Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

GC: Hitman - Absolution

Punten scoren

Hitman had toevallig een ontsteking met afstandbediening op zak. Gecombineerd met de explosieven en de bankbiljetten leverde dat een krachtig wapen op. Hitman zette een transistorradio aan en wachtte tot er agenten op het geluid afkwamen. Die zagen vervolgens de kluis openstaan, waardoor ze - verlekkerd door het fortuin - geen oog meer hadden voor de explosieven. Hitman had dus alle tijd had om van afstand de boel tot ontploffing te brengen. Dat leverde niet alleen een spectaculaire kill op, maar ook een verduiveld moeilijk Contract, waar de goed verborgen cijfercode opeens onderdeel van werd. Zo kun je dus van alles bij je Contract betrekken. Dat geldt niet alleen voor de kill, maar ook voor de uitgang die je kiest. Je kunt de eerste de beste nemen, maar ook die ene uitgang waar steeds vier agenten voor blijven drentelen. Wie je Contract aanneemt, zal de dienders ongezien moeten passeren, en dat kan lastig zijn.

Hitman: Absolution - Contracts

Wie je Contract aanneemt, krijgt punten voor het volgen van jouw voorbeeld. Dezelfde kills in dezelfde volgorde, met dezelfde wapens en in dezelfde vermomming levert de hoofdprijs op, zeker als het nog een beetje op tijd gebeurt ook. Wie meer tijd verbruikt, krijgt minder punten en je krijgt ook aftrek als je niet het gebaande pad volgt. Gebruik je een ander wapen? Minder punten. Gebruik je niet dezelfde vermomming? Ook aftrek. Wat overblijft is een beloning voor de kills die je maakt, en die beloning wordt uitgekeerd in de vorm van keiharde dollars. Die kun je besteden aan wapens en vermommingen die je kunt gebruiken in de campagne. Of in Contracts die anderen je voorschotelen.

Voorlopige conclusie

De Contracts lijken een erg grappige toevoeging aan Hitman: Absolution, waarbij IO Interactive ook nog voor aankleding heeft gezorgd. Aan elk personage in de game is een verhaaltje gekoppeld. Zo blijkt de sergeant die we tegenkwamen in de bibliotheek op de loonlijst te staan van de maffia. Hij is dus eigenlijk een dirty cop en iemand blijkt er geld voor over te hebben als hij uit de weg wordt geruimd. Elk personage in de game heeft zo zijn of haar verhaaltje, dat naar voren komt als je in de vorm van een Contract een prijs op zijn of haar hoofd zet. Verder is het natuurlijk alleen maar prettig Dat IO Interactive de moeite neemt om de pc-versie van de game wat extra aandacht te geven. De extra grafische opties van de pc-versie zijn niet spectaculair, maar het is goed dat de de makers ervoor zorgen dat de pc-versie gebruikmaakt van de mogelijkheden die de huidige generatie hardware biedt. Nu nog wachten tot 20 november, de dag dat Hitman: Absolution in de winkel verschijnt. Niet alleen voor de pc, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

Titel Hitman: Absolution
Platform PC, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar IO Interactive
Uitgever Square Enix
Releasedatum 20 november 2012
Hitman: Absolution - Contracts Hitman: Absolution - Contracts Hitman: Absolution - Contracts Hitman: Absolution - Contracts



Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (24)

Wijzig sortering
Als je dit spel nu preorderd bij steam krijg je nu al de kans om de Hitman Sniper Challenge
kan je al een idee krijgen hoe het spel in elkaar zit en al wat skills en spullen vrijspelen voor je Sniper rifle voor als de game volledig uit komt
Wel jammer dat er geen woord wordt gerept over het feit dat het Utrechtse Nixxes de PC-versie van Hitman verzorgt :)
Hier een tweet van AMD
Ik ben Hitman fan sinds de eerste game, en heb me met elke serie vermaakt met de prachtige verhaallijn. Deze game staat bij mij bekend als een van de betere games mede dankzij aan: Sterke verhaallijn + multiply mogelijkheden om missie te voltooien + gadgets en upgrades.

En als ik nieuwe features zo lees word ik helemaal enthousiast zoals velen hier.

Hitman, we can't wait :)

edit: sorry voor typo's

[Reactie gewijzigd door Noob_Saibot op 15 augustus 2012 09:38]

Zelfde verhaal hier :D Was verheug ik me toch op deze game. Ik speel nu zelfs nog regelmatig Blood Money omdat er zoveel variatie in de game zit. Ik hoop dat dit ook met de nieuwe gaat gebeuren!
Global lighting? word hier niet global illumination bedoeld, hoewel dat niet van onderen belicht is maar meer de realistische reflectie die normaal optreed (alles reflecteert namelijk licht in een bepaalde hoeveelheid).

Die contracts mode hoop ik al op sinds deel 1 dus dat is heel tof, maar tog wel jammer dat er niet een echte multiplayer in verwerkt zit.
Hitman heeft een berg klonen waar je de multiplayer aan kan ophangen of een agency vs agency stijl systeem waarbij de je je eigen agency op kan richten en met de verschillende hits die je binnen krijgt kan je je hoofdkwartier aanpassen en dergelijke :D

Hou echt van deze reeks (heb er zelfs een tattoo van) maar geen multiplayer is tog een klein -punt met zoveel multiplayer potentie in deze reeks.
Ik zie eigenlijk niet zo heel veel multiplayer potentieel. Dit spel glorieert vooral in de single player en wat mij betreft moet dat zo blijven. Een spel als Assassins Creed is daar meer geschikt voor omdat het meer op actie is gericht, en minder op de details.
Wat me nog steeds verbaasd of ik heb niet goed gezien, is dat agent 47 nooit onder het bloed hangt :/
Hij is een getrainde, professionele moordenaar. Ik heb geen ervaring met mensen vermoorden, maar ik kan me wel voorstellen dat met een beetje oefening het mogelijk moet zijn om iemand om te leggen zonder bloed op je kleren te krijgen? Mensen zijn geen levende waterballonnen die alles in hun buurt onderspuiten als je er een gaatje in prikt.
Nee dat is war maar dan moeten ze het bloed niet zo laten vliegen!!!
Klink erg goed allemaal.

Maar je kan wapens vrijspelen lees ik, hoe zit dat met contracts dan? Want als je dan iemand moet afmaken met een te unlocken wapen. Kan je die dus niet doen totdat je dat wapen vrijspeeld?....
jawel, maar minder punten
Erg mooie game, ben benieuwd wat de final versie gaat brengen!
Naast het spel.. wat is er de laatste tijd toch met die veel voorkomende geluiden die dramatische scheepshoorn geluiden. Lijkt wel of ik naar de trailer kijk van Battleship.

Meer on-topic, het spel ziet er weer mooi uit en die extra feature van het kunnen selecteren van targets en het zelfzo moeilijk maken als je zelf wilt en dat delen aan anderen, bevalt me wel. Onder het motto, beter kunnen? Is results uploaden :)

Weer een titel om naar uit te kijken.
Omdat ze denken dat het heel popi is bij het publiek? Om diezelfde reden erger ik me al jaren dat ze trailers ALTIJD met dezelfde soort stem aankondigen, |:(
Ik vind dat Hitman creatief bezig is door die contracts. Het nadeel van singeplayers kan de replaywaarde zijn. Als je eenmaal alle moeilijkheidsgraden hebt gehad en/of alle items (wat er in veel spellen niet veel zijn) dan is er niet veel over. Nu, mede dankzij die contracts blijft dat dus speelbaar tot weet ik niet hoe lang. Knap staaltje creativiteit wat mij betreft!
Als ik het filmpje zo zie, ziet het er gewoon allemaal heel erg mooi uit en is er een grote spel dat ik dit spel ga kopen. De graphics zijn voor mij natuurlijk niet het belangrijkst, maar toen ik net al een stukje gameplay zag ziet het er ook allemaal heel vloeiend en fijn uit, contracts vind ik echt een geweldig idee, zodat je niet niet snel bent uitgekeken op de game. Ga zo door!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True