E3: Presidentiële waanzin in Saints Row IV

Space Invaders

Daarna begint het spel en kun je het Oval Office invluchten om op zoek te gaan naar wapens. Bij Volition doen ze niet moeilijk, je krijgt direct een flinke voorraad waar je uit kunt kiezen. Eigenlijk hangt elk denkbaar conventioneel wapen wel aan de muur, tot een raketwerper aan toe. Na wat gevechten in de gangen van het Witte Huis beland je in de tuin, waar je plaats kunt nemen in luchtafweergeschut. Handig, want het enorme Zin-ruimteschip spuwt een hele lading kleine schepen uit, die je allemaal uit de lucht moet schieten. Na een eerste lading, waarbij de toestellen een voor een op je afkomen, sturen de Zin groepen schepen op je af, die direct een patroon vormen dat sterk doet denken aan de ruimteschepen uit Space Invaders.

Area 51-hoofd

Als je die schepen uit de lucht weet te krijgen, wordt het menens. De leider van de Zin gaat zich persoonlijk met je bemoeien. Niet veel later ben je aan boord van zijn schip en sta je oog in oog met de alien, die niet alleen een typisch Area 51-hoofd heeft, maar ook twee koppen groter is. Uiteraard komt het tot een gevecht, maar doordat de Zin over stevige superpowers beschikt, maak je weinig kans. Daarna valt de president van de VS in buitenaardse handen. Niet dat hij zich overgeeft; geestelijk blijft de president zich verzetten. Om zijn geest te breken, sluiten de Zin hem aan op het computersysteem aan boord van het buitenaardse schip. Met verstrekkende gevolgen.

Pas als je op de buitenaardse computer bent aangesloten, begint het spel echt. De aliens plaatsen je in een simulatie van de aardse werkelijkheid. Je loopt het grootste gedeelte van de game dus rond in een gesimuleerde versie van Steelport. Daar heeft Volition een open spelwereld van gemaakt, waarin je dus vrij rond kunt lopen, rennen en vliegen, want je kunt in dit vierde deel veel meer dan je van Saints Row gewend bent.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True