Door Bram Kouwenberg

Nieuwsposter

Archos AV320 Video Recorder

Plaatjes kijken

PhotoDe laatste functie die de AV320 ondersteunt, is het laten zien van plaatjes en foto's. Door een aparte SmartMedia- of CompactFlash-reader aan te schaffen (€ 39,99) kun je de inhoud van de geheugenkaarten van je digicam direct plaatsen op de AV320. Dit heb ik verder niet kunnen testen, maar het mag duidelijk zijn dat de speler met zijn 20GB opslagcapaciteit hiermee een welkome kameraad op vakantie kan vormen.

Over het bekijken van foto's is verder vrij weinig te zeggen. De AV320 is geschikt voor zowel JPG- als BMP-bestanden. Rauwe formaten als TIFF en RAW worden helaas niet ondersteund. Met de joystick kan je snel switchen tussen de kiekjes of ze roteren. Het is mogelijk één, vier of negen plaatjes tegelijk te bezichtigen, je kan op een plaatje inzoomen, en je kan de plaatjes in een folder achter elkaar in een slide show laten zien. Uiteraard kan je de foto's ook via de tv-out op een extern beeldscherm toveren. Wat wel als nadelig opviel is dat het niet mogelijk is om tegelijk muziek te luisteren en foto's te bekijken.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite