Paul Hulsebosch

Tom Clancy's Splinter Cell - Blacklist

Door , 29 reacties

Kleefcamera

De Sticky Cam is precies wat het lijkt; een minicamera die je weg kunt werpen en die dan aan een vloer of wand kleeft. Via de camera kun je op plekken kijken die onbereikbaar of onveilig zijn. Je kunt de camera bovendien op elk gewenst moment laten ontploffen. Als er een vijand in de buurt komt, kun je die met de camera uitschakelen, al overleeft de camera dat zelf uiteraard ook niet. Het leukste aspect is dat ook de camera een fluitje aan boord heeft, zodat je er tegenstanders mee kunt lokken.

De Trirotor is een soort AR Drone die je kunt besturen met je telefoon. Ook daarmee kun je gevaarlijk terrein verkennen, al valt de Trirotor veel meer op dan de Sticky Cam. Je kunt het vliegende apparaatje niet opblazen, maar het heeft wel een klein vuurwapen aan boord waarmee je tegenstanders uit kunt schakelen.

Geld uitgeven

Zoals alle onderdelen in de uitrusting van Fisher zijn de gadgets op te waarderen. Naast de basisversie heeft elk onderdeel twee hogere levels. Dat geldt niet alleen voor wapens en gadgets, maar ook voor de broek, schoenen en handschoenen van Fisher, en dat lijkt eerlijk gezegd wat veel van het goede. Vooral omdat je niet kunt kiezen tussen de ene en de andere upgrade. De tweede komt pas beschikbaar als je de eerste hebt aangeschaft. Als je genoeg geld hebt, wil je uiteindelijk alle upgrades hebben. Daardoor is het systeem helaas minder geschikt om de verschillen tussen de twee loadouts te vergroten.

Aparte aandacht verdient natuurlijk de kijker van Fisher. Ook daar is van alles aan op te waarderen, en dat  gaat redelijk ver. Zo kun je allerlei lichtfrequenties selecteren waarop de bril gevoelig is. Het effect daarvan hebben we helaas nog niet kunnen testen. Verder kun je zaken als thermal tracking, passive sonar en een high freq pulse toevoegen, maar voorlopig lijkt het vooral handig dat je het bereik op kunt voeren.

Naast de loadouts kun je ook de Paladin opwaarderen. Het schip is verdeeld in een aantal delen, zoals de ziekenboeg en een slaapgedeelte. Aan al die onderdelen kun je geld spenderen. Dat levert upgrades op die niet zozeer invloed hebben op de Paladin zelf, maar wel voordelen opleveren op de grond, tijdens je missies. Zo kun je op die manier de derde loadout vrijspelen, of betere 'drops' met uitrusting tijdens je missies. Je kunt zo ook voor elkaar krijgen dat je meer en betere intel verzamelt tijdens je missies, en dat je de omgeving tijdens een missie vanuit een helikopterview kunt bekijken.

Speel Stealth in Splinter Cell: Blacklist.

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*