Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Deus Ex - Human Revolution

Door , 67 reacties

Rambo

Zo heeft de studio het ook precies bedoeld, stelt Anfonssi. De makers proberen alle levels zo te maken dat er verschillende manieren zijn om het doel te bereiken. De Rambo-manier is natuurlijk altijd een optie als je over voldoende wapens en munitie beschikt. Sluipen is een andere mogelijkheid, naar keuze met of zonder takedown en tot slot is er vaak een alternatieve route. Bij alle confrontaties die we in de demo hebben meegemaakt, was er steeds een omweg te vinden. Onder de vloer door of juist hoog boven het slagveld langs, via een zolder of loopbrug.

* Plannetje

Tijd om ons plannetje uit te voeren en de geweldloze aanpak te volgen was er tijdens de demo niet. Er zat dus niets anders op dan op zoek te gaan naar aanvullend wapentuig. Dat was er in de vorm van pistolen en mitrailleurs. Opvallend was dat er bijzonder weinig munitie beschikbaar is voor de gevonden wapens. De terrorist waar je het wapen van overneemt, kon er oneindig lang mee schieten, maar als jij het in handen krijgt, zit er steevast nog maar een handvol kogels in. Hetzelfde geldt voor de mitrailleurs die je afpakt. Als een Rambo tekeer gaan valt dus nog niet mee. Zelfs als je voor de gewelddadige aanpak kiest, is het nog zaak om voorzichtig te zijn en spaarzaam met kogels om te gaan.

Tot zover eigenlijk niet eens zo heel veel nieuws. Deus Ex is bekend als serie waarin voorzichtigheid is geboden. Toch zijn er verschillen. Zo is de besturing anders dan je wellicht gewend bent. Je kunt bijvoorbeeld schuilen achter de vele obstakels in het spel, waarbij je op de inmiddels overbekende manier enigszins tegen het object aangeplakt blijft. Bovendien krijg je, als je op de hoek van het object bent aangeland, de keuze hoe je verder wilt. Je kunt voorzichtig de hoek om of met een acrobatische koprol naar een volgend object, door een knop op de controller lang of juist kort ingedrukt te houden.

* Praxis Points

Ook de interface is anders. Zo heb je steeds een kleine ruit in beeld waarin je augmentations zijn terug te vinden. Gedurende de speelsessie hadden wij voldoende Praxis Points verzameld om vier augmentations uit te kiezen, uit de tientallen die er beschikbaar zijn. We kozen voor twee passieve augmentations aan de batterij van onze biomechanische onderdelen. Zo kregen we naast de standaard heroplaadbare batterij twee extra slots, die konden worden gevuld met batterijen die niet herlaadbaar zijn. Die batterijen kun je onderweg vinden en vervolgens eenmalig gebruiken. Als tweede augmentation kozen we voor een betere batterij die sneller oplaadt. Dat bleek hard nodig, want de capaciteit van een batterij is binnen tien seconden verbruikt.

Lees meer

Dungeon Siege III 28 maart 2011

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*