Door Paul Hulsebosch

Redacteur

Homefront: The Revolution Preview

Knallen en zieltjes winnen

Noord-Koreaans schrikbewind

Kunnen games te realistisch zijn? De vraag doemde op toen we onlangs een voorproefje kregen van Homefront: The Revolution. De speelsessie vond plaats op de dag dat in Brussel bommen ontploften op Zaventem. Op de dag dat duidelijk werd dat terroristen het hart van Europa weten te raken, speelden wij een game waarin terrorisme aan de overkant van de oceaan centraal staat. Dan komen fantasie en werkelijkheid opeens dicht bij elkaar.

Gelukkig is Homefront niet geheel realistisch. De game toont een alternatieve werkelijkheid, waarin de VS onder bewind staat van het Noord-Koreaanse leger, dat er al jaren een waar schrikbewind voert. Aan jou om daar wat aan te doen. De game sluit daarmee naadloos aan op de eerste Homefront, de enigszins mislukte shooter uit 2011. Daarin stond de Noord-Koreaanse invasie centraal. In The Revolution zijn we een paar jaar verder, heeft het Noord-Koreaanse bewind zich gevestigd en is het aan jou om in verzet te komen en een revolutie op poten te zetten. Daar hoort ook het zelf in elkaar knutselen van explosieven bij. Dat is een van de verschillen met de voorganger; er is in The Revolution veel meer te doen dan in de eerste Homefront, waaronder dus het vervaardigen van allerhande hulpmiddelen.

Philadelphia

Nu we het toch over belangrijke verschillen hebben; de game heeft een ander decor gekregen. Waar je in de eerste Homefront probeerde de Amerikaanse westkust te verdedigen tegen de Koreaanse invasie, zijn we nu aan de andere kant van het land, in Philadelphia. In deze stad, waar ooit de Onafhankelijkheidsverklaring en Grondwet van de VS werden ondertekend, heeft het Korean People's Army zijn hoofdkwartier gevestigd. De symboliek daarvan ontgaat de onderdrukte Amerikanen niet. De bereidheid om in verzet te komen is daarom groot in de stad. Aan jou de taak om dat vuurtje op te stoken.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Guerrilla Warfare in Homefront: The Revolution.

De rode zone

De stad is door het KPA verdeeld in drie zones. De eerste daarvan is de Red Zone, het deel van de stad waar ooit de strijd tegen de Koreaanse invasie werd uitgevochten. Het zijn de wijken van de stad die in puin liggen en die nu grotendeels verlaten zijn. Daarmee is het ideaal terrein om een revolutie te beginnen, want je wordt minder op de vingers gekeken. De Red Zone is officieel een verlaten gebied, waar stiekem toch best veel volk rondloopt. Het gaat om verzetsstrijders die op zoek zijn naar waardevol materiaal en daarbij tegelijkertijd oefenen in het vechten tegen de troepen van de KPA. Want die proberen de beginnende revolutie in te dammen en patrouilleren door de vrijwel lege straten van de Red Zone. Toch zijn er in de Red Zone beduidend minder militairen aanwezig dan in de andere delen van de stad.

De strijd in de Red Zone, waar je aan de campagne van de game begint, staat in het teken van overleven en het verzamelen van grondstoffen. Al is er natuurlijk ook het centrale thema van de game; het verjagen van de KPA uit de stad. In de campagne van de game krijg je daarbij een serie quests voorgeschoteld die houvast bieden. Geen gek idee, want de Red Zone is een open spelwereld waar je makkelijk in verdwaalt. De quests vertellen je het verhaal van het ontluikende verzet en jouw groeiende rol daarin. Daarbij komen ook dilemma's aan de orde, want meer verzet lokt uiteraard meer repressie uit, en dat leidt weer tot onschuldige slachtoffers. Daar is het Koreaans bewind niet kinderachtig in.

De wijken in

De quests leiden je langs een aantal belangrijke obstakels in de game en leren je vooral hoe de zones in elkaar zitten. De Red Zone is net als de daarop volgende Yellow Zone verdeeld in verschillende wijken die je stuk voor stuk onder controle dient te krijgen. Dat doe je door de centrale communicatiepost in iedere wijk uit te schakelen. Daardoor kunnen de troepen van de KPA minder makkelijk onderling communiceren en de leden van het verzet des te makkelijker. Het veroveren van een communicatiepost biedt nog een ander voordeel: zodra je een post hebt veroverd, wordt je kaart bijgewerkt en zie je opeens interessante hotspots op die kaart verschijnen. Vooral kisten met voorraden zijn daarbij waardevol, want als beginnend verzetsstrijder heb je aan van alles behoefte.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

De Freedom Fighters uit Homefront: The Revolution.

Spullen maken

De materialen die je nodig hebt, vind je in de spelwereld. Er zijn erg veel kisten, dozen, ladekasten, lockers en andere plekken waar je materiaal in kunt vinden. Dat gaat van een stuk koperdraad of een harde schijf tot batterijen, chemicaliën en verschillende soorten munitie. De munitie is uiteraard direct nuttig. Als je een wapen hebt waar de munitie in past, kun je de kogels direct gebruiken. De vele andere voorwerpen die je tegenkomt, hebben minder nut. In elke door het verzet gecontroleerde commandopost is een wapenhandeltje waar je de materialen kunt verkopen, en het geld dat je daarmee verdient kun je gebruiken om wapens of hulpstukken voor je wapens te kopen.

Het aankopen van hulpstukken verloopt in twee stappen. Je koopt bijvoorbeeld een Scope. Die is echter voor algemeen gebruik en hoort dus niet bij één bepaald wapen. Sterker nog; je hoeft vooraf helemaal niet te bepalen op welk wapen je de Scope wilt gebruiken. Dat kan ter plekke op het slagveld, waar je op elk gewenst moment een menu op kunt roepen waarmee je hulpstukken of je wapen kunt plaatsen of verwisselen. Het voordeel daarvan is niet zo heel groot, want je kunt maar drie wapens tegelijk bij je dragen; een pistool, een sneller vurend geweer en een zwaar wapen zoals een rocket launcher. De kans dat je onderdelen van het ene naar het andere wapen wilt overzetten lijkt niet zo heel groot. Het is echter wel de manier om je wapens op te waarderen. Dat gaat ver. Op deze manier kun je van een simpel pistool een geweer met flinke zoom maken, of een snel vurende SMG. Voordeel is dat je ter plekke van je shotgun een sniper rifle kunt maken als de situatie daarom vraagt. Er zijn erg veel upgrades, die je gedurende de game leert kennen. Zo zijn er silencers, kun je een nachtkijker maken, en gebruikmaken van een vlammenwerper. Er is dus veel variatie in de upgrades van je wapentuig.

Bommen maken

Toch is drie wapens niet heel veel. Gelukkig heb je genoeg andere opties. Daar komen ook de vele materialen die je kunt verzamelen weer om de hoek kijken. Aan zoiets als een harde schijf heb je weinig, je kunt hem enkel verkopen, maar andere materialen blijken verdacht nuttig. Batterijen en chemicaliën blijken bijvoorbeeld ingrediënten voor een bom. Ook die kun je op elk gewenst moment vervaardigen. Als je voldoende materiaal op zak hebt, kun je kiezen uit de diverse modellen die je hebt leren maken. Dergelijke bommen of molotovcocktails zijn ideaal om in te zetten tegen de tanks waarmee de KPA door de straten van de Red Zone patrouilleert. Met een pistool of mitrailleur begin je daar weinig tegen, maar een paar goed geplaatste bommen of granaten doen wonderen.

Nog leuker zijn de andere hulpmiddelen die je kunt leren maken. Een radiografisch bestuurbaar autootje bijvoorbeeld, dat je vol kunt hangen met explosieven. Met wat mazzel kun je het ongezien richting een groep soldaten van de KPA rijden en tot ontploffing brengen. Groot voordeel van de karretjes is dat je er fortificaties mee binnen kunt dringen. Elk bastion van de KPA heeft wel een doorgang waar je met een karretje onderdoor kunt rijden. Uiteraard heb je voor dergelijke hulpmiddelen meer grondstoffen nodig dan voor een molotovcocktail.

Verzoeknummers

De Red Zone is een flink gebied, het is kilometers groot. Je hebt dus wel even nodig om het volledig onder controle te krijgen. Gelukkig is er snel vervoer. Je zult hier en daar een verlaten crossmotor treffen waarmee je snel door de zone kunt scheuren, op zoek naar een nieuwe brandhaard. De besturing van de motorfiets is wat onhandig, maar leuk is het crossen wel, want de makers hebben de nodige ramps in de Red Zone aangelegd, dus je kunt de mooiste sprongen maken. Je krijgt met enige regelmaat het verzoek van andere verzetsstrijders om bij te springen. Op zulke momenten is er ergens in de Red Zone een tegenaanval van de KPA gaande en wordt aan jou gevraagd om hulp te bieden. Zulke spontane side quests hoef je niet op te pakken, maar ze verhogen wel het gevoel van onderdrukking en urgentie. Je kunt de aanvallen echter geheel links laten liggen en je concentreren op de quests uit de campagne en het bevrijden van de wijken van de Red Zone. Als dat lukt, kun je door naar de Yellow Zone, en vandaar naar de Green Zone.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Leid de revolutie in Homefront: The Revolution.

De gele zone

In de Yellow Zone is de situatie heel anders, en daarmee ook de gameplay. Waar de Red Zone officieel onbewoond is, is het in de Yellow Zone juist druk. Het is het deel van de stad dat niet kapot is geschoten. De KPA heeft er de oorspronkelijke inwoners van de stad samengedreven. Hier dus geen ruïnes, maar keurige, zij het wat vervallen buurten, waar erg veel soldaten patrouilleren en vooral erg veel camera's hangen om toezicht te houden. Hier leer je opeens ook dat het zichtbaar dragen van een wapen gevaarlijk is. In de Red Zone doe je niet anders, hier is het geen goed idee. Er is simpelweg te veel controle om het openlijk dragen van een wapen mogelijk te maken. Gelukkig heb je een holster, zodat je makkelijker over straat kunt lopen.

Helemaal veilig ben je echter niet, want met je acties in de Red Zone heb je naam gemaakt. Je wordt dus gezocht door de KPA en dient uit het zicht van soldaten en camera's te blijven. Als je tussen de mensen blijft en steeds iemand tussen jou en de camera of soldaat houdt, kun je echter toch makkelijk rondlopen. Om vervolgens op een heel andere manier verzet te plegen.

In de Red Zone is het keihard knokken: vuurgevechten voeren met de KPA en terrein winnen.In de Yellow Zone is het anders. Daar dien je de bevolking voor je te winnen. Dat doe je door daden van verzet te plegen. Je wint er de Hearts and Minds van de inwoners mee. Het is maatstaf voor je daden. Je ziet steeds in beeld hoeveel procent van de Hearts and Minds je hebt gewonnen bij de inwoners van de Yellow Zone. Je wint hun steun op verschillende manieren. Door installaties van de KPA te saboteren, bijvoorbeeld. Vooral de mobiele luidsprekers die de KPA gebruikt om propaganda uit te storten over de hoofden van de inwoners zijn een makkelijk doelwit. Met een flinke tang kun je ze saboteren.

Nobele strijder

Wat nog beter werkt, maar een stuk gevaarlijk is, is inwoners te hulp schieten. De KPA heeft er een handje van om inwoners hardhandig te arresteren. Als je dergelijke inwoners te hulp schiet en bevrijdt uit handen van de KPA, levert dat veel steun op. Uiteraard is het ook riskant. Zodra je een soldaat aanvalt, krijgt die steun van anderen. Als de soldaat alleen is, heb je nog even om weg te komen. Je ziet op je minimap waar andere soldaten zich bevinden, zodat je kunt kiezen welke kant je op gaat. Als je vervolgens uit zicht weet te verdwijnen, vervalt na verloop van tijd je Wanted level. Net als in Hitman kun je daarbij dekking zoeken in kisten of kasten, al kun je niet naar binnen als een soldaat je in zicht heeft.

Tegelijk geldt ook in de Yellow Zone dat je het gebied wijk voor wijk moet bevrijden. Ook hier dien je een communicatiecentrum te veroveren, waarna de KPA controle verliest en het verzet de leiding overneemt. Niet dat je gelijk veilig bent; er hangen nog steeds camera's, maar er zullen minder soldaten op straat te zien zijn. De camera's kun je uiteraard uitschakelen, om de situatie nog meer in eigen hand te nemen. Het verschil met de Red Zone is echter dat je hier niet alle wijken binnen kunt. Bepaalde delen van de zone zijn pas toegankelijk als je de Hearts and Minds volledig hebt gewonnen. Pas dan kun je de laatste resten van de KPA uit de zone verdrijven.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Win de Hearts and Minds in Homefront: The Revolution

Twee gezichten

Dit is het leukste aspect van Homefront: The Revolution; het is een game met twee gezichten. In de Red Zone is het volop vechten tegen de KPA. Voorzichtigheid is geboden en een beetje hit and run kan geen kwaad, maar de Red Zone staat geheel in het teken van schieten. In de Yellow Zone is dat anders. Daar is veel meer voorzichtigheid geboden en kun je het schietwerk beter zoveel mogelijk vermijden. Vooral omdat er zoveel meer soldaten rondlopen en omdat je geen medestrijders kunt rekruteren. Dat kan in de Red Zone wel. Daar lopen verschillende andere verzetsstrijders rond en als je er daar eentje van tegen het lijf loopt, kun je hem met één druk op een knop met je mee laten lopen. Dan heb je een computergestuurde medestrijder die je volgt en met je meevecht. Je hebt verder weinig invloed op je collega. Je kunt geen opdrachten geven en geen uitrusting kiezen. Je kunt hooguit kiezen wie je meeneemt. Een strijder met een bazooka wel en met een vlammenwerper niet, om een voorbeeld te geven. Hoeveel strijders je mee kunt nemen, is niet geheel duidelijk. Bij vijf zijn we gestopt, maar wellicht kun je er meer mee op pad nemen. Dat hoeft uiteraard niet; je kunt ook lekker alleen op pad, als dat beter bevalt.

Naast Red en Yellow is er nog een derde zone, waar uitgever Deep Silver nog weinig van heeft laten zien. Deze Green Zone is waar de elite woont, de medestanders van het regime. Het is tevens de zone waar de toeristische trekpleisters van de stad te vinden zijn; de City Hall en Independance Hall. De Green Zone is echter heel anders dan de voorgaande twee zones. Het is geen open spelwereld en je hoeft hem ook niet wijk voor wijk te veroveren. De Green Zone is technisch gezien helemaal geen zone, het is een verzameling losse maps, elk bedoeld voor een specifieke missie. We kregen de kans om één zo'n missie te proberen, een missie die een beetje de opmaat vormt voor de gebeurtenissen in de rest van de zone.

In the navy

De missie speelt zich af op een marinebasis. Geen toeristische trekpleister en al helemaal geen luxe. Hier zijn nog gewoon tientallen arbeiders hard aan het werk onder streng toezicht van de KPA. Het luxe deel van de Green Zone zul je later in de game pas zien. Om jezelf toegang tot de zwaar bewaakte Green Zone te verschaffen, kan het echter geen kwaad om wat zwaar materieel te bemachtigen, en dus heeft het verzet besloten een poging te wagen een Goliath te stelen; een supersonische tank die de KPA tot zijn beschikking heeft. Een gevaarlijke opdracht, die je samen met een computergestuurde gids uitvoert. Het is de start van een missie die uit diverse delen bestaat. Eerst dien je ergens voorbij een hek te komen, en om dat te bereiken moet je een soort emp-granaat maken die de elektronica van het hek uit kan schakelen. De materialen liggen in de buurt en als je een beetje op de graffiti let die het verzet her en der achterlaat, zijn de ingrediënten makkelijk te verzamelen.

Daarna is het zaak om bij de tank te komen en daarmee de basis af te rijden. Uiteraard zit er een adder onder het gras. De tank bereiken is redelijk simpel; het gevaarte aan de praat krijgen echter niet. Zodra je de tank bereikt hebt, komt de KPA massaal in actie en dien je hordes soldaten af te knallen om zo de tank te bewaken. Mocht het lukken om de tank aan de praat te krijgen en het terrein af te rijden, dan start een tweede golf die je, nu met hulp van de tank, dient af te slaan - in de hoop dat de tank niet al te veel schade oploopt. Als we uitgever Deep Silver moeten geloven, is de missie illustratief. De Green Zone is een aaneenschakeling van dergelijke losstaande en gelaagde missies, die uitmonden in een grande finale.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

De Yellow Zone uit Homefront: The Revolution.

