Door Robin van Rootseler

Developer

Lenoxx Power I MP3 CD-speler review

We gaan de Power I testen!

Tijd voor het echte werk .

Ik heb een flink aantal uur naar MP3-CD'tjes geluisterd in de Lenoxx Power I. Ik moet je eerlijk zeggen bezoeker, dat ik de geluidskwaliteit erg goed vond voor een budget MP3 CD-speler. De meegeleverde koptelefoontjes zijn niet echt geweldig, maar het is niet echt nodig om direct nieuwe aan te schaffen. Zelfs toen ik de speler op vol volume draaide was het geluid nog behoorlijk goed te noemen, alleen waren de hoge tonen wat minder. Ook het geluid dat ik via de line out naar mijn stereo stuurde was goed.

Vervolgens was het tijd om de speler eens een beetje te gaan martelen . Ik startte een nummer, liet de buffer vollopen, en ging toen flink schudden met de speler. De speler doorstond de test prima en wist nog vijftig seconden vrolijk door te spelen, waarna het geluid stopte. Twee seconden nadat ik gestopt was met schudden ging het nummer weer gewoon verder. Ook in de real-life test ging het goed. Achter in m'n rugzak een half uur fietsen over redelijk hobbelige wegen naar mijn werk sloeg de speler geen enkele keer over. Ook bij audio CD's functioneerde de ESP perfect en wist de marteling iets meer dan twintig seconden vol te houden.

Volgens de specificaties kan de speler een (variabele) bitrate aan van 80 tot ~320Kbps. Toen ik een MP3-file met 64Kpbs probeerde wist de speler er inderdaad geen raad mee en ging na tien seconden verder met het volgende nummer. In principe moet dit geen problemen opleveren, omdat de meeste MP3-bestanden toch wel een minimale bitrate hebben van 128Kpbs (CD-kwaliteit). Tijdens het afspelen vind je deze bitrate ook terug op het LCD-scherm, evenals de ID-3 tag informatie en de samplerate. De Lenoxx Power I ondersteunt ook ID-3 Tag versie 2, zo wordt o.a. track, album, artiest, track info, jaar en opmerkingen weergegeven.