa en al je menu's en andere minder belangrijke aspecten zullen er vast en zeker er nog anders uit gaan zien.

Ik vermoed dat het wel een goede game wordt, ik maar ik wacht eerst even af voordat ik oordeel. Vermoedens kunnen we zo weinig mee.
We hebben het over een spel wat volgens een groot deel van haar spelers pas een jaar na dato pas voldoende patches had om een beetje normaal speelbaar te zijn.

Waarvoor men in de tussen tijd men wel de tijd heeft om 4-5 betaalde DLC pakketten en de Hardline 'mod' er uit te stampen.

En nu wederom dezelfde eenheid meuk met andere textures er op.
Vooral het spel niet kopen dan!
Lol dus vanwege de hud is het allemaal nagekauwd?
Kom op zeg.
Zo, je komt vrij gefrustreerd over. Relax even, het is een ALPHA.
Ja ofniet. Er zijn al behoorlijk wat mensen die echt op zoek zijn naar argumenten om zichzelf en anderen ervan te overtuigen dat de game een flop is. Maar dat is tegenwoordig standaard bij games waar wat hype en enthousiasme omheen ontstaat. Zitten er altijd tussen die daar tegenaan moeten trappen, want wat de massa leuk vind is natuurlijk automatisch kut 8)7

Zo heeft het bij mij ook vrij lang geduurd voordat ik de puberteit volledig uit was.. nog steeds van die trekjes af en toe moet ik toe geven :P Het komt op mij iig erg puberaal over.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 juli 2024 17:33]

Zal wel aan mij liggen maar ik ben niet echt onder de indruk van de graphics. Bv toen die kerel met de bajonet werd doodgestoken ging zijn lichaam door de muur.. Maar ook de detail van oa de grond is totaal niet vooruit gegaan (zie bv https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001145483.jpeg) als ik dat vergelijk door de jaren heen. Ook de explosies lijken gewoon erg veel op de vorige Battlefield versies. Ook de destructability is niet geloofwaardig, neem bv dat muurtje op het laatst, die ineens werd weggeblazen..

Leuk dat je de druppels op je geweer leuk vindt, maar dat is zo minimaal. Ik had veel meer DX12 elementen verwacht in dit spel..

[Reactie gewijzigd door maniak op 22 juli 2024 17:33]

Nouja, het gaat om een alfa versie he. Dingen door de muur, textures die nog niet optimaal zijn, clipping, dat zijn allemaal dingen die nu gepatcht gaan worden. Ik ben het met je eens dat ik het er niet heel veel beter uit vind zien dan battlefront, maar daarbij moet ik zeggen dat ik battlefront echt een van de mooiste spellen vind dat ooit is uitgekomen. Echt wel een stukje mooier dan battlefield 4. En ja voor die explosies worden natuurlijk gedeeltelijk dezelfde resources gebruikt, er is vast een "explosion library" in de frostbite engine.

Maar goed, we gaan het zien, ik heb een alfa key weten te bemachtigen, dus hij is nu aan het downloaden. Ik ben erg benieuwd naar de setting en gameplay. Ik heb wat oudere hardware (650 Ti Boost), dus ik ben heel benieuwd hoe het te spelen is daarmee!
Het spel is wellicht nog in alfa maar ze (her)gebruiken gewoon een productie versie van de Frostbite engine.

[Reactie gewijzigd door maniak op 22 juli 2024 17:33]

Mee eens - ik moest eerlijk gezegd bij het kijken van de video meerdere keren aan BF3 denken. Vooral de foliage die gewoon rechtop in de texture staat zonder AO of iets dergelijks is niet meer van deze tijd. Ja er zitten tachtig andere post effects overheen zodat het allemaal mooi glimt enzo... maar mooi? Nee. Eerder 'too much' met betrekking tot belichting en 'too little' met betrekking tot echte assets. Wat zien we nou helemaal? Een grasveld met wat bomen en twee of drie gebouwtjes. Doet me denken aan die hollywood CGI rotzooi waarbij je constant tegen een lensflare aan zit te kijken om te verhullen dat er eigenlijk niets te zien is. Kennelijk is dat 'episch' ofzo.

Ik kan de juichstemming over het A/V aspect van deze game niet plaatsen. En de gameplay lijkt toch echt wel verdacht veel op wat we al heel vaak van BF hebben gezien. Voertuigje in, voertuigje uit. Wat is er nu zo uniek?

Ik krijg het idee dat bij Tweakers de wens de vader is van de gedachte bij deze preview. Het is BF dus het moet wel tof zijn. Juist... BF is zo'n sterke franchise de afgelopen jaren... Maar misschien moet je het spelen om het gevoel van de preview te delen. Who knows. Maar de hype is niet nodig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 17:33]

Mja dat van die Bajonet vond ik ook weer typisch. Laat je iets nieuws zien, clip je meteen door de muur heen :') . Laat je destructability zien, gaat het om het totaal verdwijnen van een muur ipv realistisch omvallen of iets.
Het lijkt gewoon weer weinig te verschillen van de vroegere destructability. Erg jammer want die game verdiend gewoon beter
Anoniem: 302359 @Martinspire6 juli 2016 15:32
Mja dat van die Bajonet vond ik ook weer typisch. Laat je iets nieuws zien, clip je meteen door de muur heen :') . Laat je destructability zien, gaat het om het totaal verdwijnen van een muur ipv realistisch omvallen of iets.
Het lijkt gewoon weer weinig te verschillen van de vroegere destructability. Erg jammer want die game verdiend gewoon beter
Idd , niemand die zich in 2016 stoort aan clipping ? ( niet alleen die Bajonet/muur situatie als voorbeeld, het karakter in die schietkoepel van het vliegtuig is er ook zo eentje waar duidelijk iets niet snor zit.

Alle huizen zien er van buitenaf ook maar eentonig uit vind ik. Op video vind ik het toch niet zo "wow"
Mensen mensen toch, het gaat om een Alpha versie van de game. Wacht nou eerst eens tot je de final versie van de game gespeeld hebt voordat je zo ontzettend begint te klagen en zeuren. Onvoorstelbaar zeg..
Erg typerend dat diverse berichten naar beneden gemod worden die nuance in de discussie aanbrengen door te zeggen dat de game nog in Alpha zit en berichten over hoe lelijk de game is worden massaal omhoog gemod. Ik had de mensen hier hoger zitten, onterecht blijkt maar weer.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 302359 op 22 juli 2024 17:33]

Dit zijn engine dingen, de engine is niet alpha, dat is een productie versie. Kleine kans dat dit dus nog gefixed gaat worden voor de beta/gold, aangezien de andere bf games dezelfde mankementen hebben.

Dat soort clipping fixxen is niet simpelweg een bugje pletten. Het is hoe precies de physics engine werkt, dat oplossen betekend de physics engine op de schop. Dat zie ik toch echt niet gebeuren.

Punt blijft, ze willen hier bepaalde zaken showcasen, maar al die zaken zijn niet mooi of niet af, dat schept niet al te beste verwachtingen. Laat het dan niet zien, zou ik zeggen.
Gezien het ook in de final van BF3 en BF4 zat, ga ik er niet vanuit dat dat soort dingen nog snel opgelost gaan worden. Alpha of niet, dat betekend dat het ook al bijna klaar is. Bij een pre-alpha heb je wel gelijk, maar nu is het toch echt in het eindproces beland. Die animatie is niet op een fatsoenlijke manier op te lossen tenzij ze een hele aparte animatie toevoegen die ook nog eens rekening kan houden met waar de spelers zich bevinden.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 juli 2024 17:33]

Idd , niemand die zich in 2016 stoort aan clipping ? ( niet alleen die Bajonet/muur situatie als voorbeeld, het karakter in die schietkoepel van het vliegtuig is er ook zo eentje waar duidelijk iets niet snor zit.

Alle huizen zien er van buitenaf ook maar eentonig uit vind ik. Op video vind ik het toch niet zo "wow"
Grafisch ben ik het met je eens. Het gebrek aan vooruitgang is best wel schokkend. Ik zie weinig wat ik in andere spellen niet heb gezien. Ja, molens :9 Daarnaast, zo lyrisch ben ik niet over de geluidseffecten. Dat je oren 'suizen' na een ontploffing? Dat is toch al sinds jaren zo in games?

Ben ik daarnaast de enige die valt over de glitch op 6:18/6:19 in het filmpje? Gewoon door de muur heen? Dat is geen schoonheidsfoutje meer. EDIT: Nee, ik ben niet de enige zie ik :)

Los daarvan lijkt me de gameplay wel weer prima en de setting is weer een verademing t.o.v. de future-rage die er heerst, maar waar ik (en ik ben vast niet de enige) wel weer even klaar mee zijn.

