Door Paul Hulsebosch

Redacteur

Battleborn Preview

Online knokken met Gearbox

Nieuwe trend

Wie een beetje van games houdt, weet dat het een wereld van trends is. Na de stroom aan mmog's volgde een stevig aantal moba-games. De nieuwste trend lijkt de ontwikkeling van teambased multiplayershooters te zijn. Bethesda kondigde een jaar geleden BattleCry aan, Blizzard volgde met Overwatch en eerder dit jaar deed 2K Games een duit in het zakje met de aankondiging van Battleborn. De eerste twee konden we al eerder uitgebreid uitproberen, en tijdens de afgelopen E3 konden we ook voor het eerst stappen zetten in de wereld van Battleborn.

Verschijnt: december 2015
Voor: Windows, Xbox One en PlayStation 4

In alle gevallen zijn het games waarin spelers in twee kleine teams tegen elkaar strijden. Bovendien kunnen spelers in alle drie de games kiezen uit tientallen verschillende personages waarmee ze het strijdperk in gaan. Toch is er een duidelijk verschil. Waar BattleCry en Overwatch enkel in multiplayer zijn te spelen, heeft Battleborn meer te bieden. De game heeft een heuse singleplayer campagne en is bovendien in coöp speelbaar. Die laatste spelvorm konden we tijdens de E3 uitproberen. Met vijf spelers, het maximale aantal waarmee je coöp kunt spelen, mochten we een deel van de campagne doorlopen.

De geest van Claptrap

Daarbij werd direct duidelijk dat Battleborn uit de koker komt van Gearbox Software. De Texaanse studio is vooral bekend van de Borderlands-games en die invloed is duidelijk zichtbaar en hoorbaar in Battleborn. Het kleurrijke uiterlijk van de spelwereld en de personages, de overdreven proporties en de humoristische teksten lijken zo uit Borderlands afkomstig. Claptrap is nooit ver weg. Zelfs het wat futuristische achtergrondverhaal toont overeenkomsten.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Gameplay van Battleborn.

De laatste ster

In dat achtergrondverhaal staat de ster Solas centraal. Dat is de laatste ster die nog over is in het heelal. De rest is om mysterieuze redenen uitgedoofd. Dezelfde mysterieuze kracht heeft het nu ook voorzien op Solas, en daarmee wordt al het leven in het universum bedreigd. Alleen volkeren die eerder het reizen door de ruimte onder de knie hebben gekregen, wisten te overleven door naar Solas te emigreren. Het is er dus druk en de verschillende volkeren vechten om een plekje. Toch is er niet alleen reden om te vechten. Aangezien ook Solas bedreigd wordt, is er misschien wel meer reden om samen te werken en het tegen de mysterieuze belager op te nemen. Dat is ook precies het verschil tussen de campagne en het multiplayergedeelte van Battleborn. In de campagne wordt de strijd tussen de verschillende groeperingen rond Solas uitgebeeld, in de campagne, en daarmee ook in coöp, vecht je tegen die mysterieuze kracht.

In multiplayer zijn er verschillende spelvormen. Daarin spelen twee teams van maximaal vijf spelers tegen elkaar, hoewel niet altijd rechtstreeks. Er is Devastation, een ouderwets potje team deathmatch waarin de teams punten op de map bezet moeten houden. In de twee andere spelvormen doen computergestuurde Minions mee. Incursion lijkt een beetje op een moba, doordat beide teams Minions hebben die op de vijandelijke basis aflopen en teams de opdracht hebben om die basis te slopen. In Meltdown moet elk team de eigen Minions begeleiden naar een centraal gelegen verbrandingsoven. Het team dat de meeste Minions laat verbranden, heeft gewonnen. Dat was op de E3 echter allemaal niet speelbaar. Gearbox wilde op de beurs coöp tonen, en alleen die spelvorm was dus speelbaar. Geen gekke keuze, omdat daarin het teamspel en de campagne samenkomen.

