Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Ghost Recon: Future Soldier

Voorlopige conclusie

Het is gelukkig nog geen tijd voor het definitieve oordeel over Ghost Recon: Future Soldier, want om eerlijk te zijn weten we nog niet precies wat we van de game moeten vinden. Ja, de game doet ons bij vlagen denken aan Ghost Recon: Advanced Warfighter. Ja, de game lijkt variatie te brengen met spannende sneak-stukjes en actievolle shootouts. De AI wist ons echter niet bepaald te overtuigen, en grafisch maakt het spel ook geen diepe indruk. Daarnaast is de vraag hoeveel variatie het uiteindelijk écht biedt, want op de grond doe je constant hetzelfde: drone omhoog, vijanden spotten en taggen, team in positie brengen, en uitschakelen. Op die manier wordt het voor iedereen vrij makkelijk, zélfs als je blond bent en normaal alleen maar The Sims of Wii Sports speelt.

Titel Ghost Recon: Future Soldier
Platform Xbox 360, Playstation 3
(pc-versie verschijnt later)
Ontwikkelaar Ubisoft
Uitgever Ubisoft
Releasedatum 24 mei 2012

Lees meer

Reacties (55)

Wijzig sortering
waarom staan er geen foto's van de dames in die tot 2 keer toe worden aangehaald? blijkbaar waren ze toch wel belangrijk :+
Ach stukje intro he.. we willen niet elke tekst beginnen met "we waren daar en daar om dat en dat te doen" [/gaap]...

edit: tadaaa http://ic.tweakimg.net/ext/i/1327938867.jpeg
(still uit de videoreportage van Power Unlimited)

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 30 januari 2012 16:55]

Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de echte Ghost Recon inmiddels dood en begraven is. Deze game heeft niets maar dan ook niets meer te maken met wat Ghost Recon is (tactiek, planning, realisme) en is een veredelde CoD/MW #32312 geworden.

Jammer, maargoed als je iets kapot wil hebben moet je inderdaad Ubisoft hebben:
Rainbow Six
Silent Hunter
Ghost Recon
etc. allemaal in een paar delen kapot gemaakt, alle kwaliteiten de deur uit en meer homogene pap erin proppen die populair bleek in andere games van een compleet andere kaliber.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 27 januari 2012 10:46]

Ik concludeer dat helemaal niet. Het is niet een run and gun game, maar zoals ik het lees moet het nog steeds een tactisch spel zijn. Je moet nog steeds mensen aansturen waar ze heen moeten lopen, mikken en schieten. Dat kan (vziw) niet bij BF3 of een CoD :)

Realisme in deze game is multi-interpretabel. Als iets in de toekomst afspeelt, hoe realistisch kan het dan zijn? Ik denk dat ze bij deze game goed hebben gekeken naar wat er allemaal op de markt te halen is (veel items zijn al te haal bij defensie ;)). Als ik alles zo zie, ziet het er dan wel behoorlijk realistisch uit.

Dit wordt voor mij een echte Ghost Recon in een nieuw jasje.
-Ga je nog steeds met een goed gemikte kogel dood?
-Heb je nog steeds de plannings-fase aan het begin waarmee je je basisroute uit kunt zetten?
Het probleem met de huidige rainbow serie is dat het géén rainbow meer is.
Dit is vast een goed en leuk spel voor een bepaald publiek, maar niet voor het publiek die de serie ooit heeft groot gemaakt.

Het is zoals je band leden van Metallica zou vervangen door allemaal jonge mensen. Het klinkt vast als Metallica, er zal zeker een fan basis voor zijn, maar het is niet meer echt Metallica.
Ik heb de game gezien op Firstlook 2011. De game werd daar gedemonstreerd op het podium. Niet met een video, maar met een speelsessie.

De man die de controller ter hand nam (Ubisoft medewerker?) hanteerde een voor mij onbegrijpelijke benadering in een level met een aantal hangars en een vliegveld.

Wat hij deed was een soort run en gun achtige approach, maar het was geruststellend om te zien dat deze benadering in deze game niet werkt. Keer op keer eindigde hij met zijn gezicht in de modder.

Hij negeerde volledig de cover-objecten, zijn teamgenoten, en dus faalde hij. En dat stelde mij gerust. Ghost Recon: Future Soldier is juist een tactische shooter, waar alle CoD-ers en BF-ers weer even moeten omschakelen.

Ik ga hem zeker spelen (reviewen).
(reviewen) = downloaden? ;)
Neen, reviewen, omdat ik game reviewer ben voor Gamergy.
lol bf spelers run and gun? 8)7 sommige die overgestapt zijn van cod naar bf3 misschien ja maar de meeste bf spelers dus van bf en bf2 zijn wel van iets ander kaliber...
Ik speel de BF-reeks trouw vanaf deel 1942. Ik weet dat het niet run and gun is. Ik zei alleen dat die aanpak niet werkt in Future soldier en dat zowel de CoDers als de BFers moeten omschakelen naar een meer tactische aanpak.
Helemaal mee eens! Wat was Rainbow six goed toen het nog van Red Storm kwam, daarna kwamen de Vegas series en wat was dat een simpele dumbed down bagger, GoW (domste spel ever), maar dan met special forces. Dan dat domme cover systeem waardoor je alles en iedereen kan spotten in 3rd person, zonder dat je uberhaupt gevaar loopt om gespot te worden is alles behalve realistisch. Hoe kicken was het met de oude Ghost Recon en Rainbow Six om eerst een optimale planning te maken. daarna tijdens de game "gold team go!" te geven, om vervolgens een hangar op 3 punten tegelijk te enteren en alle tango's snel en geruisloos om zeep te helpen en dan "Tango down!" te horen.

Wat ik vreemd vind is dat op technisch gebied alles enorm is vooruit gegaan, maar games steeds meer dezelfde simpele zooi is geworden. Je zou toch zeggen dat al die extra rekenkracht van de huidige hardware tot gruwelijke games zou leiden, maarja dat zal wel een droom blijven.
Hele mooie game, heb hier nou echt naar uitgekeken.
Had bij ubi verwacht dat de PC versie eigenlijk veel restricties met zich mee zou brengen...
Maar ja die verschijnt dan ook later -.-

Grafisch misschien geen spektakel, maar het ziet er wel heel vet uit!
Correctie: Grafisch in de screenshots oerlelijk, maar ik blijf de stijl vet vinden.
Nog een veel belangrijker punt mbt tot de PC versie is de DRM....
Ik weet niet of de mensen op tweakers het verhaal rondom de DRM in Anno 2070 hebben meegekregen? Drie hardware onderdelen uitwisselen en je game is blocked (à la Windows OEM licenties), en dan moet je via Ubisoft support weer je game unlocken... Op dat vlak moet Ubisoft toch echt eens gaan bijdraaien, tot die tijd zou ik mensen helaas willen oproepen om Ubisoft games te boycotten (en dus ook niet te piraten). Account-based licenties zijn imo de toekomst, helaas betekent dat wel geen internet = geen toegang, maar dan hoef je je systeem niet te gimpen met allerlei draconische DRM's.

[Reactie gewijzigd door Slashlick op 27 januari 2012 14:06]

Ik vond de originele Ghost Recon leuk. Maar al dat gedoe met onzichtbaar worden, door muren heen kijken enz vind ik toch een stuk minder en is niet geheel realistisch. (Door dikke geïsoleerde muren kun je echt niet heen kijken)

Zo'n drone is op zich wel leuk en realistisch maar dan 1 drone voor een bepaalde classe. Zodra de drone wordt gespot schiet de vijand je drone neer en moet je het dus zonder doen. Zodoende zal je ook die drone veel minder vaak gaan inzetten en is het ook een stuk realistischer.

Als ik dan terugdenk aan de originele Ghost Recon waarbij je op een flinke afstand met je team richting een houten hutje sloop om ze daar vanaf afstand veilig om te leggen dan sprak me dat nog het meeste aan.

Jammer dat de tactische spellen van toen er eigenlijk niet meer zijn. Voor mij was dat SWAT, Commando's en Ghost Recon (op de originele manier).
misschien moet jij meer richting ARMA kijken? dat is dan wel weer helemaal de andere (realistische) kant op, maar wie weet is het wat voor je :)
Ik vond de originele Ghost Recon leuk. Maar al dat gedoe met onzichtbaar worden, door muren heen kijken enz vind ik toch een stuk minder en is niet geheel realistisch. (Door dikke geïsoleerde muren kun je echt niet heen kijken)
"Ghost Recon: Future Soldier"

In de toekomst waarschijnlijk wel.

MIT tests wall-piercing radar for US soldiers
http://www.msnbc.msn.com/...ercing-radar-us-soldiers/
Om de een of andere reden kan ik hier niet warm van worden.

Wat me opvalt:
- Grafische max op consoles vind ik geen minpunt
- Stereotyperen van blonde vrouwen hebben we nu al in 200 (p)reviews of hands-on's gezien
- De AI moet nog sterk verbetert worden als ik lees dat een drone pas gespot wordt als de drone voor het gezicht van de vijand gehouden wordt. In hedendaagse oorlogen zijn ze juist op zoek naar UAV's omdat ze door hebben dat de andere partij hier een groot voordeel bij krijgt.
Lijkt me een mooie game! Alleen jammer van de matige AI, dat zou bij zo'n game beter moeten. Heb me vroeger prima vermaakt met GRAW. Die drone is trouwens erg cool en handig! :)

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 27 januari 2012 09:23]

Daarnaast is de vraag hoeveel variatie het uiteindelijk écht biedt, want op de grond doe je constant hetzelfde: drone omhoog, vijanden spotten en taggen, team in positie brengen, en uitschakelen.
Ik heb me op de Xbox1 erg goed vermaakt met Full Spectrum Warior, hier is eigenlijk nooit een vervanger voor gekomen.

Als Future Soldier hier een beetje op gaat lijken, dan zou mij dat helemaal niet tegen vallen, ook al ben ik een groot G.R.A.W. fan.
Mweh zal best wel vermakelijk zijn a la cod SP was. maar het is zeker weten GEEN ik herhaal, geen Ghost recon zoals de serie begonnen was. Evenals vegas en vegas 2 geen Rainbow six zouden mogen heten.
Waarom zou je als je zo veel miljoenen en tijd in de ontwikkeling steekt van een game het presenteren aan de pers op een console...
Maar ik hoop dat het weer een beetje als in de Ravenshield tijden word qua tactiek.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True