Door Arthur Geraerts

Guild Wars 2

Niet de volgende generatie

Mmog’s zijn een apart soort spellen. Omdat je er zoveel tijd en energie in moet steken en je niet wilt dat je dat voor niets doet, zijn de eisen die je als je speler aan een mmog stelt hoog. Je wil er niet na een paar weken spelen achter komen dat het allemaal vergeefse moeite was omdat het spel niet goed genoeg is of gewoon niet genoeg afwijkt van eerder bewandelde paden. Op dat laatste punt gaat het bij veel mmog’s vaak mis.

Introfilmpje van het mensenras in Guild Wars 2.

Om heel kort te zijn: Guild Wars 2 geeft geen startsein voor de volgende generatie mmog’s. Daarvoor heeft het spel teveel weg van zijn voorgangers, tot de ‘godfather’ van de mmog’s Everquest aan toe. Maar het zou zomaar weleens de beste mmog tot nu toe kunnen zijn. Het is in ieder geval de eerste mmog sinds World of Warcraft die ons nu al een dikke week tot diep in de nacht aan onze schermen gekluisterd houdt. Het is dan misschien niet allemaal even vernieuwend, maar wel verrekt goed. Bovendien ziet de wereld er schitterend uit, zelfs als je op een relatief beperkt systeem speelt. En op de aanschaf na speel je Guild Wars 2 helemaal gratis!

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3