Paul Hulsebosch

Kingdoms of Amalur - Reckoning

Door , 19 reacties

Jongleren

Het idee is dat de verschillende mogelijkheden die characters hebben, kunnen worden gecombineerd tot een sterker geheel. Doel is dat de som daarbij sterker is dan de delen. Daarbij is het bovendien de bedoeling dat je met je slachtoffers jongleert. Elke class heeft opties om een vijand in de lucht te smijten en het is vervolgens zaak hem daar te houden door een opeenvolging van aanvallen toe te passen. Dat ontneemt je tegenstander de gelegenheid om iets terug te doen. Vervolgens kun je afsluiten met een indrukwekkende finishing move. Mocht je tegenstander te sterk zijn om hem met één langgerekte combo uit te schakelen, dan kun je natuurlijk ook kiezen voor verdedigende acties. De Warrior leunt daarbij op het blokkeren van aanvallen met een schild. De Mage ook, maar zijn schild heeft een magische vorm. De Rogue moet het vooral hebben van snelheid en het ontwijken van aanvallen.

* Vasthouden

Bij de meeste acties geldt bovendien dat het langer ingedrukt houden van de knop waarmee je hem uitvoert, leidt tot een krachtiger resultaat. Dat geldt voor de slagen van de Warrior, de steken van de Rogue en de magische spreuken van de Mage, maar ook voor de helende werking van sommige spreuken. Voor de Rogue geldt bovendien dat hij kan investeren in Stealth waardoor hij minder gemakkelijk zichtbaar is voor zijn vijanden. Dat effect is ook zichtbaar. Als de Rogue rondsluipt, is boven zijn vijanden een oogvormig icoon te zien dat dicht is zolang de Rogue onopgemerkt blijft, maar wordt geopend zodra hij is ontdekt. Bovendien kan de Rogue zijn dolken voorzien van een laagje gif, wat het effect van de steken natuurlijk zal vergroten. Overigens stellen de makers dat bij alle drie de classes de timing van aanvallende en verdedigende acties van groot belang is, zoals dat in een actiegame natuurlijk hoort.

* Uitzoomen

Onder leiding van McFarlane besteedt Big Huge Games speciale aandacht aan een aantal zaken. Zo is de tekenaar niet alleen begaan met stilstaande plaatjes, maar ook met bewegende. Hij wil dat de bewegingen van de hoofdrolspelers en vijanden er goed uitzien en afgaand op de demo lukt hem dat aardig. Verder wil de tekenaar dat de cameravoering in het spel goed is en ook daar heeft Big Huge Games iets bij verzonnen. De camera zoomt waar nodig in en uit, om ervoor te zorgen dat vijanden, die vaak in een groep op je afkomen, in beeld blijven. Als je net wat draait met je character, waardoor een aantal vijanden buiten beeld dreigt te vallen, zal de camera automatisch uitzoomen, om weer in te zoomen als je de groep zodanig hebt uitgedund dat alle leden ervan weer gemakkelijk in beeld passen.

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*