Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

GC: Hitman - Absolution

Maak het moeilijk

Het leuke van Contracts is dat je zelf kunt bepalen hoe moeilijk je de uitdaging wilt maken. Je kunt een ongevaarlijke schoonmaker kiezen, die ergens eenzaam zijn dienst vervult, maar je kunt het jezelf, en daarmee je navolgers, natuurlijk ook veel moeilijker maken. Zo liet IO Interactive een missie zien in een oude bibliotheek. Hetzelfde level stond centraal tijdens de presentatie op de E3 van 2011. In de bieb is een grote groep dienders - met platte pet - naar je op zoek. De groep staat onder aanvoering van een gezette sergeant, die steeds een groot deel van de groep bij zich houdt en de rest op verkenning stuurt.

Hitman: Absolution - Contracts

Die sergeant is het doelwit, het Target van de missie. Lastig, door de vele agenten die hij om zich heen houdt. Maar Agent 47 is uiteraard op de taak berekend, zeker als de makers van de game zelf de controller in handen hebben. Met een stenen beeld van een dode componist weet hij de aandacht af te leiden. Door het beeld in een hoek te gooien, zijn alle ogen daarop gericht en kan Hitman ongezien en stil de sergeant besluipen en van achter omleggen met een kogel uit zijn geweer met geluidsdemper. Dan is het alleen nog zaak ongezien het pand te verlaten, wat in de verduisterde bibliotheek niet al te lastig is.

Meer slachtoffers

Je kunt Contracts nog uitdagender maken. Je hoeft je namelijk niet tot een enkel slachtoffer te beperken. Je kunt er maximaal drie per Contract toewijzen. Bij elke kill telt het wapen en de vermomming mee als voorwaarde in het Contract, aangevuld met de gekozen uitgang. Als je meer slachtoffers aan het Contract toewijst, zal nog duidelijker worden dat er in Hitman: Absolution veel verschillende wegen zijn die naar Rome leiden. Er zijn erg tal van manieren om door een level te bewegen en erg veel voorwerpen die je kunt gebruiken. Als wapen, maar ook als afleiding.

We zagen dus al het beeld in de bieb, maar er zijn veel meer voorwerpen die je weg kunt gooien om de aandacht af te leiden. Er ligt bovendien van alles dat als slag- of steekwapen kan fungeren, wat wil zeggen dat het gekozen wapen ook onderdeel uit gaat maken van het Contract. Zo zagen we een heel creatieve oplossing voorbij komen. Ergens in een heel ander level stond een kluis met cijfercode. Uiteraard lag de code ergens verborgen. In de kluis lag een flinke stapel bankbiljetten en een bundeltje explosieven.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True