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 22 juli 2024 17:33]

Erger, er worden zoveel trucs herhaaldelijk door de jaren heen toegepast, maar de systeemeisen worden wel steeds zwaarder. Met de jaren zijn de engines ook een heel stuk minder efficiënt geworden. Er zijn enorm veel spellen waarin in de weken en soms zelfs maanden na de release enorm veel memory leaks zitten of de systeemeisen hoger uitvielen dan aanvankelijk opgegeven. Met een beetje geluk heb je bij de tiende patchronde enige prestatiewinst te pakken. Terugkomend op Frostbite:
  • Bladeren in bomen zijn gewoon vlakke polygonen met een bladertexture.
  • De grond is vaak nog steeds ongedetailleerd, voor gras geldt hetzelfde. Al sinds BFBC2 maakt de Frostbite engine gebruik van vlakke polygonen voor gras, die toevallig een beetje mooi kriskras een beetje haaks op elkaar staan en af en toe kantelen zodat je een gevoel van bewegend gras krijgt.
  • Reflecties zijn vaak niet dynamisch, zelfs in BF3 en BF4 waren dit gewoon reflection maps die op het water zijn geprojecteerd. Complete bergen waren niet in het water te zien en vice versa. (Ja dat ziet er nog stommer uit: een berg in de reflectie van het water, terwijl daarboven gewoon een strakke horizon te zien is.)

[Reactie gewijzigd door dvtxc op 22 juli 2024 17:33]

Ik vind persoonlijk de explosies en de rook / stof effecten die daarbij gepaard gaan er op hoge kwaliteit 60fps filmpjes erg overtuigend ogen.
Anoniem: 138024 @maniak6 juli 2016 08:01
anisotropic filtering staat waarschijnlijk niet op 16 voor een scherper grond op afstand
bij games met grote afstanden altijd op hoogste stand hebben voor een scherpere achtergrond

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 138024 op 22 juli 2024 17:33]

"Maar ook de detail van oa de grond is totaal niet vooruit gegaan."
Waar slaat dit op? Alsof je dat kan bepalen op basis van een dergelijke screenshot (van één map uit een Closed-Alpha van een behoorlijke afstand).
Wat begrijp je niet aan "alpha versie"?
Ach graphics zien er goed uit. Ik vind de gameplay belangrijker.
Ik zie liever een BF game met een goede frame rate, hit registratie en waarbij een muur ook dekking biedt dan een BF3 / BF4 waar richten en dekking zoeken een optionele feature is die geen toegevoegde waarde heeft. (na veel patches is het gelukkig wel wat beter geworden)
De Alpha ook al enige uurtjes gespeeld.... echt heerlijk spel (bugs en shit daargelaten). Super goed battlefield gevoel. De goede punten van BF3/4 en Bad Company (alles kan stuk! enorm gemis in BF4)

Wel wennen, de animaties bij het instappen van voertuigen zijn erg gaaf, de tanks zelf zijn ook koel gedaan. Vliegtuigen voelen wat onhandig maar zal wel met gewenning te maken hebben.

Staat op mijn wensen lijstje, kan niet wachten :)
Super goed battlefield gevoel.
Zelf niet gespeeld maar van wat ik zoal heb gezien geeft mij dit (referentie kader, BF1942/BF2) écht niet het Battlefield gevoel, ik heb het gevoel alsof ik naar een WO 1 mod voor Unreal of Quake zit te kijken qua game pace en dynamics.

Wat mij in negatieve zin opvalt:
  • Loopsnelheid te snel..
  • Voertuig dynamiek onnodig clunky op tijden, terrein voelt permanent aan als asfalt
  • Liniaal perfecte gebouwen en andere elementen
Verder, punten die verbeterd kunnen worden maar anders zou ik het een behoorlijk gemist vinden. Ik verwacht er geen ArmA van maar wel iets minder Unreal/Quake deathmatch turbo speelstijl.

Edit: verduidelijking aangehaalde punten

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 22 juli 2024 17:33]

Loopsnelheid? Te hoog of te laag? Ik vind het wel prima. En je kunt, als je een bayonet hebt, extra sprinten. Als je dan mazzel hebt loopt er nog een enemy voor je neus. ;)

Voertuig dynamiek? Ik vind het erg goed. Lekker een soort van ouderwets. Zware tanks die geen racemonsters zijn en gauw een 180 maken. Niet binnen een nanoseconde in en uit je voertuig. Het tijdperk van futuristisch snelle acties is voorbij en dat vind ik een goede stap, want zo ging het niet in WO1.

Liniaal perfecte gebouwen en structures? Deels mee eens, het ziet er allemaal erg "schoon" en niet-oorlogs uit. Maar naarmate de match vordert raakt een groot deel verwoest en lijkt het meer op een Battlefield.

(Gebaseerd op eigen spelervaring, ik heb toegang tot de Closed Alpha)
Het schone is het niet eens zo zeer, de bouwstijl ook niet maar vergelijk het volgende:

Google Maps midden in Frankrijk en vergelijk dat eens met hoe clean en kaarsrecht ogend dit gebouw er dan bij staat.

Ik snap ook wel dat ze geen duizenden polygonen in een huis gaat proppen maar íets meer kartel en detail kan best, en wat is dat voor perfect vierkante deuropening? 8)7
Je moet wel opletten, met poly aantallen, deze verdubbelen zich snel.
en met Destruction kan ik me voorstellen dat er veel dynamisch moet worden berekend.
Samen met een grote map, en veel actie, gaat het al snel over grenzen heen.
Het spel is ook zwaarder dan BF4 (deel zal debug e.d. zijn).
Hoe kon je toegang krijgen tot de alpha?
Ik vermoed random selectie, want ik heb mij (voor zo ver ik me kan herinneren) nergens voor aangemeld.

Volgens mij kan het ook via het Battlefield Insider program, maar zelf lukte mij het daar niet om in te schrijven terwijl ik wel toegang heb tot de Closed Alpha (inschrijven geprobeerd vóór mijn toegang). Een aantal vrienden daarentegen hebben zich daar wel kunnen inschrijven, maar die hebben geen toegang gekregen.
Ik via het Battlefield Insider programma (maar ik heb BF3/4 en BC2 op Origin, zal deels geholpen hebben).
Geen enkele nieuwe battlefield zal het gevoel geven welke BF1942 gaf. Onmogelijk, dat was toen compleet nieuw in het FPS genre, grootschalige slachtvelden :)
Naast dat dit een andere oorlog is :P

Deze komt er naar mijn idee aardig dicht bij in de buurt.

Loopsnelheid had ik weinig op op te merken, lijkt wat trager als BF4, maar verder kreeg ik hetzelfde gevoel (infantry bewegingen zijn imo het beste in BF4... na veel patches :P) Het neersteken was wel vaag gedaan, dat rennen voelt awkward aan, maar wel leuke toevoeging.

Voertuig dynamiek? Onderdelen kapot schieten is nieuw (en wel koel), ze rijden -vind ik -net zo log en lomp als dat ze eruit zien, vooral vergeleken met tanks uit voorgaande delen, die vrij soepel over het veld maneuvreerden. Tevens heeft de bestuurder de zwakste gun, wat ik wel leuk vind.

De gebouwen heb ik nog niet zo op gelet, ik vond het verder een goede europese indruk geven. Ziet er beter uit als voorgaande delen.

DICE kiest een balance tussen realisme en gameplay, helemaal casual FPS zal het niet worden (is het ook niet). BF4 begonnen ze in eerste instantie met de focus op realisme, maar daar zijn ze voor release ( en erna ook nog met wat gebalance) vanaf gestapt want het speelde ruk.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 17:33]

Dat idd, realisme in je games is zó pre-2010. In bf4 had je bv shotguns met veel te veel range voor een videogame. Man dat ging echt nergens over. Dat werd ook vrij snel generfd. Beetje muf als je een lange gang in loopt en een camper met shottie die je in één schot van flinke afstand van je digitale leven beroofd.
Als iemand die regelmatig kraaien en houtduiven jaagt ben ik het daar sterk mee oneens. Een vogel knal je met gemak tot ~100m uit de lucht, en dat is dan nog met birdshot, wat je in een Battlefield situatie toch zeker niet zal gebruiken. Met buckshot wordt het helemaal makkelijk op middellange afstanden. Dus wat "realism" betreft gaat die vlieger niet op. Wat gameplay betreft overigens mogelijk wel naar mijn mening, het moet wel balanced blijven uiteraard.
Ik bedoelde ook te zeggen, dat de lange afstand waarop de shotguns kunnen raken júíst realistisch was. Dit hebben ze dus terug gedraaid om de gameplay te balanceren. En daarmee wou ik aangeven dat realisme van mij niet perse hoeft :)
100m ja, jezus 'tis nog erger dan ik dacht :*)

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 juli 2024 17:33]

Moet je het nog erger hebben ?
Claymore's hebben in het echt ook een effectief bereik van 50 tot 100 meter (250 meter als totaal bereik).

Blij dat deze in videogame land nog altijd op een meter of 2 staat :D
Een vogel ja. Daar is ook alles mee gezecht.
Is nog steeds zo, shotgun kills op een km afstand..
Anoniem: 310408 @zlpsycho6 juli 2016 12:18
Is nog steeds zo, shotgun kills op een km afstand..
Ahum, zoals in 1000 meter? Nooit gezien.
bij wijze van. Ik word regelmatig van 100 meter met een shotgun gekilled.
Gebeurd mij enkel als ik al bijna dood ben, maar goed ik speel nauwelijks metro/locker en daarbuiten zijn shotties vrij zeldzaam.
Het is dan ook nog in alpha. Er zullen heus dingen worden verbeterd.
Neemt niet weg dat de toon voor de gameplay wel gezet is, dat verander je niet zo maar.

