Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer

Door , 223 reacties

Nieuwe perks

De introductie van het Specialist Strike Package is echter ook onderwerp van discussie, want de feature lijkt een risico als het gaat om balans in een multiplayer-game. Een goede speler zal vrij eenvoudig een streak van zes halen en heeft op dat moment dus zes actieve perks. Zo'n speler kan dan bijvoorbeeld sneller herladen, ammo constant bijvullen, niet opgemerkt worden door sentries, twee primary weapons meedragen, zichzelf geruisloos voortbewegen en zijn adem inhouden bij het schieten - om maar een willekeurige samenstelling te noemen. Nogal een imposant pakket voor een speler die toch al in staat was om een killstreak van zes te halen...

Behalve de bekende perks zijn er in Modern Warfare 3 natuurlijk ook weer de nodige nieuwe perks te vinden. In het eerste slot vind je nog steeds Sleight of Hand, Extreme Conditioning en Scavenge - en daar komen Recon en Blind Eye bij. Recon zorgt ervoor dat vijanden die geraakt zijn door een explosie op je minimap verschijnen. Het lukraak gooien van een granaat kan er dus voor zorgen dat je iemand niet meteen doodt, maar in dat geval zie je hem dus wel verschijnen op je minimap. Blind Eye zorgt ervoor dat je niet opgemerkt wordt door vijandelijke luchtvoertuigen en sentries. Wellicht ten overvloede: alle perks in Modern Warfare 3 hebben ook een Pro-versie.

Het tweede perk-slot kent nog steeds Blast Shield, Hardline en Overkill. Nieuw zijn de perks Assassin en Quickdraw, waarbij die laatste precies doet wat je er van verwacht: je kunt sneller mikken via je 'aim down sight'. Assassin is gericht op stealth actie en geeft je immuniteit voor UAV's, radars, thermal- en heartbeat sensors.

In het laatste perk-slot zijn eveneens enkele nieuwe toevoegingen te vinden. De perk Stalker zorgt ervoor dat je sneller kunt lopen dan normaal terwijl je via je 'aim down sight' kijkt en Marksman geeft je de mogelijkheid om vijanden van grotere afstand te zien - al hebben wij in de gameplay nog niet helemaal gemerkt wat dit dan voor voordeel oplevert omdat het wel of niet zien van een vijand vooral aan je ogen ligt, toch?

*