Team van vijf

Ook in coöp kan het team uit maximaal vijf spelers bestaan. Coöp bestaat uit de missies van de campagne. Zowel solo als in coöp hoeven die echter niet in een vaste volgorde te worden gespeeld. Het zijn eerder missies dan losse levels. De missies maken allemaal wel onderdeel uit van het verhaal, maar hebben dus geen vaste volgorde. Elke missie vormt een aaneenschakeling van evenementen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Aankondiging van Battleborn.

Kies je character

In Battleborn speel je vanuit eerste persoon perspectief, net als in Blizzards Overwatch, en dus niet vanuit derde persoon perspectief zoals in BattleCry. Net als in die twee games kun je in Battleborn kiezen uit een flink aantal personages. Het zijn er 25, die uiteraard allemaal hun sterke en zwakke punten hebben. Officieel maakt elk personage deel uit van een factie - de volkeren die rond Solas verzameld zijn en daarmee elkaars concurrenten zijn - maar de rol van de facties lijkt binnen coöp geen grote rol te spelen. Facties hebben indrukwekkende namen, zoals de Peacekeepers, de Eldrid, de Rogues, het Last Light Consortium en het Jennerit Empire.

Interessanter zijn de characters. Daar waren er tijdens de E3 tien van speelbaar. die behoorlijk van elkaar verschilden. Daarin lijkt Battleborn eerder op Overwatch dan op BattleCry, waar meer met een vaste verdeling in classes wordt gewerkt. Het zijn kleurrijke types, zoals de aristocratische Phoebe en Marquis, waarvan de eerste strijdt met een opgevoerde degen en de laatste met een ouderwets pistool dat een opvallend moderne hoeveelheid schade aanricht. Characters zijn er in soorten en maten. Slank, snel en kwetsbaar zoals boogschutter Thorn, en lomp en langzaam zoals de enorme, met een gatling gun uitgeruste Montana.

Handvol skills

Elk character heeft daarbij slechts een handvol skills; een primaire aanval en drie sterkere skills, waarvan Ultimate de sterkste is. Wij kozen bij onze speelsessie voor Thorn, een snelle vrouwelijk boogschutter. Haar primaire aanval is een enkele pijl, die ze krachtiger kan maken door de pijl langer aan te houden. Verder kan ze een Volley loslaten van vijf pijlen tegelijk, maar ook Blight afvuren, een grote klodder gif die binnen een cirkel gedurende een bepaalde tijd schade blijft aanrichten. Haar Ultimate is een stevige energiebal die explodeert na een korte oplaadtijd. Alleen haar primaire aanval is continue beschikbaar, inclusief de aangehouden pijl. De andere drie hebben een timer. Dat is ook het geval bij de andere characters; een primaire aanval die continue beschikbaar is en drie sterkere skills die een timer hebben.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Presentatie Battleborn tijdens E3 2015

Duidelijke doelen

De missie die we speelden is een lange aaneenschakeling van evenementen die de groep door een futuristische basis doet zwerven. Er is steeds een doel dat de groep moet bereiken en vaak ook een secundair doel dat optioneel is. Doelen zijn meestal iets simpels als 'open de doorgang naar een volgend deel van het level'. De secundaire doelen zijn meestal in een uithoek van het level te vinden, zodat de hele groep een omweg moet maken of een deel zich af moet splitsen. Welke doelen er zijn, zie je steeds rechtsboven in beeld. Waar het doel zich bevindt zie je met markeringen aangegeven, die zelfs dwars door muren heen zichtbaar zijn. Zo is dus steeds duidelijk wat er van je verwacht wordt en waar je naartoe dient te gaan.

Tijdens de missie vochten we tegen de troepen die Solas bedreigen. Het zijn schaduwachtige wezens, in verschillende soorten en maten, die meestal in golven op de coöp-spelers afkomen. Het kan dus geen kwaad om als groep bij elkaar te blijven en bovendien met de eigenschappen van de characters rekening te houden. Boogschutter Thorn kan beter achteraan de groep bungelen, pijlen afschietend tussen de sterkere teamgenoten door. Gelukkig hadden we Boldur in de groep, een kleerkast die uitgerust is met een schild waar iemand als Thorn achter kan schuilen. Boldur zelf kan tegenstanders met dat schild omver rammen en zelfs een emp-granaat afvoeren aan het einde van een sprint. Verder kan hij van achter zijn schild bijlen gooien naar zijn vijanden. Als Ultimate kan hij zowel het blokkeren met het schild als het gooien van bijlen tijdelijk extra kracht meegeven.

Halverwege duikt er een enorme spinachtige robot op die voorzien is van een turret. De speler die de turret activeert, blijft vervolgens het beheer over de robot houden. De route van de robot ligt vast, maar degene die hem geactiveerd heeft kan bepalen welke upgrades hij krijgt. Die moeten worden gekocht, en je betaalt ervoor met de gele kristallen die onderweg te vinden zijn. Ze vallen in bescheiden mate van de tegenstanders, maar grotere hoeveelheden zijn te winnen door aan de randen van het level op zoek te gaan naar gele rotsformaties en die te slopen. Je kunt de lopende turret volgen en je concentreren op de schaduwtroepen, of een omweg maken zodat je de turret kunt versterken. In de demo werd de turret noit echt bedreigd, maar het zou zomaar kunnen dat Gearbox voor de speelsessie de robot wat extra hitpoints had gegeven. Uiteraard eindigde de missie met een confrontatie met een duistere boss, vergezeld van een stevig aantal onderdanen. De finale werd uitgevochten op een trap, waarbij de coöp-strijders naast de lopende turret ook nog kleinere vaste turrets konden activeren. Althans: als er voldoende gele kristallen waren verzameld.

Twee rijen skills

Door Battleborn zit een systeem verweven waarmee je je characters ervaring op kunt laten doen. Elk character kan doorgroeien tot level 10. Het maakt daarbij niet uit wat je speelt; zowel solo, in coöp als in multiplayer doe je ervaring op die meetelt. Het systeem is gekoppeld aan een simpele skill tree waarin je per level steeds twee keuzes hebt, die doorgaans gekoppeld zijn aan de drie skills die je hebt. Los daarvan is er een Command Rank, waarin de xp van al je characters meetelt. Het geeft je badges om mee te pronken, die echter geen invloed hebben op het slagveld.

Voorlopige conclusie

Met Battleborn gaat 2K Games de strijd aan met vergelijkbare games als Overwatch van Blizzard en BattleCry van Bethesda. Voordeel ten opzichte van de concurrentie is dat Battleborn veel meer een complete game is, die niet alleen in multiplayer kan worden gespeeld maar ook een campagne heeft die bovendien in coöp is te spelen. We hebben niet de indruk dat het verhaal in de campagne heel veel voorstelt, maar hebben te weinig van de game gezien om er echt over te kunnen oordelen. Het is echter prettig dat de game op verschillende manieren speelbaar is: je kunt alleen spelen, enkel met vrienden of het tegen andere spelers opnemen. Die keuzevrijheid bieden de twee concurrenten niet.

De stijl van Battleborn en de humor in de game doen sterk denken aan Borderlands en zijn dus goed verzorgd. Wij vinden het bovendien prettig dat bij het bedenken van de 25 speelbare characters iets minder is uitgegaan van vaste rollen als tank, dps en healer. Een healer is in het rooster zelfs helemaal niet terug te vinden. Net als bij de concurrenten is het aantal skills dat een character heeft beperkt, waardoor de gameplay eenvoudig blijft. Vergelijkbaar met Battlecry, hoewel daar wel met classes gewerkt wordt, en eenvoudiger dan Overwatch doordat Blizzard characters heeft gecreëerd met exotischer skills, die meer gewenning vergen. Bovendien hoef je op Battleborn minder lang te wachten. De game werd later dan de twee andere titels aangekondigd, maar verschijnt als enige dit jaar al op de markt; voor Windows, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties (38)

38
38
34
1
1
0
Wijzig sortering
Het zou mooi zijn geweest als games zoals Firefall (MMOFPS) of Destiny (MMOFPS) ook genoemd werden in de review als vergelijkingsmateriaal. Deze hebben weliswaar wel een open wereld, maar ook classes met unieke abilities, progressie systemen en speelmodi voor solo PVE, team PVE als PvP. Shooters die het hele spectrum van mogelijkheden binnen het genre bedienen (anders dan semi-realitische shooters ala Battlefield/CoD), zijn hot business. Waar normale MMORPG's langzaam grijs worden gespeeld (WoW's subscriber base daalt zeer snel en duidelijke concurrentie is er alsnog niet), lijken MMOFPS en 'lokalere' varianten (Overwatch) als paddenstoelen uit de grond te schieten.

Een van de mooie en belangrijke kenmerken van dit type shooters, is dat ze (net als Battleborn) niet gericht zijn op realisme, waardoor de bewegingsvrijheid/snelheid en het 'arcade' gevoel vaak veel groter is. Zo keren we langzaam terug naar de tijd van Quake en UT, waarin de gameplay veel sneller was en vrijer aanvoelde, omdat je niet beperkt werd door 'realisme'. Door oefening en het MEER kunnen dan in werkelijkheid, kun je je voelen als een superman. Dit vind ik een van de aantrekkelijke eigenschappen van spellen. Je kunt je machtig en groots voelen, ondanks dat je in realiteit eigenlijk niets anders doet dan het gebruiken van je handen ;)

Voor mij, een MMORPG en oldschool shooter (Quake, UT) fan, is dit dus een mooie tijd. Tot Overwatch uit is, zal ik waarschijnlijk Firefall blijven spelen, omdat de grote open wereld met random events, waar altijd wel iets te doen valt, mij enorm aanspreekt. Hoe dan ook, prachtige trends in de game industrie!
Als je de pers mag geloven die het op E3 gespeeld hebben is het vooral te vergelijken met Borderlands (niet toevallig ook van Gearbox), met extra pvp modes toegevoegd :)
Jammer, dit zou een perfect spel zijn voor de Playstation Vita. Nou ja misschien koop ik hem wel voor de Xbox One. Ik vind het spel er verder goed uit zien (behalve de graphics dan).

[Reactie gewijzigd door xyouri op 25 juni 2015 14:23]

Ik zie niet in waarom de graphics niet goed uit zien. Deze graphics lijken mij juist prima voor dit spel. (Wat had je anders willen zien?)
Ben gewoon niet zo van die stijl. Kijk maar naar de explosies plaatje 20. Ziet er niet uit vind ik.
Had van mij wel wat realistischer gemogen. http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000627166.jpeg

[Reactie gewijzigd door xyouri op 25 juni 2015 14:22]

Niet alles is realistisch. Ook games die 'realistisch' zijn hoeven geen mooie 'explosie' te hebben. Zoals ik al zei verschilt per persoon wat je mooi vind en is dat behoorlijk subjectief.

Maar in dit geval zal jij ook wel niet van de stijl van Borderlands 2 houden? Het is een keer wat anders, Overwatch heeft een beetje dezelfde stijl (het 'getekende'). Mij spreekt het juist wel aan :Y.
het fijne er aan is dat veel systemen het aankunnen maar het er niet slecht uit ziet.
Kijk dat is anders, jij vind de stijl niks, dat is iets anders dan zeggen dat de graphics niks zijn :D

Ik heb ook een vreemd gevoel, moest ook wennen aan borderlands ( graphic style ) en dat vond ik na een tijdje echt wel TOF.. Dit is ja ik weet niet, geeft me een beetje nintendo gevoel, en dat is ook niet echt mijn stijl. Maar goed, ik wil weleens een demo spelen op de xbox one, interesses zijn er. Maar.... kijkend naar al die freaky geweldige games die allemaal komen vind ik deze de minste van de afgelopen dagen/weken qua aankondigingen.
Ik vraag me af of mensen die echt niet zonder "realisme" kunnen het ook jammer vinden dat ze geen pijn voelen als ze geraakt worden :/
Mee eens, ziet er niet uit. net als borderlands
Dus de game is goed genoeg voor de vita omdat de graphics kut zijn? :/

Als je de Borderland games kent dan weet je dat deze cartoon style hebben. Ik vind de game er top uit zien, lijkt me erg leuk om te spelen op de PC :) Ben benieuwd naar de toekomstige review!
Dat de stijl van de game niet jouw stijl is wil niet direct zeggen dat de 'graphics' er niet uit zien. Zeg dan gewoon dat je het niet zo mooi vind. Dat is vrij subjectief.

