Redacteur audio en games

GC: Hitman - Absolution

Een contract opstellen

IO Interactive bracht ook goed nieuws voor de consolegamers onder ons, want de studio had een nieuwe spelvorm bewaard voor GamesCom. Hoewel 'spelvorm' hier misschien niet eens de juiste term is. De optie heet Contracts en biedt je de mogelijkheid om missies te verzinnen voor vrienden of andere spelers van Hitman: Absolution. Het is een manier om toch nog een heel klein beetje multiplayer toe te voegen aan de pure singleplayer-game die Hitman: Absolution is. Het mooie is dat je geen ingewikkelde editor nodig hebt om de missies te maken. Je kunt ze eigenlijk al spelenderwijs vormgeven en opslaan.

Hitman: Absolution - Contracts

Tijdens het spelen van de campagne van de game kun je op elk gewenst moment elke willekeurige persoon in het spel aanwijzen als doelwit. Die persoon wordt dan de centrale figuur in je missie, in het Contract dat je op gaat stellen. Als je iemand aangewezen hebt, dien je die persoon uit te schakelen, ook als dat eigenlijk helemaal geen onderdeel uitmaakt van de campagne in het spel. Je zet eigenlijk een prijs op het hoofd van een willekeurige persoon in het spel. Hoewel de campagne je misschien vraagt om zonder geweld een uitweg te vinden, creëer je daar met je Contract een tijdelijke uitzondering op.

Uitrusting bepalen

Als je een doelwit hebt gemarkeerd, kun je dus aan de slag. Je kunt een wapen kiezen en eventueel ook een vermomming. De uitrusting die je kiest wordt daarmee vanzelf onderdeel van het Contract. Het betekent dat spelers die je Contract aannemen ook gebruik moeten maken van dat wapen en die vermomming. Zo niet, dan kost ze dat punten. Als je het doelwit - je Target - hebt uitgeschakeld, is het alsnog zorg om veilig een uitweg te vinden, maar de keuze is in dit geval belangrijk. De uitgang die je kiest, gaat weer onderdeel uitmaken van het Contract. Wie jouw Contract aanneemt, dient via dezelfde uitgang het level te verlaten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite