Door Ted Ermers

Reviewer

iRiver IMP350 MP3 cd-speler review

Specificaties

Tijd om het apparaat even flink onder de loep te nemen. Wat kan de iRiver SlimX allemaal wel en wat kan hij allemaal niet?

*Audio-CD, MP3, WMA en ASF-ondersteuning

De iRiver SlimX heeft ondersteuning voor audio-cd's (CDDA-encoding), MP3, WMA en ASF. De bitrate-ondersteuning loopt van 8Kbps tot 320Kbps, inclusief de zogenaamde variabele bitrate. Kort samengevat houdt dat in dat bijna alle types MP3, WMA en ASF bestanden afgespeeld kunnen worden.

Een erg leuke functie is dat ID3v2-tags ook ondersteund worden. Met behulp van ID3-tags is het mogelijk om gegevens zoals de naam van de artist, het nummer of het album in het MP3-bestand zelf op te slaan. De SlimX kan dus in het bestand kijken hoe een nummer heet. Voor audio-cd's heet deze functie CD-Text. CD-Text is een technologie die ontwikkeld is door Philips, Sony en Matsushita, en laat het ook toe om namen toe te wijzen aan de nummers.

*Ingebouwde FM-radio

De FM-radio is een functie die je nooit zou verwachten in een MP3 cd-speler, maar deze is toch in de SlimX aanwezig. De ingebouwde radio ondersteunt frequenties van 87,5MHz tot 108MHz. Dat is de wettelijk beschikbaar gestelde bandbreedte voor FM-radiostations, dus dat houdt kortweg in dat alle FM-radiozenders te ontvangen zijn, mits de ontvangst goed is. Daarnaast heeft de iRiver ook nog de mogelijkheid om vijftien frequenties vast te leggen in het geheugen.

*Multi-session

Een ontzettend handige functie is de ondersteuning van multi-session cd's. Multi-session betekent, simpel omschreven, dat cd's die niet volledig vol zijn geschreven aan te vullen zijn tot ze vol zijn. Bij MP3 is dat een enorm voordeel, want als je bijvoorbeeld bij een vriend een aantal MP3's meeneemt kan je daardoor thuis nog wat extra muziek aanvullen om een volle cd te krijgen.

*Overige functies

Een opsomming wat de iRiver allemaal nog meer kan:

• Ondersteuning van zowel 8cm cd's als 12cm cd's