Zelf vind ik een aantal aspecten van de game ook wat minder eruitzien, maar de UI bijvoorbeeld vind ik mooi en minimalistisch. Niet meer dan nodig is! :)
je kan hem ook streamen naar de Vita als je een PS4 hebt ?
Het spel ziet er goed uit, maar de graphics niet?
Hoe gaat dat dan?
Het ziet er niet uit, maar wat zullen ze blij zijn dat er een 1080p titel 60fps kan halen op de consoles ;) Je moet wat.
Ergens hoop ik dat dit spel beter wordt dan Blizzard's Overwatch. Die laatste gaat met fixed (veel te lage) FOV werken en totaal niets van playerhosted servers toelaten.

En als de co-op even goed is als die in Borderlands...laat maar komen :*)
De wapens nemen in de trailer hier ook wel een gigantisch deel van het scherm in beslag overigens ...
Nog altijd minder dan in Overwatch :p.

Maar je hebt gelijk. Battleborn heeft dan ook een release op de PS4 en de Xbox. Van Gearbox verwacht ik wel dat het spel flexibel genoeg is om de nodige zaken via config files aan te passen.
Zal dan ook Blizzard's filosofie zijn.. een laag drempelige game maken die voor iedereen toegankelijk is.. ipv de hardcore gamer.
Waaaarrom is foto 18/22 van de foto's op de conclusie pagina deels geblurd? Wat is daar te zien? }>

On-topic: Game ziet er leuk uit! Zéér benieuwd hoe hij uiteindelijk zal zijn. Wat betreft de 25 speelbare characters: it's a lot! :| Aan de andere kant zal dit wel weer voor diversiteit in de potjes zorgen, tot men er echt achter is welke characters sterker zijn dan andere, waardoor je die alleen nog maar ziet..

Ook het feit dat deze game qua characters wat simpeler is dan bijv. Overwatch spreekt mij zeker aan. Een beetje het 'Pick up and Play' idee, je hoeft er niet te veel voor te oefenen/door te hebben/te leren denk ik. Natuurlijk wordt je wel beter met characters naarmate je meer speelt, maar de 'learning curve' zal denk ik wat lager zijn dan bij bijv. Overwatch.

[Reactie gewijzigd door Vickiieee op 25 juni 2015 14:22]

Dat plaatje heeft 2K Games geblurred. Ik vermoed dat ze duidelijk willen maken dat je in het kruis van Boldur kijkt en dat zoiets op sommige kijkers als onwelvoeglijk over kan komen. Of zouden ze het grappig bedoelen? ;)
Ach, daar schijnt toch geen licht naar binnen? Dan is het gewoon een 'donker zwart gedeelte'. (Ik heb opzettelijk het woord 'gat' gemeden). Arme Boldur.. :D

Het zou pas echt humor zijn als er in de game zelf situaties zijn waarbij je onder de kilt van Boldur kan kijken, doordat hij springt o.i.d., en het gedeelte dan óók geblurd is, ingame! :D
Zeker, en ik zie Gearbox daar eigenlijk best voor aan :)
zouden ze op "echte" schotten alluderen ?
Dat zou best eens kunnen :-)
Ik vond Overwatch er wel leuk uitzien maar tegelijkertijd een "meh" gevoel. Dan komt 2K met een soortgelijk spel en dan denk ik zo van: "Waarom?" Het zijn bijna identieke shooters (voor de kritiekelingen onder ons: in eerste opzicht) en ik ga er maar één uiteindelijk spelen of misschien valt één van de twee spellen mij tegen, waardoor de tweede ook al wat slechter in mijn ogen zou kunnen zijn.

Krijgen we dus hetzelfde kopie gedrag als bij afgelopen jaren met MOBA's met als voorbeeld Riot's League of Legends. Daaruit kregen we: Heroes of the Storm, Dota 2 en Dawngate (geannuleerd) (en nog talloze andere MOBA's met name voor Android).

Toch ben ik nog steeds afwachtend op een echt 'kei'goed spel, de laatste jaren ben ik niet echt tevreden gehouden met de kwaliteit van geleverde games om eerlijk te zijn. Dit zal vast wel voor meer mensen gelden. We leven inmiddels in 2015, al ruim 10 jaar in een computertijdperk en er gebeurd verder qua game-ontwikkeling op grafische gebied vrij weinig.

Wat ik inmiddels verwacht is een goedwerkend spel. (Houd in dat er dus gewoon geen bugs meer moeten/horen te zijn in een final release. Zodra een bedrijf iets verkoopt vind ik dat het gewoon correct moet werken. Zoals het bedrijf dat product bied, zoals getoond wordt en verwachtingen van mensen op die manier ook voldoet.) Een spel waar zowel op grafische gebied als speelwijze alles van top tot teen in orde eruit ziet.

Als ik één spel mag opnoemen waar mijn ogen op dit moment naar rollen dan is het Lost Ark. Maar ook Lineage Eternal lijkt mij een geweldig spel om te proberen. Ik vind die Aziaten tot nu toe beter werk leveren dan de westerse wereld. Ik ben ook benieuwd wat VR voor ons gaat brengen.

[Reactie gewijzigd door witkop525 op 27 juni 2015 03:39]

Krijgen we dus hetzelfde kopie gedrag als bij afgelopen jaren
Battleborn is aangekondigd geweest voor Overwatch ;)

En "bijna identiek"? De focus bij Battleborn ligt op een co-op campaign (zoals Borderlands) met nog een paar extra multiplayer modi. Overwatch is puur online 5V5.
Het zijn bijna identieke shooters (voor de kritiekelingen onder ons: in eerste opzicht)
Lees a.u.b. de complete zin.

En het zou goed kunnen dat Battleborn voor Overwatch is, maar ik bedoel dus gewoon dat die spellen op elkaar lijken, ik probeer niet de één in een ander licht te stopppen dan de ander.
Dit genre lijkt inderdaad de nieuwe moba te worden. Brengt in ieder geval wel wat nieuws voor de e-sport en daar zit wel het geld op dit moment voor ontwikkelaars.

[Reactie gewijzigd door acst op 27 juni 2015 11:47]

Stijl doet me een beetje denken aan die van LoadOut.
Ben benieuwd, ga het zeker proberen :)
De stijl wel, maar de humor niet. Misschien maar een goed ding voor dit spel. ;)

Ik weet het nog niet, ik wacht het wel af tot de eerste gameplay vids.
Het lijkt wel of alles tegenwoordig "team-based" moet zijn. Jammer als je gewoon iemand bent die af en toe even wil knallen. Dan vallen tegenwoordig blijkbaar per definitie al veel titels af.

Daarom houd ik ook niet van moba's.. je bent altijd verplicht om in een team te spelen.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 25 juni 2015 16:15]

dit is gelukkig ook becel euh solo te spelen.
Groot fan van 2K games, dus deze ga ik zeker volgen. Het grafische stijltje bevalt me in ieder geval al goed! :)
Al deze games lijken wel weer erg op https://en.wikipedia.org/wiki/Weapons_Factory. Toch wel grappig dat mainstream weer hard naar arena shooters aan het verplaatsen is.
wat is het toch met al die stomme cartoon looks tegenwoordig die men gebruikt in dit soort games.

Ten opzichte van de heerlijke games waar wij mee opgroeiden (UT etc) is het echt een stap achteruit.

Net alsof je voor de eerste keer Zelda the wind walker opstart nadat je hebt genoten van het 3d in zelda 64. Je denkt ook meteen van wow.... waar ben ik in beland.

Dit soort games zullen niet gaan doorbreken , mensen zullen het eerst misschien wel kopen maar mensen zullen er zeer snel op uitgekeken zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee