Alien Isolation Preview

Wordt het nu echt eng?

De Sevastopol

The Creative Assembly heeft voor Alien Isolation een nieuwe setting verzonnen. De opzet daarvan is simpel; Ellen Ripley, de heldin uit de Alien-films, is zoek. Al jaren. Het laatste dat van haar is vernomen, is dat ze aan boord was van het ruimteschip Nostromo. Inmiddels is het 2137, vijftien jaar na de gebeurtenissen uit de film, en stap je in de schoenen van Amanda Ripley, de dochter van Ellen. Amanda heeft de verdwijning van haar moeder nooit kunnen verwerken en wil een poging ondernemen om haar te vinden. Ze krijgt de kans om meer over de vermissing te weten te komen als ze hoort dat de vluchtrecorder van de Nostromo misschien nog ergens terug te vinden is. Het apparaat zou aan boord zijn van een ander ruimteschip, de Sevastopol, en de game begint als Amanda deel kan nemen aan een expeditie naar de Sevastopol. Zo maakt The Creative Assembly dus een setting die anders is dan in de film, maar die tegelijkertijd herkenbaar en zelfs enigszins vergelijkbaar is.

Uiteraard blijkt het niet pluis aan boord van de Sevastopol, als dochter Ripley daar aankomt. Net als in de film blijkt er een alien aan boord van het ruimteschip, die er al flink heeft huisgehouden. Tenminste; dat lijkt zo, als we af moeten gaan op de missie die we tijdens de E3 mochten spelen. Dat was niet het begin van de game. Officieel was de missie zelfs helemaal geen onderdeel van de campagne, maar een Challenge die beschikbaar komt als je de campagne hebt uitgespeeld. De challenge is, als we de aanwezige heren van de Engelse studio mogen geloven, echter wel representatief voor de uitdagingen die je in de campagne voorgeschoteld krijgt.

Er is er maar één

Die uitdaging, het is er maar één, is de alien. In enkelvoud. Er is namelijk, net als in de eerste film, slechts één alien aan boord van de Sevastopol. Dat lijkt niet veel, maar net als in de film is die ene alien al eng genoeg. Hij is namelijk niet te verslaan. Hij is groot, sterk, snel en zwaar bepantserd. Veel te sterk voor een jonge vrouw zonder wapens en zonder militaire training. Dat is ook het doel van de game niet. Het gaat er niet om dat je de alien moet verslaan. Dat is in Alien Isolation onmogelijk. Het doel van het spel is om veilig, met de vluchtgegevens van de Nostromo bij de hand, de Sevastopol te verlaten.

Aankondiging van Alien Isolation.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite