Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

Company of Heroes 2

Schuddende tank

Wat Duffy tijdens de gameplay-demo heel mooi in beeld bracht, was dat er meer grafische verbeteringen zijn dan alleen de genoemde winterse elementen. Zo is er veel meer detail te zien, niet alleen bij statische objecten als huizen, bomen en struiken, maar ook bij voertuigen. Zo zagen we een tank door een besneeuwd landschap scheuren, die heel overtuigend heen en weer schudde wanneer dat nodig was. Bijvoorbeeld als hij een korte draai maakte of krachtig remde. Het effect was helemaal duidelijk te zien bij het afvuren van het boordkanon. Vooral bij de T44, de krachtige tank waar het Russische leger in 1944 beschikking over kreeg.

Dekking kan kapot

Van die gedetailleerdere omgeving is ook veel meer te slopen. Bomen en struiken kunnen worden weggevaagd en huizen kapot geschoten. Misschien nog belangrijker is dat ook de kleine obstakels die als dekking dienen, kapot kunnen. Denk daarbij aan heggen, hekken en aarden walletjes waar soldaten achter kunnen schuilen. Dekking is dus bepaald geen absoluut gegeven en soldaten kunnen bloot komen te liggen na herhaald vuur van de tegenstander. Ook nieuw is dat soldaten over lage muurtjes kunnen springen, wat wil zeggen dat ze sneller vanuit dekking op kunnen rukken.

De grootste verbetering aan de game is misschien wel dat Relic een systeem heeft ingebouwd dat het 'True Sight' noemt. Dat wil zeggen dat eenheden alleen kunnen zien wat ze ook in werkelijkheid zouden kunnen zien. Dat klinkt logisch, maar in games is het niet ongebruikelijk dat eenheden meer zien dan in werkelijkheid mogelijk zou zijn. Vooral bosjes, hekken en vergelijkbare half-doorzichtige obstakels leveren in games minder hinder op dan je in werkelijkheid zou verwachten. Dat wil Relic verbeteren met True Sight. Het systeem moet bovendien 'begrijpen' dat de omgeving kan worden gesloopt. Als een bosje weggebombardeerd wordt, levert dat dus beter zicht op. Het systeem kan zelfs overweg met rook. Een rookbom kan nu dus een gevaarlijk tactisch wapen zijn, omdat tegenstanders je niet kunnen zien oprukken als je een rookgordijn hebt neergelegd.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True