Zelf niet gespeeld, maar het lijkt echt heel erg veel op een standaard team deathmatch spel in dan wel een mooie grafische setting.
wil je echt WW1/realisme dan moet je is naar Verdun kijken (steam) is grotendeels loopgraven werk (geen voertuigen naar mijn weten)
Heb het inderdaad meerdere keren gezien, wie weet koop ik het een keer idd.

Thanks
Ik vind je erg onredelijk in je oordeel.

"Voertuig dynamiek onnodig clunky op tijden, terrein voelt permanent aan als asfalt"
Het is een alpha, wat verwacht je dan? Daarnaast hoe weet je nu hoe het voelt als je het niet gespeeld hebt. Tanks bewegen zich nagenoeg even snel over zachte ondergronden. Daarvoor hebben ze rupsbanden uitgevonden.

"Liniaal perfecte gebouwen en andere elementen'
Je kunt niet "the Witcher" achtige graphics verwachten in een multi-player shooter die tot 64 spelers ondersteunt op wijde grote maps met voertuigen en een omgeving die kapot kan.

"Loopsnelheid te snel.."
Kijk, een mening die wél redelijk is. Ik vermoed dat ze bij langzamere characters juist gezeur krijgen dat het te langzaam gaat. En mogelijk dat op console het tempo een stuk lager ligt, dat is wel gebruikelijk.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 juli 2024 17:33]

"het is een alpha, wat verwacht je dan?". Als je de franchise kent en volgt weet je dat de alphas en beta's amper verschillen van het eind product en dat de game gewoon gereleased word met legacy bugs die zich al sinds bad company (misschien zelfs nog eerder) voordoen. Waarna de echte bugs naar voren komen die ze bij hun eigen QA niet hebben kunnen vinden of hebben genegeerd omdat de release datum anders gepushed zou worden...

Waarom kunnen we geen witcher achtige graphics verwachten? Heb je battlefront gezien?

Loopsnelheid op console lager is ook echt iets waar ik vraagtekens bij heb. Voor zover bij mij bekend heeft dice nog nooit games per platform gepatched als het gaat om basis mechanics.
Battlefield 4 op de console's is aanzienlijk langzamer, vandaar. Alles kan weer kapot in battlefield, dit is niet het geval in battlefront. 64 spelers ipv 40.
Langzamer op de console??? ik heb beiden gespeelt merk echt 0 verschil. Speelt net zo lekker weg. Actie is continu.
Ik weet nog heel goed dat de beta van battlefield 4 niet eens de beste graphics vrij gaf. Zag er allemaal erg lelijk uit.
Bij Battlefront maakte ze gebruik van een speciale techniek(photogrammetry), waardoor ze de omgevingen en figuren letterlijk uit de films konden halen. Dit heeft zoveel tijd en geld gekost, dat het spel daar nu zwaar onder lijdt. De gameplay is namelijk minder spectaculair, zeker als je het vergelijkt met Battlefield 3 en 4.
Precies! In bf1942 was je zomaar 5 minuten onderweg van punt A naar B. En als je midden in de woestijn uit je vliegtuig sprong was de battle zo goed als over voor je. Daardoor had je het gevoel op mega grote maps te spelen en was tactiek en samenwerking erg belangrijk.

Dit voelt net als vele voorgaande BF spellen inderdaad aan als een quake mod. Blijkbaar wil de huidige generatie vooral hard rondrennen en individueel knallen...
Persoonlijk vond ik dit echt het BF1942 gevoel weer oprakelen. De Europese gebouwen uit die tijd, de oudere geweren. Ik had misschien liever een remake van 42 willen zien, maar dit gaat zeker wel volstaan denk ik.
Er is trouwens een kleine 'remake' van BF 1942 op de PS3: Battlefield 1943.
Inderdaad, maar daar heb je weinig aan zonder PS3/Xbox.
Mooi iemand met ervaring.!!
De rest moet maar gewoon wachten tot het spel uit is en dan ervaren. Het is zo makkelijk om een game die nog niet af is direct al de grond in te boren. En ook bij de release zullen er vast nog wel een paar bugs zjin, maar daar hebben we patches voor.

Super met die zeppelins en het vliegen. Ik ben zeer benieuwd.Ik weet nog niet of ik deze direct ga kopen. Ben nog niet klaar met BF4:)
En heb er een goede ervaring aan overgehouden :) Het speelt lekker weg, het geeft mij een betere "nieuwe game" gevoel dan BF3 naar BF4 dat deed. Het grootste gedeelte van de verschillen tussen die 2 zag ik pas een jaar oid later toen ik weer eens BF3 opstarte voor een clan match :P

Zelf speel ik BF4 ook nog regelmatig :) Blijft lekker spel om in weg te knallen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 17:33]

De gameplay ziet er goed uit, grafisch zijn er toch wel erg veel punten om op te merken.
  • Vaak missende schaduwen
  • interieurs vreselijk donker, zelfs als er in een schuur 2 schuurdeuren volledig openstaan (lees opgeblazen zijn).
  • Displacement op wapens ontbreekt erg vaak
  • Water druppels op de voertuigen verdwijnen plots, deze komen ook plots tevoorschijn.
  • Texturen zijn vaak vreselijk lage kwaliteit.
  • De bajonet-charge zorgt er voor dat de camera dwars door een muur heen gaat.
Laten we hopen dat dit alles puur is doordat het geheel een alpha build was.

[Reactie gewijzigd door Sepica op 22 juli 2024 17:33]

Lijkt me alsof draw distance echt maar iets van 300 meter is ofzo, daarbuiten is alles grijs. Valt t jullie ook op?
Anoniem: 138024 @Cheetah_7776 juli 2016 08:03
anisotropic filtering staat te laag
Het viel mij al op dat er niemand over begon; maar ik vind de game ook niet zo mooi als in de review wordt beschreven. Hoewel erl mooie licht- en rookeffecten worden gebruikt vallen met name de textures erg tegen. DIt was eigenlijk het eerste wat mij opviel. Zeker als je de enorm gelikte trailer beelden hebt bekeken.
Ziet er goed uit. Eindelijk weer een game die, ik hoop, wat meer toegankelijk is voor iemand die niet zo bekend is met verschillende futuristische wapens en upgrades.

Bovendien is het natuurlijk een setting waarmee veel meer mensen bekend mee zijn. Geen rare fratsen met "the federation" en andere fantastische bedenksels die uit context niet erg aantrekkelijk zijn voor outsiders.
Ik denk dat er weinig verschil zit tussen bekend zijn met de 100 opties aan moderne wapens in bijvoorbeeld BF4 of de 100 opties aan historische wapens in BF one. BF one zit vol met zeldzame wapens uit de WW1 periode, maar ook prototypes van wapens waar er misschien 5 van zijn geproduceerd. De verschillen tussen de wapens en de manier waarop ze spelen is misschien nog wel groter dan in BF4. Wat ik een enorm voordeel vind is dat er geen onzinnige zelf lockende raketten en irritante counters in zitten die geen skills vereisen om te gebruiken. Gewoon richten en schieten. De recoil is ook beter gedaan dan dat het in het begin bij BF4 was, dat is overigens nu ook bij BF4 in orde. Al met al ben ik er erg positief over, hopelijk raffelen ze het niet af om een deadline te kunnen halen en maken ze de DLC gratis.
Wat ik een enorm voordeel vind is dat er geen onzinnige zelf lockende raketten en irritante counters in zitten die geen skills vereisen om te gebruiken
Gezien de overpowered heid van jets en heli's, is dat in BF4 gewoon nodig, zelfs met alle -auto- lockende racketjes ben je alsnog erg moeilijk neer te halen, goede jet piloten zijn nauwelijks neer te halen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 17:33]

Dat zou je ook op andere manieren op kunnen lossen, je kan bijvoorbeeld de jets en helikopters minder krachtig maken of de mobiele AA betere splashdamage geven met zijn kannonen waardoor je daadwerkelijk moet richten en schieten in plaats van in een random richting een zelf zoekende raket afschieten welke een goede piloot net zo goed kan ontwijken en een niet zo goede piloot al dood is voor hij is opgestegen omdat er iemand preventief raketten richting de basis aan het schieten is zonder te kunnen zien waar hij op schiet. Of een counter op je tank waardoor hij niet te raken is voor een paar seconden ook al sta je er 2 meter van af.
De jets zijn al enorm generfed in DPS, de stealth jet is een tijdje geleden weer een beetje ge-unnerfed in damage omdat het nergens meer op sloeg hoe weinig schade ze deden. Tevens de buff voor ECM cooldown en below radar waren broodnodig, voor de herfst patch waren jets juist veel te simpel neer te krijgen (en deden vrijwel geen schade), sinds dien zijn ze weer "balanced" voor casual, maar OP in de handen van de nolifers (ik ben -of was- zo'n jet nolifer).

Een goede AA zijn taak is de jets op afstand houden, je hoeft de jets niet te killen, gewoon onderbreken in hun aanvallen en jou jets een handje helpen. Tevens zijn in de grotere mappen als Golmud tanks vaak betere AA's :)

Een goede AA (met wat team support) kan een jet wel dwars zitten dat het nauwelijks nog kan aanvallen. De Active Radar is vrij zwak, krijg je helis en jets niet zo maar mee neer, tevens is de AR bedoelt voor disruption, niet slopen, daar is de main gun voor. Je moet ook wel heel voorspelbaar derpy vliegen als je dood gaat door AR's van de AA als je spawned. Op elke map spawn je als jet een kilometer achter de redzone en je komt met ECM (flares is slechter) de lucht in. Hoe meer een AA zijn AR spamt, hoe minder makkelijk hij daar vliegend tuig mee neerkrijgt. Als je met AR jets wilt killen moet je er zuinig op zijn.

En active protection houd sneller op met actief protecten als je stopt met schieten :) De tanks hebben AP nodig, puur voor balance redenen.

De jets dienen neergehaald te worden door de stealth jets. Probleem is alleen dat in casual niemand echt samen werkt, dus tegelijk in beide jets spawnen terwijl de AA (of een recon) de jets gespot houd e.d. is er niet bij
tegenwoordig is de balans prima maar dat heeft 2 jaar moeten duren en buiten dat vind ik persoonlijk de wapens die geen kundigheid van de speler vereisen gewoon niet boeiend. Mensen die met ucav's, artilary en aa in hun homebase gaan zitten campen enzo. Dit is er niet meer in bf1 gelukkig.
Balancing is dan ook vrij lastig. Het is naar mijn mening nooit een ramp geweest sinds launch, sommige wapens en voertuigen zijn van patch tot patch OP geweest, maar dat viel nog redelijk mee.

Pak zelf ook zelden de stingers e.d. wel tegen lastige jets (zelf jet pakken, hoog lucht in en al parachuterend de jet laten ragequitten)

Een AA in zijn base is de meest zinloze AA die er is, ding is volkomen waardeloos voor je team als je ermee gaat redzone campen. Lekker laten zitten en als heli/jet niet te dicht bij hun base komen, daar heb je toch niets te zoeken.
BF is rock paper sissor game wat in houd dat je team in balans moet zijn en ook adapt naar de andere team .
Een sniper voor laser locking een support voor Ammo en 3 AT met AT voor AA use met sniper laser lock.
Of 2 AT en medic .
Je hebt al gespeeld en de content gezien?
Je laatste opmerking wordt m sowieso niet. De eerse gratis dlc komt denk ik pas na de release van de laatste content van premium/seasonpass.
Ik speel de closed alpha. Maar buiten dat staat youtube er vol mee. En wat betreft de gratis dlc, don't be to sure. Titan fall 2 krijgt ook geen betaalde dlc en bij bf hardline en in mindere mate battlefield 4 is de dlc niet populair omdat een groot deel van de spelers geen 50 euro extra uit wil geven. een seasonpass voor extra skins, gadgets en early acces is een veel betere methode. Een hoop grote youtubers denken ook dat de nieuwe maps gratis worden naar aanleiding van hints die door developers zijn gegeven.
Ok tnx. De beelden die ik gezien heb bevatte maar een handvol wapens. En hopelijk heb je gelijk over het dlc model, geef liever niet mijn geld uit aan iets wat nog moet komen.
Hier is een redit post waar een hoop gelekte info staat van iemand die de data van de closed alpha heeft doorgespit:
https://www.reddit.com/r/...leak_by_the_big_lobix300/
Gratis DLC, ja, dat is erg waarschijnlijk |:(

Overigens heb ik voor Battlefront helemaal geen DLC, en ik vind het nog steeds prima speelbaar. Wat dat betreft vind ik het niet erg dat er voor de DLC betaald moet worden.
De Bespin mappack geeft het spel weer een heel nieuwe dimensie en is het spelen van Battlefront weer vrij populair op de pc. Er komen nog 2 aan, Death Star en nog eentje.
Titanfall 2 gaat ook gratis dlc hebben en verdienen ze aan de skins, early acces en andere extras. DLC flopt omdat er geen spelers voor zijn. Veel DLC van huidige battlefield games en ook battlefront is bijna niet speelbaar omdat te weinig mensen het hebben, je krijgt geen servers vol en daar is EA nu ook achter.
Nou BF 4 is al oud en op retour dus minder spelers veel mappen de de blijvertjes verdelen server verhuur wat gewoon te veel servers geeft en voorkeuren voor bepaalde maps .
Er zijn ondertussen ook paar grote titels uitgekomen die ook voor speler migratie zorgt .
Na langetijd weer eens BF4 aangezwengeld op PS4 .
Valt wel mee hoor, de spelers aantallen zijn de afgelopen tijd erg stabiel, hardline is overigens een drama:

Battlefield 4 actieve spelers PC piek in de afgelopen 24 uur: 28.000
Battlefield 4 actieve spelers xbox one piek in de afgelopen 24 uur 38.000

Battlefield hardline actieve spelers PC piek in de afgelopen 24 uur: 2.500
Battlefield 4 actieve spelers xbox one piek in de afgelopen 24 uur: 9.800
Ik kan niet wachten om het te gaan spelen. Wat ik ook begrepen heb is dat Frankrijk een extra expension gaat worden. Ik mag hopen dat het de eerste / gratis is. Hoe dan ook lijkt me het een leuke game!
Ja het is even afwachten wat er natuurlijk allemaal bij de game zit. Maar er zal denk ik genoeg DLC uitkomen
Voor een mooie meerprijs uiteraard.
Ja of wat ik hoop is dat ze iets leuks met ea access gaan doen, de hoge prijzen zijn we stiekem al gewend, hopelijk gaan ze het dit keer via access goedkoper aanbieden.

Aangezien BF over het algemeen wel games zijn die ik voor een lange tijd speel durf ik die wel digitaal te kopen (xbox one in mijn geval).

Zoals nu BF4 + premium en BF hardline + premium gewoon gratis via ea access, dan zal BF1 vast en zeker geld gaan kosten maar het zou me niks verbazen dat ze daar de premium ''gratis'' bij doen..

Maar we gaan het zien :D
Je krijgt al wel wat korting als je EA Access hebt en je kunt eerder ook nog een paar uur gratis spelen. Maar het blijft EA dus verwacht niet meer dan dat.
Ziet er heel gaaf uit, ik krijg het ook het idee n.a.v. de videos dat die sniper heel lekker speelt, zolang hij maar niet OP is.
Heb ooit BF3 Beta gespeeld wapens waren toen realistischer als effectief . Een sniper rifle op open grote omgevingen is gewoon OP in reallife . Dus wat ik verwacht is dat Dice de sniper zo nerft dat men gemiddeld niet allemaal als 64 snipers in de map rond rent.

Dat houd dus in dat zoals in BF3 en 4 een .408 >== .50 als luchtbuks aanvoeld . En reguliere snipers als kinder buksjes .
In BF3 4 kan je body armor verwachten dus wapens zijn wat minder effectief, maar in WW1 dus niet geen AP round nodig . Wat er wel waren zijn anti tank geweren . Toen ook nog lichter dan .50 wel AP.
Gelukkig blijft Battlefield wel op het ''rechte'' pad en gaan ze niet zoals COD allerlei sci-fi opties aan de game toevoegen.

Lekkere ''oude'' guns, mooie sound effects en goede graphics en natuurlijk de Frostbite engine :P maakt dit toch een game die voor mij het wachten meer dan waard is!
Franse en Belgische soldaten horen erbij te zitten niet als DLC. Gewoon belachelijk dat dat niet het geval is. Waarom ook geen degelijke soundtrack met muziek uit die periode zoals dat bij BF Vietnam het geval was.
Lijkt me gewoon een WO1 sausje over de vorige versie en klaar is kees. Een gemiste kans lijkt me.
Tenzij dat er nog veel gewijzigd wordt voor de release laat ik deze links liggen.
Een soundtrack met muziek uit de periode van WW1? Ik weet niet of je daar zo blij van wordt hoor.
Een soundtrack met muziek uit de periode van WW1? Ik weet niet of je daar zo blij van wordt hoor.
Voor de sfeer beleving wel lijkt me. Je wilt in BF1 muziek horen uit 1916 en niet uit 2016. ;)
In een game als BF Vietnam was dat geniaal gedaan en droeg dat enorm bij aan de game.
https://www.youtube.com/watch?v=V6QRt1R3Nv8 hier wordt ik niet zo blij van.
Dat begrijp ik. Maar heb je ooit liederen uit WW1 gehoord dan? Volgens mij waren die liedjes in begin 1900 nu niet bepaald sfeer makend. Dat begon pas later.
Thanks :).

Toch mooi dat deze bewaard zijn gebleven.

Al kan ik wel begrijpen waarom deze niet zijn gebruikt voor de reveal trailer van Battlefield. Wat ik overigens wel jammer vindt is dat zij de Battlefield theme totaal niet gebruikt hebben.
Ik las eerder al het commentaar op verschillende fora over het onrealistische niveau van BF1...wapens die nauwelijks of niet gebruikt waren, settings die niet correct zijn, enorme gemak waarmee sniper geweren iemand uitschakelen.

Echter nergens pretendeert Dice/EA om een 'realistische' copy (simulatie) van gevechten tijdens de Eerste Wereldoorlog neer te zetten.
Dice/EA gebruiken de Eerste wereldoorlog slechts als thema, ziet er goed gelukt uit.

Lijkt me een leuk Battlefield spel waar ook vooral op teamplay wordt ingezet - gezien het score systeem voor het veroveren en verdedigen van objectives.

Weet iemand of er ook een 'hardcore' modus komt?

[Reactie gewijzigd door litebyte op 22 juli 2024 17:33]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.