Voorlopige conclusie

Het leuke van Homefront: The Revolution is de afwisseling die in de game zit. De drie zones van de game zijn zeer verschillend. De Red Zone is louter gericht op overleven: rennen en schieten op alles wat KPA is, in de hoop zoveel soldaten af te knallen dat je de overhand krijgt. Ondertussen leer je de basis van het crafting-systeem waarmee je upgrades voor je wapens kunt kopen, explosieven kunt maken en een handig hulpmiddel construeert - zoals een radiografisch bestuurbaar autootje dat je kunt laten ontploffen.

In de Yellow Zone dien je echter opeens op je hoede te zijn. De zone is dichtbevolkt en er loopt zoveel KPA rond dat het veel te gevaarlijk is om te vechten. Je kunt hier beter sluipen en zoveel mogelijk uit zicht blijven. Ondertussen valt er van alles te saboteren. Zo dien je beetje bij beetje de Hearts and Minds van de inwoners te winnen, zodat die in opstand komen en de zone langzaam een ander aanzien krijgt.

De afsluitende Green Zone is een verzameling losstaande missies die het verhaal een passend slot geven, maar waarin je niet langer vrij rond kunt lopen. Het is daarmee het minst interessante deel van de game, want juist het langzaam onder controle krijgen van een flink gebied is het leukste en vooral het meest onderscheidende aspect van de nieuwe Homefront. Toch hebben we nog te weinig van de Green Zone gezien om er een goed onderbouwd oordeel over te kunnen vellen. Dat komt in mei, als Homefront: The Revolution op de markt verschijnt.

Titel Homefront: The Revolution
Box Homefront: The Revolution
Platform Xbox One, PlayStation 4, Windows
Ontwikkelaar Dambuster Studios
Uitgever Deep Silver
Releasedatum 20 mei 2016

Reacties (43)

Wijzig sortering
Hmmm, had wel wat meer informatie verwacht. Kun je alles met vrienden doen??

Wat word de multiplayer?
Dit! Ik had de singleplayer van het origineel in 6u uitgespeeld, maar ik heb vele dagen me helemaal kapot gespeeld online. Heb wel wat gehoord over coop missies.
<blockquote><div class="quote">Het veroveren van een communicatiepost biedt nog een ander voordeel: zodra je een post hebt veroverd, wordt je kaart bijgewerkt en zie je opeens interessante hotspots op die kaart verschijnen. Vooral kisten met voorraden zijn daarbij waardevol, want als beginnend verzetsstrijder heb je aan van alles behoefte.</div></blockquote>Briljante mechanic. Hoe verzin je het!
Mmm, waar hebben we dat eerder gezien?

Far cry misschien?
Ja of gewoon alles van Ubisoft.
Ik vond het eerste deel geen slecht spel. Alleen wat aan de korte kant. Ik hoop dat dit tweede deel het minstens even goed zal doen. Al is het afwachten omdat het nu van een totaal andere studio komt.

Ben ook benieuwd naar het einde van dit spel. In het eerste deel was het verhaal niet afgerond maar had je een open einde. Dit met doel een sequel te maken die er wegens faillisement nooit van is gekomen. Hoop dan ook dat men hier langs de ene kant alsnog enkele antwoorden kan geven, alsook dat men ditmaal kiest voor een iets afgeronder einde.
Daar sluit ik me bij aan. Ik vond het heel erg kort, maar toch aardig vermakelijk. Alhoewel ik het wel kan begrijpen waarom het een mislukte shooter was.

Ik zelf vond het verhaal wel aardig mooi, maar kort en een onafgemaakte einde snakte ik naar meer om te weten hoe het nou af liep. Wist ik veel toen dat ik al bij het einde van het spel was (he he he..), alsnog hoop ik op dat het einde iets minder open is dan het eerste deel. Ten minste uitgaande van dat er geen deel 3 komt. Moeten we maar afwachten. :+
Dat kwam waarschijnlijk door THQ, op dat moment nog de uitgever van het spel.

