Paul Hulsebosch

Gears of War 3 multiplayer

Door , 31 reacties

Bajonet

Verder is er nog de Retro Lancer, een aangepaste vorm van de Lancer Assault Rifle uit Gears of War 2. De Retro Lancer is uitgerust met een bajonet en hij fungeert volgens Bleszinski als een soort verbeterde shotgun die geschikt is voor de korte of middellange afstand. Tot slot is er de nieuwe Digger Launcher, die zogenaamde Crawlers loslaat. Dat zijn mechanische beestjes die ondergronds op hun tegenstander afkruipen en zichzelf daar tot ontploffing brengen. Naast deze nieuwe wapens is een aantal vertrouwde wapens teruggekeerd, zoals het standaardwapen van de Locust, de Hammerburst Assault Rifle, en de Scorcher, de effectieve vlammenwerper.

* Dubbelfunctie

En dat is niet het enige, want ook de bediening van het spel is enigszins aangepast. Vooral de kleurenknoppen van de controller hebben een iets andere functie gekregen. Zo kun je een medespeler genezen door kort op X te drukken, terwijl je spullen oppakt door X langer ingedrukt te houden. Als je Y kort ingedrukt houdt, voer je de standaard Curb Stomp uit, terwijl je een speciale execute krijgt te zien als je Y langer ingedrukt houdt. Kort de A-toets indrukken maakt dat je dekking zoekt, terwijl je gaat rennen als je A langer ingedrukt houdt. Belangrijker is echter dat de linkerschouderknop een iets andere functie gekregen hebt. Je ziet nu het level voor je, maar dan in een soort half-doorzichtige staat waarbij je je medespelers, wapens en power-ups door de muren heen kunt zien. Je kunt zo dus heel snel zien waar de strijd zich afspeelt of waar je je kunt versterken. Helemaal nieuw is dat je in die modus een tegenstander kunt markeren waarna de positie van de gemarkeerde speler voor al je teamgenoten zichtbaar is. Het nieuwe overzicht en de markeringsoptie maken van Gears of War 3 een veel tactischer game dan zijn voorgangers.

* Laatste man

Ook aan de spelvormen is het een en ander gewijzigd. Zo is er het nieuwe Team Deathmatch. De twist daarin is dat elk team twintig levens in totaal heeft. Als het team door de levels heen is, verandert het potje voor het getroffen team vanzelf in Last Man Standing en de match is afgelopen zodra de laatste speler is gesneuveld. Dan wisselen de teams van kant, wat wil zeggen dat het COG-team in de volgende match als Locust speelt en andersom. Het team dat als eerste twee rondes gewonnen heeft, wint de match. Er is nog een belangrijke vernieuwing bij deathmatch: je kunt van wapens wisselen als je dood bent. Je kiest in principe een uitrusting voor je aan de match begint, maar kunt dus wisselen als je aan het respawnen bent en dat is erg prettig. Het spel krijgt uiteindelijk zes verschillende spelvormen.

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*