Op stap met de APA in Command & Conquer

Je kunt kiezen

Hoewel de titel is ingekort, zijn er wel degelijk Generals in de game. Als het spel later dit jaar vrijgegeven wordt, kun je bij elk van de drie facties uit zes verschillende Generals kiezen. Zoals je gewend bent, zie je de General niet terug op het slagveld. Het is geen eenheid die je kunt aansturen. Eigenlijk geeft de General je een reeks superpowers, die je eens in de zo veel tijd kunt inzetten op een willekeurig deel van het slagveld. Elke General heeft daarbij zijn eigen setje powers. Daar zijn wel overeenkomsten in. Zo heeft elke factie een General die vooral de luchtmacht van je leger ondersteunt.

Bij die Generals begint tegelijk de schoen een beetje te wringen, want om geld te verdienen gaat EA nadat de game op de markt gekomen is extra Generals op de markt brengen, ter aanvulling van de zes die in de gratis versie per factie beschikbaar zijn. Uiteraard is een General geen garantie voor succes, maar de skills die een General je geeft, hebben wel degelijk flinke invloed op het verloop van de strijd. EA begeeft zich dus op glad ijs door Generals te koop aan te bieden, want de indruk dat een betaalde General betere powers heeft dan een gratis variant is snel gewekt. De uitgever hoopt elke vier tot acht weken een nieuwe General op de markt te brengen. Naast Generals biedt EA Booster Packs aan, die ervoor zorgen dat spelers sneller ervaring opdoen in de game, een erkend middel om aan gratis speelbare games geld te verdienen.

De campagne komt

In de visie van EA was enkel multiplayer voorzien voor Command & Conquer. De game heeft dan ook alle bekende varianten. Je kunt tegen anderen en tegen de computer ten strijde trekken, in diverse multiplayer-spelvormen als Skirmish en Onslaught. Die laatste is een soort Horde-modus, maar dan met Objectives. De aankondiging daarvan kwam EA op flink wat kritiek te staan. Fans van de serie waren teleurgesteld dat er geen campagne in de game is verwerkt. Gelukkig kondigde de uitgever tijdens de gamescom aan dat die campagne er wel gaat komen. Ergens in 2014 wordt het eerste deel daarvan gratis aangeboden. Centraal daarin staat de APA, die het opneemt tegen de agressieve EU, die uit is op gebiedsuitbreiding. Beide facties verliezen echter juist terrein doordat vazalstaten op het grensgebied in opstand komen en de kant kiezen van een herboren GLA.

EA toont campage

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018