Die stonden letterlijk op omvallen, en hoopte hun dood te beperken door de game te pushen. daarom was het eind wat afgeraffeld. (correct me if i am wrong)
Mee eens, heb me er torn best mee vermaakt. Heb nu ook de beta van deze gespeeld op de XO, maar dat was echt prul, nog veel werk aan de winkel. Wacht straks eerst de reviews af.
Wat ik aan livestreams heb gezien is genoeg om deze over te slaan.
Geen van de streamers die ik heb gezien was enthousiast.

https://www.youtube.com/watch?v=hlZKK6E8FyI
https://www.youtube.com/watch?v=7HyA2l1oQcQ

[Reactie gewijzigd door unfor op 30 maart 2016 17:17]

dus omdat een aantal mensen in de beta online spelen en het niet leuk vinden is de game gelijk niet goed? :+
Neen. Omdat hetgeen ik zie aan gameplay totaal niet interressant is.
Ik zou aanraden eens wat van die streams te bekijken, dan snap je wat ik bedoel.
Je standaarden moeten wel erg laag liggen als je hyped bent voor deze game. :)
Het ziet er uit als een projectje van wat eerste-jaar programmeurs.

[Reactie gewijzigd door unfor op 30 maart 2016 17:32]

Ik denk dat iedereen die de beta gespeeld heeft het niet leuk vond ;)
Het was nog best aardig naar mijn mening, wel was de beta op de xbone en het speelde bij lange na niet soepel laat daar alle bugs nog eens bij komen. Als ik deze game haal zal het daarom zeker voor de pc zijn, indien er nog genoeg aan de game is gesleuteld.
Deel 1 heeft me 10 minuten weten te boeien op de 360. Maar hij heeft gelijk, het ziet er echt "gaap" beneden middelmatig uit. Persoonlijk ben ik meer opzoek naar shooters waar wat meer geweld in zit zoals bij Fallout en Wolfenstein, ik wil die koppen er af knallen! Maar das een ander verhaal.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 31 maart 2016 17:54]

Het geheel klinkt als een grote uitgebreide game. Kunnen jullie een schatting geven hoeveel gametime erin zit? Hoeveel tijd kostte het jullie om x te bereiken?
20 uur lees ik op een andere website.
Niet te zeggen. We speelden een speciale preview build, waarin van bijvoorbeeld de Green Zone nog bijna niets was opgenomen. Verder hangt het erg af van hoe je speelt. Je kunt de Red Zone zo spelen dat je al na een uur of twee naar de Yellow Zone kunt (tenminste, in de build die wij hadden). Je kunt de Yellow Zone zo spelen dat je al na een uur of vier (grove schatting) naar de Green Zone kunt. Geen idee hoe lang je met die Green Zone bezig bent. Maar dan sla je wel veel van de Red en Yellow Zone over. Zeker de Red Zone is een grote, open zone. De Yellow Zone lijkt wat kleiner en in ieder geval wat meer in aparte wijken opgedeeld. Als je de hele Red en Yellow Zone wilt uitkammen (wat handig kan zijn voor het scoren van upgrades), dan ben je uren zoet per zone.
Nooit eerste deel gespeeld en ben best benieuwd naar dit spel. Misschien even kijken of ik het eerste deel nog ergens kan kopen
Deel 1 was aardig maar ook niet meer dan dat, een FPS tussendoortje dat je snel vergeten bent. Het irritante Amerikaans patriottisme tegen cliché vijanden hielp daarbij niet erg, al was er wel veel moeite ingestoken om de achtergrond van het ongeloofwaardig verhaal nog enigszins aannemelijk te maken.

Hopelijk laat dit deel wat meer indruk achter.
Klinkt interessant en voldoende vernieuwend met die verschillende zones. Ben benieuwd naar de eerste reviews in mei.
Een flinke verbetering op grafisch gebied!
Ik vraag me af wat je in je pc moet hebben om hem voluit te kunnen draaien.
Die zones doen me wel heel erg denken aan prototype 2

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee