Door

Hoofdredacteur

De Razer Edge: een tablet voor gamers

Gamen op de Razer Edge

Het exemplaar dat wij konden testen draaide op Windows 8, met daarop het Steam-platform van Valve geïnstalleerd. Het starten van games moest dus via het touchscreen, maar op de uiteindelijke versie zal Razer een eigen launcher draaien, die beter geschikt is voor touchscreengebruik. We hebben in totaal twee games getest: een fps en een racer.

Razer Edge Razer Edge

De fps was Dishonored, dat enkele maanden geleden uitkwam en erg goed ontvangen werd. De game draaide vloeiend en op het eerste gezicht waren er weinig concessies gedaan op het gebied van beeldkwaliteit. We kregen al snel plezier in het bevechten van vijanden en konden na enige gewenning redelijk goed uit de voeten met de controller. Na enkele minuten begon het gezamenlijke gewicht van tablet en controller echter op te vallen, en binnen 10 minuten hadden we de tablet alweer teruggelegd. Lange gamingsessies kunnen wij ons op de Razer eigenlijk niet voorstellen.

De tweede game die we probeerden, was Dirt Showdown, een arcade-stijl racer. Deze kwam vergeleken met Dishonored, qua bediening een stuk beter uit de verf, omdat een racegame van dit type minder precisie met de joystick vereist. Een racegame heeft in vergelijking met een fps-game in onze ogen wel meer belang bij hogere framerates om het gevoel van snelheid goed over te brengen en daar ging het bij Showdown mis. Het aantal fps zakte menigmaal enkele seconden in om daarna weer omhoog te schieten. Hoewel de game zelfs met deze framedips nog wel te spelen is, toont het aan dat de aanwezige hardware niet snel genoeg is om alle moderne games te draaien.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*