Transformers - Fall of Cybertron

Groot, groter, grootst!

Behalve de variatie in omgevingen en gameplay heeft High Moon ook de storytelling onder handen genomen. Niet dat we je daar nu al alles over kunnen vertellen, maar we zagen desondanks een aardige tussenscène waarin Starscream, de niet al te trouwe rechterhand van Decepticon-leider Megatron, een deal probeert te sluiten met Autobot Grimlock, die door de Decepticons gevangen wordt gehouden. De scène eindigt wanneer Grimlock Starscream hardhandig duidelijk maakt niet op zijn aanbod in te gaan. Binnen de korste keren keert het spel daarna weer terug naar de actie, met dit keer Grimlock als hoofdfiguur. Grimlock heeft geen gun, maar is wel bizar sterk met zijn handen en zwaard. Ook kan Grimlock - als enige Transformer - niet transformeren wanneer hij dat wil. Als hij echter in een 'rage' komt, verandert hij in een soort mechanische cyber T-Rex. Het kost wat meer moeite, maar dan heb je ook wat!

De singleplayer belooft dus meer variatie in gameplay en level design, mede mogelijk gemaakt door de keuze om nu met één Transformer tegelijk te spelen in plaats van met een team van drie. Ook in de multiplayer belooft High Moon Studios wat verbeteringen toe te voegen. Daarvan zagen we nu alleen nog de mogelijkheden op het gebied van customization. Fall of Cybertron laat de speler zijn online Transformer naar eigen inzicht vormgeven. Hoofden, armen, benen, schouders, chest en armor kunnen aangepast worden. Het leuke daarvan is dat als je bijvoorbeeld een andere chestplate neemt, het voertuig waarin je Transformer verandert er ook iets anders uit komt te zien. Dat maakt het heel cool om ermee te spelen.

*Metroplex

Onze eerste blik op Fall of Cybertron toonde, buiten de al beschreven inhoud, ook verbeterde animaties en mooiere graphics dan de game die twee jaar geleden op de markt kwam. Zijn we er dan? Nee, want High Moon had in de presentatie nog een mooie uitsmijter. Terugkomend bij het gameplay-gedeelte van Optimus zagen we hoe Optimus naar de catacomben van een groot gebouw werd geleid. Daar haalde hij een schakelaar over, waarna het gebouw veranderde in een immens grote Autobot. Metroplex, klaar om de laatste der Primes te dienen...

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite