Ghost Recon: Future Soldier

Teamwork en kalmte

De vijf speelbare missies die Ubisoft ons voorschotelde, boden een zeer geleidelijke leercurve. In de eerste twee tutorial-missies leert de speler de fijne kneepjes van het Ghost Recon-vak, maar hij heeft die hier eigenlijk nog niet nodig. Pas in de latere missies, als de grond wat heter onder de voeten wordt, gaat Future Soldier daadwerkelijk wat van de gamer vragen. Maar hoe makkelijk het ook is om informatie over de locatie van je vijanden te krijgen: het vraagt kalmte en coördinatievermogen om, middenin een intens vuurgevecht, met je drone vijanden te vinden.

*Heisa

Van de speelbare missies was de missie in Pakistan verreweg het spectaculairst. De missie begint in een straat vol met verlaten auto's en bussen. Die straat moet je natuurlijk door, maar van de andere kant komt een horde terroristen, en de auto's bieden natuurlijk prima dekking. Teamwork en kalmte zijn hier dan ook, temidden van het kabaal en de heisa, essentieel. De Ghosts kunnen elkaar weliswaar op de been helpen als ze gewond zijn, maar het kan ze ook te veel worden. Zo werden wij neergeschoten, precies toen er een granaat naast ons neerplofte. Einde oefening.

Al snel krijg je het spelletje een beetje door en ben je constant aan het schakelen tussen je informatiebronnen - wij gebruikten voornamelijk de drone - en je wapens. Daarbij mag opgemerkt worden dat de game hier en daar nog wel wat steekjes liet vallen. Zo leegden wij ons magazijn op een terrorist die om onduidelijke redenen stokstijf bleef staan. De niet zo brave borst bleek veranderd in een loze texture.

Dat soort bugs, maar ook wat probleempjes met clipping, waren in deze vroege versie van Future Soldier nog wel aanwezig. Dat is zorgelijk, want de game moet over vier maanden in de winkels liggen en als Ubisoft de Splinter Cell-succesformule wil herhalen, is een nagenoeg bugvrije game een vereiste. Toch willen we niet doen voorkomen alsof onze speelsessie compleet ontspoorde door bugs, want dat was absoluut niet het geval.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018