Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Gamescom: Prototype 2

Voorlopige Conclusie

Net als Prototype lijkt Prototype 2 niet een game te worden waar iedereen het nog jaren over heeft. Wel geeft Activision met dit spel een van de vermakelijkste games van 2009 een vervolg, want zeg nou zelf: wat is er nou niet leuk aan het uit de lucht schoppen van helikopters, smijten met tanks en het uitschakelen van hele hordes soldaten met één ferme tik? En oh, je kunt ook nog zo goed 'gliden' dat het wel erg veel op vliegen lijkt. In Prototype 2 weet je bovendien dat je grootste vijand in het spel over precies diezelfde eigenschappen beschikt. Als dat geen ultieme mayhem in de straten van New York oplevert ...

Titel Prototype 2
Platform PC, Xbox 360, Playstation 3
Ontwikkelaar Radical Entertainment
Uitgever Activision
Releasedatum 24 april 2012

Reacties (21)

Wijzig sortering
Deel 1 was zeer vermakelijk, maar werd al snel eentonig. Ben benieuwd of deel 2 wat vernieuwing kan brengen, of dat het veel van het zelfde weer word. Ik vermoed helaas het laatste.
Eentonig is wat zacht uitgedrukt.
Inspiratieloos ?

Terwijl het potentieel een geweldig spel is.
Het is alsof ze de volledige development zijn bezig geweest met de mechanica van het spel, dat zeer netjes was.
Storyline/Missies daar integen was inspiratieloze bagger (Naar mijn mening)

Ik hoop dat deel 2 een gepolished product is.
Dan zal het zeker een succes worden.

Maar of mensen hier vertrouwen in hebben, Durf ik niet te zeggen.
totaal met je eens, kwam niet verder dan wat klooien in de stad, waarmee ik mij prima vermaakt heb, maar uitspelen zat er niet in..
Ik lees dat vaker hier, zelf vond ik het een briljant spel en heb het met plezier uitgespeeld. Heb em laatst nog eens uit de budgetbak meegevist (origineel was voor ik stopte met warez) want ik wil het best nog een keer spelen. De hoofdmissies waren niet heel afwisselend inderdaad maar de combat en de mogelijkheden om mensen over te nemen waren cool genoeg om de aandacht lang vast te houden wat mij betreft. En daarnaast had je nog de sidemissies om tussendoor wat anders te doen... Ook de moeilijkheidsgraag hielp om het interessant te houden. Ja Alex Mercer is belachelijk sterk maar als er continu helikopters tanks en 10tallen soldaten op je af komen kon het best nog wel lastig worden om in leven te blijven.
Dit spel doet me vooral denken aan de Resident Evil films qua feel, ook al is het verhaal marginaal anders..
Dit spel doet me vooral denken aan de Resident Evil films qua feel, ook al is het verhaal marginaal anders..
Prototype is echt een totaal andere franchise dan Resident Evil.... Het verhaal zit ook heel anders in elkaar. Dit: http://www.prototypegame.com/game-info/ al is doorgekeken?
Zelf heb ik Prototype ook gespeeld (op de PC). Echter daar had ik geen menu nodig om van powers te wisselen. Daar waren de F4 tm F12 knoppen voor.

Ondanks dat het eentonig kan worden, is dit zeker een spel om tijd mee te verdrijven. Lekker hersenloos en doelloos knallen.

De collectibles kon me zelf niet boeien omdat er geen voordelen aanzaten behalve wat EXP, wat je toch makkelijker kon verdienen met het kapotschieten van Hives.
Hehehe, wat je zegt... een van de weinige consoleports welke uiteindelijk beter/makkelijker te spelen was op de pc dan op de consoles... vanwege voornamelijk de besturing. Dat zie je niet vaak :)

Mijn grote probleem met de game was toch wel grafisch, ik vond het er heel erg ondermaats uitzien. Zeker wat betreft de omgevingen e.d., dat leek wel ps1 periode. De actie was wel geweldig, weinig games die daaraan konden tippen... daarentegen was het verhaal juist weer wat dunnetjes uit de doeken gedaan waardoor je nooit echt IN de game zat... Voor mij een game met veel hoge punten, maar ook met veel lage.
Met deel 1 heb ik veel lol gehad, gewoon een beetje doelloos rondhollen en rotzooi trappen. Geen spel om lang achter elkaar te spelen, maar zeker een met een hoog 'fun'-gehalte en deed me wat dat betreft altijd al veel denken aan Crackdown.

Zo te zien hebben ze nu, naast de verbeteringen in gameplay, ook het uiterlijk een beetje aangepakt. Zolang het op een lekkere framerate blijft draaien alleen maar beter dus.

Hoop alleen dat ze de besturing ook iets hebben getweaked, had in deel 1 nog wel eens moeite met bepaalde handelingen goed uitvoeren.
Vond 1 ook erg vermakelijk, alleen miste ik een multiplayer of coop dit is iets dat me het spel helemaal mooi lijkt te maken.

Volgens mij zit er in twee ook geen van bijde als ik het zo opmaak :(
Eindelijk! Kheb vorige jaren meerdere keren gegoogled naar een sequel, zonder resultaat, en nu moet ik maar 8 maand meer wachten! :'(
Ik kan niet wachten! Ondanks de matige reviews vond ik Prototype fantastisch, een soort Crackdown (wat ik overigens ook fantastisch vond) maar dan met iets meer verhaal. Lekker knallen en meppen zonder al te veel moeite of nadenken. Je moet er van houden maar als je dat doet dan is dit echt een superspel :)

Dit ziet er ook wel mooi uit. Dat je in deel 1 in het menu je powers moest selecteren was inderdaad wel een beetje irritant, dus een goede verbetering. En wapens van tanks en helicopters trekken en dan gebruiken klinkt leuk.

Oh, en... hoop dat er veel collectibles in zitten :) Heeft me bij Crackdown (1) goed bezig kunnen houden, en in Prototype heb ik ze volgens mij ook grotendeels.

[Reactie gewijzigd door Egrimm op 25 augustus 2011 10:22]

Het idee dat Alex Mercer straks je vijand is, vind ik nog steeds vreemd. Na prototype ben ik juist helemaal fan van het karakter geworden. Echt benieuwd hoe ze dit nu hebben uitgewerkt.

Nu maar wachten...... tot april 2012 :(
Ondanks wat minpuntjes heb ik me zéér vermaakt met Prototype 1. De minpunten lijken me overduidelijk:

- grafisch achterhaald
- wollige besturing/targeting, zeker in drukke gebieden
- eentonig
- 'lege' stad. (Wel druk maar eigenlijk deed niemand iets, weinig AI)

Dus grafisch wat oppoetsen, besturing aanpakken, wat meer afwisseling in missies en een wat meer 'leefbare' stad (a la GTA) en we hebben een topgame. (Damn wat was het leuk om gebouwen af te rennen en sneaky mensen te consumeren, heerlijk bruut echt)
Doet me erg denken aan (ook van Activision) X-Men Wolverine. Hierin speel je Logan die ook superkrachten heeft (sterk en auto heal), en daarnaast ook z'n klauwen bezit, ook hier zijn mutations beschikbaar die hetzelfde teweeg brengen als in Prototype 2 genoemd word. Wolverine zal net wat minder bloederig zijn, maar was zeer vermakelijk, misschien pak ik deze ook wel mee.
De spoiler over Prototype 1 aan het begin van het artikel klopt niet helemaal.

Een virus in deel 1 (een mutatie van het virus waar de monsters uit komen) denkt in het begin dat het Alex Mercer zelf is, maar komt er later zelf achter dat dat niet klopt. Mercer is dood (concludeert het virus/de speler) en alleen maar omdat het lichaam van Mercer het eerste was dat het virus had geconsumeerd (en daarmee de eerste herinneringen kreeg in een leeg bewustzijn) dacht het virus voor het eerste deel van het spel dat het Alex Mercer was.

Kort samengevat: Alex Mercer is dood. In Prototype 1 speel je met een gemuteerd virus zelf. Wel moet ik toegeven dat het makkelijker is om het eerste karakter Mercer te noemen. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 augustus 2011 14:08]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True