Company of Heroes 2 in multiplayer

Door , 64 reacties

Minder is spannender

Wat opviel tijdens het spelen, is dat Relic beduidend minder vlaggen op het slagveld heeft geplaatst. Daardoor is het nog belangrijker om snel uit de startblokken te schieten en vlaggen en Victory Points te veroveren voordat je tegenstander dat heeft gedaan. Dat maakt potjes alleen maar spannender, althans in het begin. Tijdens het spelen viel ook op dat het met minder vlaggen alleen maar nog lastiger wordt om terug te komen van een achterstand. Met minder vlaggen kun je nu eenmaal minder produceren en is het dus ook lastiger om een serieuze aanval te plaatsen op de posities van je tegenstander. Dat komt vooral omdat de speler die het overwicht heeft minder vlaggen hoeft te verdedigen en het daarmee dus makkelijker heeft dan voorheen.

Andere bevelhebber

Verder gaat Relic in CoH2 iets anders om met de Commanders in de game. Dit keer zijn er zeven verschillende Commanders waarvan je er aan het begin van een match drie kunt kiezen. Elke Commander brengt een aantal gameplay-opties met zich mee en die opties zullen je keuze bepalen. Zo zagen we een Duitse Commander voorbijkomen die Railway Artillery Support levert, wat wil zeggen dat er van buiten de map vanaf een trein drie keer met een groot kaliber kanon gevuurd wordt op het doelwit van jouw keuze. Een andere Commander levert vervangende troepen. Als een eenheid gewond, beschadigd of koud is, kun je die 'on the fly' vervangen. Elke Commander heeft vijf opties, die allemaal net krachtig genoeg zijn om het verschil te maken. Er zijn allerlei opties. Zo kun je extra bescherming om een tank bouwen en al je tanks voorzien van rookgranaten om ze onzichtbaar te maken. Commanders bieden ook veel luchtsteun. Zo levert een Duitse Commander een Stuka die rookbommen op het slagveld gooit. Een collega levert vliegtuigen die boven een aan te wijzen gebied vliegen, op jacht naar vijandelijke tanks. De Commanders komen in elk potje pas na verloop van tijd beschikbaar. Als je vlaggen bezet en vijanden uitschakelt, loopt een meter vol waarmee je de generaals vrijspeelt. Zodra je genoeg punten hebt, kun je één van de drie generaals kiezen.

Tot slot heeft Relic een soort Achievements ingebouwd. Als je bijvoorbeeld twintig tanks uitschakelt, krijg je een bonus in de vorm van een Intel Bulletin. Die bulletins zijn mapjes met informatie over vijandelijke eenheden waarin vooral hun zwakke plekken worden getoond. De bulletins zijn historisch verantwoord en werden door alle strijdende partijen tijdens WO II aan hun soldaten verstrekt. Met een Intel Bulletin op zak zijn je troepen iets effectiever tegenover de betreffende vijandelijke eenheid.

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*