Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Dries Arnolds

Frontpage Admin

Matrox Parhelia Preview

Matrox vs. de concurrentie

In onderstaand schema wordt de Parhelia 512 vergeleken met de nVidia Geforce4 Ti4600 en de ATi Radeon 8500. Dit gebeurt enkel op de punten waarover details bekend zijn. Zoals je kunt zien loopt de Parhelia op veel punten voor op de concurrentie. Eén ding dat opvalt is de gebruikte Pixel Shader versie. Matrox gebruikt de versie 1.3 volgens eigen zeggen omdat die beter backwards compatible is dan versie 1.4.

FeatureParhelia 512GeForce4 Ti4600Radeon 8500
Chip technologie512-bit256-bit256-bit
Geheugenbus256-bit128-bit128-bit
Geheugenbandbreedte20GB/s10,4GB/s9,6GB/s
Vertex shaders units421
Texture stages per pipeline422
Pixel shaders per pipeline522
Totaal aantal shader stages361616
Vertex shader versie2.01.11.1
Pixel shader versie1.31.31.4
N-patch tesselationjaneeja
Max. resolutie op dual display2048x1536 @ 32bpp1600x1200 @ 32bpp1600x1200 @ 32bpp

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True